Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Karting

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ivm het gewicht....

Ik ga maar 1 à 2 keer per jaar gaan karten. Iedere keer met ons bendeke van trackdays, allemaal (heel) ervaren circuitmotorrijders. Ik ben eind van dit jaar gestopt maar daarvoor reed ik tot 25 dagen per jaar op circuit incl. endurancewedstrijden.
    Das ook te zien aan de tijden die we rijden, staan toch altijd vooraan in week en maandtijden. Als je hard kunt rijden met de moto kan je dat zeker met een kart. Allez, toch met zo van die karts uit indoorkarting. Echte racekarts zijn andere koek, dat weet ik wel .

Toen ik op mijn zwaarst was (100kg ) reed ik altijd 6e à 8e plaats. Dan serieus vermagert, 20 à 25kg kwijt gespeeld (schommelt beetje), dus ong. 75 à 80kg voor 1m80 en ik zat direct bij de top 3 van ons bendeke.
    Gripverschil heb ik niet opgemerkt zunne, maar ik verloor nu tenminste niet meer in het accelereren.

Natuurlijk is er dikwijls een groot onderling verschil in de karts... Niet alleen motorisch maar dikwijls ook qua banden .

Comment

• Ik ga nu ook wel regelmatig karten,puur voor de fun met vrienden dit in puurs en laatst nog in Machelen.enkele jaren terug heb ik het leren kennen in de karting in Genk.was leuk daar en goedkoop (tov puurs toch) maar liefst ga ik in genk en in puurs.

Sent from my iPad 3 using Tapatalk

Comment

• vrijdag en gisteren gaan karten in Puurs.
        dit is de 3de en 4de keer in mijn leven dat ik ooit ben gaan karten.

1ste keer was in genk 10minuutjes met die 90km/u kartjes voor de unlop challenge.
        2de keer was 15 minuutjes in antwerpen op de noorderlaan.
        vrijdag was het op het indoorgedeelte bij inkart in puurs.
        natuurlijk had mijn neef niet gezegd dat we direct 2 sessies achter elkaar reden. gevolgd met een pauze en dan nog een sessie. dit voel je wel achteraf. zeker als amateur.
        begonnen met 34secs te rijden. tegen het einde aan haalde ik toch de 30 seconden...ik drift nog veel te veel en kan nog geen bochten 2x hetzelfde nemen. ( we verbeteren wel )
        gisteren met mijn neef en een vriend opnieuw wezen karten. dit keer van 10.30 tot 11.30u dus direct 1u.
        toch 71 laps kunnen rijden en een beste tijd van 46secs neergezet. stelt natuurlijk niks voor tegen anderen die 40 secs of zelfs lager neerzetten. maar ik was toch blij et het resultaat.

de maat die ik meehad is tijdens het rijden ziek geworden en heeft er na 21 rondjes er de brui aan gegeven.
        hij is in mijn ogen de eerste mens die wagenziek kan worden terwijl die zelf aan het stuur zit.
        ( hoewel het waarschijnlijk eerder door het slecht bevallen biertje zal komen dat die gedronken had)

Comment

• Door de uitlaatgassen komt d'r af en toe wel eens iemand misselijk

BMW E46 320d Touring Black Sapphire 2002
          BMW E87 118d Hatch Black Sapphire 2009
          Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire 2013

Sent from my iPhone using Tapatalk
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• denk eerder dat het het pintje was.
            hij vond dat het naar afwaswater smaakte.
            waanra hij een half uur later dringend de wc op zocht.
            daarna werd die enkel bleker en bleker.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AutoJunior Bekijk Berichten
              Ik ga bijna altijd karten in Poperinge aangezien dat het vlakbij is
              Recordtijd met de gewone karts is 59.2 seconden...

Blijkbaar is er nu een nieuw circuit? 't Is al een maand of twee geleden dat ik er nog eens geweest ben
              Inderdaad een nieuw circuit.
              Afgelopen vrijdag een endurance'ke van 1+3u(GP Bart Pyck) meegereden samen met 2 maten. Best leuk moet ik zeggen
              Lange tijd op 2e plaats vertoeft, maar uiteindelijk heeft m'n maat de duimen moeten leggen en zijn we 3es geworden in de laatste 5 minuten.

Jammer, maar me wel enorm geamuseerd .
              Beste tijd van mezelf was 61.3.

Verder heel vriendelijke mecaniciens/marshalls
              Last edited by B3noît; 28/11/2012, 17:51.
              2009 BMW E91 320d
              2002 BMW E46 M3
              2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
              2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Ik ben verleden week gaan karten in Herselt, t was de eerste keer dat ik misselijk werd in een kart, t was er gewoon te druk en de afzuiging stond af (poort wel open). Rondetijd 33 sec. de beste tijd van t jaar was 31 sec, niet slecht vind ik voor een amateur. Nog iemand die daar komt?
                Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                  Inderdaad een nieuw circuit.
                  Afgelopen vrijdag een endurance'ke van 1+3u(GP Bart Pyck) meegereden samen met 2 maten. Best leuk moet ik zeggen
                  Lange tijd op 2e plaats vertoeft, maar uiteindelijk heeft m'n maat de duimen moeten leggen en zijn we 3es geworden in de laatste 5 minuten.

