Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door KVG
    Ik doe de VAS mee. Eerste wedstrijden BK heb ik ook meegereden, maar die 2 werd wat te duur naar mijn zin. Kosten? Moeilijk in te schatten, laten we zeggen dat de banden het duurste is in de sport.
    Niveau? VAS en BK zijn quasi gelijk (het zijn dezelfde deelnemers), maar je zal zeker niet vooraan rijden de eerste wedstrijden De piloten die daar vooraan rijden doen bijna allemaal mee aan het Europees kampioenschap en die rijden daar ook vooraan, zegt genoeg denk ik.
    Verwacht zeker niet vooraan mee te rijden int begin ofzo ze
    Is het dan elke race een nieuwe set? Of een paar setjes per race? Is het met vega's dat jullie rijden? Want kheb nog een paar races meegedaan in die B4SC toen ik m'n biland net had en dat was met tamelijk harde continentals die enkele races meegingen!
    Anyway bedankt voor de info!
    Heb je trouwens een site van dat Europees kampioenschap?

Comment

• Elke race nieuw setje ja. Dat zijn groene VEGA's waar we mee rijden, een ideale band voor de max challenge, niet te hard en niet te zacht.
      Websites ken ik niet van buiten, je kan eens googelen op european max challenge ofzo.
      BK en VAS uitslagen kan je vinden via www.kartinggenk.be. Ik sta op plaats 3 of 4 in het VAS kampioenschap, ik heb al enorm veel pech gehad dit jaar.

Comment

• De Max Pro is wel dé klasse om in te rijden. Hierin heb je tenminste een ruim deelnemersveld. Ja KVG, dit jaar loopt het niet altijd, maar ondanks de pech sta je toch mooi in de top van het kampioenschap.

Laatste stand van het VAS-kampioenschap in de klasse Max Pro:

1 106 CASTIAUX Mathieu 624
        2 12 VAN BALEN Christian 609
        3 26 DE ZUTTER Nicolas 559
        4 104 VAN GILS Kris 520
        5 180 CURFS Roy 509
        6 77 VAN WERSCH Max 503
        7 5 DUBUISSON Yves 502
        8 119 VANDEPUTTE Steve 486
        9 11 VAN REET Ruben 483
        10 101 COOL Michael 456
        11 86 DE KEYSER Davy 434
        12 15 VAN DUN Koen 428
        13 22 FAES Yves 422
        14 102 DEWULF Gregory 355
        15 44 PARTOUNS Harry 300
        16 110 JANSEGERS Hans 298
        17 7 JAKOBS Dave 292
        18 2 VANRIJKELEN David 276
        19 3 SIMONS Iwan 272
        20 124 CHAUMONT Guillaume 253
        21 13 VERRIJCKEN Benoit 253
        22 30 STAES Devin 235
        23 117 VAN DER PLAETSEN Arne 225
        24 18 RADINARDI Reno 213
        25 109 GRAUWMANS Danny 201
        26 8 BAETEN Cedric 194
        27 227 RONKEMA Ricardo 154
        28 269 ENGELS Alexandre 147
        29 16 ADAMS Christophe 143
        30 105 STEVENS Tom 140
        31 9 HABETS Jochen 122
        32 232 FEUTRIER Sholi 109
        33 24 GULIKERS Dennis 108
        34 207 MERTENS Jeroen 105
        35 19 HEMRICOURT Arnaud 104
        36 6 VAN WICHELEN Jimmy 89
        37 151 RAVET Davy 79
        38 69 FAVA Ludovic 67
        39 146 DEVUYST Kevin 0

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Begin hoe langer hoe meer overtuigd te raken om een max te kopen! Zou graag wat competitie rijden, want zo gewoon voor de lol gaan rijden is wel tof, maar competitie is toch nog veel leuker! En daar knelt het schoentje met de biland. Kweet zelfs niet of er nu nog races georginiseerd worden in Belgie? Kheb vorig jaar zo een paar races meegedaan en we waren telkens met max 5à6 piloten... En als ik het hier dan zie bij de rotax max, 30-40 man!!

Comment

• Je moet anders maar eens afkomen op 2 of 23 oktober want dan is er opnieuw een VAS-GIRS wedstrijd.

De Max Pro klasse is wel geen 30 of 40 man, maar meestal rond de 24 deelnemers.
            Heel toffe, spannende races om te volgen met veel inhaalmaneuvers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza
              Je moet anders maar eens afkomen op 2 of 23 oktober want dan is er opnieuw een VAS-GIRS wedstrijd.

