Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
    Dan nog wat tony karts en de rest allerlei kleinere merken denk ik.


    Heb net gebeld naar de karting van Antwerpen. Kmag morgen m'n kart binnendoen, ze gaan hem eens helemaal in orde stellen

    Ik ken mezelf, vanals ie klaar is ga ik willen gaan racen.
    Iemand zin om dan mee te gaan? Als het droog is ist ook goed hé, tmoet daarvoor niet echt warm zijn hé?
    Heb jij je kart daar gekocht? Want ik heb mijn kart in Courière gekocht. En dat is toch een kleine 150km op en af. Om hem enkel in orde te steken, dat vind ik wat ver. Om dan waarschijnlijk mijn kart ginder te moeten laten, en hem een andere dag te gaan halen. Dat is mooi 300km, best kostelijk.
    Antwerpen zou dan al een pak dichterbij zijn....

    Waar is dat juist in Antwerpen en wat doet die kerel waarbij je de jouwe gaat brengen? Handelt die in kart's? Of.....?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
      Tis dat, ik denk dat je voor 3000€ al een zeer goede tweedehands zal hebben.
      Kijk anders eens op www.kartgrid.be , bij de koopjeshoek. Daar staan dikwijls mooie koopjes bij.

      Ook ik ben niet zo'n sleuteltype maar je kan er bij geen enkele kart onderuit dat je eens een tandwiel zal moeten wisselen, ketting zal moeten vervangen/opspannen, bandjes vervangen, etc.
      @ Steve, moet jij ook niet u mengsel regelen?

      @ Porker, Ik denk dat jij misschien best iets Biland/Rotax Max achtig koopt.
      Waarom?
      Ik heb u al een paar keer zien karten en je doet dit alles behalve slecht, dus je zal je wel kunnen aanpassen aan zo'n snelle kart. Ook al neemt het wat tijd vooraleer je echt zal beginnen meeracen en constant zal beginnen rijden.
      Ik denk dat een B&S misschien al snel wat te traag zal worden voor u (idem voor alex in feite).
      Daarenboven kunnen we dan al met z'n 3'en of misschien zelf met z'n 4'en als alex ook een zou kopen gaan racen met gelijkwaardige karts



      edit:

      Hier een paar links met mooie 2e hands karts:

      Birel Rotax-Max

      Birel (monza chassis) Rotax Max

      Birel (monza chassis) Rotax Max Heeft slechts 7 uur gereden volgens de verkoper!!

      Kombikart Rotax Max

      Thanks, die laatste is inderdaad prachtig en zeer schappelijk geprijsd, het begint serieus te kriebelen

      Comment


      • @Stevy, wat betreft het mengel, dat werkt via sproeiers, ik heb er nooit veel van gesnapt eerlijk gezegd. Maar de man (ex-belgisch kampioen) die mij mijn kart heeft verkocht, zei me dat je enkel een sproeier moest verwisselen, wanneer er grote temperatuurverschillen waren. Als je altijd rijdt tussen 10 en 30° atmosferische temperatuur, moet dat niet eigenlijk.....

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
          @Stevy, wat betreft het mengel, dat werkt via sproeiers, ik heb er nooit veel van gesnapt eerlijk gezegd. Maar de man (ex-belgisch kampioen) die mij mijn kart heeft verkocht, zei me dat je enkel een sproeier moest verwisselen, wanneer er grote temperatuurverschillen waren. Als je altijd rijdt tussen 10 en 30° atmosferische temperatuur, moet dat niet eigenlijk.....
          ik wissel meestal af tussen 162 en 165. In volle zon heb ik nog niet gereden, maar dan zal het waarschijnlijk een 160 worden.

          Je zorgt best dat je kart wat rijk staat, maar je moet zorgen dat hij niet verzuipt ...

          Als je voelt dat je blok te warm krijgt, en/of dat hij slecht start, dan staat hij te arm.

          Als hij te nat staat kun je dat zien aan je bougie; dan is dat beige stukje bruin.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
            ik wissel meestal af tussen 162 en 165. In volle zon heb ik nog niet gereden, maar dan zal het waarschijnlijk een 160 worden.

