Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
als ge kijkt naar hoeveel er in die periode het loodje gelegd hebben
Inderdaad, het was hij ook die in 1966 Le Mans won. De strijd was toen zo op het scherp van de snee dat hij 2e aankwam na de andere Shelby GT40 maar de afgelegde afstand telt en hij was 8 meter achter zijn voorganger vertrokken... Dat is eigenlijk de enige grote overwinning die hij behaalt heeft bij mijn weten maar wat een rijder !
En da's dan eigenlijk nog niets met de periode daarvoor ( enfin figuurlijk gesproken dan). In de periode voor WO II en vlak erna was het vrij 'normaal' dat er piloten stierven tijdens de race. Toen was.her gebruik van magnesium om gewicht te besparen bijna algemeen verspreid. Auto's die in brand schoten gingen harder af dan modern vuurwerk.
Goed dat die periodes achter ons liggen en de veiligheid zeer belangrijk is geworden. Nu nog iets doen aan de huidige formule zodat f1 terug interessant wordt. Spijtig voor de liefhebbers, maar vind er werkelijk geen zak meer aan. Enkel iemand als een Verstappen doet me nog eens de berichtgeving erover te lezen. Ik word bijna nostalgisch als ik terugdenk aan de jaren 80 ( verre van veilig die periode met de gigahoeveelheden brandstof aan boord), maar de balans tussen gevoel en ratio zat toen wel goed. Nu zijn het precies allemaal robotten en rekenmachines. En dan komt zo snotter als Verstappen effe keet schoppen. Dikke like voor hem. Hopelijk maken ze er geen boekhouder van zoals de rest.
Een beetje de eeuwige tweede. Populaire geschiedenis eert enkel de winnaars. Evengoed nu zoals in de f1. Wie kent daar de chauffeurs van de laatste rijen? En toch stuk voor stuk betere chauffeurs dan gelijk wie hier.
bijzonder ongelukkig in de F1. was er verschillende keren dichtbij. was het niet in monza dat 'm ver voor lag toen zijn visier van zijne helm ging vliegen?
mario andretti zei ooit, dat als chris amon begrafenisondernemer zou worden, mensen zouden stoppen met sterven.
Comment