Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik heb een tijdje terug ook eens mee gaan karten met vrienden en heb sinds dien ook de smaak goed te pakke van de maand al 2keer geweest maar voor meer te gaan is het toch een beetje te kostelijk ga altijd in hertsel als iemand het hier kent btw :p
ik heb een tijdje terug ook eens mee gaan karten met vrienden en heb sinds dien ook de smaak goed te pakke van de maand al 2keer geweest maar voor meer te gaan is het toch een beetje te kostelijk ga altijd in hertsel als iemand het hier kent btw :p
Ik ben laatst ook nog geweest. Hier in Bilzen is het slechts 16euro voor een half uurtje.
Vandaag in Amsterdam een uurtje meegereden in de BEKC-wedstrijd voor de honda's. Gisteren eerst gaan oefenen en vandaag was 't wedstrijd.
Gisteren waren 't alle reeksen door mekaar met soms zelfs huurkarts tussen. Die rotax'en blazen u gewoon van de baan. Dat was met momenten echt serieus gevaarlijk.
Vandaag dan de kwalificatie en de race. Had vanmorgen 5 minuutjes bij de kwalificatie gereden om 't circuit terug wat gewoon te worden en heb er toen speciaal op gelet dat 'k niet te vaak achteruit keek om te zien wat er achter mij komt. Dat ging op dat moment perfect. Tijdens de race daarentegen begon ik terug de fout te maken van te braaf te rijden. Ik ging dus te vaak opzij voor de rest van 't deelnemersveld. Maar toch was 't écht serieus kicken. Zoveel mogelijk proberen om voorbij het punt waarop uw gezond verstand zegt dat ge moet remmen vol in de ankers gaan, bochtjes aansnijden, zoveel mogelijk op de rubber blijven om grip te blijven houden, etc.
Ik kan maar 1 ding zeggen: voor de mensen die denken van direct met 'n 2-takt te beginnen omdat 4-takt voor watjes is: doe dat aub niet. Leer eerst 'n deftig trager kartje deftig onder controle houden. Ik rij nu 'n jaar met huurkartjes en ik voelde zelf al dat dit een hele stap omhoog is. Misschien dat 'k eerder zou opteren voor 'n briggs & straton om te beginnen als 'k er zelf mee start, maar vandaag was wel 'n énorm goeie leerschool. Ik start wel 'n topic bij de foto-verslagen als 'k de foto's heb.
Het was outdoor met 'n 4-takt 200cc honda'tje met 8.5pk waar 'k mee reed. We reden samen met de briggs & straton-klasse met 15pk en dat verschil merkte je bij de ene rijder al meer dan bij de andere.
Geen idee hoeveelste ik uiteindelijk geëindigd ben, maar ik heb nu wel wat ervaring opgedaan. Het is echt zo'n groot verschil met 'n huurkartje.
Het heeft hier misschien al eens gestaan? Heeft iemand tips met betrekking tot het rijden zelf? Hoe weet je dat je een snelle ronde doet? Ik weet wel dat je zo weinig mogelijk moet driften in een bocht om geen tijd te verliezen, maar soms weet ik gewoon niet op welk moment je moet remmen.
Rem je voor de bocht, of in de bocht?
Hoe snij je een bocht aan? Helemaal aan de kant van de bocht en dan naar de apex toerijden?
Ik had gewoon graag nog wat tips om nog sneller te gaan.
Op de tekening is de lichtblauwe lijn de beste omdat je eerder op het gas kan en dus meer snelheid kan halen op het rechte stuk. Als er 2 bochten na elkaar zijn kan je de 1ste beter wat slechter nemen om ervoor te zorgen dat je de 2de op de goede lijn kan nemen. Je kan misschien ook eens een kijkje nemen op www.autoweek.nl, daar is een videoreeks waarin Sandor Van Es (journalist en racepiloot) een racecursus geeft.
Het heeft hier misschien al eens gestaan? Heeft iemand tips met betrekking tot het rijden zelf? Hoe weet je dat je een snelle ronde doet? Ik weet wel dat je zo weinig mogelijk moet driften in een bocht om geen tijd te verliezen, maar soms weet ik gewoon niet op welk moment je moet remmen.
Rem je voor de bocht, of in de bocht?