            Je zorgt best dat je kart wat rijk staat, maar je moet zorgen dat hij niet verzuipt ...

            Als je voelt dat je blok te warm krijgt, en/of dat hij slecht start, dan staat hij te arm.

            Als hij te nat staat kun je dat zien aan je bougie; dan is dat beige stukje bruin.
            Waar koop jij al je kartmateriaal eigenlijk?


            Als je je sproeier van 162 naar 165 omzet, dan is dat toch steeds dezelfde sproeier die je aanpast, toch? Of is dat een hele andere sproeier?

            Ik heb nog nooit moeite gehad met het in gang steken van m'n kart.
            In de zomer bij 25° wordt 'ie mooi warm. Als het koud is krijg ik hem niet goed warm, maar dan weet ik nu de oplossing wel voor...

            Ik vraag me eigenlijk af of 'ie goed draait men motor. Heel af en toe heb ik een 'ratage' zoals ze in het frans zeggen...
            Maar dat komt weinig voor. Als 'ie koud staat geeft 'ie wel wat blauwe rook weer, maar dat verdwijnt naarmate de motor warm wordt....

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
              Waar koop jij al je kartmateriaal eigenlijk?
              QMS-racing. is in mijn dorp, handig dus

              Oorspronkelijk geplaatst door STA911
              Als je je sproeier van 162 naar 165 omzet, dan is dat toch steeds dezelfde sproeier die je aanpast, toch? Of is dat een hele andere sproeier?
              ja, eigenlijk is dat dezelfde sproeier, maar je zorgt voor een andere versperring in de sproeier ... dus met een 162 zal er minder benzine naar de motor gaan dan met een 165[/quote]


              Oorspronkelijk geplaatst door STA911
              Ik vraag me eigenlijk af of 'ie goed draait men motor. Heel af en toe heb ik een 'ratage' zoals ze in het frans zeggen...
              Maar dat komt weinig voor. Als 'ie koud staat geeft 'ie wel wat blauwe rook weer, maar dat verdwijnt naarmate de motor warm wordt....
              eens een ouwe rot uit het vak ermee laten rijden ... wat bedoel je eigenlijk met ratage?
              die rook is wel normaal ...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                QMS-racing. is in mijn dorp, handig dus

                ja, eigenlijk is dat dezelfde sproeier, maar je zorgt voor een andere versperring in de sproeier ... dus met een 162 zal er minder benzine naar de motor gaan dan met een 165

                eens een ouwe rot uit het vak ermee laten rijden ... wat bedoel je eigenlijk met ratage?
                die rook is wel normaal ...
                Een "ratage" zoals ze zeggen is precies dat je motor een foute slag maakt, dat 'ie even hapert. Moeilijk uit te leggen.
                Ik denk dat ik het nog maar 1 keer voorgehad heb....

                Je zou eens mee moeten komen als we gaan karten, met de 2-takst, ik ben er quasi zeker van dat jij me nog dingen kan bijleren...

                Ik zou je dan bv ook mijn uitlaat tonen. Als je die buis met al die gaatjes losvijst, en uit je uitlaat haalt, dan zou dat nergens gebarsten of gebroken mogen zijn... Bij mij vertoond 'ie wel 2 barstjes ofzo....

                Comment


                • Ik ga wel eens karten in Kerpen bij Michael Schumacher (Duitsland). De huurkarts zijn er top en baan ook. De laatste tijd zijn we ook een paar keer in Meeuwen geweest.

                  greetz M-optic

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                    Een "ratage" zoals ze zeggen is precies dat je motor een foute slag maakt, dat 'ie even hapert. Moeilijk uit te leggen.
                    Ik denk dat ik het nog maar 1 keer voorgehad heb....
                    misfire? of even stilvallen als je ferm hebt opgetrokken en dan zwaar in de remmen gaat? Bij dat laatste kan dat zijn dat hij iets te rijk staat

                    Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                    Je zou eens mee moeten komen als we gaan karten, met de 2-takst, ik ben er quasi zeker van dat jij me nog dingen kan bijleren...

