Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rittensport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Na wat staan babbelen in de controlepost met andere equipes, mochten we verder voor deel 2.

    Net zoals in de vorige wedstrijden ging deel 2 veel vlotter en plots, bekend terrein! In de buurt van het werk, herken ik plots waar we zijn. En dat bleek deze keer een groot voordeel.

    Op een moment was de volgende opdracht rechts afslaan en die was hier:



    Een bord richting de snelweg, en er stond in de briefing dat opritten van snelwegen niet meetellen (zoals gebruikelijk). Hier hebben er zich veel mispakt, want dat is gewoon een brug over een kanaal waarmee je ook richtng de snelweg gaat.

    Een beetje verder was er nog een moeilijk punt waar de lokale routes weer flink hielp. We hadden T-Rechts -> T-Links in het roadbook. Tussen die twee situaties passeer je wel:

    Straat rechts. Straat rechts. Straat links met rechtdoor een bord dat je over 100meter niet verder rechtdoor kan, en dan een straat rechts waarbij je inderdaad niet rechtdoor mag wegen eenrichtingsverkeer. De gezochte T ligt dan een 80 meter verder in die straat rechts. Maar goed ik passeer daar vaak en dan wist ik dat.

    Verdere moeilijk punten van daar tot het einde?

    Op een kaartfragment zijn we misgereden door een smalle weg tussen twee huizen niet te zien liggen (en dan toch wel moeten zoeken om de weg terug te vinden).

    Een geheime tijdscontrole waar er maar 2 wagens stonden toen we er aan kwamen (in tegenstelling tot iedere keer meer dan 10 in de vorige twee wedstrijden!).

    En ergens nog een fout in het roadbook ook (roadbook zei T-Rechts, volgens ons was dat kruispunt rechts), daar hebben we gegokt en gewonnen door toch rechts te draaien (omdat we nog weinig bolleke pijls over hadden en die weg terug naar Lauwe liep EN de volgende bolpijl was onder een brug rijden en we zagen die brug liggen..) Dat bleek correct maar daar zijn er dus ook een hoop verkeerd gereden.

    Daarna was het allemaal voor de hand liggend, en zijn we terug in Lauwe aan het einde geraakt (wat elders was dan de start trouwens). Uiteindelijk 10 minuten te laat ingeklokt, we gaan toch een systeem moeten vinden om bij te houden hoeveel km we verkeerd gereden hebben in de loop van een wedstrijd...

    In de einduitslag recreatie hadden we nog 80 strafpunten voor deel 2 (en we weten begot niet van waar, misschien ook eens beginnen een kopie van de controlekaart bij te houden voor achteraf te checken), en waren we 17de op 38, wat weer heel wat beter is dan de vorige twee wedstrijden. Daar waren we alleszins heel content mee.

    We zagen vanuit het cafe ook nog geregeld deelnemers op hun GPS rijdend terugkomen aan de finish en van de 38 waren er uiteindelijk 11 buiten tijd! Hah in de Gapers zagen we in heel deel 2 nauwelijks andere deelnemers omdat wij zover verachterd waren, nu was het omgekeerd en zagen we in deel 2 bijna niemand omdat er zoveel andere verdwaald waren.

    Het was alleszins wel weer plezant en dan is het nu uitkijken naar de Gitters en de week erna de Leeuwenrit zie.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
      Tierenteynrit, die laten we gewoon aan ons voorbij gaan.
      Daar is altijd wel iets dat de boel in de soep laat draaien en op een vrijdagavond, no way dat ik en mijn piloot een hele dag opofferen voor een avondrit aan de andere kant van het land.
      Voor een avondrit aan jullie kanten krijg ik mijn copiloten ook niet mee. Dat zijn meteen ook weer heel veel kilometerkes extra op de auto voor een rit van 100km. Gelukkig vindt mijn ene co Regularity zo plezant dat we voor die vier wel helemaal naar ginder gaan komen, maar voor de rest gaan we het bij West-Vlaanderen houden.

