Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hier heb je de mijne (zonder uitlaat omdat er een klein barstje was in de pot en hem achter gelaten heb bij de verkoper om het te laten maken):

nog is ter info: chassis: Biesse - motor: Rotax Max 125cc 2takt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krulle
      slaat die kris op KVG of op mij?
      Op de ervaren 2-takt rot hier aanwezig
      KVG dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flitser
        Familie Pauli? ... meen de karts te herkennen, vandaar de vraag
        Laat maar, ik het antwoord zelf al gevonden

Op dat geel chassis staat dus normaal een Leopard (TAG principe zoals de Rotax Max) en die grijze is er één met een TKM (4-takt, 18pk).
        Last edited by ; 27/05/2005, 19:42.

Comment

Af en toe ga ik wel is karten, maar spijtiggenoeg niet zo fanatiek als de meeste hier. (eigen kart e.d.)

Mijn beste kartervaring was enkele dagen geleden (in het weekend van DTM), in "East Belgium Karting Center". De eerste keer dat ik ging karten met qualificaties. (2de tijd trouwens )
          nls2000

Comment

@Flitser, hoe snel gaat je Briggs?
            is hij getuned?
            Hoe snel ging hem dan origineel ?

Ik heb er eentje sinds enkele weken

Comment

Flitser heeft volledig gelijk, bij ons start iedereen met een nieuwe set op een wedstrijddag (hoewel het niet verplicht is).

We mogen al blij zijn tegenwoordig; nu kan je het BK rijden met 1 set droog en regenbanden, vroeger waren er tijden waarin we op een weekendje 4 setten doordraaiden (maar dat waren extreem zachte banden hoor)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels
                @Flitser, hoe snel gaat je Briggs?
                is hij getuned?
                Hoe snel ging hem dan origineel ?

Ik heb er eentje sinds enkele weken
                Snelheid hangt af van je tandwielverhouding en van het circuit hé, ik bereken dat eigenlijk nooit omdat het eigenlijk niet van belang is maar kan het wel even doen indien gewenst.

De Briggs is niet getuned, mag ook niet of we mogen niet deelnemen aan de B&S WF Cup.

Heb er nu drie wedstrijden mee gereden (Douvrin, Francorchamps en Lommerange) en het is een leuk motortje, alleen beschikt hij jammer genoeg niet over de 15pk die in zijn specs staan

De tuner van mijn Honda's heeft er zo ooit eens eentje op de testbank gezet en het resultaat was toch een beetje teleurstellend... misschien dat ik tijdens de "zomerstop" onze motor ook nog wel eens op de testbank laat zetten om te zien wat er juist uit te halen valt en of daar reglementair iets kan aan gedaan worden.

Waar ga jij meestal rijden dan?
                Antwerp Karting? Dan rij je best niet met de originele koppeling hé maar met een Noram
                Last edited by ; 28/05/2005, 15:31.

Comment

Waar ga jij meestal rijden dan?
                  Antwerp Karting? Dan rij je best niet met de originele koppeling hé maar met een Noram
                  Ik ga het meest rijden op Antwerp Karting, ik heb ze daar ook gekocht
                  ik weet niet welke koppeling er op staat

Comment

ik weet niet welke koppeling er op staat
                    Als je problemen hebt om goed weg te komen na een korte bocht dan is het wellicht de originele... die slaat pas aan vanaf 3000 toeren en is dus helemaal niet geschikt voor een kort/klein circuit met veel bochten zoals AK.

Je kan dan beter een Noram koppeling steken met 16 tanden.
                    Dat is dezelfde koppeling als die gebruikt worden op de Honda GX200 waar ze daar ook veel mee rijden en die pakt meteen en niet pas vanaf 3000 toeren.

Comment

Ik ben al een paar keer gaan karten, maar het leukste was in Bouillon.

Het was pokkeduur, de karts gingen niet vooruit, een klein circuit. Maar plots begon het te gieten en de baan lag echt spekglat. Man, ik heb me rotgeamuseerd. Er was zo'n lange bocht die je helemaal in drift kon nemen, zalig gewoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mister V
                        Ik ben al een paar keer gaan karten, maar het leukste was in Bouillon.

Het was pokkeduur, de karts gingen niet vooruit, een klein circuit. Maar plots begon het te gieten en de baan lag echt spekglat. Man, ik heb me rotgeamuseerd. Er was zo'n lange bocht die je helemaal in drift kon nemen, zalig gewoon.
                        dan moet je zeker eens gaan ijskarten!
                        A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo
                          dan moet je zeker eens gaan ijskarten!
                          Of hopen op een strenge winter en bij sneeuw naar Antwerp Karting trekken :

Comment

Als je problemen hebt om goed weg te komen na een korte bocht dan is het wellicht de originele... die slaat pas aan vanaf 3000 toeren en is dus helemaal niet geschikt voor een kort/klein circuit met veel bochten zoals AK.

Je kan dan beter een Noram koppeling steken met 16 tanden.
                            Dat is dezelfde koppeling als die gebruikt worden op de Honda GX200 waar ze daar ook veel mee rijden en die pakt meteen en niet pas vanaf 3000 toeren.

Hoeveel kost zo'n Noram koppeling?

Comment

Of hopen op een strenge winter en bij sneeuw naar Antwerp Karting trekken :
                              cool, zonder nagels in de banden!
                              A Twist of the Wrist

Comment

Hoeveel kost zo'n Noram koppeling?
                                Ongeveer 60 euro dacht ik.

Comment

Wie heeft er hier zijn kart ook gekocht bij De Feyter Kartschop/Antwerp Karting?

Comment

Ik niet, maar ga er wss op onderhoud mee vanaf nu. Ie heeft dringend eens een beurt nodig Kmoet nog eens bellen, ben het al 3-4 weken aan het vergeten

Comment

Aangezien hier tamelijk wat forumleden zitten die een eigen kart hebben had ik gedacht om deze zomer, ergens in juli (voor de herexamens ) eens af te spreken om met z'n allen samen te gaan karten. Naar francorchamps om mariembourg ofzo? Of liever genk? In Poperinge reed ik vroeger tamelijk veel, maar het is geloof ik nog altijd gesloten (problemen met vergunningen, klachten van omwonenden...) .

Comment

Poperinge zou dit weekend terug open gaan

EDIT: toch niet
                                        heb net gebeld, het moet nog voorkomen...
                                        Last edited by Stevy; 14/06/2005, 16:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                                          Aangezien hier tamelijk wat forumleden zitten die een eigen kart hebben had ik gedacht om deze zomer, ergens in juli (voor de herexamens ) eens af te spreken om met z'n allen samen te gaan karten. Naar francorchamps om mariembourg ofzo? Of liever genk?
                                          Had je deze dan nog niet gezien?

Comment

Working...
                                          X