Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • fak seg, zonet gaan karten in Inkart Puurs. En tijdens mijn tweede heat begon het zo te miezeren, op een gegeven moment absoluut geen grip meer, ik kwam buiten en schoof al redelijk weg, ik al kei verrast... oké, neem zo die 180° en hop volle petrol op dat nat stuk. Ik wil dan insturen om de bocht te nemen FAAAAAAAAAAAAAK ik draai niet . Met volle vaart de bandenmuur geraakt na 2 keer rond te spinnen. Echt heel mijn kart vloog voor een stukje in lucht, mijn schouderblad kei hard bezeerd. ik kijk zo rond en ineens zie ik daar nog ééne afkomen, hupla hij verliest controle en los richting mij. Tweede voltreffer . Ik zag er nog afkomen dus ik volle gas en met pattinerende banden en die andere kerel half rammende er vantussen en jawel hoor, net erna bam 2 karts op dee gast. Zijn kart lag half uit elkaar (de plastiek enzo althans) en zijn been zwaar bezeerd. Man niet normaal....

    Ik heb dan nog 2 laps gedaan aan een slakkentempo, had veel te veel zeer.

    Resultaat was net geen podiumplaats . 4des van de 35...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
      fak seg, zonet gaan karten in Inkart Puurs. En tijdens mijn tweede heat begon het zo te miezeren, op een gegeven moment absoluut geen grip meer, ik kwam buiten en schoof al redelijk weg, ik al kei verrast... oké, neem zo die 180° en hop volle petrol op dat nat stuk. Ik wil dan insturen om de bocht te nemen FAAAAAAAAAAAAAK ik draai niet . Met volle vaart de bandenmuur geraakt na 2 keer rond te spinnen. Echt heel mijn kart vloog voor een stukje in lucht, mijn schouderblad kei hard bezeerd. ik kijk zo rond en ineens zie ik daar nog ééne afkomen, hupla hij verliest controle en los richting mij. Tweede voltreffer . Ik zag er nog afkomen dus ik volle gas en met pattinerende banden en die andere kerel half rammende er vantussen en jawel hoor, net erna bam 2 karts op dee gast. Zijn kart lag half uit elkaar (de plastiek enzo althans) en zijn been zwaar bezeerd. Man niet normaal....

      Ik heb dan nog 2 laps gedaan aan een slakkentempo, had veel te veel zeer.

      Resultaat was net geen podiumplaats . 4des van de 35...
      Heat en podiumplaats? I'm a bit confused there?

      Hetgeen ik uit mijn beperkte regenervaring al gemerkt heb: minder agressieve lijnen nemen en uitkijken wat je met je gaspedaal doet. Meestal is bredere lijnen om de snelheid er proberen in te houden zonder te schuiven de beste idee.

      Comment


      • Blijkbaar zijn er sinds gisteren nog 2 foto's van mij in actie online gezet:



        Comment


        • Mooie foto's!

          Binnenkort koop ik me toch ook eens een arai...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels Bekijk Berichten
            Mooie foto's!

            Binnenkort koop ik me toch ook eens een arai...
            Die SK-5 is de enige helm die 'k tot nu toe gevonden heb die 'k nog altijd mooi vind enkel met die caracoat.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
              fak seg, zonet gaan karten in Inkart Puurs. En tijdens mijn tweede heat begon het zo te miezeren, op een gegeven moment absoluut geen grip meer, ik kwam buiten en schoof al redelijk weg, ik al kei verrast... oké, neem zo die 180° en hop volle petrol op dat nat stuk. Ik wil dan insturen om de bocht te nemen FAAAAAAAAAAAAAK ik draai niet . Met volle vaart de bandenmuur geraakt na 2 keer rond te spinnen. Echt heel mijn kart vloog voor een stukje in lucht, mijn schouderblad kei hard bezeerd. ik kijk zo rond en ineens zie ik daar nog ééne afkomen, hupla hij verliest controle en los richting mij. Tweede voltreffer . Ik zag er nog afkomen dus ik volle gas en met pattinerende banden en die andere kerel half rammende er vantussen en jawel hoor, net erna bam 2 karts op dee gast. Zijn kart lag half uit elkaar (de plastiek enzo althans) en zijn been zwaar bezeerd. Man niet normaal....

              Ik heb dan nog 2 laps gedaan aan een slakkentempo, had veel te veel zeer.

              Resultaat was net geen podiumplaats . 4des van de 35...
              Eergisteren ook geweest. Het was wel enkel binnen. Die baan was zalig. Je kon er gewoon tijden neerzetten als je easy was met de gas, maar als je wou kon je een rondje iedere bocht driften! Twas geestig.

              Comment


              • Regenrijden = Zeker met slicks op. Bij de streetraces maak ik dan altijd het verschil want gewicht speelt dan een veel mindere rol.
                Vorig jaar tijdens de streetrace van brugge begon het halfweg koers te gieten en op bepaalde plaatsen stonden er plassen van 10-15cm diep. Ik sebiet m'n regenpakje aangetrokken en een uurke gas gegeven. Kheb toen iedereen minstens 1 keer ingehaald, zelf de leiders heb ik 2 keer ingehaald

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                  Heat en podiumplaats? I'm a bit confused there?

