Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
    eten is eten hé

't is voor voornamelijk indoorkarting, af en toe outdoor en dan in de wagen uiteraard.

toch maar eens zien voor een eigen integraalhelm dan....
    tips? ik ben amateur dus de prijs is van belang
    Om eerlijk te zijn: zoek 'n full-face helm die vooral comfortabel zit en goeie verluchting heeft.

Mijn arai is aangepast aan mijn hoofd en is super qua verluchting waardoor ik echt zeer zelden last krijg van 'n oververhitting. Er zullen ook wel gewone brommer-helmen zijn die dezelfde eigenschappen hebben. (en aanpassen aan uw hoofd kunt ge eigenlijk zelf doen door extra mousse hier en daar bij te passen)

Beste helmen: op 't begin moet een goeie helm een beetje knellen aan de kaken. Waarom? Je helm gaat zich nog zetten naar jouw hoofd. Als die volledig gezet is, dan gaat ie bv ook nooit schudden aan jouw hoofd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
      eten is eten hé

't is voor voornamelijk indoorkarting, af en toe outdoor en dan in de wagen uiteraard.

toch maar eens zien voor een eigen integraalhelm dan....
      tips? ik ben amateur dus de prijs is van belang
      Sparco!

Kheb der hier nu eentje liggen, die is echt goed vind ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        Sparco!

Kheb der hier nu eentje liggen, die is echt goed vind ik.
        Sparco-helm komt qua prijs in de buurt van de mijne en heb al véél gebruikerservaringen gelezen waarbij de arai de betere is. (is qua verluchting zelfs beter dan 't duurder model van arai)

Het is natuurlijk smaak en budget: ik denk dat een sparco nu ook niet echt binnen budget van Fiddy valt.

Zonde dat je helmen niet kan uittesten als je ze koopt. (enkel qua aanvoelen hoe ze zitten, niet hoe de verluchting is)

Beste advies is eigenlijk: hoor eens bij mensen die met 'n motor rijden wat zij van hun helm vinden.

Comment

• Wat zijn zo de gangbare tijden in genk met een rotax max op het grote circuit, zonder dat stuk voor die huurkarts erbij?
          Last edited by Stevy; 22/09/2008, 23:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
            Wat zijn zo de gangbare tijden in genk met een rotax max op het grote circuit, zonder dat stuk voor die huurkarts erbij?
            Ik dacht rond de 54,5s sinds de nieuwe asfalt (de beter piloten in de laatste wedstrijd).

Hier zal Maxime meer over kunnen vertellen, ik rij geen wedstrijden meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KVG Bekijk Berichten
              Ik dacht rond de 54,5s sinds de nieuwe asfalt (de beter piloten in de laatste wedstrijd).

Hier zal Maxime meer over kunnen vertellen, ik rij geen wedstrijden meer
              De snelste tijd sinds de nieuwe asfalt is 53.636.
              Deze tijd is gereden tijdens de chrono's van de voorlaatste VAS (BMC) op groene vega's.

klik
              Last edited by ; 23/09/2008, 17:00.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Sels Bekijk Berichten
                Deze tijd is gereden tijdens de chrono's van de voorlaatste VAS (BMC) op groene vega's.

klik
                Hmm nog wel wat werk dus

Ben er gisteren gaan rijden met de RS Academy van Ford en hebben in totaal ong 50min gereden met die maxen die ze er verhuren en m'n beste tijd was 57.71 maar dat was wel met harde vega's die heel weinig grip gaven + het was m'n allereerste keer in een max en m'n eerste keer in genk.

Maar twas wel heel tof!

Comment

klik

Ik denk dat het circuit ondertussen minder snel geworden is, ik zie ze deze tijden niet zo vlug meer neerzetten.
                  Alleszinds, tegenover vroeger ik had er meerdere gewonnen met lage 56 tijden in de max... wat een verschillen door gewoon een andere asfalt mix

Comment

• Afgelopen weekend es gaan karten in Poperinge. 12min qualify + 20min race, en man ik voelde het in mijn maag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KVG Bekijk Berichten
                      Ik denk dat het circuit ondertussen minder snel geworden is, ik zie ze deze tijden niet zo vlug meer neerzetten.
                      Alleszinds, tegenover vroeger ik had er meerdere gewonnen met lage 56 tijden in de max... wat een verschillen door gewoon een andere asfalt mix

Ja, nu zijn de tijden rond de 54-55..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
                        Afgelopen weekend es gaan karten in Poperinge. 12min qualify + 20min race, en man ik voelde het in mijn maag
                        Eerste keer?
                        Nooit teveel eten voor een race.

Comment

Eerste keer?
                          Nooit teveel eten voor een race.
                          Niet de eerste keer dat ik met een kart gereden heb, maar wel de eerste keer dat ik een half uur na elkaar gereden heb.

Ik had nochtans amper gegeten voor de race, ik denk dat ik gewoon een zwakke maag heb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NicoDV Bekijk Berichten
                            Niet de eerste keer dat ik met een kart gereden heb, maar wel de eerste keer dat ik een half uur na elkaar gereden heb.

Ik had nochtans amper gegeten voor de race, ik denk dat ik gewoon een zwakke maag heb

kheb al paar keer hetzelfde meegemaakt.

al een tijdje niks voor een race gereden
                            en dan bv 2 keer een 15min kort achtereen rijden, en uw maag begint te draaien zoals zot...

Comment

• Rijden er nu nog mensen mee van hier morgen in die streetrace in brugge?

Comment

Rijden er nu nog mensen mee van hier morgen in die streetrace in brugge?
                                Ik niet, maar je gaat wel 'n delegatie van kartgrid tegenkomen.

Comment

Rijden er nu nog mensen mee van hier morgen in die streetrace in brugge?
                                  Blijkbaar is 't resultaat nog 'n beetje tegengeslagen? (19e?)

Even nog 'n foto van mezelve in actie tijdens de 8u van fki op autovrije zondag ergens in september.

Met dank aan Rohrl-fan z'n toestel.

En hier de foto-maister himself in actie:

Comment

• Ben je nu al is gaan rijden op het huidige circuit van FKI? Alleen het indoor gedeelte, dus niet met het buitenstuk aan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                                      Ben je nu al is gaan rijden op het huidige circuit van FKI? Alleen het indoor gedeelte, dus niet met het buitenstuk aan.
                                      Nee. Als 'k op FKI ga rijden, dan zijn 't endurances en dat is sowieso binnen en buiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                        Blijkbaar is 't resultaat nog 'n beetje tegengeslagen? (19e?)
                                        Ja tging totaal niet goed.
                                        Combinatie van factoren:

Wij die al van april/mei nietmeer in indoorkarts gereden hebben en dus totaal geen ritme meer hadden
                                        Onze kart die niet echt super was, ik kwam quasi altijd sneller uit de bochten dan de meeste andere piloten maar eens de karts op toeren kwamen reden ze zo weg van mij
                                        En het niveau lag heel hoog.
                                        Dus we gaan weer wat meer moeten gaan trainen om op het niveau te komen van anderhalfjaar geleden toen we overal waar we gingen rijden quasi de snelsten waren (reden toen ook we elke week 2-3heats)

Comment

• Stevy, mss vraagje voor u

maar als ik paar heats achtereen rijd, bv 3 x 15 minuten heb'k echt serieus zeer in men vingertoppen en schouders?

verkeerde zithouding voor men schouders???

Comment

Working...
                                          X