Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
    Das dan wss geen rotax max? Want zijn die niet allemaal met zo'n elektrische starter?
    Jep, een Rotax Max heeft een elektrische starter.
    Een motor zonder, kan geen Max zijn.
    Maar dat hoeft niet echt, en zoals RN zegt, dikwijks hebben die een paar pk'tjes meer.
    Het enige nadeel, je moet altijd met 2 zijn, of aan iemand vragen om je in gang te duwen.

    Trouwens, dat is best wel grappig, die eerste keer dat je zo'n kart in gang moet duwen.
    Als je het nog nooit gedaan hebt, en die kerel die in de kart zit waarschuwt je niet voor wat volgen kan, dan lig je 8 op 10 keren, op grond!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
      Neen, kheb m'n kart hier in Merelbeke gekocht. Die vent voert biland in hier in Belgie.
      Maar kheb eens naar Antwerpen gebeld en ik mag daar op onderhoud gaan. Ik weet niet of ze er ook rotax maxen onderhouden/herstellen. Kwil het altijd eens vragen als ik daar ben (in de loop van de week wss)

      Dat is de kartwinkel bij het outdoorcircuit van Antwerpen (naast cardoen). Die handelen dus ook in karts maar baten ook een kartcircuit uit.
      Goed idee, vraag je er dan eens achter?
      Thanks!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
        Das dan wss geen rotax max? Want zijn die niet allemaal met zo'n elektrische starter?
        Rotax Max, Pepsi Max, ik weet allemaal niet wat erin zit...

        Hij zou krachtiger zijn als diegenen met starter...

        Hij zei, slickjes koop je 2de hands bij zo'n team die er een paar rondjes in een race mee gereden hebben voor € 30, zo'n dagje op het circuit crossen kost je € 30, ...

        Valt al bij al nog goed mee zo lijkt het.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
          Jep, een Rotax Max heeft een elektrische starter.
          Een motor zonder, kan geen Max zijn.
          Maar dat hoeft niet echt, en zoals RN zegt, dikwijks hebben die een paar pk'tjes meer.
          Het enige nadeel, je moet altijd met 2 zijn, of aan iemand vragen om je in gang te duwen.

          Trouwens, dat is best wel grappig, die eerste keer dat je zo'n kart in gang moet duwen.
          Als je het nog nooit gedaan hebt, en die kerel die in de kart zit waarschuwt je niet voor wat volgen kan, dan lig je 8 op 10 keren, op grond!

          Cool

          Pierre zegt (misschien kennen jullie hem wel, Belgisch kampioen) dat als je er de voeling voor hebt, je zo'n kart ook alleen aankrijgt. Zelf aanduwen en erinspringen als ie wilt gaan.

          Anders is het maar lachen, brrr, weg kart zonder jou erin

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
            Cool

            Pierre zegt (misschien kennen jullie hem wel, Belgisch kampioen) dat als je er de voeling voor hebt, je zo'n kart ook alleen aankrijgt. Zelf aanduwen en erinspringen als ie wilt gaan.

            Anders is het maar lachen, brrr, weg kart zonder jou erin

            Jep, de "gevorderden", die duwen hun kart alleen in gang, jep.
            Pierre ken ik niet onmiddellijk... Misschien wel als ik hem zie.

            En wat hij zegt over de banden, is zeer correct. Ik heb zo op Genk ook al een paar keer sets mee naar huis genomen. Die zijn dikwijls nog meer den de helft goed.
            Alleen, kan je dan niet je scherpste tijden halen op circuit. En eens je het circuit begint te kennen, wil je niks anders dan die tijd verbreken. Bij mij was dat het geval toch.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
              Jep, de "gevorderden", die duwen hun kart alleen in gang, jep.
              Pierre ken ik niet onmiddellijk... Misschien wel als ik hem zie.

              En wat hij zegt over de banden, is zeer correct. Ik heb zo op Genk ook al een paar keer sets mee naar huis genomen. Die zijn dikwijls nog meer den de helft goed.
              Alleen, kan je dan niet je scherpste tijden halen op circuit. En eens je het circuit begint te kennen, wil je niks anders dan die tijd verbreken. Bij mij was dat het geval toch.
              Streefkip

              Nee, maar als aanloop lijken me een nieuwe set bandjes vrij nutteloos. Je leert je kart kennen, het circuit en al die tijd verslijten je bandjes toch. Het zou zonde zijn om nieuwe bandjes van € 200 te verslijten ipv oudere waar je toch sneller mee kunt gaan als je oorspronkelijk dacht, het hangt natuurlijk alleen van jezelf af.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                Streefkip
                Wacht tot als je het ding beet hebt.....


