Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Alsemi Bekijk Berichten
    Geen idee, tot 2 jaar geleden ging ik daar per week soms tot 2 maal trainen,.. maar het is sterk afgezwakt mede door het halveren van het circuit.
    2x/week op hetzelfde circuit trainen is 'n beetje zonde. Heb vroeger ook te vaak op hetzelfde circuit gereden en da's echt niet goed.

Heb er een jaar over gedaan om mij iet of wat aan te passen aan andere circuits.

Comment

• Zijn er hier nog die volgende week meedoen aan die student karting in Antwerpen? Of al meegedaan hebben? Is dat wat de moeite?
      Ik doe normaal gezien mee. Tis just stom dat ge met 6 piloten in een team moet zitten voor een koers van 3h
      Maarja danmaar voor de fun é

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
        Zijn er hier nog die volgende week meedoen aan die student karting in Antwerpen? Of al meegedaan hebben? Is dat wat de moeite?
        Ik doe normaal gezien mee. Tis just stom dat ge met 6 piloten in een team moet zitten voor een koers van 3h
        Maarja danmaar voor de fun é
        Niemand?

Comment

• Dernet in de gietende regen die kartrace gedaan in Antwerpen.
          Twas wel nog geestig. Had er nog maar 1 keer gereden, een 6tal jaar geleden dus kende de baan niet echt meer en er waren geen vrije trainingen ofzo, dus sebiet instappen en gas geven
          Voor mij was het voor 60% op gevoel rijden en voor 40% op zicht. Ik draag een bril dus eerst probeerde ik m'n scherm een klein beetje open te laten, dat werkte niet echt want ik zag geen steek...dan maar volledig open gezet wat ietske beter was, maar bij momenten zag ik 0,0m voor mij en wast puur op gevoel sturen
          Zijn uiteindelijk 2e geworden op een kleine ronde van de eerste.
          Kheb er een 58,xx gereden met die huurkarts, in de gietende regen. Is dat wat cava?

Wel goedkoop raceke, inschrijving was 33€, maar we krijgen 25€ terug van school omdat studentkarting race was.

En nog serieuze prijzen gewonnen
          Elk een Tshirt, Heuptasje, USB stick, veel bier, muismatje, kortingsbonnen voor een race daar in antwerpen en een reis voor deze zomer voor 6 personen naar Frankrijk

Comment

• Hehe, 2de plaats, congrats! Podium rijden is altijd fijn!!!
            Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
            Kheb er een 58,xx gereden met die huurkarts, in de gietende regen. Is dat wat cava?
            Tja, ik ben geen expert op het circuit van Antwerp Karting, maar zelf heb ik daar deelgenomen aan een wedstrijd België/Nederland in november vorig jaar. Toen was mijn beste tijd (ook in de regen) 53.688. Als je niet regelmatig kart denk ik dat je je niet hoeft te schamen over die tijd in de regen (op slicks). De snelste in mijn klasse (85 kg) klokte toen trouwens 52.351.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten
              Hehe, 2de plaats, congrats! Podium rijden is altijd fijn!!!

Tja, ik ben geen expert op het circuit van Antwerp Karting, maar zelf heb ik daar deelgenomen aan een wedstrijd België/Nederland in november vorig jaar. Toen was mijn beste tijd (ook in de regen) 53.688. Als je niet regelmatig kart denk ik dat je je niet hoeft te schamen over die tijd in de regen (op slicks). De snelste in mijn klasse (85 kg) klokte toen trouwens 52.351.
              Inderdaad, nice Stevy.

Zo'n tijden in de regen zijn relatief, hé. De anderen op de baan moeten ook toe laten dat je de voor jou ideale lijn kunt nemen. Bij zo'n studentenrace zullen er wel veel toeristen op de baan gereden hebben, dus die kans lijkt me niet echt hoog. Bij de DBKC was 't na verloop van tijd iets simpeler om snellere tijden te rijden. (als je zelf geen foutjes maakte)

Comment

Hehe, 2de plaats, congrats! Podium rijden is altijd fijn!!!

Zal dan wss met andere karts geweest zijn dan de onze, want ik weet dat ik in de regen tamelijk sterk rijd (bv streetrace in brugge waar heel wat heel snelle piloten aan meededen:daar was ik de snelste van alle piloten op de baan in de regen) en ik ben er zeker van dat ge met die karts waar wij mee reden in de condities van gisteren nog 6seconden sneller kunt, mss max 1 seconde als ge een paar vrije ronden zou hebben wat nu niet het geval was met idd een paar toeristen op het circuit

Comment

• Ah een karting topic.

Whispy, zijn de regels weer veranderd of zo met Belkart?
                  Is het terug gewoon racen?
                  Ik zie in het filmpje dat ze iedereen buiten sorteren en dan vliegende start?
                  Als dat het geval is wil ik terug overwegen om mee te doen.
                  Om de moment doe ik niets meer.
                  Door verandering van de KGC regels worden licht gewichten uitgesloten.
                  Je moet minstens 60kg wegen met uitrusting zonder lood.
                  Ik zit rond de 58-59 a 60kg. Dus de ene keer zou ik wel mee mogen doen en de andere keer weer niet.
                  En met Belkart ben ik gestopt omdat ik geen zin heb om gewoon wat rondjes te draaien. Geeuw.
                  Ik wil racen.

Comment

• Die vliegende start was de aangepaste startformule. Iedereen startte volgens zijn positie in 't klassement.

Races zitten er niet meer in, vrees 'k. Ze hebben de klassen wel herschikt, dus B&M rijden bv niet meer rond in de masters. (gewoon in 'n aparte klasse met onder andere Robin)

Comment

• Helaas.
                      Ik wil graag terug racen, maar dat zie ik niet meer zitten.