De Max Pro klasse is wel geen 30 of 40 man, maar meestal rond de 24 deelnemers.
              Heel toffe, spannende races om te volgen met veel inhaalmaneuvers.
              En dat is in Genk? Ga proberen eens af te komen de tweede oktober! Ben vrijwel zeker thuis, en m'n vader ook! Dus de kans zit er dik in dat we eens afkomen! Kan me best wel voorstellen dat het leuke, spannende races zijn! Allemaal met zowat hetzelfde materiaal, kan niet anders hé!?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                En dat is in Genk? Ga proberen eens af te komen de tweede oktober! Ben vrijwel zeker thuis, en m'n vader ook! Dus de kans zit er dik in dat we eens afkomen! Kan me best wel voorstellen dat het leuke, spannende races zijn! Allemaal met zowat hetzelfde materiaal, kan niet anders hé!?
                Inderdaad, op het mooie vernieuwde karting-circuit van Genk.

btw: als je daar iemand op het circuit ziet rondlopen met een fototoestel, is dat den deze.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza
                  Inderdaad, op het mooie vernieuwde karting-circuit van Genk.

btw: als je daar iemand op het circuit ziet rondlopen met een fototoestel, is dat den deze.
                  Okay Kans is groot dat ik het mijne ook zal meehebben hoor! Hoeveel races zijn er zo per seizoen? Een 6-7tal?

Comment

Okay Kans is groot dat ik het mijne ook zal meehebben hoor! Hoeveel races zijn er zo per seizoen? Een 6-7tal?
                    Een stuk of 8. Je hebt dan wel eerst de trainingen, kwalificaties en daarna 3 reeksen die je kan rijden. Dus heel wat fun op zo'n dag.

btw: Op het circuit foto's maken, wat niet iedereen zomaar mag, is wel veel leuker dan achter de draad, al valt dat in Genk heel goed mee.

Comment

• Okay bedankt! Je mag we waarschijnlijk begin oktober verwachten op die race!
                      Kheb trouwens nog een niet te onderschatten reden gevonden om over te stappen naar een rotax max en die races mee te rijden...

Comment

• Ik doe morgen mee aan kwalificaties voor de dunlop drivers cup in Puurs, iemand nog tips zodat ik meer kans maak?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke
                          Ik doe morgen mee aan kwalificaties voor de dunlop drivers cup in Puurs, iemand nog tips zodat ik meer kans maak?
                          Als het eerst met vrije trainingen zijn, probeer de snellere piloten te volgen, al is het maar 2-3 bochten, zodat je hun lijn kent! De ideale lijn is heel belangrijk! En verder proberen zo zuiver mogelijk te rijden, zeker met die indoorkarts! Succes hé!

Comment

Als het eerst met vrije trainingen zijn, probeer de snellere piloten te volgen, al is het maar 2-3 bochten, zodat je hun lijn kent! De ideale lijn is heel belangrijk! En verder proberen zo zuiver mogelijk te rijden, zeker met die indoorkarts! Succes hé!
                            'k zal m'n best proberen te doen, merci he

Comment

Ik doe morgen mee aan kwalificaties voor de dunlop drivers cup in Puurs, iemand nog tips zodat ik meer kans maak?
                              Zien dat ge een goeie kart heb is't voornaamste daar, want oeioei die karts

Comment

Geen Jupkes drinken voor je in je kart stap.

Comment

• 'k zal subiet wel een verslagje neerpennen in het DDC-topic

Comment

• iemand enig idee waar je in west-vlaanderen deftig zou kunnen karten met bvb een 125cc-2takt. Of moet je dan meteen naar Genk, Francochamps, ... uitwijken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                                      iemand enig idee waar je in west-vlaanderen deftig zou kunnen karten met bvb een 125cc-2takt. Of moet je dan meteen naar Genk, Francochamps, ... uitwijken?
                                      Poperinge? Maar dan wel enkel enkel met de rotax max denk ik!

Comment

• edit: heb intussen al gevonden wat ik wou

zonder vitessen is er ook weinig aan
                                        Last edited by ; 10/09/2005, 20:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                                          edit: heb intussen al gevonden wat ik wou

zonder vitessen is er ook weinig aan
                                          Hoe bedoel je zonder vitessen is er weinig aan?

Comment

Working...
                                          X