Gisteren de Classic Atlantic gereden met als resultaat weer een trofee om af te stoffen.
60 deelnemers aan de start waarvan wij het nummer 1 hadden. Groot voordeel want dan heb je geen wagens voor je rijden die je eventueel hinderen.
Deel 1 viel goed mee, alleen een zogenaamde valse, die volgens reglement geen valse kan zijn, werd ons toch aangerekend. Gevolg een voorlopige 9de plaats na deel 1.
In deel 2 misten we één controlebord waardoor we dus opnieuw 30 strafpunten pakten en naar de 12de plaats zakten.
Deel 3 was het punt van discussie voor heel wat deelnemers. In een blokkade stonden 3 TC"s, waarvan er eentje heel moeilijk te vinden was. Slecht 4 teams, waaronder wij , waren erin gelukt om de juiste oplossing te vinden. Protest van de andere teams kon natuurlijk niet uitblijven. Dat was echter terecht, want om die oplossing te vinden moest je een systeem toepassen dan niet in een classic mag gebruikt worden. De wedstrijdleiding besliste dan maar om dat gedeelte te schrappen, anders moesten ze de helft van hun deelnemers uit wedstrijd nemen wegens tijdoverschrijding. Deel 3 was voor ons een foutloos parkoers, wij dus heel blij.
In deel 4 dat geheel in de duisternis werd verreden stopte de organisator dan nog een kaart erin op schaal 1:50.000 ste. Das dus klein, waardoor je heel dat deel moet rijden met een loep om zeker de juiste weg te berijden. Gelukkig voor ons weer een foutloos parkoers.
Door een uitstekend 3de en 4de deel werden we in het algemeen klassement 7de en in de toerklasse 3de.
60 deelnemers aan de start waarvan wij het nummer 1 hadden. Groot voordeel want dan heb je geen wagens voor je rijden die je eventueel hinderen.
Deel 1 viel goed mee, alleen een zogenaamde valse, die volgens reglement geen valse kan zijn, werd ons toch aangerekend. Gevolg een voorlopige 9de plaats na deel 1.
In deel 2 misten we één controlebord waardoor we dus opnieuw 30 strafpunten pakten en naar de 12de plaats zakten.
Deel 3 was het punt van discussie voor heel wat deelnemers. In een blokkade stonden 3 TC"s, waarvan er eentje heel moeilijk te vinden was. Slecht 4 teams, waaronder wij , waren erin gelukt om de juiste oplossing te vinden. Protest van de andere teams kon natuurlijk niet uitblijven. Dat was echter terecht, want om die oplossing te vinden moest je een systeem toepassen dan niet in een classic mag gebruikt worden. De wedstrijdleiding besliste dan maar om dat gedeelte te schrappen, anders moesten ze de helft van hun deelnemers uit wedstrijd nemen wegens tijdoverschrijding. Deel 3 was voor ons een foutloos parkoers, wij dus heel blij.
In deel 4 dat geheel in de duisternis werd verreden stopte de organisator dan nog een kaart erin op schaal 1:50.000 ste. Das dus klein, waardoor je heel dat deel moet rijden met een loep om zeker de juiste weg te berijden. Gelukkig voor ons weer een foutloos parkoers.
Door een uitstekend 3de en 4de deel werden we in het algemeen klassement 7de en in de toerklasse 3de.
Comment