Jammer, maar me wel enorm geamuseerd .
                  Beste tijd van mezelf was 61.3.

Verder heel vriendelijke mecaniciens/marshalls
                  mocht je op die endurance meerijden? of is dit geen wedstrijd?

Comment

• Ik ben vorige keer in machelen ook eens misseleijk geweest en in puurs ook een keertje dus het kan zoizo ook door de uitlaat gassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                      mocht je op die endurance meerijden? of is dit geen wedstrijd?
                      Jawel, samen met 2 maten.
                      Iedereen had de mogelijkheid om in te schrijven.

Heeft z'n voor en nadelen natuurlijk want in eerste 20 minuten bleven we in de nek van eerste zitten, maar bij het dubbelen ging het mis toen een gedubbelde mee wou duelleren en een duw gaf waardoor m'n maat spon en we terugvielen op 6e plaats. Gelukkig dan terug tot 4e kunnen goedmaken en ikzelf tot 2e wat ons terug in de run bracht :-). Maat van me die begon is en blijft wel de beste van ons team :-)
                      2009 BMW E91 320d
                      2002 BMW E46 M3
                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                        Ik ben verleden week gaan karten in Herselt, t was de eerste keer dat ik misselijk werd in een kart, t was er gewoon te druk en de afzuiging stond af (poort wel open). Rondetijd 33 sec. de beste tijd van t jaar was 31 sec, niet slecht vind ik voor een amateur. Nog iemand die daar komt?
                        Ik moet er zondag 9 december wedstrijd gaan rijden.. Niet mijn favoriete circuit persoonlijk..

Comment

• valt dat dan mee van prijs zo voor 4H rijden en achterna voel je het ook wss wel

ik zal dat eens in de gaten moeten houden als er nog eens zo'n endurance zijn, zie dat nog wel eens zitten!

Comment

• Zou dat ook nog wel eens willen doen, 't is ondertussen al jaren geleden dat dat nog gedaan heb, was toen in Landen op de industriezone.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matthias.M Bekijk Berichten
                              Ik moet er zondag 9 december wedstrijd gaan rijden.. Niet mijn favoriete circuit persoonlijk..
                              Vroeger was t circuit leuker, nu is t moeilijker om uw bochten juist te pakken. Laat uwe tijd weten he, beter als mij zal wel lukken, doe t misschien 4 keer per jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                Vroeger was t circuit leuker, nu is t moeilijker om uw bochten juist te pakken. Laat uwe tijd weten he, beter als mij zal wel lukken, doe t misschien 4 keer per jaar.
                                Zal ik zeker doen denk 1 dezer dagen nog eens te gaan trainen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                  vrijdag en gisteren gaan karten in Puurs.
                                  de maat die ik meehad is tijdens het rijden ziek geworden en heeft er na 21 rondjes er de brui aan gegeven.
                                  hij is in mijn ogen de eerste mens die wagenziek kan worden terwijl die zelf aan het stuur zit.
                                  Ik had/heb daar ook soms last van.
                                  De oplossing voor mij was gewenning en ademhaling beter controleren en timen (kalmer en bv inademen telkens je voorbij de poort passeert).

Probleem is: van zodra je't te pakken krijgt, kan je er maar niet vanaf geraken en het hoeft maar iets klein te zijn (iets dat een beetje op je maag ligt ofzo) en je hebt het zitten.

Ik heb zo in frankrijk met vrienden halfweg een sessie langs de kant gestopt en overgegeven. (toevallig daarvoor wel de snelste ronde neergezet )

Comment

• heb ook al moeten kotsen na het karten door eten dat op mijn maag lag
                                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• vandaag voor de eerste keer in herselt geweest, wel plezant circuit... enkel spijtig van de wel heel onvriendelijke mensen waar geen lach vanaf kon... ohja fastest lap was 33.457

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NürburgRay Bekijk Berichten
                                        vandaag voor de eerste keer in herselt geweest, wel plezant circuit... enkel spijtig van de wel heel onvriendelijke mensen waar geen lach vanaf kon... ohja fastest lap was 33.457
                                        Die met zijn lang haar is een #$%zak , je bent 2 honderdste sneller als mij dan

Comment

• Normaal gaan we met een paar woensdagavond eens trainen in Herselt, ik zal mijn tijd hier dan ook wel eens posten En ik kan jullie meer dan gelijk geven over het baanpersoneel.. Ze komen helaas niet echt sympathiek over

Comment

Working...
                                          X