Ivm het gewicht....
Ik ga maar 1 à 2 keer per jaar gaan karten. Iedere keer met ons bendeke van trackdays, allemaal (heel) ervaren circuitmotorrijders. Ik ben eind van dit jaar gestopt maar daarvoor reed ik tot 25 dagen per jaar op circuit incl. endurancewedstrijden.
Das ook te zien aan de tijden die we rijden, staan toch altijd vooraan in week en maandtijden. Als je hard kunt rijden met de moto kan je dat zeker met een kart. Allez, toch met zo van die karts uit indoorkarting. Echte racekarts zijn andere koek, dat weet ik wel .
Toen ik op mijn zwaarst was (100kg ) reed ik altijd 6e à 8e plaats. Dan serieus vermagert, 20 à 25kg kwijt gespeeld (schommelt beetje), dus ong. 75 à 80kg voor 1m80 en ik zat direct bij de top 3 van ons bendeke.
Gripverschil heb ik niet opgemerkt zunne, maar ik verloor nu tenminste niet meer in het accelereren.
Natuurlijk is er dikwijls een groot onderling verschil in de karts... Niet alleen motorisch maar dikwijls ook qua banden .
Ik ga maar 1 à 2 keer per jaar gaan karten. Iedere keer met ons bendeke van trackdays, allemaal (heel) ervaren circuitmotorrijders. Ik ben eind van dit jaar gestopt maar daarvoor reed ik tot 25 dagen per jaar op circuit incl. endurancewedstrijden.
Das ook te zien aan de tijden die we rijden, staan toch altijd vooraan in week en maandtijden. Als je hard kunt rijden met de moto kan je dat zeker met een kart. Allez, toch met zo van die karts uit indoorkarting. Echte racekarts zijn andere koek, dat weet ik wel .
Toen ik op mijn zwaarst was (100kg ) reed ik altijd 6e à 8e plaats. Dan serieus vermagert, 20 à 25kg kwijt gespeeld (schommelt beetje), dus ong. 75 à 80kg voor 1m80 en ik zat direct bij de top 3 van ons bendeke.
Gripverschil heb ik niet opgemerkt zunne, maar ik verloor nu tenminste niet meer in het accelereren.
Natuurlijk is er dikwijls een groot onderling verschil in de karts... Niet alleen motorisch maar dikwijls ook qua banden .
Comment