      Die vrijdagavond helpt inderdaad ook niet, ik ken nog zeker drie andere equipes die niet meededen omdat het op vrijdagavond is.

      Hoe het in Sport was weet ik overigens niet, ik denk niet dat ik iemand ken die Sport reed, er was wel heel lang discussie over vanalles in recreatie (de uitslag van deel I is 2 keer aangepast denk ik) en nog veel meer in toerisme. Ik denk dat er pas een uitslag was rond half vier of zo.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Baktru Bekijk Berichten

        Voor een avondrit aan jullie kanten krijg ik mijn copiloten ook niet mee. Dat zijn meteen ook weer heel veel kilometerkes extra op de auto voor een rit van 100km. Gelukkig vindt mijn ene co Regularity zo plezant dat we voor die vier wel helemaal naar ginder gaan komen, maar voor de rest gaan we het bij West-Vlaanderen houden.

        Die vrijdagavond helpt inderdaad ook niet, ik ken nog zeker drie andere equipes die niet meededen omdat het op vrijdagavond is.

        Hoe het in Sport was weet ik overigens niet, ik denk niet dat ik iemand ken die Sport reed, er was wel heel lang discussie over vanalles in recreatie (de uitslag van deel I is 2 keer aangepast denk ik) en nog veel meer in toerisme. Ik denk dat er pas een uitslag was rond half vier of zo.
        Een avondrit is altijd op een zaterdagavond, waarom dan deze rit op een vrijdagavond? Het jaar is pas begonnen en om op tijd te geraken zou je al een dag verlof moeten opofferen?

        Die kilometers is niets, het probleem is dat je op een vrijdag over de ring van Brussel moet en dat helemaal anders is dan wanneer je dit op een zaterdag doet.

        Als de winnaar in de sportklasse wint met meer dan 400 strafpunten dan moet je als organisator toch al eens beginnen denken dat er toch wel iets niet juist zit.

        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten

          Een avondrit is altijd op een zaterdagavond, waarom dan deze rit op een vrijdagavond? Het jaar is pas begonnen en om op tijd te geraken zou je al een dag verlof moeten opofferen?

          Die kilometers is niets, het probleem is dat je op een vrijdag over de ring van Brussel moet en dat helemaal anders is dan wanneer je dit op een zaterdag doet.

          Als de winnaar in de sportklasse wint met meer dan 400 strafpunten dan moet je als organisator toch al eens beginnen denken dat er toch wel iets niet juist zit.
          Ik heb inderdaad een dag verlof gepakt. Maar 'k had no wat andere dingen te doen ook, dus was dat voor mij geen probleem.

          Die 400 punten had ik zelfs nog niet op gelet! En dat is Nick Vanoverschelde, het is niet alsof die het niet kent... Ja daar klopt inderdaad iets niet.

          Comment


          • Ondertussen zijn we weer op wandel geweest met de Subaru. Na de Hemicuda vorig jaar hebben de zus en ik, na wat discussie of we dat zagen zitten met vier wedstrijden in verre oorden, besloten om alle Regularity wedstrijden te rijden. Het leek ons wel een strak plan, Gitter, Sezoens, Kasterlee, Hemicuda en Zuid-Limburg.

            Ondertussen zijn Hemicuda en Sezoens jammer genoeg wel van de kalender gedonderd natuurlijk...

            Voor ons begon de Gitters al meteen na de publicatie van de KP-onboards. Zodra die er waren zijn we een avond bezig geweest met die goed te bekijken, kwestie van te weten waar we zouden moeten opletten... Drie punten vielen al meteen op als plaatsen om goed op te letten: de kasseien en onverhardstrook in Halle-Booienhoven, dat stuk slechte asfalt in Heers en het verkeerseilandje dat nu herdoopt is tot Ile St. Vincent. Maar dat parkoers zag er best te doen uit, dus dat zagen we meteen al zitten. De weersvoorspellingen dan ook nog eens poederdroog! De gevreesde Haspengouwse modder (enfin ja gevreesd...) zou er precies niet bij zijn...