                    Ik zou je dan bv ook mijn uitlaat tonen. Als je die buis met al die gaatjes losvijst, en uit je uitlaat haalt, dan zou dat nergens gebarsten of gebroken mogen zijn... Bij mij vertoond 'ie wel 2 barstjes ofzo....
                    het probleem is dat ik geen eigen wagen heb, en efkes naar Genk of Mariembourg is nogal ver.
                    Ik heb mn kart eigenlijk vooral gekocht om aan te prutsen ... dus je zou me ook nog heel wat kunnen leren , op gebied van rijden dan.

                    Met je uitlaat zou ik niet inzitten hoor. zolang hij niet dichtgeslibd is, en de koersrechters/of circuit-eigenaars er niets zeggen, dan laat je dat maar voor wat het is...

                    Comment


                    • @ STA911; Die "ratage", bedoel je daar mee dat hij even "patst" en heel korte tijd geen vermogen meer hebt?

                      Indien het dat is, heel normaal bij Maxen die een foute sproeier hebben steken.
                      Een aantal °C verschil doet enorm veel bij een Max hoor. Dat geeft onmiddelijk invloed op de verbranding en dan moet je de naald verzetten of sproeier aanpassen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                        @ STA911; Die "ratage", bedoel je daar mee dat hij even "patst" en heel korte tijd geen vermogen meer hebt?

                        Indien het dat is, heel normaal bij Maxen die een foute sproeier hebben steken.
                        Een aantal °C verschil doet enorm veel bij een Max hoor. Dat geeft onmiddelijk invloed op de verbranding en dan moet je de naald verzetten of sproeier aanpassen
                        Ik denk dat we het over hetzelfde hebben ja.
                        Dus toch maar eens met de sproeiers beginnen te prutsen zeker....
                        Ik heb het wel nog maar één, maximum 2 keer voorgehad!....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                          Heb jij je kart daar gekocht? Want ik heb mijn kart in Courière gekocht. En dat is toch een kleine 150km op en af. Om hem enkel in orde te steken, dat vind ik wat ver. Om dan waarschijnlijk mijn kart ginder te moeten laten, en hem een andere dag te gaan halen. Dat is mooi 300km, best kostelijk.
                          Antwerpen zou dan al een pak dichterbij zijn....

                          Waar is dat juist in Antwerpen en wat doet die kerel waarbij je de jouwe gaat brengen? Handelt die in kart's? Of.....?
                          Het is niet omdat je je kart in Parijs gekocht hebt dat je hem daar ook moet laten onderhouden hé
                          Er zijn toch genoeg andere handelaars in België die je kunnen helpen

                          In Wilrijk kan je bijvoorbeeld terecht bij De Feyter Karting Service of in Lebbeke kan je bij SFP Racing terecht om er nu twee te noemen die slechts 40km van je deur zitten.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                            Das tvoornaamste he, een beetje goede wil langs beide kanten. Sommige snelle piloten zouden bij wijze van spreken (alhoewel) u eruit duwen als je niet direct plaats maakt. Langs de andere kant heb je ook tragere die maar niet beseffen dat zij niet de enigen op het circuit zijn.

                            Ik denk dat als iedereen wat respect heeft voor elkaar dat er al veel minder problemen zouden zijn.
                            Nietwaar?
                            Uiteraard, vandaar dat ik ook geen bepaalde groep (traag of snel) vernoemde, er zitten bij beide partijen ego's die alleen maar aan zichzelf denken.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Flitser
                              Het is niet omdat je je kart in Parijs gekocht hebt dat je hem daar ook moet laten onderhouden hé
                              Er zijn toch genoeg andere handelaars in België die je kunnen helpen

                              In Wilrijk kan je bijvoorbeeld terecht bij De Feyter Karting Service of in Lebbeke kan je bij SFP Racing terecht om er nu twee te noemen die slechts 40km van je deur zitten.
                              Jep dat is waar. Ik kende er gewoon geen anderen... Dus bleef ik daar maar gaan.
                              In Genk ken ik er ook nog één, maar weeral. Dat is zo ver.
                              Die 2 dat je opsomde kunnnen wel zeer handig van pas komen eigenlijk.....

