Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
    Dernet in de gietende regen die kartrace gedaan in Antwerpen.
    Twas wel nog geestig. Had er nog maar 1 keer gereden, een 6tal jaar geleden dus kende de baan niet echt meer en er waren geen vrije trainingen ofzo, dus sebiet instappen en gas geven
    Voor mij was het voor 60% op gevoel rijden en voor 40% op zicht. Ik draag een bril dus eerst probeerde ik m'n scherm een klein beetje open te laten, dat werkte niet echt want ik zag geen steek...dan maar volledig open gezet wat ietske beter was, maar bij momenten zag ik 0,0m voor mij en wast puur op gevoel sturen
    Zijn uiteindelijk 2e geworden op een kleine ronde van de eerste.
    Kheb er een 58,xx gereden met die huurkarts, in de gietende regen. Is dat wat cava?

Wel goedkoop raceke, inschrijving was 33€, maar we krijgen 25€ terug van school omdat studentkarting race was.

En nog serieuze prijzen gewonnen
    Elk een Tshirt, Heuptasje, USB stick, veel bier, muismatje, kortingsbonnen voor een race daar in antwerpen en een reis voor deze zomer voor 6 personen naar Frankrijk

Daarstraks gaan karten in Wilrijk daar op die outdoor track
    2e keer ooit dat ik gekart heb, was weer plezant 2x 15min gereden met 2 vrienden, voor de rest was er niemand, eerst had ik een "trage" kart en kon ik alleen maar aanklampen bij mijn maten, die sneller waren op de rechte stukken...
    2e kwartier had ik een snelle kart, ging al stukken beter, voel je echt direct dat verschil...
    Iemand een idee van tijden op dat circuit? Het was kurkdroog
    Ik had 45,740

Ik heb de smaak te pakken Wat is eigenlijk het leukste en beste circuit? Provincie Antwerpen liefst...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk Berichten
      Daarstraks gaan karten in Wilrijk daar op die outdoor track
      2e keer ooit dat ik gekart heb, was weer plezant 2x 15min gereden met 2 vrienden, voor de rest was er niemand, eerst had ik een "trage" kart en kon ik alleen maar aanklampen bij mijn maten, die sneller waren op de rechte stukken...
      2e kwartier had ik een snelle kart, ging al stukken beter, voel je echt direct dat verschil...
      Iemand een idee van tijden op dat circuit? Het was kurkdroog
      Ik had 45,740

Ik heb de smaak te pakken Wat is eigenlijk het leukste en beste circuit? Provincie Antwerpen liefst...
      Resultaten zijn meestal gewoon dagafhankelijk outdoor.

Provincie Antwerpen zijn er niet zoveel circuits: Herselt, Olen, Antwerp Indoor, Mol en Puurs indoor en antwerp karting outdoor.

Leukste en beste is gewoon afhankelijk wat je zelf zoekt:

Vrij veel grip:

- Mol
      - Herselt
      - Antwerp indoor
      - Antwerp karting (droog)

Weinig grip:

- Olen
      - Puurs
      - Antwerp karting (nat)

Comment

• sorry maar, olen...

dat noem ik eigenlijk geen karting meer, da's meer antieke kartjes precies...

voor een wet race, ca va.. nog...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door whispy Bekijk Berichten
          Resultaten zijn meestal gewoon dagafhankelijk outdoor.

Provincie Antwerpen zijn er niet zoveel circuits: Herselt, Olen, Antwerp Indoor, Mol en Puurs indoor en antwerp karting outdoor.

Leukste en beste is gewoon afhankelijk wat je zelf zoekt:

Vrij veel grip:

- Mol
          - Herselt
          - Antwerp indoor
          - Antwerp karting (droog)

Weinig grip:

- Olen
          - Puurs
          - Antwerp karting (nat)
          Puurs vind ik enkel eens wijs in de zomermaanden als het 1km circuit geopend is. Tzou veel leuker zijn moesten ze er eens deftige karts aanschaffen ook maarja...

Voor de rest vind ik Herselt en JPR (Sint-Niklaas) één vd betere kartings in België. Ben wel nog niet in de nieuwere à la Eupen enzo geweest

Comment

• Tis weer veel te lang geleden dat ik nog eens in een kartje gezeten heb

Na mijn stage gaan we met een groepke een dagske naar Genk de rotax maxen gaan uittesten, tzal geestig worden!

Khad gehoopt er zelf enen te kopen dit jaar maar tzal helaas niet lukken.
            Moet nog een hans systeem en wat andere kleinigheden voor de rally kopen dus er zal niet echt veel overschieten om daarboven nog een kartje te kopen ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
              Tis weer veel te lang geleden dat ik nog eens in een kartje gezeten heb

Na mijn stage gaan we met een groepke een dagske naar Genk de rotax maxen gaan uittesten, tzal geestig worden!

Khad gehoopt er zelf enen te kopen dit jaar maar tzal helaas niet lukken.
              Moet nog een hans systeem en wat andere kleinigheden voor de rally kopen dus er zal niet echt veel overschieten om daarboven nog een kartje te kopen ook.
              Niet geinteresseerd in ne Sodi SR4 met ne Rotax Max? Ik heb chassis en motor nieuw gekocht in 2006 en da staat hier maar... Max is nog verzegeld en met ID-kaart en de Sodi staat nog rechter dan recht

Comment

• Hoeveel kost dat zo ongeveer, je eigen kart aankopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                  Hoeveel kost dat zo ongeveer, je eigen kart aankopen?
                  Goh... Hangt er allemaal een beetje vanaf wat je wil, hé: Wil je competitie rijden of enkel af en toe recreatief gaan scheuren? Wil je met of zonder versnellingen? Wil je nieuw of mag het tweedehands zijn?

