Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aha, toch al wat meer respons in dit topic!
    Blijkt dat we toch al met 'n paar zijn die een eigen kart hebben.

@Stevy, ik ben echt es benieuwd om uw Biland tegen mijn Max te zetten hoor!
    Als het beter weer wordt, doen we dat écht wel eens!
    Aan alle andere gegadigden, laat hier iets weten wanneer jullie eventueel eens naar een circuit afzakken om te gaan rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911
      Aha, toch al wat meer respons in dit topic!

Aan alle andere gegadigden, laat hier iets weten wanneer jullie eventueel eens naar een circuit afzakken om te gaan rijden...
      Ja ik ook. Kben vroeger bijna altijd in Poperinge gaan rijden. En daar won ik altijd van de maxen, of als ik te dicht kwam gingen ze in de pits dusja...
      Maar twas altijd maar met 1tiende ofzo dat ik sneller was, dus tzal spannend worden!
      Eerst ga ik wel weer gewoon moeten worden aan al die pk's na enkele maanden met huurkartjes op indoorpistes gereden te hebben. (maar na 15à30min benk het weer gewoon ze )

Comment

Aha, toch al wat meer respons in dit topic!

Ja ik ook. Kben vroeger bijna altijd in Poperinge gaan rijden. En daar won ik altijd van de maxen, of als ik te dicht kwam gingen ze in de pits dusja...
        Maar twas altijd maar met 1tiende ofzo dat ik sneller was, dus tzal spannend worden!
        Eerst ga ik wel weer gewoon moeten worden aan al die pk's na enkele maanden met huurkartjes op indoorpistes gereden te hebben. (maar na 15à30min benk het weer gewoon ze )

Comment

Bij mij zal het nog niet voor direct zijn, ik wil niet afgaan met mijn Briggs & Stratton tegen een Rotax Max of een Biland.

Wacht maar tot ik een Rotax Max of een Vortex Rok heb...

Comment

Met de juiste piloot achter het stuur is de Biland over het algemeen sneller dan de Max.

Ik trek morgen met de "Extreme" naar Genk. Een nagelnieuwe 125cc motor die we gaan roderen en uittesten. Indien de motor voldoet zal deze binnenkort ook ingevoerd worden in België en organiseren we een testdag voor de geïnteresseerden.
            De Extreme is ook een TAG-motor en de prestaties zouden in dezelfde lijn als de Max en de Rok moeten liggen... benieuwd wat het zal geven. Voorlopig moet ik het wel nog stellen met een Tillotson carbu maar als alles goed gaat komt in de loop van de volgende maand de Dellorto binnen en kunnen we pas écht vergelijken.

Hey Maxime, het is niet omdat je geen 2-takt of snelle 4-takt hebt dat je niet naar een groot circuit kan afzakken hé. Mijn vriendin gaat morgen (zoals altijd) ook mee, ze heeft haar vertrouwde Prokart ingeruild voor een nieuwe Briggs. Het is geen race hé, als iedereen respect heeft voor elkaar en zich bewust is van elkaar aanwezigheid is er geen enkel probleem. Het zijn maar de klojo's die denken dat de baan van hun alleen is die problemen krijgen.
            Als je met een tragere kart rijdt, op tijd en stond eens achterom kijken opdat je niemand hindert. Van de snellere wordt verwacht dat als ze zien dat jij niet hebt omgekeken voor een bocht dat ze dan zelf even op hun tellen letten en gas lossen, om je dan na de bocht vlot voorbij te rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Flitser
              Ik trek morgen met de "Extreme" naar Genk. Een nagelnieuwe 125cc motor die we gaan roderen en uittesten. Indien de motor voldoet zal deze binnenkort ook ingevoerd worden in België en organiseren we een testdag voor de geïnteresseerden.
              De Extreme is ook een TAG-motor en de prestaties zouden in dezelfde lijn als de Max en de Rok moeten liggen... benieuwd wat het zal geven. Voorlopig moet ik het wel nog stellen met een Tillotson carbu maar als alles goed gaat komt in de loop van de volgende maand de Dellorto binnen en kunnen we pas écht vergelijken..
              Samen met SFP-Racing? (Franky)

Ik dacht de motor daar gezien te hebben!?

Comment

• Normaal gingen we Dinsdag 28 Februari naar Francorchamps met onze karts. Aangezien het blijkt te sneeuwen gaan we naar Genk. Hopelijk sneeuwt het daar niet/ of niet te fel...

