Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WTCC 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • WTCC 2007

    FIA World Touring Car Championship 2007

    'Real Cars, Real Racing'




    Kalender:



    10/03 - 11/03--------> BRAZIL.............Curitiba
    05/05 - 06/05--------> NETHERLANDS....Zandvoort
    19/05 - 20/05--------> SPAIN...............Valencia
    02/06 - 03/06--------> FRANCE.............Pau
    16/06 - 17/06--------> CZECH REPUBLIC.Brno
    07/07 - 08/07--------> PORTUGAL..........Porto
    28/07 - 29/07--------> SWEDEN............Anderstorp
    25/08 - 26/08--------> GERMANY...........Oschersleben
    22/09 - 23/09--------> UNITED KINGDOM.Brands Hatch
    06/10 - 07/10--------> ITALY................Monza
    16/11 - 18/11--------> MACAU..............Macau
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

  • #2
    De Belgen in het WTCC

    De Belgen


    * Pierre-Yves 'Pilou' Corthals (meervoudig Belgisch Mégane- en Clio-Cup kampioen, Europees Clio- Cup kampioen,...) rijdt de Independent Trophy met een Seat Leon ingezet door SEAT Belgium.
    Vorig jaar reed Pilou nog met de JAS Honda Accord, een leerjaar.






    * Het Mechelse Racing Bart Mampaey (RBM) is het team dat voor BMW UK de auto van Andy Priaulx verzorgt. In 2005 (toen nog ETCC) en 2006 kaapte deze combinatie de titel weg!


    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • #3
      Races 1 & 2: Curitiba


      Op het 3.7 km korte, hobbelige Braziliaans circuitje, met toch enkele zeer snelle sectoren, was het BMW dat de plak zwaaide. Vorig jaar hadden de BMW's nog 15 kilogram strafgewicht om hun startvoordeel (achterwielaandrijving!) te compenseren.
      Vanaf dit jaar gaat de eerste race echter op vliegende wijze van start, en besliste men het minimumgewicht dus voor alle deelnemende wagens gelijk te stellen. De strafgewichten na succesvolle races blijven gelden.

      Kwalificatieresultaten:

      Qualifying
      N° Driver Laps Time GAP
      1 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 10 00:01:24.769 156.92 km/h
      2 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 10 00:01:24.824 + 0.055
      3 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 11 00:01:24.974 + 0.205
      4 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 12 00:01:25.149 + 0.380
      5 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 8 00:01:25.173 + 0.404
      6 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 8 00:01:25.328 + 0.559
      7 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 8 00:01:25.479 + 0.710
      8 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 12 00:01:25.512 + 0.743
      9 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 8 00:01:25.549 + 0.780
      10 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 13 00:01:25.775 + 1.006
      11 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 8 00:01:25.820 + 1.051
      12 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 9 00:01:25.857 + 1.088
      13 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 11 00:01:25.857 + 1.088
      14 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 11 00:01:25.864 + 1.095
      15 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 5 00:01:25.937 + 1.168
      16 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 11 00:01:25.965 + 1.196
      17 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 10 00:01:26.155 + 1.386
      18 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 14 00:01:26.763 + 1.994
      19 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 12 00:01:26.765 + 1.996
      20 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 13 00:01:27.032 + 2.263


      In extremis pakte Müller dus de pole, voor de jonge thuisrijder Farfus, die van Alfa romeo naar Schnitzer-BMW is overgestapt, en zich duidelijk al goed in z'n vel voelt in de E90.


      Race 1 was een beetje een flauwe vertoning, mede doordat er reeds een vijftal wagens uitgeschakeld werden in de eerste bocht. Ook onze Corthals werd slachtoffer, maar kon verder, en pikte als laatste in achter de safety car. Hij remonteerde nog enkele wagens en werd zo alsnog eerste Independent!
      Enig animo ook nog in de laatste ronden, toen Priaulx de eerste plaats van Müller nog begon te belagen!




      Race 1
      N° Driver Laps Time GAP
      1 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 16 00:25:38.208 138.36 km/h
      2 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 16 00:25:38.629 + 0.421
      3 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 16 00:25:39.442 + 1.234
      4 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 16 00:25:47.084 + 8.876
      5 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 16 00:25:47.909 + 9.701
      6 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 16 00:25:48.532 + 10.324
      7 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 16 00:25:49.216 + 11.008
      8 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 16 00:25:51.488 + 13.280
      9 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 16 00:25:51.757 + 13.549
      10 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 16 00:26:01.959 + 23.751
      11 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 16 00:26:02.366 + 24.158
      12 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 16 00:26:08.402 + 30.194
      13 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 16 00:26:11.929 + 33.721
      14 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 16 00:26:14.641 + 36.433
      D.N.F. 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 10 00:17:08.303 + 6 Laps
      D.N.F. 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps
      D.N.F. 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps
      D.N.F. 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps
      D.N.F. 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps
      D.N.F. 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 0 00:00:00.000 + 16 Laps




      In Race 2 is de startvolgorde nog steeds gelijk aan de finishvolgorde van Race 1, met de eigenaardigheid dat de eerste 8 plaatsen omgekeerd worden!!
      Dit zorgt voor de nodige spanning en inhaalacties, die van Race 2 een boeiender kijkstuk maakte. Grootste kemphanen waren toch weer Müller en Priaulx, met dit keer Priaulx die ternauwernood de opdringerige Schnitzer-BMW kon achterhouden.
      Wéér 3 BMW's op het podium, zij het in omgekeerde volgorde.