Ik denk echter dat je voor een budget van een slordige € 2000 wel iets deftigs kan vinden als je kiest voor iets in het genre Rotax Max, maar hou er rekening mee dat de kosten dan nog niet helemaal gedaan zijn: bandjes, om de x aantal uur je motor laten reviseren, enz.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                    Puurs vind ik enkel eens wijs in de zomermaanden als het 1km circuit geopend is. Tzou veel leuker zijn moesten ze er eens deftige karts aanschaffen ook maarja...

Voor de rest vind ik Herselt en JPR (Sint-Niklaas) één vd betere kartings in België. Ben wel nog niet in de nieuwere à la Eupen enzo geweest
                    Yannick, in Puurs rijden ze toch ook met Sodi's tegenwoordig? Net zoals in Herselt & St. Niklaas. Vroeger waren dat idd wel van die toeristenkarts!

Zelf rij ik zeer graag in Bilzen & Halle-Beersel, gezien de beperkte grip en op mijn thuisparcours in Mol vanwege de lichte Dino karts. Die sturen zaaaaalig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yannick007 Bekijk Berichten
                      Niet geinteresseerd in ne Sodi SR4 met ne Rotax Max? Ik heb chassis en motor nieuw gekocht in 2006 en da staat hier maar... Max is nog verzegeld en met ID-kaart en de Sodi staat nog rechter dan recht
                      Quanta costa? (evt via pm )

Oorspronkelijk geplaatst door Rohrl-fan Bekijk Berichten
                      Goh... Hangt er allemaal een beetje vanaf wat je wil, hé: Wil je competitie rijden of enkel af en toe recreatief gaan scheuren? Wil je met of zonder versnellingen? Wil je nieuw of mag het tweedehands zijn?

Ik denk echter dat je voor een budget van een slordige € 2000 wel iets deftigs kan vinden als je kiest voor iets in het genre Rotax Max, maar hou er rekening mee dat de kosten dan nog niet helemaal gedaan zijn: bandjes, om de x aantal uur je motor laten reviseren, enz.
                      Idd, in den tijd dat ik m'n biland gekocht heb (nieuw) was het €7000 (motor+chassis+karreke+enkele wisselstukken en banden)
                      Maar het begint in feite pas eenmaal je ermee gaat rijden. Met een 4takt minder maar aan een 2takt kun je tamelijk wat onderhoudskosten hebben en als er al eens iets breekt is het over het algemeen ook niet echt goedkoop.

Maar tis o zo geestig é met zo'n snelle karts rijden

Comment

• Valt dus al bij al nog mee die kost, hoewel het waarschijnlijk nog het meest kost aan gebruikskosten e.d. Niet dat ik plannen heb om er één te kopen hoor, vandaag nog maar voor de eerste keer gaan karten
                        Het is wss alleen maar vanaf je echt toernooien gaat doen dat je je eigen kart nodig hebt?
                        Hebben jullie trouwens jullie eigen kart?

Vandaag dus voor de eerste keer gaan karten: damn, zo f*cking zalig!
                        Ik heb een tijd gereden van 40.986 op JPR, niet slecht denk ik voor mijn eerste keer? Moesten er nog een paar ronden meer geweest zijn, ik had hem waarschijnlijk wel onder de 40 gekregen.

Wel serieus verslavend denk ik!

Comment

• Je hebt ook indoor wedstrijden en kampioenschappen.
                          Zelfs een wk

Comment

• Kleine mededeling: dit weekend is het de 24u van Brussel op FKI in Machelen. De start wordt gegeven om 14u morgen en de race loopt dus logischerwijze tot zondag 14u. Voor de mensen die de aparte sfeer van zo'n 24u eens willen komen opsnuiven: feel free!

Comment

• Succes man.
                              Misschien als ik zin heb eens af kom.
                              Kans op regen dit weekend.
                              Dus als het een herhaling is van vorig jaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door devilxtreme Bekijk Berichten
                                Succes man.
                                Misschien als ik zin heb eens af kom.
                                Kans op regen dit weekend.
                                Dus als het een herhaling is van vorig jaar...
                                Mijn 1e stint vorig jaar was toen vol in de regen.

Heb toen met 'n ei onder m'n gaspedaal rond gereden en op 2u tijd heb 'k maar 2x achterstevoren gestaan. Met momenten was de concurrentie dan 3 seconden sneller op 'n ronde, maar de ronde erna nam ik 5 seconden terug.

Feel free to come. Er gaat vrij veel bekend volk zijn voor u. (Mathias, Bart en Robin rijden bv in 1 team )

Comment

• paar weken geleden is gaan teste in maasmechelen... ik heb toch mijn bedenkingen...
                                  Reeks werd 2x stilgelegd (en de tijd liep door!)
                                  er mag niet gereden worden met een cross helm zonder bril?
                                  parkour was wel fun, kartjes vielen mee

Comment

• Net voor de eerste keer gaan karten

t was zalig
                                    Natuurlijk klote tijden, maar das normaal

1ste 13 minuten: beste ronde : 27.96
                                    2de 13 minuten: beste ronde : 26.00

Was ik al heel blij mee.

Er reed acht man, waar ik natuurlijk laatste van was, maar met de voorlaatste scheelde het maar 0.16sec

=> Ik blij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                      Wel serieus verslavend denk ik!
                                      Dat is juist hetzelfde wat ik dacht

Comment

• Iemand al is gaan rijden bij het Brussels Kart Xpo?
                                        Is dat de moeite?

Comment

• Comment

Working...
                                          X