Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rittensport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
    Reken dat maar eens uit, je gaat verschieten hoe snel het wel ging door die korte TC's.
    Op papier is dat 36, realiteit ligt veel hoger.
    Daar heb je uiteraard gelijk in.
    Als er 3min tussen 2 TC's zit maar het duurt al pakweg 30 seconden voor je je blad terug krijgt en je effectief vertrekt moet je al een halve minuut 72km/h gemiddeld halen.
    Anderzijds waren de gebruikte wegen en omgeving wel van die aard dat je heel weinig door bebouwd gebied reed.

    Soit, als ik zie hoe populair die wedstrijd is, 90 inschrijvingen op 20 minuten, zullen de meesten het wel te doen vinden hé.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
      Zeker laten weten .
      Tessenderlo ligt wel niet om de hoek, 190km enkele rit...
      Kan nog altijd met de 106 rallye afkomen, rijdt aangenamer op autosnelweg dan den Escort.
      Rit start in Olen (dat is iets minder dan 190 km dan )

      De rit zelf is 107 km.

      Comment


      • Scheelt idd een goei 25km (maal 2), je moet het hier maar posten hé, goeie kans dat we afkomen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
          Daar heb je uiteraard gelijk in.
          Als er 3min tussen 2 TC's zit maar het duurt al pakweg 30 seconden voor je je blad terug krijgt en je effectief vertrekt moet je al een halve minuut 72km/h gemiddeld halen.
          Anderzijds waren de gebruikte wegen en omgeving wel van die aard dat je heel weinig door bebouwd gebied reed.

          Soit, als ik zie hoe populair die wedstrijd is, 90 inschrijvingen op 20 minuten, zullen de meesten het wel te doen vinden hé.
          Ik wil alleen maar zeggen dat zulke zaken niet thuis horen in een rittensport/classic.
          Datgene wat Björn en Jens in elkaar boxen is prachtig, maar de nadruk ligt iets te veel op de snelheid. Het is dat wat ze gebruiken als val / middeltje om het verschil te maken. In het hedendaags verkeer is dit niet meer toe te passen, te verantwoorden.
          30 TK's op 250km is dan ook van het goede te veel en voor niets niet nodig.

          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

          Comment


          • Garnalenrit stak in de sport-klasse weer prachtig in elkaar.

            Resultaat: 1ste plaats en mede dankzij een mindere dag van de leider in het kampioenschap nog de VAS-titel kunnen bemachtigen.

            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
              Garnalenrit stak in de sport-klasse weer prachtig in elkaar.

              Resultaat: 1ste plaats en mede dankzij een mindere dag van de leider in het kampioenschap nog de VAS-titel kunnen bemachtigen.
              Proficiat !!

              Die sport klasse is nix voor mij, zal het bij toerisme houden.
              Gisteren goed gereden, op zich foutloos, alleen letterke mislezen, nen R als A gezien, dus geen 2e maar 6e plaats.
              Belangrijkste is dat we foutloos gereden hebben, dat het redeneren en de routes bepalen blijkbaar lukt .

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                Scheelt idd een goei 25km (maal 2), je moet het hier maar posten hé, goeie kans dat we afkomen.


                Comment


                • Ik sta er bij .

                  Comment


                  • En waarschijnlijk wordt deze de laatste van dit jaar :


                    Comment


                    • Ondertussen is het seizoen al terug op gang geschoten .

                      Onze eerste VAS, Ronde door Vlaanderen op 1 februari, was geen succes, 24e op 78 starters. Foutje tijdens een RT in het eerste deel heeft ons de das omgedaan, 30 punten voor een valse letter en 12 punten omdat we te laat waren op RT.
                      In het tweede deel ook nog ergens een letter gemist maar zo wat de helft (of meer) van de deelnemers heeft die gemist, denk dat we die gewoon niet gezien hebben .
                      Derde deel was goed met slechts 1,9 punten, kan ik mee leven.

                      Volgende wordt normaal gezien de 100 mijl van Waregem op 22 maart. Daar rij ik met mijn vriendin met de Escort en mijn pa en stiefpa met mijn Peugeot 106 rallye .

                      Comment


                      • Zijn er nog forummers nu die aan rittensport doen?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Baktru Bekijk Berichten
                          Zijn er nog forummers nu die aan rittensport doen?
                          Ik.

                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                          Comment


                          • Ja jouw naam heb ik ergens op een rit ingeschreven gezien inderdaad. Wij komen ook naar diene, met twee auto's. De zwarte Subaru oldtimer zijn wij

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Baktru Bekijk Berichten
                              Ja jouw naam heb ik ergens op een rit ingeschreven gezien inderdaad. Wij komen ook naar diene, met twee auto's. De zwarte Subaru oldtimer zijn wij
                              Welke rit?

                              Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                              Comment


                              • Garnalenrit. Over een maand zowat.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Baktru Bekijk Berichten
                                  Garnalenrit. Over een maand zowat.
                                  Inderdaad, hopelijk een 3 op 3 voor ons in de sportklasse.

                                  Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                  Comment


                                  • Ik zal voor jullie supporteren in Sport dan Wij doen toerisme met de Sooby en Recreatie met de Volvo.

                                    Comment


                                    • Ja man wat was me dat zeg.

                                      Dus dit weekend voor het eerst mee gedaan aan een rit als piloot. Mijn eerste was de Molen Classic als copiloot. Belgian Westhoek Classic, ik zag het goed zitten, voor de start.