Wie wil ook komen?

ps: 'T is wel nog niet zeker hé!
                Last edited by ; 25/02/2006, 16:37.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Flitser

Hey Maxime, het is niet omdat je geen 2-takt of snelle 4-takt hebt dat je niet naar een groot circuit kan afzakken hé. Mijn vriendin gaat morgen (zoals altijd) ook mee, ze heeft haar vertrouwde Prokart ingeruild voor een nieuwe Briggs. Het is geen race hé, als iedereen respect heeft voor elkaar en zich bewust is van elkaar aanwezigheid is er geen enkel probleem. Het zijn maar de klojo's die denken dat de baan van hun alleen is die problemen krijgen.
                  Als je met een tragere kart rijdt, op tijd en stond eens achterom kijken opdat je niemand hindert. Van de snellere wordt verwacht dat als ze zien dat jij niet hebt omgekeken voor een bocht dat ze dan zelf even op hun tellen letten en gas lossen, om je dan na de bocht vlot voorbij te rijden.
                  Das tvoornaamste he, een beetje goede wil langs beide kanten. Sommige snelle piloten zouden bij wijze van spreken (alhoewel) u eruit duwen als je niet direct plaats maakt. Langs de andere kant heb je ook tragere die maar niet beseffen dat zij niet de enigen op het circuit zijn.

Ik denk dat als iedereen wat respect heeft voor elkaar dat er al veel minder problemen zouden zijn.
                  Nietwaar?

En inderdaad in poperinge was daar een gast die elke week tot 2x kwam rijden met z'n max (en niet een half uurtje) en toen ik er toekwam na 2maanden niet gereden te hebben klopte ik hem na een half uurtje ofzo...
                  Soit ja, voor mij is het gewoon voor de fun dat ik ga racen.

Comment

• Naar aanleiding van dit topic hier de volgende kleine uiteenzetting (correct me if i'm wrong):

Briggs&Stratton en soortgelijke karts:

+

Relatief goedkoop
                    Goede competitie(s)
                    Vergt niet zo heel veel aanpassingen/skills van de piloot
                    Niet veel sleutelwerk

-

Relatief trager als de meeste andere eigen karts

Rotax max:

+

Snelle kart
                    Goedkoper als een biland
                    Goede competities in Belgie
                    Relatief weinig sleutelen voor een 2takt
                    Je raakt makkelijk aan wisselstukken

-

Misschien net ietsje trager als een biland
                    Het is een 2takt: meer sleutelwerk/afstelwerk als bij een 4takt

Biland SA250:

+

Snelle kart
                    Misschien ietsje sneller als een rotax max
                    Weinig sleutelwerk en onderhoud nodig
                    Mooi geluid
                    4takt: voor de toekomst?? (er doen al jaren geruchten de ronde dat 2takt eens afgeschaft zal worden)

-

Duurder als een rotax max
                    Bijna geen competitie in Belgie
                    Moeilijk aan wisselstukken te raken (buiten hier in Merelbeke, Pm voor meer info)
                    Service importeur (Pm voor meer info)

Overige 2takts (100cc en 125cc à la leopard enzo):

+

Super snelle karts
                    Veel fun bij de piloten (het gaat immers heel snel)
                    Mooie competities in Belgie (denk ik)

-

Veel onderhoudskosten, afstelwerk, sleutelen tijdens het rijden, etc
                    Duur in vergelijking met al de vorige

Wankel motors:

Hier ken ik in feite niet genoeg van, maar kweet wel dat het super snelle karts zijn!

Comment

• Bedankt voor de korte uiteenzetting, nu mijn situatie is de volgende.

Ik ben niet technisch opgeleid dus van sleutelen heb ik weinig kaas gegeten (probleem voor 2takt??) aan de andere kant ga ik ook geen +6.000EUR uitgeven aan een kart, dus sowieso tweedehands voor mij.

Wat is dan het meest aan te raden voor mij? Niet té duur, en zeker niet té traag. (alhoewel het geen rijdende doodskist hoeft te zijn )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker
                        Bedankt voor de korte uiteenzetting, nu mijn situatie is de volgende.

Ik ben niet technisch opgeleid dus van sleutelen heb ik weinig kaas gegeten (probleem voor 2takt??) aan de andere kant ga ik ook geen +6.000EUR uitgeven aan een kart, dus sowieso tweedehands voor mij.

Wat is dan het meest aan te raden voor mij? Niet té duur, en zeker niet té traag. (alhoewel het geen rijdende doodskist hoeft te zijn )
                        Om meer dan 6000€ uit te gaven aan een kart met je al naar de perfectie gaan, nieuw! Met de helft kom je al meer dan ver genoeg hoor. Je kan ook altijd een wat oudere kart kopen met een Rok erop. Dat vind je voor 1000€ ongeveer. Maar de kans dat je veel moet sleutelen en/of weinig zal rijden, is vrij groot...

Ik ben ook allesbehalve een sleuteltype. Het zal waarschijnlijk wel kloppen dat een Biland nòg minder onderhoud vereist als een Max, maar dat moet echt met een korreltje zout opgenomen worden. Er is zo ontzettend weinig aan te doen!
                        Een band vervangen, een nieuwe bougie steken, uw ketting opspannen, dat zijn dingen die iedereen kan doen, niks moeilijk aan, trust me.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker
                          Bedankt voor de korte uiteenzetting, nu mijn situatie is de volgende.

Tis dat, ik denk dat je voor 3000€ al een zeer goede tweedehands zal hebben.
                          Kijk anders eens op www.kartgrid.be , bij de koopjeshoek. Daar staan dikwijls mooie koopjes bij.

