Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
    Ik reed daar 1 maand geleden een 34:3 dacht ik. De belkartrijders draaiden daar een hoge 32.
    Hoge 32? De toppers rijden daar hoge 31's met de alpha's op 75kg.

Tijden van die huurkarts kan je daar niet vergelijken. Heb de indruk dat ze geen moeite doen om die wat gelijk te krijgen qua tijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
      Hoge 32? De toppers rijden daar hoge 31's met de alpha's op 75kg.

Tijden van die huurkarts kan je daar niet vergelijken. Heb de indruk dat ze geen moeite doen om die wat gelijk te krijgen qua tijden.
      De dag dat wij gingen (de dinsdag voor de Belkart-wedstrijd daar dacht ik) reden daar mannen die Belkart rijden, en ik kon die volgen. Die waren seriéus blij dat ze die avond onder de 33:00 geraakten. Het was wel zéér koud. Als je geen handschoenen aanhad vroren je vingers eraf, mede daardoor hebben enkelen van ons daar handschoenen gekocht voor de tweede heat!

Die alpha's, zijn dat die karts daar die sturen als een camion?

Comment

Die alpha's, zijn dat die karts daar die sturen als een camion?
        De Alpha's zijn daar de zogenaamde clubkarts. Beschikken over een chassis in carbon fibre en een krachtige(re) 270CC motor. Persoonlijk vind ik ze ook nogal oncomfortabel rijden...

De gewone huurkarts zullen het in elk geval niet geweest zijn, want die rijden normaal niet samen met de Alpha's. En aangezien je samen met Belkarters reed...

Net even nagekeken op 't Belkart forum. Tijdens de trainingen reden de Belkarters daar idd halve tot hoge 32ers, maar tijdens de wedstrijd reden ze nog een seconde sneller! De snelste dagtijd was toen 31.677, zelf klokte ik mijn snelste ronde af op 32.497.

Maar belangrijk is ook om gemiddelde zo snel mogelijk te gaan. Zelf was ik in Kortrijk bv gemiddeld maar 2 tienden trager dan mijn snelste heattijd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten
          De Alpha's zijn daar de zogenaamde clubkarts. Beschikken over een chassis in carbon fibre en een krachtige(re) 270CC motor. Persoonlijk vind ik ze ook nogal oncomfortabel rijden...

De gewone huurkarts zullen het in elk geval niet geweest zijn, want die rijden normaal niet samen met de Alpha's. En aangezien je samen met Belkarters reed...

Net even nagekeken op 't Belkart forum. Tijdens de trainingen reden de Belkarters daar idd halve tot hoge 32ers, maar tijdens de wedstrijd reden ze nog een seconde sneller! De snelste dagtijd was toen 31.677, zelf klokte ik mijn snelste ronde af op 32.497.

Maar belangrijk is ook om gemiddelde zo snel mogelijk te gaan. Zelf was ik in Kortrijk bv gemiddeld maar 2 tienden trager dan mijn snelste heattijd.
          Het waren dezelfde karts als die keer dat we met een bende van het forum daar een wedstrijd zijn gaan rijden, geen idee welke karts dat waren.
          Stuurden alleszins zéér zwaar, remmen waren niet te doseren, alles of niets. Pedalen of stuur konden niet verzet worden, en ik kwam met blauwe plekken aan de zijkant van mijn bovenbenen uit de kart. Grote rommel!

En gemiddeld 2tienden trager dan je besttijd = superstrak gereden!

Comment

Het waren dezelfde karts als die keer dat we met een bende van het forum daar een wedstrijd zijn gaan rijden, geen idee welke karts dat waren.
            Stuurden alleszins zéér zwaar, remmen waren niet te doseren, alles of niets. Pedalen of stuur konden niet verzet worden, en ik kwam met blauwe plekken aan de zijkant van mijn bovenbenen uit de kart. Grote rommel!
            Hmmm... Zouden dan wel eens de Alpha's kunnen geweest zijn. Wacht... Ik zoek fotootje!

And that's me driving it!

En gemiddeld 2tienden trager dan je besttijd = superstrak gereden!
            To be honest, tijdens zo'n Belkart manche lukt dat nu eenmaal beter.

In Kortrijk nam ik deel in 2 klassen, Master & Heavy. Afgelopen jaar reed ik in de Master klasse, maar met overgewicht. Deelname bij de Heavy's was een test voor komend seizoen. Anyway, na 4 heats kende ik de piste zo goed dat ik tijdens de volgende 4 elke heat gemiddeld 2 tienden trager afklokte dan mijn bestlap, dan ook nog eens met bijna identieke tijden.

Heat 1: Snelste ronde: 32.590 - Gemiddelde: 32.770

Heat 2: Snelste ronde: 32.536 - Gemiddelde: 32.760

Heat 3: Snelste ronde: 32.516 - Gemiddelde: 32.750

Heat 4: Snelste ronde: 32.497 - Gemiddelde: 32.660

Effe van mijn site gepikt... Dit is me toen gelukt, maar sindsdien helaas niet meer.