                                      Maar ja... Kort na de start, nog voor de eerste RT, misleest mijn co (die duidelijk niet goed genoeg meer ziet in 't donker om vlot de nota's te lezen) een bol-pijl en we rijden ferm verkeerd. Tegen dat we de weg teruggevonden hebben zijn we een kwartier tijd kwijt. En aangezien alle RTs nog voor de eerstvolgende TC kwamen, was elke RT compleet om zeep natuurlijk. Een kwartier haal je in BWC duidelijk nooit in. We zijn dan in het donker nog een keer 5 minuten verkeerd gereden (maar we waren niet alleen dan, de auto die net achter ons gestart was stond op dezelfde plek ook te puzzelen )

                                      Uiteindelijk zijn we aan de TC geraakt (met op elke RT natuurlijk maximum strafpunten, we waren overal 10-15 minuten te laat). Dus 15 minuten te laat aan de eerste TC. Op de twee volgende twee TCs waren we ook nog te laat en daarna eindelijk voor het eerst sinds de start op tijd. Er was nog 1 RT voor de finish van de vrijdag maar toen we aan de start kwamen kregen we de opdracht om de alternatieve route te nemen voor die RT. RT was blijkbaar stilgelegd door de politie omdat het er te zotjes aan toe ging... Dan zijn we naar de finish gebold en op een of andere manier 12 minuten te vroeg ingeklokt... Mijn co was in slaap aan het vallen denk ik.

                                      Desondanks een desastreuse nacht stonden we toch nog 43ste op 48 auto's. En man man dat moet daar allemaal rap gaan! Dat was 4 uur a fond in 't donker.

                                      Maar goed, op dag 2 wilden we proberen om er alsnog iets van te maken. Er waren twee RTs vlak na elkaar meteen na de start, maar de eerste was al meteen geannuleerd wegens ik weet niet wat. Ik heb foto's gezien van de marathon op die locatie dus die hebben alleszins voor een deel die RT gereden. Op de tweede RT werkt alles perfect, en weten we dat we het volledige traject binnen de 10 seconden van de ideale tijd zaten. Maar, pech voor ons want de resultaten van die RT werden ook geannuleerd.

                                      Daarna ging het richting Nederland voor een serie van 5 RTs. Prachtige parkoers ginder in Nederland, echt een plezier om op rond te rijden. Op 1 ding na, w komen aan de eerste RT in Nederland, ik zet mijn Piloot Tripmaster op (die waarmee ik al geoefend had aan veel lagere snelheden om die app gewoon te worden) en de Tripmaster app hangt. In de vier munten die we nog hadden voor de start van die serie RTs krijgen we die niet terug aan de praat en dus wordt het RTs rijden zonder Tripmaster

                                      Comment


                                      • Desondanks halen we ginder in Nederland toch 40 seconden te laat, 1m26 te laat, 9s te vroeg, 36s te laat en 1min1 te laat. Die twee waar we meer dan een minuut te laat waren er met vrij veel natte en glibberige onverhard en mijn ottoke repareren als ik naast de baan stuik zou veel te veel kosten dus daar deden we het wat "rustiger".

                                        Doordat we ons ingehouden hebben in de regen komen we ook aan de TC na die RTs 2 minuten te laat binnen voor de start van een TC sectie. Die was buitengewoon plezant om te rijden eigenlijk, allemaal stukken van maar een paar km lang waar we telkens een 10-20 seconden tijd overhadden bij het bereiken van de TCs. Als alles WEL goed gaat is het natuurlijk veel prettiger.

                                        Daarna volgt een lange verbindingsrit naar Belgie en alweer, een RT. Ik krijg mijn tripmaster terug aan de praat en we zitten voor het eerste deel van de RT redelijk op schema en dan... Stortregen dat het niet meer normaal is. We beginnen tijd te verliezen want met al dat water op de baan moest ik wel vertragen. En net als we er bijna zijn draait er nog een tractor voor ons de weg op. Resultaat? Weeral 50 seconden te laat. Maar goed ondanks de problemen in de loop van de ochtend kruipen we twee plaatsen vooruit naar 41ste, en is het ook tijd geworden voor wat eten aan zee.

                                        Comment


                                        • Na de lunch blijft het ondertussen water gieten en de volgende twee RTs zorgen we er vooral voor dat de Subaru niet nog natter wordt door in een diepe gracht te duikelen. We houden vooral de wielen op de baan. Resultaten? De eerste RT alweer geannuleerd, op de tweede 1m23 over tijd.

                                          En dan een mirakel! De tripmaster werkt weer normaal, EN we krijgen terug droge wegen. Een RT 6s te laat, volgende RT +40s aan een geheime tijdscontrole, +9s aan de finish. Nu komen we eindelijk in een net rally-ritme en het gaat goed! Volgende RT starten we vol goede moed, zitten proper op tempo en dan bij het omschakelen van de eerste kaart naar de tweede blijken de twee stukken stukken kaart niet netjes aaneen te sluiten en komen we met 5 auto's terecht in een smalle uiteindelijk doodlopende straat. Tegen dat we daar terug uit geraakt waren was het om zeep natuurlijk, nog maar eens maximum strafpunten. En zo bollen we naar het einde van deze sectie met een stop bij Autostal Atlantic waar we bij het inklokken een stuk roadbook gaan krijgen voor de start van de volgende sectie...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X