Mededeling

Collapse
No announcement yet.

IRC

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• IRC

Hier een topic over het IRC, de Intercontinentale Rally Challenge.

De kalender:
    1. Safari (gravel) 9-11 Maart
    2. Turkije (gravel) 11-12 Mei
    3. Ieper (asphalt) 22-23 Juni
    4. Rusland (gravel) 13-14 Juli
    5. Madeira (asphalt) 2-4 Augustus
    6. Barum (asphalt) 24-26 Augustus
    7. Sanremo (asphalt) 27-29 September
    8. Valais (asphalt) 25-27 Oktober
    9. China (gravel) 23-25 November

Meer info op: http://www.ircseries.com

Dit kampioenschap zit echt in de lift! 't Kan mooi worden! Ik kijk er al naar uit...

Comment

Ik ben ook benieuwd naar dit eerste echte jaar van het kampioenschap.
      Meer concurrenten die Fiat nu ook écht zullen kunnen gaan bestoken.

Vallen die S2000 ook nog onder Group N dit jaar , zoals in Ieper?

Comment

Tof!
        Als de examensregeling enigszins meevalt zal ik proberen eens naar de rally van ieper te gaan.

Comment

Vandaag start de 2e wedstrijd van het IRC, in Turkije. Normaal gezien ging ik meegaan maar door de examens die eraan komen ben ik maar thuisgebleven.

Er is trouwens nog wat nieuws:

Oorspronkelijk geplaatst door pitstop.tv
          Ook VW en Honda hebben zich officieel ingeschreven voor de Intercontinental Rally Challenge. Daarmee komt het aantal constructeurs in IRC op zes, het dubbele van WRC.

Mitsubishi, Abarth, Peugeot en Citroën krijgen vanaf de rally van Turkije, de tweede IRC-rally die vandaag start, dus het gezelschap van VW en Honda. Zo kan ondermeer Freddy Loix aan het stuur van de VW Polo S2000 scoren in IRC, terwijl Honda op de nieuwe Civic R3 rekent voor Dani Sola en Luca Betti.
          In Turkije nemen Abarth en Peugeot het met hun S2000-wapen voor het eerst tegen elkaar op. Abarth is vertegenwoordigd door puntenleider Andrea Navarra, Anton Alen, zoon van Markku, en Volkan Isik, en Peugeot is vertegenwoordigd door Nicolas Vouilloz en Enrique Garcia Ojeda. Mitsubishi heeft een vloot Lancers Evo IX aan de start met o.a. Renato Travaglia, Dimitar Iliev en Thomasz Czopik, die in de overige rally’s met een Polo S2000 rijdt.

Comment

Terug zeer ongelukkige timing, laatste weekend van de examens. Het zal potjandorie weer moeilijk studeren worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
              Terug zeer ongelukkige timing, laatste weekend van de examens. Het zal potjandorie weer moeilijk studeren worden
              Ik heb gelukkig gedaan de woensdag van de shakedown!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                Vandaag start de 2e wedstrijd van het IRC, in Turkije. Normaal gezien ging ik meegaan maar door de examens die eraan komen ben ik maar thuisgebleven.

Er is trouwens nog wat nieuws:
                Daar was ik vorig jaar te vinden.
                Leuke herinneringen

Comment

Reportage op eurosport van gisteren in Turkije, die van vanavond is om 19h45 te zien op hun website.

Jammer genoeg zonder commentaar

Comment

Is er onverhard in Turkije?
                    Precies de verbindingsrit van vorig jaar die nu een KP is geworden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                      Is er onverhard in Turkije?
                      Precies de verbindingsrit van vorig jaar die nu een KP is geworden.

Bij ja, de meeste rally's zijn daar trouwens onverhard heb ik me eens laten vertellen...
                      Last edited by Stevy; 13/05/2007, 20:46.

Comment

Schoon filmke! 't Heeft wel iets zo zonder commentaar vind ik eigenlijk!

IRC zit echt in de lift, 't is keer wat anders dan het eentonige WRC...

Comment

Dit zat er aan te komen...
                          Wel mooi dat Loix weer in het WK komt, zij het wel het 'alternatieve' WK

IRC - Loix met Vergokan

Peter Baert op 26/6/2007 om 10:47 | video |

Freddy Loix wordt tot eind 2008 de rijder van het Vergokan-team in de Intercontinental Rally Challenge (IRC). Dit jaar neemt Loix de Abarth van Pieter Tsjoen over voor nog 4 IRC-proeven en in 2008 mikken Loix en Vergokan resoluut op de IRC-titel.

Madeira (2-4 aug), Barum (24-26 aug), San Remo (27-29 sep) en Valais (25-27 okt) zijn de vier IRC-rally’s die Loix dit seizoen zal afwerken aan het stuur van de Vergokan Abarth Punto S2000. Loix greep de kans, geboden door Vergokan, met beide handen, nu het Belgisch programma met de VW Polo S2000 op losse schroeven staat. D’Ieteren moet nu beslissen of er nog een vervolg komt aan het Polo-project. Loix wil het BK met de Polo en het IRC met de Abarth best combineren.

Met welke auto Loix en Vergokan in 2008 naar het IRC zullen trekken, ligt nog niet vast. De Abarth ligt voor de hand, maar ook de Polo is een mogelijkheid.

De eerstvolgende opdracht voor Loix is dus Madeira. Daar rijdt de Limburger met Tsjoens co Eddy Chevaillier. In de Barum zit Robin Buysmans weer in de co-stoel.

bron: pitstop.tv

Comment

Idd, het was min of meer al duidelijk zondag. Spijtig van Tsjoen...

Maar het is toch een goede zaak, eindelijk nog eens een toppiloot in een internationaal kampioenschap!

Comment

Zaligheid²²²

Ik kijk er alweer zwaar naar uit om weer naar madeira te gaan!

Een sfeerbeeldje van enkele jaren geleden toen Bruno Thiry er won:
                              (check waar we moeten staan langs de kp, daar rechts van de auto staat de cameraman met een afgrond van 30-40 meter aan de andere kant van de baan )

Comment

Anton Alen heeft dit weekend in rusland gewonnen! Sterk van hem.
                                Ojeda op 2, Vouilloz op 3, Navarra op 4 en Cavioli op 5.

Er zijn momenteel ook geruchten dat Duval zou starten in Madeira met een Punto S2000...

Comment

Loix out of the race met de punto ( na 3 kp's )
                                  Technisch mankement ( pitstop.tv )

Jammer want hij was precies niet slecht bezig

Comment

Loix heeft de super-rally vandaag gebruikt en 5de geworden in de super rally.

Casier is in de rally 5de geworden na de diskwalificatie van Travaglia (onregelmatigheid met de turbo). Basso heeft de wedstrijd gewonnen.

Comment

Kronos zal ook voglend jaar deelnemen aan het IRC met Bernd Casier en Peugeot België, voor meer info: http://www.tracklife.net/index.php?o...d=94&Itemid=59

Comment

Ik heb het nu gisteren en vandaag eens gevolgd op Eurosport maar mij boeit het niet.
                                        Ligt het nu aan de verslaggeving (om de 2.2 minuten reclame ?), maar ik viel gewoon in slaap !

Wat wel DE max is (vind ik) is het RPM programma om Motors TV van het Iers Rally Kampioenschap... over gekken in de auto gesproken...man, man
                                        www.perfectshine.be

Comment

Working...
                                        X