            Gezien de afstand en hoe wakker we wilden zijn de dag zelf, begon het volgende deel van de Gitters dan met een lange rit naar Gingelom om daar te overnachten. Na 's morgens een best wel goed ontbijt, trokken we dan naar het rallycentrum in Landen zelf. Het terrein konden we pas op nadat we de rallynummers en platen bevestigd hadden, dus smijten we Subaru daar ergens aan de kant om de inschrijvings formaliteiten te gaan voldoen. Met een beetje Wazegde? ertussen door door het geluid van de startende rally wagens op het podium geen 10m verder, en een weerzien met volk dat we al kenden van op andere ritten,was het tijd om te gaan zorgen dat de wagen er helemaal voor klaar was. En ja hoor, een briefje van oom agent dat we daar toch wel verkeerd stonden... Huh? Ach juist daar staat 10 meter verder een bordje niet stationeren...

            Comment


            • Bon, so be it... Met de nummers netjes bevestigd mogen we het domein binnen en we plaatsen ons daar netjes uit de weg om de electronica die ons op tijd moet houden, te checken, en dan te wachten tot onze starttijd. Door ons grote startnummer kunnen we ook nog op het gemak de start bekijken van de anderen met een veel lager nummer en kunnen zo onze teamgenoten van Noordzee nog fun en succes wensen bij hun start.

              En dan is het aan ons! De zus schakelt meteen over in klok en roadbook lezende robot mode, ik mag nog even ontspannen! We nemen onze eerste TK voor het podium en schuiven aan. De zenuwen zijn minder dan in de Hemicuda want dit hebben we al gedaan, maar ze zijn er toch wel. En dan het grote moment, over het podium van een nationale rally met JP Klinkers die ons aankondigt als team Doolaeghe met een wel heel zeldzame Subaru. Ja het zal wel zijn. Atenza komt ook nog even gedag zeggen en de route uitleggen opdat we toch zonder verdwalen meteen uit het service park geraken. Voila, het podium af en we zijn vertrokken. Ik schakel over in luisteren naar alles wat de zus zegt en we zijn weg!

              Halle-Booienhoven is de eerste en ziet er meteen ook de leukste uit, dus de SVX rijdt gezwind richting haar speelterrein, een echte RT! "T rechts, loopt wat schuin..." "Ja dat is hier" "Dan aan een kerkhof T-links.." "Ja hier moet ik links want daar mogen we niet in... En hier loopt het dood.." Euh? Jamaar dat hier is een landbouwweg? (Hier trouwens: https://www.google.nl/maps/@50.77066...2!8i6656?hl=en)

              Even terug gereden naar de vorige T, beiden de bolleke pijls in gedachten teruggevolgd en tot de conclusie gekomen, het zal toch langs ginder zijn... We rijden de landbouwweg in en jawel een stuk verder wacht ons het kerkhof en nog iets verder de file voor de start van de eerste RT. Er staan weinig auto's. Zou dat hier allemaal op tijd lukken? In de Hemicuda was onze start op de eerste RT bijna een uur vertraagd al door vele crashes en KP annulatie voor de rallyrijders...

              We zijn ook nog een Audi voorbijrijden die er inderdaad al had moeten zijn. We vragen ons nog steeds af waar die misgereden zijn... (En die reden later zelfs compleet verdwaald en missen RTs 3 en 4...)

              Comment


              • Ondertussen schakel ik over in mijn robot-mode, om netjes aan de juiste snelheid over het parkoers te bollen. In droog weer en met een auto die ik steeds beter ken, zou dat hier geen enkel probleem mogen zijn zolang we ons kopje erbij houden en de electronische toestanden die ik in de mot moet houden juist staan natuurlijk. Beep beep 48.2 km/u beep beep afstand x boop beep nog 3 minuten. Voila we zijn klaar!

