Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • geflipte kart-filmpjes

    een 1100 op het chassis van een geschakelde 125
    http://www.muchosucko.com/video-gokartinsanity.html


    kart-fun met een geschakelde 125 op het grootste circuit ooit
    http://www.muchosucko.com/video-kartvader.html
    of hier nog wat
    http://www.kartvader.com/teaser/kartvader_landing_page/
    (voor de verkeersdeskundigen: dit was niet gefilmd in België en het wordt niet aangeraden om het na te doen!)


    waarom je beter op platte parcours blijft met een kart (niet voor gevoelige kijkers)
    http://www.muchosucko.com/video-kartjump.html
    Last edited by ; 13/10/2005, 22:34.

    Comment


    • Zotte filmpjes! Zou het toch niet riskeren ze met mijn kart!

      Ging normaal vandaag eens gaan rijden maar deed hem woensdag eens draaien om te kijken of alles wel werkt enzo. Wat blijkt, het darmpje dat afgebroken was en dus vervangen is lekt een beetje. Na 5min draaien lag er een plasje water onder de kart. Kheb het er wat beter ingeduwd en toen lekte het niet meer, maar vertrouw het niet echt. Ga na het weekend om een reservedarmpje voor moest het weer afbreken. M'n kartdagje is dus uitgesteld tot volgende week vrijdag. Kga dan wss samen met een paar vrienden afzakken naar Poperinge!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
        Ging normaal vandaag eens gaan rijden maar deed hem woensdag eens draaien om te kijken of alles wel werkt enzo. Wat blijkt, het darmpje dat afgebroken was en dus vervangen is lekt een beetje. Na 5min draaien lag er een plasje water onder de kart. Kheb het er wat beter ingeduwd en toen lekte het niet meer, maar vertrouw het niet echt. Ga na het weekend om een reservedarmpje voor moest het weer afbreken. M'n kartdagje is dus uitgesteld tot volgende week vrijdag. Kga dan wss samen met een paar vrienden afzakken naar Poperinge!
        welk darmpje is dat juist? koop anders gewoon jaarlijks 3m van die doorzichtige leidingen van 6mm. dan kun je ieder jaar je benzine en overloopleidingen veranderen. dat kost iets van 0.3€/ meter

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
          welk darmpje is dat juist? koop anders gewoon jaarlijks 3m van die doorzichtige leidingen van 6mm. dan kun je ieder jaar je benzine en overloopleidingen veranderen. dat kost iets van 0.3€/ meter
          Darmpje van de waterkoeler naar de motor. Het probleem is niet zozeer het darmpje op zit, maar wel het koppelstukje waarin het zit dat niet goed sluit, of er niet goed in past ofzo. Het is er door die man vd winkel waarschijnlijk niet goed ingestoken waardoor het wat lekte, nu lekt het niet meer, maar kheb schik dat als ik aant rijden ben het weer zou loskomen en al m'n water eruit zal spuiten!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
            Darmpje van de waterkoeler naar de motor. Het probleem is niet zozeer het darmpje op zit, maar wel het koppelstukje waarin het zit dat niet goed sluit, of er niet goed in past ofzo. Het is er door die man vd winkel waarschijnlijk niet goed ingestoken waardoor het wat lekte, nu lekt het niet meer, maar kheb schik dat als ik aant rijden ben het weer zou loskomen en al m'n water eruit zal spuiten!
            welk systeem is dat wel? van mij is dat gewoon met klemring op een geribbeld buisje gespannen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
              welk systeem is dat wel? van mij is dat gewoon met klemring op een geribbeld buisje gespannen.
              Bij mij is het een glad buisje, misschien dat het uiteinde geribbeld is maar ik denk van niet. En ook zo'n soort klemring denk ik dat erop zit.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                Bij mij is het een glad buisje, misschien dat het uiteinde geribbeld is maar ik denk van niet. En ook zo'n soort klemring denk ik dat erop zit.
                ik zou het er gewoon terug opsteken ( de buis ver genoeg duwen ) en de spanner hard genoeg aandraaien. er kan daar weinig bij fout lopen

                Comment


                • wat kart er het gemakkelijkst? breed vanvoor (langs elke kant 2 spoorverbreders)? of gewoon vanvoor (zonder spoorverbreders)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                    wat kart er het gemakkelijkst? breed vanvoor (langs elke kant 2 spoorverbreders)? of gewoon vanvoor (zonder spoorverbreders)
                    Hoe bedoel je het gemakkelijkst? Hoe breed je vanvoor gaat hangt toch af van het weer oa? Regen=breder, droog=smaller. En dan nog wat varierend van circuit tot circuit.?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                      Hoe bedoel je het gemakkelijkst? Hoe breed je vanvoor gaat hangt toch af van het weer oa? Regen=breder, droog=smaller. En dan nog wat varierend van circuit tot circuit.?
                      ik heb idd 'gemakkelijkst' niet echt goed gespecifieerd. Ik bedoel vooral: minst lastig om het ding wat in de hand te houden.