      Corthals werd tweede Independent in deze wedstrijd, omdat er geen kruit wa gawassen tegen Rangoni.



      Race 2
      N° Driver Laps Time GAP
      1 3 Augusto FARFUS (BMW 320si ) 14 00:20:20.148 152.62 km/h
      2 1 Andy PRIAULX (BMW 320si ) 14 00:20:24.526 + 4.378
      3 2 Jorg MULLER (BMW 320si ) 14 00:20:25.839 + 5.691
      4 12 Yvan MULLER (SEAT Leon ) 14 00:20:27.111 + 6.963
      5 11 Gabriele TARQUINI (SEAT Leon ) 14 00:20:27.627 + 7.479
      6 4 Alessandro ZANARDI (BMW 320si ) 14 00:20:30.454 + 10.306
      7 30 Luca RANGONI (BMW 320i ) 14 00:20:30.642 + 10.494
      8 20 Tom CORONEL (SEAT Leon ) 14 00:20:32.221 + 12.073
      9 23 Pierre-Yves CORTHALS (SEAT Leon ) 14 00:20:37.492 + 17.344
      10 7 Nicola LARINI (Chevrolet Lacetti ) 14 00:20:38.573 + 18.425
      11 15 James THOMPSON (Alfa Romeo 156 ) 14 00:20:48.348 + 28.200
      12 9 Jordi GENE (SEAT Leon ) 14 00:20:48.527 + 28.379
      13 26 Stefano D'ASTE (BMW 320i ) 14 00:20:49.046 + 28.898
      14 16 Olivier TIELEMANS (Alfa Romeo 156 ) 14 00:20:50.187 + 30.039
      15 10 Michel JOURDAIN (SEAT Leon ) 14 00:20:53.350 + 33.202
      D.N.F. 31 Sergio HERNANDEZ (BMW 320i ) 9 00:13:32.216 + 5 Laps
      D.N.F. 8 Alain MENU (Chevrolet Lacetti ) 3 00:10:03.164 + 11 Laps
      D.N.F. 21 Emmet O'BRIEN (SEAT Leon ) 1 00:01:43.867 + 13 Laps
      D.N.F. 6 Robert HUFF (Chevrolet Lacetti ) 0 00:00:00.000 + 14 Laps
      D.N.F. 5 Felix PORTEIRO (BMW 320si ) 0 00:00:00.000 + 14 Laps




      Dit heeft tot gevolg dat Müller, Farfus en Priaulx de leiding in het kampioenschap onder z'n drietjes delen na de eerste twee races
      Last edited by Lotuzzz; 12/03/2007, 21:21.
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

      Comment


      • #4
        Ik vrees dat we dit seizoen een walkover van BMW gaan krijgen. Niet dat ik het erg vind uiteraard

        Comment


        • #5
          Spectaculaire plaatjes Curitiba









          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
          Bestelt
          1995 Mazda MX-5 1.8

          Comment


          • #6
            Zalige foto's!!!!!!

            Comment


            • #7
              Die 320si is toch zo lekker hé!!

              Comment


              • #8
                Na verleden jaar toch sterk te zijn, lijkt alfa zich toch meer terug te trekken uit de strijd ...


                knap wtcc. Mooiere strijden dan de laatste F1 seizoenen.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk Berichten
                  Na verleden jaar toch sterk te zijn, lijkt alfa zich toch meer terug te trekken uit de strijd ...


                  knap wtcc. Mooiere strijden dan de laatste F1 seizoenen.
                  Ik vind dat het laatste F1 seizoen toch wat spektakel geboden heeft.

                  En idd, jammer dat Alfa niet meer investeert in dit kampioenschap. Ik denk dat BMW nu SEAT het meest mag gaan vrezen.

                  Comment


                  • #10
                    Nog wat foto's van op Curitiba





                    Comment


                    • #11




                      Comment


                      • #12







                        Indien iemand grote versies van de foto's wenst, PM

                        Comment


                        • #13
                          Zalige pics! Prachtige wagen toch, die E90!

                          Comment


                          • #14
                            Rijden ze nog altijd met die 5-bak?
                            Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                            Opel Astra ST Sport (sold)

                            Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                              Rijden ze nog altijd met die 5-bak?

                              De 320si wel ja
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

                              Comment


                              • #16
                                Zo, hier nog wat foto's van de race in Brasilië (Curitiba)





                                Comment


                                • #17




                                  Comment


                                  • #18




                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik zal het hele weekend aanwezig zijn te Zandvoort, nog iemand?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Nee

                                        Comment

                                        Working...
                                        X