Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
    Waar is het goed karten in Oost-Vlaanderen?
    In Oost-Vlaanderen ken ik maar 2 circuits: Sint-Niklaas en Aalst. Over die 2e baan heb 'k eerlijk gezegd nog niet superveel positieve dingen gehoord (ben er zelf nog niet geweest), maar die 1e is wel 'n plezant circuit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
      In Oost-Vlaanderen ken ik maar 2 circuits: Sint-Niklaas en Aalst. Over die 2e baan heb 'k eerlijk gezegd nog niet superveel positieve dingen gehoord (ben er zelf nog niet geweest), maar die 1e is wel 'n plezant circuit.
      St Niklaas is idd heel tof met goede bediening en goeie karts over het algemeen.
      Maar de laatste keren dat we in aalst waren hadden we ervoor ook slechte dingen gehoord en met een bang hart naar daar gereden (twas het enige circuit dat er nog plaats was die avond) en kmoet zeggen dat het heel goed meeviel.
      De karts waar ik mee reed waren goed. Twas een heel tof, glad circuit dus je kon lekkere driftjes zetten zonder echt tijd te verliezen.
      Maar St Niklaas is nog altijd een niveautje hoger.

Comment

• Ok merci. In Aalst ben ik reeds geweest. Ik vond er niet veel aan. Een vrij klein circuit en een slordige organisatie. Moet je in St-Niklaas reserveren?

Comment

• best op voorhand reserveren idd, het kan daar zeer druk zijn.

Comment

• Dit is mijn 100cc Dapp kart, is al een oud beesje, maar snel dat ie nog is!

Comment

• Voorbije zaterdag aan een Mini GP deelgenomen, op Croix na een van de leukste ervaringen op 4 wielen.

't Was deels outdoor, deels indoor, buiten lag het nat (extreem tricky met een kart ).
              Er waren 12 deelnemers, we kregen 15 minuten qualify, ik zat wat met de poepers aangezien er een paar kleine geblokte mannetjes deelnamen stak ik er met m'n gestalte nogal bovenuit... Enfin, kwalif begonnen en m'n naam verdween na twee rondjes niet meer van 't bovenste schavotje op 't scorebord.
              Dat vochtige parcours buiten deed me kennelijk goed, 't was enorm tricky, vooral insturen, ging je te snel dan gleed je onverbiddelijk rechtdoor, volledig de apex missend, vervolgens was er een links-rechts chicane gevolgd door een 180°, een combinatie die je door te spelen met de gaspedaal volledig kon sturen met je achterzijde, schitterend!!

Qualif voorbij, en gewonnen 53.850 vs. 54.3.. voor de tweede, comfortabele kloof dus.

Ietwat gerustgesteld kregen we een flying start, en moest ik m'n eerste plaats 30min lang verdedigen, dat bleek niet evident, m'n achtervolger trachtte steeds voor mij de bocht in te duiken, rondenlang verdedigd en bijgevolgd geen deftige tijden kunnen rijden, maar o zo veel pret gehad, na een 7tal ronden wist 'ie er uiteindelijk tussen te duiken, nu was 't aan mij om 'm op te jagen, again, dikke dikke fun, en na twee ronden had ik 'm te grazen, en er dan getracht een paar echt goeie rondjes uit te persen om 'n kloofje te slaan, hetgeen wonderwel lukte, en vanaf dan was 't een kwestie van scherp in de 52's ('t was wat droger buiten ondertussen) te blijven draaien...

Mission accomplished, gewonnen...

Jammer genoeg heb ik de fastest lap net in de laatste ronde nog moeten afstaan aan m'n achtervolger...

Ik ben terug beginnen uitkijken naar 'n eigen kart, ik wil dit echt vaker kunnen doen, zoveel fun echt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                Voorbije zaterdag aan een Mini GP deelgenomen, op Croix na een van de leukste ervaringen op 4 wielen.

't Was deels outdoor, deels indoor, buiten lag het nat (extreem tricky met een kart ).
                Er waren 12 deelnemers, we kregen 15 minuten qualify, ik zat wat met de poepers aangezien er een paar kleine geblokte mannetjes deelnamen stak ik er met m'n gestalte nogal bovenuit... Enfin, kwalif begonnen en m'n naam verdween na twee rondjes niet meer van 't bovenste schavotje op 't scorebord.
                Dat vochtige parcours buiten deed me kennelijk goed, 't was enorm tricky, vooral insturen, ging je te snel dan gleed je onverbiddelijk rechtdoor, volledig de apex missend, vervolgens was er een links-rechts chicane gevolgd door een 180°, een combinatie die je door te spelen met de gaspedaal volledig kon sturen met je achterzijde, schitterend!!

Qualif voorbij, en gewonnen 53.850 vs. 54.3.. voor de tweede, comfortabele kloof dus.

