Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Karting
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenWelke positie haal je eigenlijk gemiddeld in de races?
Dit is mijn eerste jaar met de Rotax Max.
Dus niet slecht, maar kan veel beter!
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenHoe is die er vanaf gekomen?
Dat gebeurt dikwijls hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk BerichtenWaar zijn je mg stickers gebleven?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels Bekijk BerichtenGeen idee, dat was vorig jaar tijdens het EK in Genk.
Dat gebeurt dikwijls hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenIs dat niet extrééééééééém pijnlijk?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels Bekijk BerichtenDie kart had geen stickers van MG, omdat ik die kart gehuurd heb voor de laatste wedstrijd BK.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenWaar heb je die kart gehuurd? Ik zou eigenlijk voor volgend weekend 'n kart met 'n 8.5pk honda motor moeten kunnen huren om te trainen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GlennV Bekijk Berichtenik heb een tijdje terug ook eens mee gaan karten met vrienden en heb sinds dien ook de smaak goed te pakke van de maand al 2keer geweest maar voor meer te gaan is het toch een beetje te kostelijk ga altijd in hertsel als iemand het hier kent btw :p
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenIk ben laatst ook nog geweest. Hier in Bilzen is het slechts 16euro voor een half uurtje.
Comment
-
Vandaag in Amsterdam een uurtje meegereden in de BEKC-wedstrijd voor de honda's. Gisteren eerst gaan oefenen en vandaag was 't wedstrijd.
Gisteren waren 't alle reeksen door mekaar met soms zelfs huurkarts tussen. Die rotax'en blazen u gewoon van de baan. Dat was met momenten echt serieus gevaarlijk.
Vandaag dan de kwalificatie en de race. Had vanmorgen 5 minuutjes bij de kwalificatie gereden om 't circuit terug wat gewoon te worden en heb er toen speciaal op gelet dat 'k niet te vaak achteruit keek om te zien wat er achter mij komt. Dat ging op dat moment perfect. Tijdens de race daarentegen begon ik terug de fout te maken van te braaf te rijden. Ik ging dus te vaak opzij voor de rest van 't deelnemersveld. Maar toch was 't écht serieus kicken. Zoveel mogelijk proberen om voorbij het punt waarop uw gezond verstand zegt dat ge moet remmen vol in de ankers gaan, bochtjes aansnijden, zoveel mogelijk op de rubber blijven om grip te blijven houden, etc.
Ik kan maar 1 ding zeggen: voor de mensen die denken van direct met 'n 2-takt te beginnen omdat 4-takt voor watjes is: doe dat aub niet. Leer eerst 'n deftig trager kartje deftig onder controle houden. Ik rij nu 'n jaar met huurkartjes en ik voelde zelf al dat dit een hele stap omhoog is. Misschien dat 'k eerder zou opteren voor 'n briggs & straton om te beginnen als 'k er zelf mee start, maar vandaag was wel 'n énorm goeie leerschool. Ik start wel 'n topic bij de foto-verslagen als 'k de foto's heb.
Comment
-
Tnx
Het was outdoor met 'n 4-takt 200cc honda'tje met 8.5pk waar 'k mee reed. We reden samen met de briggs & straton-klasse met 15pk en dat verschil merkte je bij de ene rijder al meer dan bij de andere.
Geen idee hoeveelste ik uiteindelijk geëindigd ben, maar ik heb nu wel wat ervaring opgedaan. Het is echt zo'n groot verschil met 'n huurkartje.
Comment
-
Het heeft hier misschien al eens gestaan? Heeft iemand tips met betrekking tot het rijden zelf? Hoe weet je dat je een snelle ronde doet? Ik weet wel dat je zo weinig mogelijk moet driften in een bocht om geen tijd te verliezen, maar soms weet ik gewoon niet op welk moment je moet remmen.
Rem je voor de bocht, of in de bocht?
Hoe snij je een bocht aan? Helemaal aan de kant van de bocht en dan naar de apex toerijden?
Ik had gewoon graag nog wat tips om nog sneller te gaan.
Greetz, en bij voorbaat dank.
