wow veel karterkes hier precies... niemand zin om van de week recreatief te gaan karten op de noorderlaan? driftparcourke
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Karting
Collapse
X
-
Mogelijk weten velen op dit forum het al, maar volgende week (van 4 tot 8 augustus) vindt er bij FIK in Kortrijk het wereldkampioenschap indoorkarting plaats. De top van de Belgische en internationale (indoor)karters zijn aanwezig, zeker de moeite!
Voor de geïnteresseerden, onder deze link kan je de site van de organisatie vinden!
Comment
-
Uitspraak Tuchtcollege omtrent zaak Yard Pex
In het weekend van 5 en 6 juli vond de afsluiting plaats van de succesvolle BNL Karting Series in het Belgische Genk. Een serie spannende races zorgde voor een mooie afsluiting van het kampioenschap dat op laatste moment overschaduwd werd door een incident tussen Yard Pex en Bas Lammers. Vorige week woensdag kwamen de partijen al samen, vandaag deed het Tuchtcollege uitspraak;
Achtergrond & situatie
(…) “Door de KNAF is ter zitting verklaard dat tijdens de 4e race in de klasse KZ2 te Genk op 6 juli 2008 aan beklaagde de zwarte vlag werd getoond wegens het afsnijden van een gedeelte van het circuit. Beklaagde heeft daarop echter niet direct de baan verlaten doch de zwarte vlag gedurende twee ronden genegeerd. Vervolgens heeft beklaagde zijn snelheid verminderd en werd aan hem de blauwe vlag getoond. Op het moment dat de overige deelnemers aan de race hem passeerden, heeft beklaagde zijn snelheid weer verhoogd en heeft hij opzettelijk een botsing veroorzaakt met rijder nummer 60, de heer B. Lammers, waardoor deze de race niet heeft kunnen voortzetten.” (…)
Uitspraak
(…) “Het College acht het gedrag van beklaagde volstrekt ontoelaatbaar. Juist in de autosport is zelfbeheersing een onvoorwaardelijk vereiste om de autosport op verantwoorde en veilige wijze te kunnen bedrijven. Met zijn gedrag heeft beklaagde er blijk van gegeven dit niet in te zien en heeft
beklaagde door te handelen in strijd met de voor autosport geldende regels, de veiligheid van mederijders ernstig in gevaar heeft gebracht. Beklaagde heeft daarmede het aanzien van de autosport ernstig geschaad. Aan beklaagde dient naar het oordeel van het College dan ook een straf te worden opgelegd.” (…)
Conclusie
De licentie van Yard Pex zal voor alle takken van de autosport ingetrokken worden voor een duur van negen maanden waarvan zes maanden voorwaardelijk met een proeftijd van 12 maanden. Als gevolgd hiervan zal Pex niet deelnemen aan het Belgisch kampioenschap.
Bron:autosport.nl
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk BerichtenWie gaat hier regelmatig karten op het forum?
Zijn er veel forumleden met een eigen kart?
Maar ik heb al een jaar niet meer gereden wegens andere prioriteiten.
Nooit competitie gedaan, alleen wat afzonderlijke wedstrijden. t'blijft een dure hobby.
P.S.: Sanctie is terecht, zo'n zaken doe je niet. Maar ik begrijp hem wel, op het moment zelf gaat het er soms nogal hard aan toe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk BerichtenAmaai, dat is een serieuze sanctie die ze hier opleggen.
Zo iemand is 't niet waard om op circuit rond te rijden. Z'n entourage keurde 't dan nog goed en die komen er dan zeer goedkoop van af.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenEerlijk gezegd: ze zijn nog zeer mild geweest. Ik heb 't natuurlijk niet live kunnen volgen, maar dat kan een levensgevaarlijk manoeuvre zijn als je iemand tegen de snelheden dat die karts halen vol ramt!
Ik heb het zien gebeuren, de sanctie is zeker terecht !!
Comment
-
Gisteren in Extreme Kart Herselt een recreatieve 4-uurs meegedaan, in een team met een goeie maat van me en m'n twee broertjes.
We draaiden al meteen de pole; ja, we hadden in 't begin misschien wat thuisvoordeel, ondanks het feit dat we maar gelegenheidskartertjes zijn.
