Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar
    Ik denk dat het inderdaad een goed idee zou zijn om met enkele karters onder ons eens te gaan rijden.

Ik heb zelf al met een Prokart rotax Max 125cc tweetakt van een maat gereden, op het outdoorcircuit van Eindhoven (naast het vliegveld). Maar verder geen ervaring met 'snelle'karts.

Maar Dédé hier kan wel bevestigen dat ik een vrij snelle en constante rijder ben.
    En ik heb trouwens ook al een race meegereden in de Beetle Fun Cup (in Magny-cours).

Maar ik zou héél graag eens zien wat ik nu juist met een iets competetievere kart kan doen.

*Ben al aan het plannen om samen met Dédé een kart aan te kopen*
    Zie het ook zitten! Er was onlangs een meeting van de mensen van kartgrid waar ik helaas niet aanwezig kon zijn daar m'n kart wat problemen heeft!
    Wanneer zouden we eens afspreken? Ik vertrek nu zaterdag tot maandagmorgen naar tsjechie, en maandagmiddag tot woensdagmiddag zitk in frankrijk en de vrijdag benk op reis voor tien dagen. Maar daarna en voor de 2e zit zie'k het zeker zitten! Waar zouden we gaan? Francorchamps?

Comment

dus ergens in de laatste week van juli of begin augustus?

Comment

Voor mij liefst eerste weken van aug, eind juli benk op reis!

Comment

ik ben van den 2de tot de 5de weg, mar daarna kan ik eenders wanneer. dus de tweede week van augustus of zo?
          ik kan vanaf het eerste weekend

Comment

Net terug uit sosnova! Enkele mooie races gezien. Twas een zeer tof weekend, meer info volgt vanals ik terug ben van de slr! Heb ook wat foto's getrokken, zal ze ook posten in de loop van de week!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krulle
              is nogal afhankelijk van wat je wil natuurlijk ...

in 2de hands kun je wel al iets vinden voor 500€, maar je kunt nieuw ook boven de 10 000€ gaan
              boven de 10,000€ ? praat er niet van als je er niet echt veel van kent aub tenzij je het hebt over superkarts. maar dat noem ik geen karts meer.

/edit/ morgen naar douvrin

Comment

Ik heb zelf al met een Prokart rotax Max 125cc tweetakt van een maat gereden, op het outdoorcircuit van Eindhoven (naast het vliegveld). Maar verder geen ervaring met 'snelle'karts.
                Een Prokart RM125... ik betwijfel het, zo rijden er trouwens niet veel rond. Het zal wel een gewone Rotax Max geweest zijn veronderstel ik en zoniet dan ben je een geluksvogel dat jouw "maat" je daar zomaar laat mee rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                  is nogal afhankelijk van wat je wil natuurlijk ...
                  Daar heb je gelijk in...

in 2de hands kun je wel al iets vinden voor 500€, maar je kunt nieuw ook boven de 10 000€ gaan
                  Niet overdrijven hé

Comment

Nemus bedoeld deze kart. Ken de ex-eigenaar hiervan ook.

Weet niet of het een prokart of niet is maar het is iig een rotax max

Antwerpen is't Stad
                    en al de rest is parking!!

Comment

Foto's van de karting van sosnova vind je op http://groups.msn.com/stevycourteyn onder afbeeldingen.

Een verslagje staat op www.kartgrid.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dédé
                        Nemus bedoeld deze kart. Ken de ex-eigenaar hiervan ook.

Weet niet of het een prokart of niet is maar het is iig een rotax max

prokart is iets totaal anders

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stravos
                          prokart is iets totaal anders
                          ik weet het niet meer, het kan ook een Kombikart geweest zijn

Comment

ik weet het niet meer, het kan ook een Kombikart geweest zijn
                            Kombikart is een Nederlands merk van chassis
                            Zij hebben ook Prokarts hoor, maar dat is dan weer het type van het chassis.

Een Prokart-type is een kart met twee motoren. Over het algemeen gewoon twee Honda's, in Nederland 160cc's, in de Belgische competitie 200cc's.

Er bestaan natuurlijk varianten op met veel krachtiger motoren, al zijn ze wel schaars. Zo heb ik al een Prokart gezien met twee ICA motoren erop of zoals je hieronder bijvoorbeeld ziet een Biland Prokart (dat ie voor twee personen is gebouwd is louter toeval) en de laatste is dan een Rotax Max Prokart

Last edited by ; 21/07/2005, 08:45.

Comment

Ik zag gisteren in de FIK een kart staan voor 1000 €.

Best wel een goedkoop ding dan als je eens begint na te denken. Maar nu is mijn vraag: wat doe je hiermee eenmaal je zo een kart hebt?

OP openbare wegetjes mag je er zeker niet mee rijden? een circuit laten bouwen dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                                Ik zag gisteren in de FIK een kart staan voor 1000 €.

Best wel een goedkoop ding dan als je eens begint na te denken.
                                Let wel op goedkoop kan duurkoop worden.
                                Merk chassis? Ouderdom? Type motor?