                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                  Wacht tot als je het ding beet hebt.....


                  Hmm, hoe zou ik zoiets vervoeren... Aanhangwagen achter de Jeep, of ik smijt 'm in de paardentrailer en hopsa.. Ah, probleem opgelost.

                  Moet je geen tax betalen op zo'n kart in België?

                  Comment


                  • Pierre Lalmand, die was 2 jaar geleden kampioen in de VAS bij de Rotax Max. Sindsdien heb ik hem niet meer weten rijden in de competitie, en Belgisch kampioen? Waar? Wanneer? Met wat?

                    De 2 takt karts zonder starter zijn over het algemeen wel sneller dan een Max, dat klopt zeker. Dat zal wss een ICA of vroegere FA motor zijn. Het is wel een erg lage pijs in elk geval, ik zou oppassen

                    Comment


                    • edit; hij heeft een website met palmares.

                      Hij is Belgisch Kampioen in de ROK cup 2005. Dat is niet zo bekend in Vlaanderen, eerder voor de Walen.

                      En in 2003 is hij geen BK in de Max, maar regionaal kampioen.

                      Zou leuk zijn, dan ben ik Belgisch Kampioen ICC geweest

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                        edit; hij heeft een website met palmares.

                        Hij is Belgisch Kampioen in de ROK cup 2005. Dat is niet zo bekend in Vlaanderen, eerder voor de Walen.

                        En in 2003 is hij geen BK in de Max, maar regionaal kampioen.

                        Zou leuk zijn, dan ben ik Belgisch Kampioen ICC geweest
                        Awel ja, die werkt hier, dus via hem is dat wel interessant.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                          Pierre Lalmand, die was 2 jaar geleden kampioen in de VAS bij de Rotax Max. Sindsdien heb ik hem niet meer weten rijden in de competitie, en Belgisch kampioen? Waar? Wanneer? Met wat?

                          De 2 takt karts zonder starter zijn over het algemeen wel sneller dan een Max, dat klopt zeker. Dat zal wss een ICA of vroegere FA motor zijn. Het is wel een erg lage pijs in elk geval, ik zou oppassen
                          Ik weet niet wat het is, zoveel ken ik er niet van. Maar hij garandeerde me dat de kart perfect inorde was en dat ie in onberispelijke staat was.

                          Comment


                          • Ik heb toen ik mijn kart leerde kennen zo'n setje harde continentals gekocht en daar toch vrij veel mee gereden, voor weinig geld. Naarmate ik beter werd begon ik ook naar zachtere banden te grijpen. Maar ze zijn o zo duur he op den duur

                            Btw steve (en anderen ook), ik ga morgen naar Antwerpen (zo tegen 14h ofzo)
                            Als je zin hebt om eens af te komen? Je ziet dan ook meteen wat soort winkel het is en we kunnen mss een heatje rijden met de huurkarts van daar?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                              Awel ja, die werkt hier, dus via hem is dat wel interessant.
                              Hazo, hij werkt bij jullie. Dan ben jij zijn baas op het werk ? Dan kan hij kartlessen geven onder de uren

                              Ik zou ineens voor de real thing gaan, een goeie ICC (zoals krulle). Ik ga dit jaar nog met mijn Max rijden en dan terug een ICC aanschaffen. Weliswaar geen competitie meer, ik ben op (kart)pensioen sinds dit jaar.
                              Een Max is fijn, zeker voor beginners, maar een ICC garandeert het meeste plezier

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                                Hazo, hij werkt bij jullie. Dan ben jij zijn baas op het werk ? Dan kan hij kartlessen geven onder de uren

                                Ik zou ineens voor de real thing gaan, een goeie ICC (zoals krulle). Ik ga dit jaar nog met mijn Max rijden en dan terug een ICC aanschaffen. Weliswaar geen competitie meer, ik ben op (kart)pensioen sinds dit jaar.
                                Een Max is fijn, zeker voor beginners, maar een ICC garandeert het meeste plezier
                                Kan je eens juist uitleggen wat het verschil is tussen een ICC motor en een Max bijvoorbeeld?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                                  Ik heb toen ik mijn kart leerde kennen zo'n setje harde continentals gekocht en daar toch vrij veel mee gereden, voor weinig geld. Naarmate ik beter werd begon ik ook naar zachtere banden te grijpen. Maar ze zijn o zo duur he op den duur

                                  Btw steve (en anderen ook), ik ga morgen naar Antwerpen (zo tegen 14h ofzo)
                                  Als je zin hebt om eens af te komen? Je ziet dan ook meteen wat soort winkel het is en we kunnen mss een heatje rijden met de huurkarts van daar?
                                  Ik moet morgen zowiezo tot 15u werken... Ik zou dus niet voor 15u30 in A'pen kunnen zijn.....

