Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Net zoals Whispy vandaag deelgenomen aan de Belkart Promo Race in Herselt (we reden zelfs in dezelfde groep. ) Ik was aan het eind 21ste, maar slechts met een puntje verschil met Whispy. Ook mijn beste tijd in Herselt werd verbeterd. Tijdens een eerste kennismaking met de huidige lay-out vorige week zette ik 32.22 op de klok, vandaag was mijn beste tijd 31.70, toch ook een halve seconde sneller. Voor Belkart moet je ook constant rijden en dat lukte redelijk, mijn gemiddelden waren nooit meer dan 5 tienden trager dan mijn snelste tijden.
Is het trouwens niet de bedoeling om op 'n gladde baan zoveel mogelijk de plaatsen waar rubber ligt te vermijden? Die curbstones lijken mij dan niet de meest stabiele plaatsen om over te rijden.
Is het trouwens niet de bedoeling om op 'n gladde baan zoveel mogelijk de plaatsen waar rubber ligt te vermijden? Die curbstones lijken mij dan niet de meest stabiele plaatsen om over te rijden.
Die curbstone (op de laatste foto) moet je daar wel nemen, maar ik ging er net iets te ver over.
Die 4ever karting races, om de hoeveel weken zijn die eigenlijk?
Ik had in JPR een 40.2 neergezet, was de tweede keer dat ik er ging karten na de aanpassing van het circuit. Nu is er weer een kleine aanpassing gebeurt aan het circuit. De 3 hairpins achteraan zijn rechtgetrokken en vormen nu 1 snelle bocht. Ook de driedubbele S-bocht is op het einde scherper gemaakt en de hairpin aan de pits is iets breder geworden. 36.2 was m'n tijd. TypeR-man reed een 35.5, dus ik was vrij content voor m'n eerste keer op het aangepaste circuit.
Vandaag nog eens geweest en 2x 35.5 eruit gekregen. De 2e keer had ik 'n koude kart waarbij 'k de stoel zelfs niet kon aanpassen, maar 'k wou eens testen hoe goed 'k was in die positie. Blijkbaar even goed als in de ideale positie.
Ik heb 'n hele tijd zitten zoeken naar de voor mij ideale lijn, maar er zijn nog punten waarbij ik veel kan verbeteren. Ik vermoed dat er eigenlijk nog wel meer dan 'n halve seconde af kan.
Zo dadelijk ga ik eens kijken naar antwerp karting. Maat van mij gaat daar met z'n briggs nog wat rondjes afmalen en ik ga er misschien zelf ook eens wat rondjes rijden. (eerste met 'n briggs)
Zo dadelijk ga ik eens kijken naar antwerp karting. Maat van mij gaat daar met z'n briggs nog wat rondjes afmalen en ik ga er misschien zelf ook eens wat rondjes rijden. (eerste met 'n briggs)
Daarstraks er uiteindelijk in geslaagd om er 'n 20-tal minuutjes mee rond te vlammen op antwerp karting en kan maar 1 ding zeggen:
Op het einde van 't recht stuk gaat die motor vol in de begrenzer wat toch al 80 à 100km/u betekent. Op dat moment heb je dus wel door dat je niet met 'n huurkartje onderweg bent.
Mijn besttijd lag in de buurt van de 42.1 (1e keer op 't circuit en met die kart) en die van de krikke lag op 40.4. Ik zit er dus nog 'n eindje af, maar 't is toch al 'n deftig begin. (te weten dat 40.4 ook al écht snel is aangezien er tijdens de laatste clubrace 40.2 als besttijden genoteerd werd)
Nota aan de mensen die racen en er niet tegen kunnen dat mensen defensief rijden om hun positie te verdedigen: rammen is NIET de oplossing.
Op 50 minuten race ben ik vandaag zeker 5 keer in de zij geramd en 5 keer achteraan. En dan heb ik 't niet over 't tikje om te laten merken dat je er bent, maar gewoon volle snelheid in 'n bocht.
Ik merkte dat 'k een kart had die op de rechte stukken trager was als de rest, maar 'n positie verdedigen kan dan precies niet.
Ik wil nog eens gaan karten, maar naar waar moet ik dan gaan. Ben al eens bij JPR geweest en te Puurs. Maar kreeg daar weinig snelheidsgevoel.
Wat raden jullie hier aan.
Ik heb natuurlijk wel geen eigen kart.
Ik wil nog eens gaan karten, maar naar waar moet ik dan gaan. Ben al eens bij JPR geweest en te Puurs. Maar kreeg daar weinig snelheidsgevoel.
Wat raden jullie hier aan.
Ik heb natuurlijk wel geen eigen kart.
Wat bedoel je met "snelheidsgevoel" an sich? Acceleratie of gewoon topsnelheid?
Indoor karting draait 'm meer rond 't technische aspect van korte rechte stukken met het nodige bochtenwerk. Outdoor-karting draait 'm meer rond acceleratie, hoge snelheden, afstelling van karts en de nodige grip zoeken.
Als je echt eens wil kicken met beperkte ervaring: huur 'n 6,5pk onbegrendsde honda in Berghem (http://www.kartbaanberghem.nl/) en ga daar 'n tijdje mee rijden. Je bent meer geld kwijt dan 'n gewone huurstint indoor, maar je krijgt ook meer 't snelheidsgevoel. De briggs die je ziet staan op de site zou ik afraden als je nog niet outdoor gereden hebt.
Ik heb al met beide soorten karts gereden en je kan best wat ervaring hebben met de honda voor je in de briggs stapt. Die laatste is qua acceleratie immers 'n wereld van verschil met gewone huurkarts.
Waar je ook gaat mogen aan wennen is 't feit dat je bij zo'n kart op moet letten dat je niet gas geeft en remt tegelijk, want daar zit geen beveiliging op. Je gaat dus direct de koppeling beginnen op rijden.
Wat bedoel je met "snelheidsgevoel" an sich? Acceleratie of gewoon topsnelheid?
Indoor karting draait 'm meer rond 't technische aspect van korte rechte stukken met het nodige bochtenwerk. Outdoor-karting draait 'm meer rond acceleratie, hoge snelheden, afstelling van karts en de nodige grip zoeken.
Als je echt eens wil kicken met beperkte ervaring: huur 'n 6,5pk onbegrendsde honda in Berghem (http://www.kartbaanberghem.nl/) en ga daar 'n tijdje mee rijden. Je bent meer geld kwijt dan 'n gewone huurstint indoor, maar je krijgt ook meer 't snelheidsgevoel. De briggs die je ziet staan op de site zou ik afraden als je nog niet outdoor gereden hebt.
Ik heb al met beide soorten karts gereden en je kan best wat ervaring hebben met de honda voor je in de briggs stapt. Die laatste is qua acceleratie immers 'n wereld van verschil met gewone huurkarts.
Waar je ook gaat mogen aan wennen is 't feit dat je bij zo'n kart op moet letten dat je niet gas geeft en remt tegelijk, want daar zit geen beveiliging op. Je gaat dus direct de koppeling beginnen op rijden.
Ok thanc, dat ziet er idd goed uit!
Als het eens wat beter weer is, ga ik zeker eens een bezoekje brengen!
Comment