Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
    Hangt er allemaal van af wat de volgende bocht is en hoe lang 't rechte stuk is na die bocht.

    - De donkerblauwe lijn heeft eigenlijk geen duidelijke remzone en je kan pas héél laat terug op het gas gaan.
    - De groene zone heeft wel 'n rempunt, maar ook weer laat op 't gas.
    - De lichtblauwe lijn ga je op 't begin als je begint te draaien remmen en ga je afhankelijk van het stuk nadien ofwel vanaf de apex met je gas spelen (motor beetje op toeren houden) ofwel gewoon terug volledig op 't gas.

    Bij 'n lang recht stuk is de lichtblauwe lijn de beste. Indien er nog een bocht nadien volgt, dan ga je het afdraaien misschien 'n stuk later moeten doen. (als het midden van je kart gelijk is met de apex)



    Karting en racing zijn naar mijn mening 2 verschillende disciplines op technisch gebied. Bij 'n racewagen kan je immers een versnelling terugschakelen om in de juiste toeren te blijven. Een motor van 'n kart valt gewoon "dood" als je teveel vertraagt en dan moet die terug volledig op toeren komen.
    Inderdaad daar had ik niet aan gedacht
    BMW = Freude Am Fahren

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power Bekijk Berichten
      Het heeft hier misschien al eens gestaan? Heeft iemand tips met betrekking tot het rijden zelf? Hoe weet je dat je een snelle ronde doet? Ik weet wel dat je zo weinig mogelijk moet driften in een bocht om geen tijd te verliezen, maar soms weet ik gewoon niet op welk moment je moet remmen.

      Rem je voor de bocht, of in de bocht?
      Hoe snij je een bocht aan? Helemaal aan de kant van de bocht en dan naar de apex toerijden?



      Ik had gewoon graag nog wat tips om nog sneller te gaan.

      Greetz, en bij voorbaat dank.

      BMW Power
      Ervaring, ervaring en ervaring. Na 5 jaar indoor relatief intens gekart te hebben, waarvan 1 jaar elke week, zo'n 50 keer op 1 jaar, weet je vrij snel of je een goede ronde rijdt of niet.
      Zeker als je de karts en het circuit wat gewoon wordt. Het is moeilijk om uit te leggen aan iemand die er niet zo intensief mee bezig is, wanneer je juist een goede lap rijdt. Je voelt dat. Geen fouten maken maakt daar ook deel van natuurlijk. Maar wat is geen fout maken, leg dat maar eens uit...

      Elke situatie is een geval apart.
      Als ik even terug je schets erbij neem, dan is het overduidelijk dat algemeen gezien je een ideale lijn moet rijden, waarbij je zo weinig mogelijk snelheid verliest bij het nemen van een bocht, en waardoor je een snelle rondetijd zult rijden.
      Echter, soms is het de beste oplossing, om zeer wijd te gaan bij het aankomen van de bocht, waardoor je vroeger op't gas kan, en zo je tegenstander die voor je rijdt voorbij te steken.
      Soms is het weer andersoms, afhankelijk van wat er na de bocht aankomt, etc etc...

      Comment


      • Trouwens, mijn kart staat te koop.

        Rotax Max op Biesse chassis. Ik maak er werk van als ik de foto's terug op m'n pc heb staan.

        Comment


        • Wat kost zoiets en waar mag je daar zoal eigelijk mee rijden? (puur uit nieuwsgierigheid eigelijk)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
            Wat kost zoiets en waar mag je daar zoal eigelijk mee rijden? (puur uit nieuwsgierigheid eigelijk)
            Dat hangt van chassis tot chassis af.

            Een chassis kan ongeveer tot 4000€ kosten.
            De Rotax Max (nieuw) kost een 2200€.

            Je mag overal rijden, buiten enkele circuits waar 2-takten niet toegelaten zijn, bv: Antwerp Karting.

            De benzine + olie en banden kosten natuurlijk ook wel wat.

            Comment


            • Dank u wel maxime!

              Comment


              • Bedankt voor de uitleg

                Comment


                • Voor meer informatie moet je maar is gaan kijken op www.kartgrid.be

                  Comment


                  • Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                    Comment


                    • Een Rotax Max op Amsterdam!

                      + Google Video
                      ERROR: If you can see this, then Google Video is down or you don't have Flash installed.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels Bekijk Berichten
                        Proficiat met je eerste deelname!!

                        Hoeveelste ben je geworden?

                        Ik ben dit jaar nog gaan trainen op Amsterdam, het is geen leuk circuit om op te rijden + VEEL te hoge curbstones.
                        Wat vond jij van het circuit?

                        Ik heb de eerste race van het BEKC-kampioenschap dit jaar in Genk meegereden, als een training voor het BK Rotax Max.

                        Ik heb 2 jaar geleden 2 seizoenen gereden in het BEKC kampioenschap, maar dan met een Briggs & Stratton, nu rij ik Rotax Max (BK).


                        Ik in Genk met de Rotax Max, tijdens de BEKC race.

                        Geen idee hoeveelste ik geëindigd ben aangezien 'k in 'n gelegenheidsteam zat waarbij het volledig rond ervaring opdoen en plezier draaide. Ik heb zowat het hele deelnemersveld mij zien dubbelen, dus het zal wel ver laatste geweest zijn.