Comment

• 't Zouden deze wel eens kunnen zijn hoor.
              Zien de andere karts er veel anders uit?
              Er was wel veel volk op de baan, ook mensen die nog nooit of maar enkele keren in een kart hadden gezeten.
              Toch was ik best content daar, 'k heb me goed geamuseerd.

Comment

• Ik ga meestal de maandagavond met 'n paar vrienden, dan is 't 25-Euro actie. Ze gebruiken dan die karts met gele nummers op een rooie achtergrond, en daar zitten 2 hele goeie in (de 4 en de 14 denk k) en enkele k*tkarts van 't zevende knoopsgat (1 en 7 alleszins). Die eerste sturen wel zwaar maar je kan er tenminste zuivere lijnen mee rijden. Met die slechte kan je die lange rechtse in 't begin zelfs nie vol gas door...ze schuiven gewoon over de neus naar buiten.
                Met de 4 heb 'k een 34.8 gedraaid gisteren, met de 1 of de 7 raakte 'k zelfs niet onder de 36.

Voor de drukkere periodes gebruiken ze wel andere (bvb voor mini-gp en zo) met zwarte nummers op een gele achtergrond. En kheb wel de indruk dat die karts meer aan elkaar gewaagd zijn...

Comment

• Ja, dat moeten die Alpha's dan wel geweest zijn.

@Rub1nho: Die andere zijn waarschijnlijk de oude clubkarts. Afgelopen jaar heeft de uitbater van Eurokart Poperinge ook FIK bijgekocht. Voor het WK afgelopen zomer zijn dan de clubkarts van Poperinge naar Kortrijk verhuisd.

Comment

• Ik vind het alleszins belachelijk slecht materiaal, JPR en Inkart hebben op dat vlak pakken meer te bieden!

Comment

• Daar rijden ze met hetzelfde merk, Sodi. Deze fabrikant wordt veruit het meest gebruikt in het Belgische indoorwereldje. Bij JPR hebben ze echter slechts 200CC, wat voor die karretjes eigenlijk wat te weinig is.

Persoonlijk rij ik graag met de Dino karts van op mijn thuiskarting in Mol. Die hebben een lichter chassis en zo een speelser weggedrag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten
                        Daar rijden ze met hetzelfde merk, Sodi. Deze fabrikant wordt veruit het meest gebruikt in het Belgische indoorwereldje. Bij JPR hebben ze echter slechts 200CC, wat voor die karretjes eigenlijk wat te weinig is.

Persoonlijk rij ik graag met de Dino karts van op mijn thuiskarting in Mol. Die hebben een lichter chassis en zo een speelser weggedrag.
                        JPR was toch 270cc? Of is dat het laatste jaar verandert? Ik vind ze niet merkelijk trager dan in Puurs eerlijk gezegd. Misschien wel in lagere toeren.

Comment

JPR was toch 270cc? Of is dat het laatste jaar verandert? Ik vind ze niet merkelijk trager dan in Puurs eerlijk gezegd. Misschien wel in lagere toeren.
                          JPR is al meer dan anderhalf jaar 200cc'kes.

Comment

• Ik zou binnenkort (na de examens) ook nog eens willen gaan karten. Ik heb dit wel nog maar 2 keer ofzo gedaan en toen was ik geloof ik nog maar 16. Bij JPR kan je hier zo een speciale trainingssessie volgen, is dit aan te raden of is het te doen om gewoon direct mee te rijden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                              Ik zou binnenkort (na de examens) ook nog eens willen gaan karten. Ik heb dit wel nog maar 2 keer ofzo gedaan en toen was ik geloof ik nog maar 16. Bij JPR kan je hier zo een speciale trainingssessie volgen, is dit aan te raden of is het te doen om gewoon direct mee te rijden?
                              Die lessen heb ik zelf niet gedaan, maar ik heb mij laten vertellen dat als je er echt voor wil gaan dit een goede leerschool is. Maar dan nog: oefening baart kunst! Hoe meer je rijdt, hoe sneller je zal worden!

Comment

• Rohrl-fan als camera-man en ik een stukje als haas:

+ YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Zalig! Hoeveel kost zo'n camera + camerabevestiging?

Comment

• ik haat die bandenstapel, een echt circuit is zo veel leuker om te rijden

Comment

Zalig! Hoeveel kost zo'n camera + camerabevestiging?
                                      Die camera was bevestigd op de helm en de opneemuitrusting zat in 'n rugzak. Denk niet dat je dat overal in gewone electro-zaken gaat kunnen kopen.

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                      ik haat die bandenstapel, een echt circuit is zo veel leuker om te rijden
                                      Op een echt circuit heb je gelukkig geen bandenstapels.

Comment

• Euh, ik wil hier wel eventjes benadrukken dat we toen op een ijskoude en deels natte baan reden op slicks. Normaal heb ik minder problemen om de kanten te missen!

Was leuke ervaring, zo eens met helmet cam rijden. Ben nu zelf bezig om een camera op de voorbumper van een kart te installeren. Eerste test was alvast een succes!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                          Die camera was bevestigd op de helm en de opneemuitrusting zat in 'n rugzak. Denk niet dat je dat overal in gewone electro-zaken gaat kunnen kopen.
                                          ... dus is mijn vraag waar je dat wel kan kopen.

Comment

Working...
                                          X