                      Aangezien ik toch niet van plan ben om nat te gaan rijden mag ik hem dus smal zetten?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                        ik heb idd 'gemakkelijkst' niet echt goed gespecifieerd. Ik bedoel vooral: minst lastig om het ding wat in de hand te houden.
                        Kunnen wij je toch moeilijk vertellen als we nog nooit met je kart hebben gereden

                        Dat moet je zelf testen maar over het algemeen gesteld heb je op het droge geen wielklossen nodig. De hele afstelling van je chassis hangt trouwens van jezelf af. Ieder zijn rijstijl.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Flitser
                          Kunnen wij je toch moeilijk vertellen als we nog nooit met je kart hebben gereden

                          Dat moet je zelf testen maar over het algemeen gesteld heb je op het droge geen wielklossen nodig. De hele afstelling van je chassis hangt trouwens van jezelf af. Ieder zijn rijstijl.
                          tprobleem is dat ik eerst nog de motor wil reviseren voor ik er mee rijdt. maar ik ga da samen doen met iemand die dezelfde motor heeft, want kwil da niet om zeep helpen.
                          Die kerel gaat zijn motor reviseren na de laatste wedstrijd dus moet ik nog efkes wachten.

                          daarmee probeer ik nu alles zoveel mogelijk in orde te zetten afgezien van de motor.

                          ik dacht dat er over het algemeen wel ongeschreven regels waren van: zo'n afstelling levert dat op .... of toen ik begon vond ik dat het gemakkelijkst

                          Comment


                          • Zoals flits zegt, ieder heeft z'n eigen voorkeuren! Eens alles uittesten kan al veel opleveren. Zo heb ik het in het begin ook gedaan, en doe ik het nu ook als ik op een nieuw circuit kom. Eens proberen met een half ringske meer of minder telkens en kijken wat het geeft.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                              ik dacht dat er over het algemeen wel ongeschreven regels waren van: zo'n afstelling levert dat op .... of toen ik begon vond ik dat het gemakkelijkst
                              En om het je wat makkelijker te maken heeft Dennis vander Spoel die ongeschreven regels maar eens op papier gezet
                              Maar zoals eerder gezegd zijn dat eerder richtlijnen, de uiteindelijke afstelling moet je nog steeds zelf doen maar zo heb je tenminste een leidraad:



                              Gewoon langslopen in een Standaard boekhandel bij je in de buurt en die kan het normaal gezien wel bestellen. Je kan het ook via de aanwijzingen onderaan de pagina maar dan is het wat omslachtiger.

                              Een aanrader!

                              Comment


                              • Morgenmiddag tegen half 1 zet ik hier in gent aan om eens naar poperinge te gaan karten met enkele vrienden! Ikzelf ga er met m'n biland nog eens rijden. Zullen er tot ong 18h zijn vermoed ik! Khoop alvast op regen

                                Comment


                                • kart-crashes

                                  Comment


                                  • Net terug van een hels kartdagje:
                                    Deze middag tegen 14h zijn we in Poperinge aangekomen, alles rustig uitgeladen en dan wou ik beginnen rijden. Geen prob de eerste 2-3ronden. Dan schiet de ketting ervan, kan gebeuren. Leg de ketting er weer op, span ze goed aan en vertrek weer. Ongeveer 5rondes nadien, eerst wat opgewarmd, begin ik goed gas te geven en nog in diezelfde ronde schiet de ketting weer af. Nu bekijken we het wat beter en we merken op dat er lijk maar 2 vijsjes zitten om m'n achteras vast te houden. De as verschoof dus constant een beetje tijdens het rijden, vandaar dat m'n ketting er altijd afsprong en ik wat probs had met de remmen. De kart is juist binnen geweest voor onderhoud en blijkbaar is ie er die vijsjes 'vergeten' opsteken. Dan opnieuw vertrokken als alles weer gemaakt was en na 4ronden breekt de ketting. Het was toen al tegen half 5 en had geen zin om de as eruit te halen en daar een nieuwe ketting te steken om erna nog heel eventjes te kunnen rijden.
                                    Hopelijk is het de volgende keer beter! En met de max

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                                      De kart is juist binnen geweest voor onderhoud en blijkbaar is ie er die vijsjes 'vergeten' opsteken.
                                      ...
                                      Het was toen al tegen half 5 en had geen zin om de as eruit te halen en daar een nieuwe ketting te steken om erna nog heel eventjes te kunnen rijden.
                                      Goeie mechanieker heb jij

                                      Een kettingbreker is een handig stukje materiaal hé
                                      Zo steek je een nieuwe ketting op 2 minuten.

                                      Comment


                                      • vandaag efkes de kart getest. motor is goed bevonden, maar de koppelingsplaten zijn nu volledig naar de *** (die moesten toch nog vernieuwd worden)
                                        De duw aan 8000rpm bleef uit, want da spel begon te slippen.



                                        Ik weet dat de meesten het afraadden om meteen een geschakelde kart te nemen, maar ik heb het toch gedaan omdat voor mij het belangrijkst is om te sleutelen (en geschakeld leek dan het leukst). Kzal vooral op bedrijfsterreinen rijden. Als ik dat ding dan genoeg in de hand heb zal ik me mss ook wel es op het circuit wagen, maar daar ben ik nog niet rijp voor (maar da wist ik al voor ik hem kocht).

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Flitser
                                          Goeie mechanieker heb jij

                                          Een kettingbreker is een handig stukje materiaal hé
                                          Zo steek je een nieuwe ketting op 2 minuten.
                                          Heb hem bij onze vriend in Merelbeke binnen gedaan. Zag het nietmeer zitten om telkens kweetniet hoever te rijden om hem bij iemand te laten maken die toch z'n stukken hier in merelbeke moest komen halen..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X