Hoe snij je een bocht aan? Helemaal aan de kant van de bocht en dan naar de apex toerijden?
Ik had gewoon graag nog wat tips om nog sneller te gaan.
Greetz, en bij voorbaat dank.
BMW Power
Hangt er allemaal van af wat de volgende bocht is en hoe lang 't rechte stuk is na die bocht.
- De donkerblauwe lijn heeft eigenlijk geen duidelijke remzone en je kan pas héél laat terug op het gas gaan.
- De groene zone heeft wel 'n rempunt, maar ook weer laat op 't gas.
- De lichtblauwe lijn ga je op 't begin als je begint te draaien remmen en ga je afhankelijk van het stuk nadien ofwel vanaf de apex met je gas spelen (motor beetje op toeren houden) ofwel gewoon terug volledig op 't gas.
Bij 'n lang recht stuk is de lichtblauwe lijn de beste. Indien er nog een bocht nadien volgt, dan ga je het afdraaien misschien 'n stuk later moeten doen. (als het midden van je kart gelijk is met de apex)
Op de tekening is de lichtblauwe lijn de beste omdat je eerder op het gas kan en dus meer snelheid kan halen op het rechte stuk. Als er 2 bochten na elkaar zijn kan je de 1ste beter wat slechter nemen om ervoor te zorgen dat je de 2de op de goede lijn kan nemen. Je kan misschien ook eens een kijkje nemen op www.autoweek.nl, daar is een videoreeks waarin Sandor Van Es (journalist en racepiloot) een racecursus geeft.
Karting en racing zijn naar mijn mening 2 verschillende disciplines op technisch gebied. Bij 'n racewagen kan je immers een versnelling terugschakelen om in de juiste toeren te blijven. Een motor van 'n kart valt gewoon "dood" als je teveel vertraagt en dan moet die terug volledig op toeren komen.
Vandaag in Amsterdam een uurtje meegereden in de BEKC-wedstrijd voor de honda's. Gisteren eerst gaan oefenen en vandaag was 't wedstrijd.
Gisteren waren 't alle reeksen door mekaar met soms zelfs huurkarts tussen. Die rotax'en blazen u gewoon van de baan. Dat was met momenten echt serieus gevaarlijk.
Vandaag dan de kwalificatie en de race. Had vanmorgen 5 minuutjes bij de kwalificatie gereden om 't circuit terug wat gewoon te worden en heb er toen speciaal op gelet dat 'k niet te vaak achteruit keek om te zien wat er achter mij komt. Dat ging op dat moment perfect. Tijdens de race daarentegen begon ik terug de fout te maken van te braaf te rijden. Ik ging dus te vaak opzij voor de rest van 't deelnemersveld. Maar toch was 't écht serieus kicken. Zoveel mogelijk proberen om voorbij het punt waarop uw gezond verstand zegt dat ge moet remmen vol in de ankers gaan, bochtjes aansnijden, zoveel mogelijk op de rubber blijven om grip te blijven houden, etc.
Ik kan maar 1 ding zeggen: voor de mensen die denken van direct met 'n 2-takt te beginnen omdat 4-takt voor watjes is: doe dat aub niet. Leer eerst 'n deftig trager kartje deftig onder controle houden. Ik rij nu 'n jaar met huurkartjes en ik voelde zelf al dat dit een hele stap omhoog is. Misschien dat 'k eerder zou opteren voor 'n briggs & straton om te beginnen als 'k er zelf mee start, maar vandaag was wel 'n énorm goeie leerschool. Ik start wel 'n topic bij de foto-verslagen als 'k de foto's heb.
Proficiat met je eerste deelname!!
Hoeveelste ben je geworden?
Ik ben dit jaar nog gaan trainen op Amsterdam, het is geen leuk circuit om op te rijden + VEEL te hoge curbstones.
Wat vond jij van het circuit?
Ik heb de eerste race van het BEKC-kampioenschap dit jaar in Genk meegereden, als een training voor het BK Rotax Max.
Ik heb 2 jaar geleden 2 seizoenen gereden in het BEKC kampioenschap, maar dan met een Briggs & Stratton, nu rij ik Rotax Max (BK).
Ik in Genk met de Rotax Max, tijdens de BEKC race.
Comment