Maar nu is mijn vraag: wat doe je hiermee eenmaal je zo een kart hebt?

OP openbare wegetjes mag je er zeker niet mee rijden? een circuit laten bouwen dan?
                                Lol
                                Op circuit gaan rijden natuurlijk want op de openbare weg is dit uiteraard verboden. Genk, Mariembourg, Amay, Francorchamps, Marche-en-Famenne, Antwerpen... hangt er vooral vanaf wat voor een kart het is. Indien viertakt mag je ook op bepaalde indoorcircuits rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flitser
                                  Let wel op goedkoop kan duurkoop worden.
                                  Merk chassis? Ouderdom? Type motor?

Lol
                                  Op circuit gaan rijden natuurlijk want op de openbare weg is dit uiteraard verboden. Genk, Mariembourg, Amay, Francorchamps, Marche-en-Famenne, Antwerpen... hangt er vooral vanaf wat voor een kart het is. Indien viertakt mag je ook op bepaalde indoorcircuits rijden.
                                  type weet ik niet: hij leek exact op die deze in de fik gebruiken, maar had denk ik twee motoren, waar die van de fik er maar 1 hebben. Ken dus echt niets van karts, maar zag gewoon dat t goedkoop was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit
                                    type weet ik niet: hij leek exact op die deze in de fik gebruiken, maar had denk ik twee motoren, waar die van de fik er maar 1 hebben. Ken dus echt niets van karts, maar zag gewoon dat t goedkoop was.
                                    Wellicht een JBK Prokart dus. (Zou ik nooit mee willen rijden, als huurkart rijden ze al crappy. Trouwens zal je nog moeten opletten of dat chassis nooit in de verhuur heeft meegedraaid vroeger.)

Tja, goedkoop is relatief... Voor 1000 euro kan je een luchgekoelde ICA kopen die pakken sneller gaat.

Anderzijds zal je aan die ICA veel meer onderhoudskosten hebben en meer banden verslijten ook dus je moet alles een beetje tegen elkaar afwegen.

Ik rijd zelf ook met een Prokart maar met getunede motoren (21pk), aangezien ik er 3 staan (waarvan 2 Stratossen) heb mag er gerust eentje weg en ik vraag er 1500 euro voor om je een idee te geven.
                                    Een pak sneller dan een standaard Prokart (14pk) maar nog steeds een pak trager dan een 2-takt natuurlijk. Je moet ergens een keuze maken en ondanks het feit dat mijn ICA destijds het leukste was om mee te rijden heb ik voor het goedkoopste gekozen en mijn 2-takt verkocht... en het amusement is er niet minder op.

Een Prokart is eigenlijk de goedkoopste oplossing om toch relatief "snel" te gaan. Voordeel is dat je er ook mee binnen mag rijden als je dat wenst.
                                    Last edited by ; 21/07/2005, 18:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flitser
                                      Wellicht een JBK Prokart dus. (Zou ik nooit mee willen rijden, als huurkart rijden ze al crappy. Trouwens zal je nog moeten opletten of dat chassis nooit in de verhuur heeft meegedraaid vroeger.)

Tja, goedkoop is relatief... Voor 1000 euro kan je een luchgekoelde ICA kopen die pakken sneller gaat.

Anderzijds zal je aan die ICA veel meer onderhoudskosten hebben en meer banden verslijten ook dus je moet alles een beetje tegen elkaar afwegen.

Ik rijd zelf ook met een Prokart maar met getunede motoren (21pk), aangezien ik er 3 staan (waarvan 2 Stratossen) heb mag er gerust eentje weg en ik vraag er 1500 euro voor om je een idee te geven.
                                      Een pak sneller dan een standaard Prokart (14pk) maar nog steeds een pak trager dan een 2-takt natuurlijk. Je moet ergens een keuze maken en ondanks het feit dat mijn ICA destijds het leukste was om mee te rijden heb ik voor het goedkoopste gekozen en mijn 2-takt verkocht... en het amusement is er niet minder op.

Een Prokart is eigenlijk de goedkoopste oplossing om toch relatief "snel" te gaan. Voordeel is dat je er ook mee binnen mag rijden als je dat wenst.
                                      ik weet welke het is aangezien ik veel in FIK ben... het is een bimotor, 2x 200cc honda. Plastieken velgen, en de typische JB rijeigenschappen

/edit/ Rabbit welke tijd heb je gereden? :p

Comment

Iemand ervaring met Maranello Racing Karts? Zijn die dingen goed of... is het maar zus en zo?

Comment

• Volgende week na de 24H van Francorchamps ga ik naar Genk met men Briggs & Stratton

Uiteraard met een grote koppeling en een tandwiel voor Genk, ik reed voorlopig met men briggs op AK.

@Flitser: Jij had toch een Briggs, niet?

Met welk tandwiel rij jij op Genk?

ik weet het nog niet, maar ik ga wel al zeker rijden met deze koppeling..

Last edited by ; 25/07/2005, 22:13.

Comment

Working...
                                          X