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door STA911
                                    Kan je eens juist uitleggen wat het verschil is tussen een ICC motor en een Max bijvoorbeeld?
                                    Ze zijn beide 125cc en watergekoeld, maar een ICC is handgeschakeld en heeft een stuk meer vermogen.
                                    Een goeie ICC heeft ongeveer 42pk en een werkgebied tussen 9000tr/min en 14000tr/min. Een max daarentegen is veel beperkter in vermogen, ik dacht iets van een 25pk, en heeft een vele zachter karakter. Natuurlijk moet ik er niet bij vertellen dat een ICC véél gevoeliger is aan onderhoud, motortje moet regelmatig gereviseerd worden.
                                    De echte technische verschillen zal je ongetwijfeld vinden op de websites, de bekendste merken zullen pavesi en tm zijn

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door KVG
                                      Ze zijn beide 125cc en watergekoeld, maar een ICC is handgeschakeld en heeft een stuk meer vermogen.
                                      Een goeie ICC heeft ongeveer 42pk en een werkgebied tussen 9000tr/min en 14000tr/min. Een max daarentegen is veel beperkter in vermogen, ik dacht iets van een 25pk, en heeft een vele zachter karakter. Natuurlijk moet ik er niet bij vertellen dat een ICC véél gevoeliger is aan onderhoud, motortje moet regelmatig gereviseerd worden.
                                      De echte technische verschillen zal je ongetwijfeld vinden op de websites, de bekendste merken zullen pavesi en tm zijn
                                      En een ICA is dan een 2takt zonder versnellingen, anders dan een rotax max? Juist?



                                      @Steve: Als je zou afkomen wil ik gerust wat later gaan ze, maar zou het liefst tegen 17h, 17h30 naar huis vertrekken ten laatste.

                                      edit: Ik kan morgen NIET naar antwerpen komen, de jeep is niet beschikbaar en m'n audi en de bmw hebben geen trekhaar...
                                      Last edited by Stevy; 28/02/2006, 20:23.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
                                        En een ICA is dan een 2takt zonder versnellingen, anders dan een rotax max? Juist?
                                        jep, dat zijn 100cc-tjes die tot 20.000rpm halen.

                                        Die kun je meestal zeer goedkoop in 2de-hands krijgen, maar daar is zéér veel onderhoud aan. om de 6 à 8h

                                        Comment


                                        • Als je niet veel kaas hebt gegeten van 2-takt motoren is een Rotax Max toch wel de beste optie naar mijn mening, anders zal je meer naast het circuit staan dan dat je aan het rijden bent. In elk geval, altijd opletten met de aankoop van tweedehands materiaal. Beter 500 euro meer uitgeven bij een erkende handelaar die tweedehandsmateriaal aanbiedt dan bij een particulier want goedkoop is niet altijd "goede koop". Neem zeker iemand mee die er wat van kent als je bij een particulier een kart gaat halen. Vraag desnoods een testrit aan voor je de kart koopt zodat je weet wat je in handen krijgt.

                                          Een ICC vind ik toch meer iets voor gevorderden en zou ik echt niet aanraden aan beginnelingen. Dan kan je beter eerst met iets tragers leren rijden, desnoods eerst leren omgaan met een ICA zodat je de snelheid al wat gewoon bent.
                                          Snel gaan op het rechte stuk kan iedereen, met bochtentechniek durven sommigen al eens de mist ingaan als het wat te snel gaat

                                          Ik lees hier ook dat er verondersteld wordt dat je met 60 euro per dag er vanaf bent als je een eigen kart hebt... onderschat het niet. Als je alleen met je eigen kart naar Genk trekt ben je al meteen 40 euro baanhuur kwijt, goed, dat is voor een hele dag en dus stukken goedkoper dan in de verhuur MAAR... Je moet ook je eigen benzine voorzien EN zelf voor je banden zorgen om nog maar te zwijgen over het onderhoud van de motor...
                                          Karting is GEEN goedkope hobby. Het hoeft niet persé duur te zijn, maar stel je het ook niet té mooi voor.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X