                  Hetgeen ik uit mijn beperkte regenervaring al gemerkt heb: minder agressieve lijnen nemen en uitkijken wat je met je gaspedaal doet. Meestal is bredere lijnen om de snelheid er proberen in te houden zonder te schuiven de beste idee.
                  ja, het waren eerst 4 heats waarin de personen met de 10 snelste rondetijden eruit genomen werden en die reden dan de finale met zo een vlagstart en wie dan als eerste over de finish reed was gewonnen....

                  Weet niet of de term heat klopt, klinkt gewoon cool.

                  Bwa, na mijn schuiver had ik echt mega veel zeer aan mijn schouder en heb dan echt kei rustig gereden. Gelukkig waren het dan nog maar 2 laps

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                    Regenrijden = Zeker met slicks op. Bij de streetraces maak ik dan altijd het verschil want gewicht speelt dan een veel mindere rol.
                    Vorig jaar tijdens de streetrace van brugge begon het halfweg koers te gieten en op bepaalde plaatsen stonden er plassen van 10-15cm diep. Ik sebiet m'n regenpakje aangetrokken en een uurke gas gegeven. Kheb toen iedereen minstens 1 keer ingehaald, zelf de leiders heb ik 2 keer ingehaald
                    respect want ik had echt amper grip...had wel een rotkar die van in het begin al weinig grip had precies , maar toen mijn bandjes wat opgewarmd waren en ik het al wat gewoon was ging het....maar toen kwam de regel en weg was ik. pak dus nooit kart 17 bij inkart. die kart zuigt!!!!!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                      Die SK-5 is de enige helm die 'k tot nu toe gevonden heb die 'k nog altijd mooi vind enkel met die caracoat.
                      idem, alleen heb ik een blauwe caracoat

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                        respect want ik had echt amper grip...had wel een rotkar die van in het begin al weinig grip had precies , maar toen mijn bandjes wat opgewarmd waren en ik het al wat gewoon was ging het....maar toen kwam de regel en weg was ik. pak dus nooit kart 17 bij inkart. die kart zuigt!!!!!
                        Op welk vlak zuigt ie? Grip? Power? Stuur dat los staat?

                        @ distinct: wat is uw karting-historie btw?

                        Comment


                        • 1.5 jaar indoor (eurokart als thuiskarting)
                          dan een klein jaartje een outdoorkart gekocht(2dehands crg rr - rotax max). nu vrijwel niets meer, 1x op een jaar indoor mss. Twijfel nog steeds tussen wat ik ga doen, monobike of weer een kart

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door distinct Bekijk Berichten
                            1.5 jaar indoor (eurokart als thuiskarting)
                            dan een klein jaartje een outdoorkart gekocht(2dehands crg rr - rotax max). nu vrijwel niets meer, 1x op een jaar indoor mss. Twijfel nog steeds tussen wat ik ga doen, monobike of weer een kart
                            Direct de stap van indoor naar rotax nemen is lef hebben.

                            Ik ga dit jaar waarschijnlijk nog 3 outdoor (bekc) wedstrijden mee doen: 2 met de briggs en 1 met honda.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door distinct Bekijk Berichten
                              1.5 jaar indoor (eurokart als thuiskarting)
                              dan een klein jaartje een outdoorkart gekocht(2dehands crg rr - rotax max). nu vrijwel niets meer, 1x op een jaar indoor mss. Twijfel nog steeds tussen wat ik ga doen, monobike of weer een kart
                              Ik heb ook al zitten testen met een CRG Road Rebel (2007). Wel een bangelijk chassis! De rem is wel wennen in het begin.

                              Comment


                              • Wat is een caracoat? Is dat een speciaal vizier ofzo?
                                BMW = Freude Am Fahren

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                                  Wat is een caracoat? Is dat een speciaal vizier ofzo?
                                  Caracoat is 'n merk van vizieren. Het vizier dat je in mijn avatar ziet is 'n vizier van dat merk. Het is op zich eigenlijk al 'n verzamelterm geworden, maar er zijn dus wel degelijk nog duurdere merken.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                    Caracoat is 'n merk van vizieren. Het vizier dat je in mijn avatar ziet is 'n vizier van dat merk. Het is op zich eigenlijk al 'n verzamelterm geworden, maar er zijn dus wel degelijk nog duurdere merken.
                                    LLC is ook zo'n merk, maar toch iets beter naar't schijnt!

                                    Bij een Caracoat schilfert de zogenaamde "coating" die erop ligt, er veel te makkelijk af als je in de regen rijdt.

                                    Comment


                                    • Ah, bedankt voor de uitleg.
                                      BMW = Freude Am Fahren

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels Bekijk Berichten
                                        LLC is ook zo'n merk, maar toch iets beter naar't schijnt!

                                        Bij een Caracoat schilfert de zogenaamde "coating" die erop ligt, er veel te makkelijk af als je in de regen rijdt.
                                        Inderdaad, daarom dat ik toch eens ga moeten uitkijken voor 'n tear-off voor die caracoat en ga 'k mogelijk mijn origineel klaar vizier houden voor outdoor.

                                        Probleem bij LLC is dat het ENORM slecht leverbaar is. Ik had er zo eentje besteld, maar heb 'n caracoat gekregen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                          Inderdaad, daarom dat ik toch eens ga moeten uitkijken voor 'n tear-off voor die caracoat en ga 'k mogelijk mijn origineel klaar vizier houden voor outdoor.
                                          Je kan ook perfect je caracoat (met of zonder tear-off) outdoor gebruiken hoor. Enkel je origineel vizier steken als het regent.

                                          Zo doe ik het toch.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X