Oorspronkelijk geplaatst door whispy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Karting
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk BerichtenHet heeft hier misschien al eens gestaan? Heeft iemand tips met betrekking tot het rijden zelf? Hoe weet je dat je een snelle ronde doet? Ik weet wel dat je zo weinig mogelijk moet driften in een bocht om geen tijd te verliezen, maar soms weet ik gewoon niet op welk moment je moet remmen.
Rem je voor de bocht, of in de bocht?
Hoe snij je een bocht aan? Helemaal aan de kant van de bocht en dan naar de apex toerijden?
Ik had gewoon graag nog wat tips om nog sneller te gaan.
Greetz, en bij voorbaat dank.
BMW Power
Zeker als je de karts en het circuit wat gewoon wordt. Het is moeilijk om uit te leggen aan iemand die er niet zo intensief mee bezig is, wanneer je juist een goede lap rijdt. Je voelt dat. Geen fouten maken maakt daar ook deel van natuurlijk. Maar wat is geen fout maken, leg dat maar eens uit...
Elke situatie is een geval apart.
Als ik even terug je schets erbij neem, dan is het overduidelijk dat algemeen gezien je een ideale lijn moet rijden, waarbij je zo weinig mogelijk snelheid verliest bij het nemen van een bocht, en waardoor je een snelle rondetijd zult rijden.
Echter, soms is het de beste oplossing, om zeer wijd te gaan bij het aankomen van de bocht, waardoor je vroeger op't gas kan, en zo je tegenstander die voor je rijdt voorbij te steken.
Soms is het weer andersoms, afhankelijk van wat er na de bocht aankomt, etc etc...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenWat kost zoiets en waar mag je daar zoal eigelijk mee rijden? (puur uit nieuwsgierigheid eigelijk)
Een chassis kan ongeveer tot 4000€ kosten.
De Rotax Max (nieuw) kost een 2200€.
Je mag overal rijden, buiten enkele circuits waar 2-takten niet toegelaten zijn, bv: Antwerp Karting.
De benzine + olie en banden kosten natuurlijk ook wel wat.
Comment
-
-
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels Bekijk BerichtenProficiat met je eerste deelname!!
Hoeveelste ben je geworden?
Ik ben dit jaar nog gaan trainen op Amsterdam, het is geen leuk circuit om op te rijden + VEEL te hoge curbstones.
Wat vond jij van het circuit?
Ik heb de eerste race van het BEKC-kampioenschap dit jaar in Genk meegereden, als een training voor het BK Rotax Max.
Ik heb 2 jaar geleden 2 seizoenen gereden in het BEKC kampioenschap, maar dan met een Briggs & Stratton, nu rij ik Rotax Max (BK).
Ik in Genk met de Rotax Max, tijdens de BEKC race.
Ik vond Amsterdam op zich 'n goed circuit omdat 't een vrij "gemakkelijk" circuit is qua lijnen. Het is dus vooral zoeken naar de punten waarop je moet remmen en terug op de gas gaan. De curbstones waren inderdaad 'n serieuze no-go omdat je daarop schuurde met 't chassis. Voor mij was het het ideale circuit om mijn 1e race te rijden.
Ik ben nu aan 't twijfelen:
- Ofwel koop 'k samen met 'n kameraad een 2e hands briggs & straton (op gillard chassis) en rij 'k daar samen met hem mee om te oefenen.
- ofwel rij 'k volgend jaar mee in de belkart/kartgrid cup en doe 'k eerst ervaring op met huurkarts alvorens 'k iets verder beslis.
Dit weekend heb 'k al gemerkt dat 't 1e echt wel zalig is, maar dat 't toch serieus wat centjes kost. Die 2 onderste kampioenschappen mee rijden samen kost de helft van wat die 2e hands kart, dus er zit wel 'n serieus verschil in qua prijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenIk ben nu aan 't twijfelen:
- Ofwel koop 'k samen met 'n kameraad een 2e hands briggs & straton (op gillard chassis) en rij 'k daar samen met hem mee om te oefenen.
- ofwel rij 'k volgend jaar mee in de belkart/kartgrid cup en doe 'k eerst ervaring op met huurkarts alvorens 'k iets verder beslis.
Comment
-
@whispy: Hier de foto's van de BEKC race in Amsterdam!
edit: Enkel foto's van TKM & Max.
Bron: www.bekc.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk BerichtenWhispy, geen zin om mijn kart te kopen ipv die briggs & straton ?
Kartgrid cup had ideaal geweest voor mij, maar die doen 't enkel op weekavonden. En laat dat nu eenmaal de momenten zijn die moeilijk passen voor mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenNeen, sorry. Ik denk niet dat ik ermee gediend ben als 'k daar al direct brokken mee maak. B&S gaat er voor mij persoonlijk waarschijnlijk ook niet van komen. Ik neig er zeer hard naar om volgend jaar belkart te gaan rijden.
Kartgrid cup had ideaal geweest voor mij, maar die doen 't enkel op weekavonden. En laat dat nu eenmaal de momenten zijn die moeilijk passen voor mij.
Comment
-
En heb je in de winkel ook 'in positie' gezeten? Nog anderen die datzelfde probleem hebben/hadden? En stevy, hoe heb jij dat gedaan bij jouw overall, jij had die toch online besteld hé?(mag ik dan nog effe die site, ben die kwijt:s). Ik ben namelijk van plan om binnenkort ook m'n eigen overall aan te schaffen en luister zo een beetje naar tips bij het kopen van materiaal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk BerichtenEn heb je in de winkel ook 'in positie' gezeten? Nog anderen die datzelfde probleem hebben/hadden? En stevy, hoe heb jij dat gedaan bij jouw overall, jij had die toch online besteld hé?(mag ik dan nog effe die site, ben die kwijt:s). Ik ben namelijk van plan om binnenkort ook m'n eigen overall aan te schaffen en luister zo een beetje naar tips bij het kopen van materiaal.
Binnenkort misschien eens gaan kijken voor hogere karting-schoentjes en dan is 't probleem hopelijk opgelost.
online karting-winkel: www.demon-tweeks.co.uk
Comment
Comment