In de loop van de wedstrijd waren er mannen die ons in race-pace lichtjes klopten, en de ploeg van kart 10 in 't bijzonder. Afhankelijk van de pitstops (we verkozen wissels om het half uur) varieerde onze voorsprong rond anderhalve à een halve ronde. In het laatste uur beslisten een spin van de 10 en een zeer gevaarlijk manoeuvre bij hun wissel (met als gevolg een 20" penalty) de wedstrijd in ons voordeel
We legden 430 rondjes af in 240 minuten. Kart 10 ook, maar kwam een 25-tal seconden later over de meet. De derde finishte op 5 ronden.
Podiumceremonie, "champagne"douche... Zalig (we kregen alle 4 ook wel een lekker flesje Cava mee en een trofee )
't Was ons debuut in zo'n "wedstrijd" (in tegenstelling tot vele van de 9 ploegen, die vorig jaar al deelnamen), dus we waren niet weinig tevreden
Normaal rijden we een kwartiertje, en dat 2-3 keer per jaar; ik was de enige die al eens een halfuur aan een stuk gereden had. Mijn ene broertje had zelfs nog nooit in een volwassene-kart gereden, intussen is 'ie al 18
Strakke tactiek bij de wissels (we hadden een soortement pitbord ), foutloos op de baan, en een bijzonder homogeen team (uiteindelijk binnen 3 tienden aan elkaar gewaagd) did the trick
Goeie omkadering trouwens, daar in Herselt. 't Was sfeervol, behoorlijk fair, een vermakelijke baan en de karts stonden fris en draaiden als een zonnetje.
Nogmaals: beetje vreemd om dit bij "autosport" te moeten zetten, want uiteindelijk zijn we toch echt wel amateurkes in vergelijking met de Whispy's, Maxime Selskes en Stevykes van deze aardbol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenGemiddelde van 33,5 seconden per rondje dus inclusief pitstop.
Wat was de tijd voor de pole en je beste racetijd?
Pole: 32.85 ofzo dacht ik.
Beste racetijden van ons ploegje
piloot 1: 32.25
piloot 2: 32.35
piloot 3: 32.51
ik: 32.60 (met mijn 25 kg extra )
Beste rondetijd van de hele race: 31.67 dacht ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk BerichtenIemand eventueel zin in de Streetrace in Brugge? Zou graag met 2 gaan, maar indien er meer kandidaten zijn, mij niet gelaten. 1 uur quali, 4 uur race. 12 oktober. 500 Euro/team
Vorig jaar ook meegedaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alsemi Bekijk BerichtenMensen die meedoen in de 4everkarting 5 oktober van hier?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk BerichtenBen nog aan 't zien of 'k een ploegje kan samen krijgen.
Donderdag nu eens gaan testen daar, 30 euro voor 3 sessie's & topless bediening vanaf 22.30 dacht ik
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alsemi Bekijk BerichtenGoed, eventueel tot dan? Ik ben maar met 2 voor de 3u race.
Donderdag nu eens gaan testen daar, 30 euro voor 3 sessie's & topless bediening vanaf 22.30 dacht ik
Het hangt dan wel serieus af van je fysieke conditie: je gaat meer op gemiddelde moeten rijden en minder constant doorvlammen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rub1nho Bekijk BerichtenIemand eventueel zin in de Streetrace in Brugge? Zou graag met 2 gaan, maar indien er meer kandidaten zijn, mij niet gelaten. 1 uur quali, 4 uur race. 12 oktober. 500 Euro/team
Als je meedoet krijg je dan ook een overall ? En moet je zelf je helm voorzien ?
Ik vind op hun site gelijk geen reglement.
Misschien toon ik wel interesse om dat eens te doen. Veel kartervaring heb ik wel niet, in de tijd dat er in de route 49 in Hoeke nog een kartbaan was ben ik daar verschillende keren geweest. In Kortrijk ben ik nog niet geraakt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk BerichtenJep, ook een tankstop gedaan natuurlijk, en dat is 1 minuut voor iedereen.
Pole: 32.85 ofzo dacht ik.
Beste racetijden van ons ploegje
piloot 1: 32.25
piloot 2: 32.35
piloot 3: 32.51
ik: 32.60 (met mijn 25 kg extra )
Beste rondetijd van de hele race: 31.67 dacht ik
joepiee; men pb daar is nog steeds 31.57
al 3 keer 31.57 gereden, lager kan ik niet
Comment
Comment