                        Ik vond Amsterdam op zich 'n goed circuit omdat 't een vrij "gemakkelijk" circuit is qua lijnen. Het is dus vooral zoeken naar de punten waarop je moet remmen en terug op de gas gaan. De curbstones waren inderdaad 'n serieuze no-go omdat je daarop schuurde met 't chassis. Voor mij was het het ideale circuit om mijn 1e race te rijden.

                        Ik ben nu aan 't twijfelen:

                        - Ofwel koop 'k samen met 'n kameraad een 2e hands briggs & straton (op gillard chassis) en rij 'k daar samen met hem mee om te oefenen.
                        - ofwel rij 'k volgend jaar mee in de belkart/kartgrid cup en doe 'k eerst ervaring op met huurkarts alvorens 'k iets verder beslis.

                        Dit weekend heb 'k al gemerkt dat 't 1e echt wel zalig is, maar dat 't toch serieus wat centjes kost. Die 2 onderste kampioenschappen mee rijden samen kost de helft van wat die 2e hands kart, dus er zit wel 'n serieus verschil in qua prijs.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                          Ik ben nu aan 't twijfelen:

                          - Ofwel koop 'k samen met 'n kameraad een 2e hands briggs & straton (op gillard chassis) en rij 'k daar samen met hem mee om te oefenen.
                          - ofwel rij 'k volgend jaar mee in de belkart/kartgrid cup en doe 'k eerst ervaring op met huurkarts alvorens 'k iets verder beslis.
                          Ik ben eerst begonnen een paar jaar indoor te rijden... daarna direct begonnen met de Briggs & Stratton met een Gillard chassis, eerst veel trainen, daarna heb ik 2 seizoenen Endurance gereden... 't Was voor mij wel een zeer goede leerschool, maar toen ik voor de eerste keer in de Max stapte, toch nog een zeer groot verschil!

                          Comment


                          • @whispy: Hier de foto's van de BEKC race in Amsterdam!




                            edit: Enkel foto's van TKM & Max.


                            Bron: www.bekc.be
                            Last edited by ; 31/10/2007, 20:01.

                            Comment


                            • Het is inderdaad precies enkel rotax en tkm dat de klok slaat voor die websites. Er was 'n fotograaf aanwezig die zeer zeker genoeg foto's getrokken heeft, dus ik hoop dat ze nog online komen.

                              Comment


                              • Whispy, geen zin om mijn kart te kopen ipv die briggs & straton ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                                  Whispy, geen zin om mijn kart te kopen ipv die briggs & straton ?

                                  Neen, sorry. Ik denk niet dat ik ermee gediend ben als 'k daar al direct brokken mee maak. B&S gaat er voor mij persoonlijk waarschijnlijk ook niet van komen. Ik neig er zeer hard naar om volgend jaar belkart te gaan rijden.

                                  Kartgrid cup had ideaal geweest voor mij, maar die doen 't enkel op weekavonden. En laat dat nu eenmaal de momenten zijn die moeilijk passen voor mij.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                    Neen, sorry. Ik denk niet dat ik ermee gediend ben als 'k daar al direct brokken mee maak. B&S gaat er voor mij persoonlijk waarschijnlijk ook niet van komen. Ik neig er zeer hard naar om volgend jaar belkart te gaan rijden.

                                    Kartgrid cup had ideaal geweest voor mij, maar die doen 't enkel op weekavonden. En laat dat nu eenmaal de momenten zijn die moeilijk passen voor mij.
                                    Wij hebben nog 3 Briggs & Stratton motoren staan...

                                    Comment




                                    • In actie foto van op 't bekc in Amsterdam. Ik weet dat 'k iets hogere kartschoentjes moet kopen, want vreemd genoeg is die overall net iets te kort terwijl ie in de winkel zo wel pastte.

                                      Comment


                                      • En heb je in de winkel ook 'in positie' gezeten? Nog anderen die datzelfde probleem hebben/hadden? En stevy, hoe heb jij dat gedaan bij jouw overall, jij had die toch online besteld hé?(mag ik dan nog effe die site, ben die kwijt:s). Ik ben namelijk van plan om binnenkort ook m'n eigen overall aan te schaffen en luister zo een beetje naar tips bij het kopen van materiaal.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          En heb je in de winkel ook 'in positie' gezeten? Nog anderen die datzelfde probleem hebben/hadden? En stevy, hoe heb jij dat gedaan bij jouw overall, jij had die toch online besteld hé?(mag ik dan nog effe die site, ben die kwijt:s). Ik ben namelijk van plan om binnenkort ook m'n eigen overall aan te schaffen en luister zo een beetje naar tips bij het kopen van materiaal.
                                          Wel, ik heb er geen rekening mee gehouden dat ik ook ribbescherming ging dragen en dat dat kartstoeltje vrij smal was. Ze waren zich al zorgen aan 't maken dat ik niet in de kart ging passen, maar 't lukte perfect.

                                          Binnenkort misschien eens gaan kijken voor hogere karting-schoentjes en dan is 't probleem hopelijk opgelost.

                                          online karting-winkel: www.demon-tweeks.co.uk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X