Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels
    @Flitser: Jij had toch een Briggs, niet?

Met welk tandwiel rij jij op Genk?
    Ben met de B&S nog niet op Genk geraakt, enkel met de Prokart.
    Kan je dus niet echt helpen. Misschien eens informeren bij de mensen van Antwerp Karting.

ik weet het nog niet, maar ik ga wel al zeker rijden met deze koppeling..

http://www.premierperformanceracing....s/TITAN3-4.pdf
    Is dat niet gewoon de standaardkoppeling, ja toch?
    Maar jij bent gewoon van met een Noram-koppeling te rijden op AK zeker?
    Dan zal deze wel effe wennen worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stravos
      en de typische JB rijeigenschappen
      Daarmee is alles gezegd

PS(waar vind ik die dekselse emoticons, ik zit hier steeds te werken met image-tags )
      Last edited by ; 26/07/2005, 01:16.

Comment

• http://www.vtm.be/auto/forum/misc.php?do=showsmilies

aub monsieur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ax_Dude
          Iemand ervaring met Maranello Racing Karts? Zijn die dingen goed of... is het maar zus en zo?
          Ervaring heb ik er zelf niet mee maar die dingen komen van dezelfde fabriek als de CRG-chassis dus slecht zullen ze niet zijn.

Alleen gaat dat niet op voor een tweedehands chassis natuurlijk, in dat geval hangt het ervan af wat ermee gebeurt is bij de vorige eigenaar

Comment

Thanks!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Flitser
              Thanks!
              Noem me maar Jean als je weet wat ik bedoel

Comment

• Ik snap em

Comment

Is dat niet gewoon de standaardkoppeling, ja toch?
                  Maar jij bent gewoon van met een Noram-koppeling te rijden op AK zeker?
                  Dan zal deze wel effe wennen worden
                  Idd, ik ben gewoon van met een Noram-koppeling te rijden op AK.

Hoe voelt deze koppeling aan eigenlijk?
                  Vanaf hoeveel toeren begint die motor pas écht op te trekken, 3.500 t/min ongeveer?
                  Last edited by ; 26/07/2005, 13:17.

Comment

Hoe voelt deze koppeling aan eigenlijk?
                    Vanaf hoeveel toeren begint die motor pas écht op te trekken, 3.500 t/min ongeveer?
                    écht optrekken doet ie natuurlijk nooit... het blijft een viertakt

Nee, serieus nu. Je zal merken dat de koppeling pas aanslaat als je motor ongeveer 3000t/m doet. Het is dus niet zo dat ze vanaf dan harder trekt, ze begint dan gewoon pas te trekken.

Je moet eraan wennen in het begin want dat betekent dus dat je vroeger op het gas moet dan met een noram-koppeling.

Comment

écht optrekken doet ie natuurlijk nooit... het blijft een viertakt

Nee, serieus nu. Je zal merken dat de koppeling pas aanslaat als je motor ongeveer 3000t/m doet. Het is dus niet zo dat ze vanaf dan harder trekt, ze begint dan gewoon pas te trekken.

Je moet eraan wennen in het begin want dat betekent dus dat je vroeger op het gas moet dan met een noram-koppeling.
                      Is hij sneller met deze koppeling of maakt dat niet veel uit?

Comment

Is hij sneller met deze koppeling of maakt dat niet veel uit?
                        Op Antwerp Karting wel, tenzij je de originele koppeling laat zitten maar de veren binnenin veranderd. Dan zou het wel eens kunnen dat er weinig tot geen verschil op zit maar dat heb ik zelf nog niet getest. Verder rijden wij nooit met een Noram aangezien we die toch enkel maar mogen gebruiken voor de race op AK en die is pas over twee maanden.

Comment

Verder rijden wij nooit met een Noram aangezien we die toch enkel maar mogen gebruiken voor de race op AK en die is pas over twee maanden.
                          Ahzo.

Ik ga waarschijnlijk ook meedoen (11 september) ?

Dit wordt wel afgaan maar dat is normaal, het is dan nog maar men eerste wedstrijd

Comment

Ahzo.

Dit wordt wel afgaan maar dat is normaal, het is dan nog maar men eerste wedstrijd
                            u amuseren is het belangrijkste

Comment

u amuseren is het belangrijkste
                              Dat zeg ik ook altijd, maar dat zal wel zijn omdat ik ook altijd verlies...

Comment

Ahzo.

Maak je geen zorgen, het is gewoon een andere manier van rijden natuurlijk

Comment

• Wat zou ik doen? Ik ben nl van plan m'n kart te verkopen (motor+chassis). Koop ik opnieuw een biland? Of ga ik eens voor iets anders? Het moet minstens even snel zijn, en liefst niet teveel sleutelwerk eraan! Het rijden primeert nog altijd .
                                  Misschien wel even vermelden dat de kans reeel is dat ik een motor gratis kan krijgen. ( een biland wel te verstaan ). Welk chassis zouden jullie me aanraden? Ik heb nu een RVF chassis, heel leuk voor een hobbierijder, maar ik heb eens met een pcr van een kennis mogen rijden en was meteen meer dan een halve seconde sneller in poperinge! En daar kan ik echt wel constant rijden ( een hele tijd in dezelfde tijden met niet meer als 2 tienden verschil ofzo ).
                                  Moest ik de motor gratis krijgen had ik gedacht aan een iets duurder chassis (crg/swiss hutless) ofzo, zodat ik weinig of geen geld moet bijleggen. Zou het geld van de verkoop gebruiken voor de aankoop van het nieuwe.
                                  Heb daarnet al wat mailjes gestuurd naar de belangrijkste producenten, crg, swiss hutless, pcr, intrepid, tony kart, etc met de vraag welk chassis zij me aanraden uit hun gamma waarop een biland komt te staan!

Wat denken jullie?

Comment

• Birel + rotax max

Een top combinatie en je moet bijna nooit sleutelen

Comment

• Wat KVG zegt is idd een topcombinatie hoor!
                                      Zeker gaan voor de Rotax Max zou ik zeggen.
                                      Qua chassis kan je niet echt veel slechts kopen, Birel is goed, CRG is goed, Swiss Hutless is goed, Tony Kart is goed, etc....

Ik rij nog met een Biesse chassis en ook dus een Rotax...., werkt prima!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                                        Birel + rotax max

Een top combinatie en je moet bijna nooit sleutelen
                                        Als we die motor niet gratis kunnen krijgen wordt het zo goed als zeker een rotax max van deze keer! Kan ik gelijk meeracen in het vas of bk rotax max, kweet niet welke competities je er zoal in hebt! Moest ik die biland motor gratis kunnen krijgen ga ik zobiezo voor een biland! Ook al kan ik dan geen competitie rijden! Birel was ik inderdaag vergeten in m'n lijstje! Zelfs nog geen mail naar gestuurd Ga dit zo meteen doen!

KVG, in welke competitie doe jij mee? Wat zijn de kosten ongeveer? Hoe is het niveau er over het algemeen? Evt via pm als je wil!

Comment

• Ik doe de VAS mee. Eerste wedstrijden BK heb ik ook meegereden, maar die 2 werd wat te duur naar mijn zin. Kosten? Moeilijk in te schatten, laten we zeggen dat de banden het duurste is in de sport.
                                          Niveau? VAS en BK zijn quasi gelijk (het zijn dezelfde deelnemers), maar je zal zeker niet vooraan rijden de eerste wedstrijden De piloten die daar vooraan rijden doen bijna allemaal mee aan het Europees kampioenschap en die rijden daar ook vooraan, zegt genoeg denk ik.

Comment

Working...
                                          X