Ook ik ben niet zo'n sleuteltype maar je kan er bij geen enkele kart onderuit dat je eens een tandwiel zal moeten wisselen, ketting zal moeten vervangen/opspannen, bandjes vervangen, etc.
                          @ Steve, moet jij ook niet u mengsel regelen?

@ Porker, Ik denk dat jij misschien best iets Biland/Rotax Max achtig koopt.
                          Waarom?
                          Ik heb u al een paar keer zien karten en je doet dit alles behalve slecht, dus je zal je wel kunnen aanpassen aan zo'n snelle kart. Ook al neemt het wat tijd vooraleer je echt zal beginnen meeracen en constant zal beginnen rijden.
                          Ik denk dat een B&S misschien al snel wat te traag zal worden voor u (idem voor alex in feite).
                          Daarenboven kunnen we dan al met z'n 3'en of misschien zelf met z'n 4'en als alex ook een zou kopen gaan racen met gelijkwaardige karts

edit:

Hier een paar links met mooie 2e hands karts:

Birel Rotax-Max

Birel (monza chassis) Rotax Max

Birel (monza chassis) Rotax Max Heeft slechts 7 uur gereden volgens de verkoper!!

Kombikart Rotax Max
                          Last edited by Stevy; 27/02/2006, 09:58.

Comment

• Die laatste okkazie ziet er mij fanatstisch uit! Echt!

Comment

Die laatste okkazie ziet er mij fanatstisch uit! Echt!
                              Ja he, niet zo heel veel geld voor een (op foto althans) super verzorgde kart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                                Ja he, niet zo heel veel geld voor een (op foto althans) super verzorgde kart
                                Nee, kvond het ook maar weinig geld eigenlijk.
                                Volledige bodemplaat. Ziet er piekfijn in orde uit.
                                Ik vraag me af of de achteras een 40mm of 50mm zou zijn....

Zou ik de mijne verkopen voor een kleine 2000 ofzo? En die dan opkopen?
                                't Zou mss toch wat zotjes zijn.....

Comment

Nee, kvond het ook maar weinig geld eigenlijk.
                                  Volledige bodemplaat. Ziet er piekfijn in orde uit.
                                  Ik vraag me af of de achteras een 40mm of 50mm zou zijn....

Zou ik de mijne verkopen voor een kleine 2000 ofzo? En die dan opkopen?
                                  't Zou mss toch wat zotjes zijn.....
                                  Tgoh kweetniet, welk chassis heb jij? Hoeveel uur heeft ie al gereden?
                                  U kart was ook een tweedehands he? Waarom niet he dan

Langs de andere kant, als ge totaal geen problemen hebt met uw kart zou ik hem niet wegdoen. Ik denk niet dat het het risico waard is, want je weet natuurlijk nooit wat die kart allemaal heeft meegemaakt hé...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                                    Tgoh kweetniet, welk chassis heb jij? Hoeveel uur heeft ie al gereden?
                                    U kart was ook een tweedehands he? Waarom niet he dan

Langs de andere kant, als ge totaal geen problemen hebt met uw kart zou ik hem niet wegdoen. Ik denk niet dat het het risico waard is, want je weet natuurlijk nooit wat die kart allemaal heeft meegemaakt hé...
                                    Hoeveel uur het chassis zelf gereden heeft kan ik niet echt zeggen.
                                    Het was ook een 2e hands ja. Met de motor heb ik nooit problemen gehad, das een feit. Och ja, ik denk dat het de opleg niet waard is....
                                    Voor die 10 keer dat ik ga karten per jaar.

Edit: het is een Biesse-chassis. Een merk dat niet meer gemaakt wordt dacht ik...

Comment

Edit: het is een Biesse-chassis. Een merk dat niet meer gemaakt wordt dacht ik...
                                      In 2004 hebben ze normaal nog een nieuw chassis op de markt gebracht. Daarachter weet ik niet meer. Maar ik denk dat ze zich vooral op Amerika toespitsen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                                        In 2004 hebben ze normaal nog een nieuw chassis op de markt gebracht. Daarachter weet ik niet meer. Maar ik denk dat ze zich vooral op Amerika toespitsen.

Aha, dat wist ik niet. 2004, nog vrij recent dus...
                                        Kan goed zijn dat ze zich vooral op Amerika toespiten, want ik heb denk ik nog nooit iemand zien en weten rijden met een Biesse chassis....

35% CRG, 35%Birel,.....

Comment

Aha, dat wist ik niet. 2004, nog vrij recent dus...
                                          Kan goed zijn dat ze zich vooral op Amerika toespiten, want ik heb denk ik nog nooit iemand zien en weten rijden met een Biesse chassis....

35% CRG, 35%Birel,.....
                                          Dan nog wat tony karts en de rest allerlei kleinere merken denk ik.

Heb net gebeld naar de karting van Antwerpen. Kmag morgen m'n kart binnendoen, ze gaan hem eens helemaal in orde stellen

Ik ken mezelf, vanals ie klaar is ga ik willen gaan racen.
                                          Iemand zin om dan mee te gaan? Als het droog is ist ook goed hé, tmoet daarvoor niet echt warm zijn hé?

Comment

Working...
                                          X