BMW Power
Comment
-
Op de tekening is de lichtblauwe lijn de beste omdat je eerder op het gas kan en dus meer snelheid kan halen op het rechte stuk. Als er 2 bochten na elkaar zijn kan je de 1ste beter wat slechter nemen om ervoor te zorgen dat je de 2de op de goede lijn kan nemen. Je kan misschien ook eens een kijkje nemen op www.autoweek.nl, daar is een videoreeks waarin Sandor Van Es (journalist en racepiloot) een racecursus geeft.BMW = Freude Am Fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenHet heeft hier misschien al eens gestaan? Heeft iemand tips met betrekking tot het rijden zelf? Hoe weet je dat je een snelle ronde doet? Ik weet wel dat je zo weinig mogelijk moet driften in een bocht om geen tijd te verliezen, maar soms weet ik gewoon niet op welk moment je moet remmen.
Rem je voor de bocht, of in de bocht?
Hoe snij je een bocht aan? Helemaal aan de kant van de bocht en dan naar de apex toerijden?
Ik had gewoon graag nog wat tips om nog sneller te gaan.
Greetz, en bij voorbaat dank.
BMW Power
- De donkerblauwe lijn heeft eigenlijk geen duidelijke remzone en je kan pas héél laat terug op het gas gaan.
- De groene zone heeft wel 'n rempunt, maar ook weer laat op 't gas.
- De lichtblauwe lijn ga je op 't begin als je begint te draaien remmen en ga je afhankelijk van het stuk nadien ofwel vanaf de apex met je gas spelen (motor beetje op toeren houden) ofwel gewoon terug volledig op 't gas.
Bij 'n lang recht stuk is de lichtblauwe lijn de beste. Indien er nog een bocht nadien volgt, dan ga je het afdraaien misschien 'n stuk later moeten doen. (als het midden van je kart gelijk is met de apex)
Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk BerichtenOp de tekening is de lichtblauwe lijn de beste omdat je eerder op het gas kan en dus meer snelheid kan halen op het rechte stuk. Als er 2 bochten na elkaar zijn kan je de 1ste beter wat slechter nemen om ervoor te zorgen dat je de 2de op de goede lijn kan nemen. Je kan misschien ook eens een kijkje nemen op www.autoweek.nl, daar is een videoreeks waarin Sandor Van Es (journalist en racepiloot) een racecursus geeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenVandaag in Amsterdam een uurtje meegereden in de BEKC-wedstrijd voor de honda's. Gisteren eerst gaan oefenen en vandaag was 't wedstrijd.
Gisteren waren 't alle reeksen door mekaar met soms zelfs huurkarts tussen. Die rotax'en blazen u gewoon van de baan. Dat was met momenten echt serieus gevaarlijk.
Vandaag dan de kwalificatie en de race. Had vanmorgen 5 minuutjes bij de kwalificatie gereden om 't circuit terug wat gewoon te worden en heb er toen speciaal op gelet dat 'k niet te vaak achteruit keek om te zien wat er achter mij komt. Dat ging op dat moment perfect. Tijdens de race daarentegen begon ik terug de fout te maken van te braaf te rijden. Ik ging dus te vaak opzij voor de rest van 't deelnemersveld. Maar toch was 't écht serieus kicken. Zoveel mogelijk proberen om voorbij het punt waarop uw gezond verstand zegt dat ge moet remmen vol in de ankers gaan, bochtjes aansnijden, zoveel mogelijk op de rubber blijven om grip te blijven houden, etc.
Ik kan maar 1 ding zeggen: voor de mensen die denken van direct met 'n 2-takt te beginnen omdat 4-takt voor watjes is: doe dat aub niet. Leer eerst 'n deftig trager kartje deftig onder controle houden. Ik rij nu 'n jaar met huurkartjes en ik voelde zelf al dat dit een hele stap omhoog is. Misschien dat 'k eerder zou opteren voor 'n briggs & straton om te beginnen als 'k er zelf mee start, maar vandaag was wel 'n énorm goeie leerschool. Ik start wel 'n topic bij de foto-verslagen als 'k de foto's heb.
Hoeveelste ben je geworden?
Ik ben dit jaar nog gaan trainen op Amsterdam, het is geen leuk circuit om op te rijden + VEEL te hoge curbstones.
Wat vond jij van het circuit?
Ik heb de eerste race van het BEKC-kampioenschap dit jaar in Genk meegereden, als een training voor het BK Rotax Max.
Ik heb 2 jaar geleden 2 seizoenen gereden in het BEKC kampioenschap, maar dan met een Briggs & Stratton, nu rij ik Rotax Max (BK).
Ik in Genk met de Rotax Max, tijdens de BEKC race.
Comment
Comment