Ietwat gerustgesteld kregen we een flying start, en moest ik m'n eerste plaats 30min lang verdedigen, dat bleek niet evident, m'n achtervolger trachtte steeds voor mij de bocht in te duiken, rondenlang verdedigd en bijgevolgd geen deftige tijden kunnen rijden, maar o zo veel pret gehad, na een 7tal ronden wist 'ie er uiteindelijk tussen te duiken, nu was 't aan mij om 'm op te jagen, again, dikke dikke fun, en na twee ronden had ik 'm te grazen, en er dan getracht een paar echt goeie rondjes uit te persen om 'n kloofje te slaan, hetgeen wonderwel lukte, en vanaf dan was 't een kwestie van scherp in de 52's ('t was wat droger buiten ondertussen) te blijven draaien...

Mission accomplished, gewonnen...

Jammer genoeg heb ik de fastest lap net in de laatste ronde nog moeten afstaan aan m'n achtervolger...

Ik ben terug beginnen uitkijken naar 'n eigen kart, ik wil dit echt vaker kunnen doen, zoveel fun echt
                Op welk circuit juist?

Voor 'n wetrace zijn er voor mij echt 2 ideale locaties: inkart en FKI. Als 't nat ligt heb je op beide circuits buiten grip, maar eens je binnen komt.

Comment

Op welk circuit juist?

Voor 'n wetrace zijn er voor mij echt 2 ideale locaties: inkart en FKI. Als 't nat ligt heb je op beide circuits buiten grip, maar eens je binnen komt.
                  FKI

Comment

FKI
                    Inderdaad een uitdaging! Geeft een kick, hé , zo op slicks in 't nat!

Comment

FKI
                      is da diene in Machelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        is da diene in Machelen?
                        Yep, de volledige naam is First Kart 'Inn. (En niet te verwarren met FIK, dat is in Kortrijk! )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten
                          Inderdaad een uitdaging! Geeft een kick, hé , zo op slicks in 't nat!
                          Echt zalig idd...

Comment

• Misschien leuk om hier te melden, aanstaande zondag is 't 'Belgenholland' op het outdoorparcours van Antwerp Karting te Wilrijk. Zowel Whispy als ikzelf nemen in elk geval al deel!

Comment

• Gisteren in St-Niklaas gaan karten. Prima organisatie en proper materiaal daar.

Comment

• Gisteren nog zeer leuk nieuws gekregen tijdens de pilotenhuldiging van de belkart. De piloten die alle wedstrijden hebben mee gereden mogen zowaar een paar rondjes zelf met 'n caterham gaan rijden op zolder. (en nadien 'n paar rondjes als co-piloot naast 'n instructeur)

Comment

Gisteren nog zeer leuk nieuws gekregen tijdens de pilotenhuldiging van de belkart. De piloten die alle wedstrijden hebben mee gereden mogen zowaar een paar rondjes zelf met 'n caterham gaan rijden op zolder. (en nadien 'n paar rondjes als co-piloot naast 'n instructeur)

ej whispy, al gereden op het nieuwe circuit van mol?

mijn pb daar. 36.880

BTW: mooie gift toch van belkart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fille Bekijk Berichten
                                    ej whispy, al gereden op het nieuwe circuit van mol?

mijn pb daar. 36.880

BTW: mooie gift toch van belkart
                                    Nog niet gereden, nee. Moet er binnenkort terug beginnen trainen, dus zal er vanaf dan vaak genoeg te spotten zijn.

Comment

Nog niet gereden, nee. Moet er binnenkort terug beginnen trainen, dus zal er vanaf dan vaak genoeg te spotten zijn.

geloof me, tis een uitdagend circuit.
                                      kheb gisteren wel serieuze klapper gedaan. achterkant brak uit op topsnelheid, pats de barricade in, schoof gewoon 5 meter opzij...

toch maar 1 rondje minder gereden, om te bekomen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fille Bekijk Berichten
                                        geloof me, tis een uitdagend circuit.
                                        kheb gisteren wel serieuze klapper gedaan. achterkant brak uit op topsnelheid, pats de barricade in, schoof gewoon 5 meter opzij...

toch maar 1 rondje minder gereden, om te bekomen
                                        Klappers horen erbij, daarvoor draag 'k ook bescherming.

Mathias is zo bv in Puurs vorige week ook 'n paar keer moedwillig de kant in gegaan. Scheelde 'n halve seconde volgens hem.

Comment

Klappers horen erbij, daarvoor draag 'k ook bescherming.

Mathias is zo bv in Puurs vorige week ook 'n paar keer moedwillig de kant in gegaan. Scheelde 'n halve seconde volgens hem.

mja k, kheb er nu wel geen zeer van, maar het was wel verschieten, je duwt die barricade opzij, maar die veert terug, dus ineens zo'n shock terug.. was wel ff van

nieuw circuit in mol is nice
                                          laat maar iets weten als ge gaat he

Comment

Working...
                                          X