Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Karting
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'ermag ik aan degene die dit echt als hobby hebben, zoals stevy bv., hoeveel pleurotjes dat jullie daar per jaar zo inpompen?
Goedkoop is het iig niet maar het is een hobby als een andere
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'ermag ik aan degene die dit echt als hobby hebben, zoals stevy bv., hoeveel pleurotjes dat jullie daar per jaar zo inpompen?
50€ naft
200€ banden
100€ inschrijving
is wat ik me heb laten wijsmaken
Comment
-
Ik loop ook al enkele jaartjes rond in de kartwereld...
Het is wel allemaal outdoor
1998 tem 2000: Promotion Trophy, 8e, 5e en 2e (elk jaar beter en beter )
2001 tem 2003: BK en VAS kampioenschap gereden in de klasse ICC (125cc geschakeld) 1x kampioen en veel 2e en 3e
2004: Rotax Max kampioenschap gereden (nipt 2e geworden)
2005: Rotax Max kampioenschap BK en VAS (en tzit niet mee, al vééél pech gehad)
Comment
-
Ik zit ook sinds anderhalf jaar wat in het kartwereldje.
Wel niet op competitievlak zoals KVG e.a
Bij mij gaat het om een 2-takt 125cc Kart met een Birel-chassis en Rotax Max motor!
Echt supermotor, vraagt ontzettend weinig onderhoud en is met starter! Hetgeen heel handig is wanneer je motor stilvalt op't circuit!
Foto's volgen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'ermag ik aan degene die dit echt als hobby hebben, zoals stevy bv., hoeveel pleurotjes dat jullie daar per jaar zo inpompen?
De bandjes: kheb altijd een paar gele vega's mee en een paar maxxissen hg1's. Dus een paar harde en zachte. En daarenboven nog een paar regenbanden. Ik denk dat ik ongeveer een 5Ã 8 setjes banden koop per jaar. En verder zijn er nog de onderhoudskosten. Ik heb het geluk dat er niet veel kapot gaat aan m'n kart. Heb er dus ver geen werk aan. Maar dingen zoals olie en tandwielen enzo moet je altijd eens vervangen. Dus reken daarbij tussen de 250Ã 500euro. Je hebt altijd wel eens een onvoorziene kost. En tenslotte is er nog de baanhuur (meestal 30euro/dag als ik me niet vergis??) en de nafte.
Voor mij was de grootste investering de aankoop. Ik denk voor de mannen die competitie doen of gedaan hebben dat die heel wat meer kosten zullen hebben?
Comment
-
Keer op keer merk ik dat ik beter 10 kg lichter zou wegen.Peugeot 307 Sw 1.4HDI
& BMW E36 318TDS Touring
Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg
Ode aan de eigen wagen!
Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SuperRaceIk ga ook regelmatig karten hier in JPR. Nu is het wel al even geleden, maar na de examens vlieg ik er terug in
Ik heb ook al eens meegedaan met een 2-uursrace die een maat van mij organiseerde, en achtereen doe ik daar nog wel eens aan mee.
off-topic: staat daar nog een lekker brunette achter de toog?A Twist of the Wrist
Comment
-
Eerst enkele jaren enkel indoor gereden maar gezien de hoge kost die daarmee gepaard gaat als je wekelijks een heat of vijf gaat rijden en dan ook nog eens vershillende endurance-wedstrijden meepikt dan toch een eigen kart gekocht voor recreatief gebruik.
Meteen voor viertakt gekozen en een prokart gekocht. Na een jaartje dan de overstap gemaakt naar 2-takt en een ICA gekocht maar deze na enkele maanden alweer verkocht. Enorm veel rijplezier, maar ik ben geen mechanieker en naar mijn mening moet je voor een 2-takt toch wel even graag sleutelen als rijden... tenzij je voor een TAG-motor kiest als de Rotax Max.
Ik miste wel meteen het plezier van het snellere werk met de ICA dus dan maar de motoren van de prokart laten tunen zodat er nu ongeveer 23pk achter mijn stoeltje zit ipv 13pk. Ok, het is uiteraard nog steeds niet hetzelfde maar het moet betaalbaar blijven ook en zwaardere viertakt motoren zoals die van Stevy zijn vrij duur in aankoop.
Aangezien ik het competitie-gevoel toch een beetje miste uit de indoorwedstrijden dan dit jaar een teamgenoot gezocht en een B&S WF gekocht om het Briggs&Stratton kampioenschap mee te rijden.
Onze Briggs:
Prokart van mijn vriendin (vergelijkbaar met de mijne... vind geen foto):
En met deze rijden we binnenkort de 2 x12u van Antwerp Karting:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulleeen wedstrijdje rijden kost je ongeveer:
50€ naft
200€ banden
100€ inschrijving
is wat ik me heb laten wijsmaken
Zo zal KVG hier inderdaad een groter budget nodig hebben dan ik.
Zolang je recreatief rijdt met je materiaal valt alles nog best mee, van zodra er competitie bij komt kijken zorg je er idd beter voor dat je voldoende budget hebt wil je vooraan meekunnen.
Je mag ook niet alleen de kosten van je wedstrijden rekenen, je moet ook nog trainen. Vooral de banden zijn de grootste kost volgens mij... vooral in de 2-takt competitie dan. Wij rijden in de viertakt meestal op de hardere types en kunnen met één set verschillende wedstrijden rijden, in de klassen waar KVG deelneemt rijdt men als ik me niet vergis met zachtere (duurdere) types die dan ook minder lang meegaan... het zou me zelfs niet verwonderen dat de meesten bij elke wedstrijd in die klasse nieuw rubber steken... banden versleten of niet.
Het wedstrijdconcept is ook heel anders, wij rijden endurance en in de 2-takt zijn het vooral sprintwedstrijden.
Verbeter me gerust als ik het bij het verkeerde eind heb Kris
Comment
-
Mijn beste maat doet vaak mee aan streetraces en gaat ook veel karten over heel't land, samen met z'n broer en pa. In het topic van de streetrace staan nog foto's van hen. Dit zijn 2 van hun karts, ik ken er geen specificaties van maar ik weet wel dat ze over de 120 gaan.
Ikzelf heb nog maar 3x gekart in mijn leven. Het ging niet slecht, maar het is veel te duur zonder sponsoring.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door M3'erik ben het één keer gaan doen (5 maal een kwartier) en ik vond het fantastisch! was hier op de JPR-karting wat één van de snelste circuits is en daar kan je echt geweldig racen! ik wou dat ik het meer kon doen, maar het is gewoonweg te duur
Comment
Comment