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                                Ik denk dat we het over hetzelfde hebben ja.
                                Dus toch maar eens met de sproeiers beginnen te prutsen zeker....
                                Ik heb het wel nog maar één, maximum 2 keer voorgehad!....
                                Indien de motor gewoon "inhoud" zonder te patsen dan kan je zoeken bij:

                                - Vuil in de benzineleiding (of in het filtertje in de carbu)
                                - Slechte batterij kan ook zulke oorzaken geven
                                - Of ook sproeiers en co

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                                  Indien de motor gewoon "inhoud" zonder te patsen dan kan je zoeken bij:

                                  - Vuil in de benzineleiding (of in het filtertje in de carbu)
                                  - Slechte batterij kan ook zulke oorzaken geven
                                  - Of ook sproeiers en co
                                  En wat bedoel je juist met "patsen", zoals krulle ook al zei.....?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                                    En wat bedoel je juist met "patsen", zoals krulle ook al zei.....?
                                    Wel dat hij letterlijk patst, kleine knalletjes

                                    Dat hoor je dikwijls bij Maxen op het rechte stuk, meestal staan ze dan te arm. Dat hoor je onmiddelijk dat hij patst, evenals de toeschouwers. Het kan zelfs zo fel zijn dat de rubber onder de powervalve losschiet; je weet wel, die rubber wordt op zijn plaats gehouden dmv een metalen verende ring. Dus bij hevig patsen komt die verende ring eraf

                                    Comment


                                    • Ik heb juist eventjes met Pierre Lalmand gebabbeld en hij wist nog een kart staan voor ong. € 1200, in uitstekende staat. Het was er wel eentje die je zou moeten aanduwen, maar dat is voor mij geen hindernis. Zo'n electrische starter zou ik nog niet meteen moeten hebben. Deze was zelfs iets krachtiger.

                                      Hij gaat me de prijs nog weten te zeggen en dan ga ik misschien wel eens met 'm karten.

                                      Dan weet ik ook de prijs om zo'n competitiekarts te huren voor een dag op Mariembourg, en dan kunnen we dat eens met AW doen.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                                        Heb jij je kart daar gekocht? Want ik heb mijn kart in Courière gekocht. En dat is toch een kleine 150km op en af. Om hem enkel in orde te steken, dat vind ik wat ver. Om dan waarschijnlijk mijn kart ginder te moeten laten, en hem een andere dag te gaan halen. Dat is mooi 300km, best kostelijk.
                                        Antwerpen zou dan al een pak dichterbij zijn....

                                        Waar is dat juist in Antwerpen en wat doet die kerel waarbij je de jouwe gaat brengen? Handelt die in kart's? Of.....?

                                        Neen, kheb m'n kart hier in Merelbeke gekocht. Die vent voert biland in hier in Belgie.
                                        Maar kheb eens naar Antwerpen gebeld en ik mag daar op onderhoud gaan. Ik weet niet of ze er ook rotax maxen onderhouden/herstellen. Kwil het altijd eens vragen als ik daar ben (in de loop van de week wss)

                                        Dat is de kartwinkel bij het outdoorcircuit van Antwerpen (naast cardoen). Die handelen dus ook in karts maar baten ook een kartcircuit uit.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                                          Ik heb juist eventjes met Pierre Lalmand gebabbeld en hij wist nog een kart staan voor ong. € 1200, in uitstekende staat. Het was er wel eentje die je zou moeten aanduwen, maar dat is voor mij geen hindernis. Zo'n electrische starter zou ik nog niet meteen moeten hebben. Deze was zelfs iets krachtiger.

                                          Hij gaat me de prijs nog weten te zeggen en dan ga ik misschien wel eens met 'm karten.

                                          Dan weet ik ook de prijs om zo'n competitiekarts te huren voor een dag op Mariembourg, en dan kunnen we dat eens met AW doen.

                                          Das dan wss geen rotax max? Want zijn die niet allemaal met zo'n elektrische starter?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X