Op JPR is het ook al even geleden.
                      De laatste keer waren maar 11 teams aanwezig.
                      Dat is ook al heel wat minder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door devilxtreme Bekijk Berichten
                        Helaas.
                        Ik wil graag terug racen, maar dat zie ik niet meer zitten.

Op JPR is het ook al even geleden.
                        De laatste keer waren maar 11 teams aanwezig.
                        Dat is ook al heel wat minder.
                        Doe je mee met de 24u volgende maand?

Ik ben tegenwoordig pseudo-thuispiloot in Mol, dus hoop daar binnenkort ook nog eens wat races mee te pikken.

Comment

• Ik heb de vraag gekregen om de 24 uur mee te rijden.
                          Maar op dit moment even afwachten hoe het draait met het werk.
                          En ik heb er vorig jaar slechte ervaring aan gehad. (indident met achterblijver)
                          Bovendien heb ik de laatste tijd veel last van mijn knie.
                          En de zithouding is er erg slecht, dus gaat het enkel maar verslechten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door devilxtreme Bekijk Berichten
                            Ik heb de vraag gekregen om de 24 uur mee te rijden.
                            Maar op dit moment even afwachten hoe het draait met het werk.
                            En ik heb er vorig jaar slechte ervaring aan gehad. (indident met achterblijver)
                            Bovendien heb ik de laatste tijd veel last van mijn knie.
                            En de zithouding is er erg slecht, dus gaat het enkel maar verslechten.
                            Ze hebben nieuwe karts op FKI, hé. Daarin is de zithouding véél beter. (enkel zit niet meer gedraaid om aan 't gaspedaal te kunnen) Enige nadeel is dat ze in bochten naar rechts neiging hebben om te ondersturen.

Neem aan dat ze u voor 't KG-team gevraagd hebben?

Comment

• Binnekort nog eens karten... iemand ervaring met de kartings in limburg? we twijfelen tussen Hasselt, Bilzen, Maasmechelen, en Meeuwen. Ikzelf heb alleen in meeuwen gereden, dus ik heb geen idee hoe de andere er uit zien. Ik heb wel gehoord dat Bilzen leuk zou zijn? iemand een idee?

Grts

Comment

• whispy

ge moet het nieuwe circuit van Herselt maar eens gaan uitchecken

kben te zondag eens gaan zien, zalig snel !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sQuare Bekijk Berichten
                                  Binnekort nog eens karten... iemand ervaring met de kartings in limburg? we twijfelen tussen Hasselt, Bilzen, Maasmechelen, en Meeuwen. Ikzelf heb alleen in meeuwen gereden, dus ik heb geen idee hoe de andere er uit zien. Ik heb wel gehoord dat Bilzen leuk zou zijn? iemand een idee?

Grts
                                  Bilzen is zeker 'n aanrader!

Maasmechelen heeft 2 verdiepingen, dus dat is ook eens iets speciaals. De andere 2 ken 'k dus niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fille Bekijk Berichten
                                    whispy

ge moet het nieuwe circuit van Herselt maar eens gaan uitchecken

kben te zondag eens gaan zien, zalig snel !
                                    Net ook gaan rijden en had de indruk dat 't meer van de kart af hing dan van de rijder welke tijden er gereden werden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                      Bilzen is zeker 'n aanrader!

Maasmechelen heeft 2 verdiepingen, dus dat is ook eens iets speciaals. De andere 2 ken 'k dus niet.
                                      Beetje laat, maar ik denk dat van de 3 op het lijstje Bilzen de betere is. Vrij goedkoop (€ 11/heat - 30' voor €16 op woensdagavond) en een leuk, uitdagend parcours. De ondergrond is vrij glad, maar dat mag de pret niet drukken.

Hasselt is ook leuk, maar saaier parcours en mindere karts, Maasmechelen is op zich ook plezant, maar is meer fun dan echt racen.

Trouwens, vanuit Limburg is Eupen ook niet zo ver, zeker de moeite! Ze hebben daar 2 pistes en op sommige dagen koppelen ze die aan elkaar. Bediening is er trouwens ook mogelijk in perfect Nederlands!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
                                        Net ook gaan rijden en had de indruk dat 't meer van de kart af hing dan van de rijder welke tijden er gereden werden.
                                        Second that... Leuk parcours, maar mis een beetje uitdaging...

Comment

Beetje laat, maar ik denk dat van de 3 op het lijstje Bilzen de betere is. Vrij goedkoop (€ 11/heat - 30' voor €16 op woensdagavond) en een leuk, uitdagend parcours. De ondergrond is vrij glad, maar dat mag de pret niet drukken.

Hasselt is ook leuk, maar saaier parcours en mindere karts, Maasmechelen is op zich ook plezant, maar is meer fun dan echt racen.

Trouwens, vanuit Limburg is Eupen ook niet zo ver, zeker de moeite! Ze hebben daar 2 pistes en op sommige dagen koppelen ze die aan elkaar. Bediening is er trouwens ook mogelijk in perfect Nederlands!
                                          Gistere in Bilzen geweest! Ik vind het daar veel beter als in Kiewit! En er waren ook nieuwe karts! En inderdaad goedkoper als Kiewit, maar gisteren was het normaal tarief 22 euro voor een half uur, maar maandag en woensdag na 19h kost het maar 17 euro, 5 euro goedkoper dus als een andere dag.

Eupen ben ik nog niet geweest maar dat schijnt idd de moeite te zijn!

Comment

Working...
                                          X