                We komen aan de startlijn en oei, misteld... Ochtendstond eh, je staat een minuut te laat. Wat sneller nu beep beep boop en voila nu is 't in orde! We krijgen de controlekaart terug, zus heeft alvast de nota voor de eerste bocht door en de medewerker duidt aan 20 seconden. Oi volgens onze klok is het nog 12 seconden! Ja dat krijg ik in 20 seconden niet juist gezet...

                En na alle paniek vertrekken we op tijd. Vroem zegt de Subaru en we zijn vertrokken. "Rechts indraaien. 400m T-links. Ja daar T-links.." We zijn meteen weer helemaal in het ritme, ook al was de zus al sinds December geen co meer geweest. We zien een andere deelnemer aan de kruising, wat ook altijd leuk is, ik vind dat bochtige stukje na die T-links en dan rechtsaf de max om te rijden en we weten wat er komt op het einde.. De kasseien! En ja hoor eindelijk die T-rechts de kasseien op. Die haarspeld is zijn reputatie alleszins waard, die kasseien zijn zpekglad, zelfs bij zo'n droog weer. De Subaru danst haar typische "onderstuur nee overstuur nee ik ben mee 't is goed" zoektochtje met de differentielen en dan zien we een mooie onverhard zodat we op tijd kunnen rijden. "Lichte T-links " en ik vlieg in de remmen direct na die T! Er wappert een lint voor mijn neus! Ikke: "huh, 't was toch links?" De zus: "Ja zeker!" En dan zien we een medewerker teken doen dat we juist zijn en dat lint beginnen intrekken... Ah een losgewaaid, kan gebeuren. We zijn bijna op het einde nu en toch wat sekonden achter door de verwarring met het lint, dus de SVX mag eens helemaal vroem doen. Nog een laatste bocht, we zien de finish liggen en we naderen terug op de tijd die we wilden en... RT1 zit erop.

                Wordt vervolgd...

                Comment


                • 3 posts tot 1 RT ik ga hier records breken...

                  Enfin RT1 was dus een beetje moeilijk, route niet direct gevonden en dan die klok bij ons die 8 seconden verkeerd stond. Oh well. Ons eerste uitje ginder verre problemen zouden er sowieso zijn.

                  De verbinding naar RT2? Geen problemen. Vlot afgebold. RT2? Niks memorabel eigenlijk. Funky start met meteen een 3 rechts met steentjes en ergens een haarspeld links onto kasseien. Echt niet veel anders over te vertellen.

                  Maar dan is er de verbinding naar RT3...

                  De SVX heeft een beetje dorst. Nog niet dramatisch maar wel genoeg om uit voorzorg NU te tanken. We weten immers niet hoe lang de volgende lus is. Dus aan het voorziene tankstation gaan we tanken. Vreemd genoeg kun je aan dat station niet zomaar je kaart erin knallen en tanken... Nee je moet tanken en binnen betalen. Dus we tanken, lopen naar binnen en aan de kassa? Twee man voor. Die eerste zijn meteen weg maar die tweede is een ouder dametje die haar 2 flessen wijn met muntjes betaalt. En hier nog zo'n 20 centje... en nog een... en nog een... Eindelijk kunnen we betalen en ondertussen ook uitleggen aan de kassier dat ja wij rijden ook rally. Regularity... Bla bla gehaast nu gast... Boenk kaart gaat erdoor en we zijn weer weg.

                  Paar km verder vlakbij waar het hele veiligheids dispositief stond even verwarring... We moeten aan lichten naar rechts maar... De weg rechtdoor loopt hier een vliegveld op... Euh we zijn toch niet gemist een beetje terug? Vroem aan de kant samen roadbook nazien... Zijn we zeker dat we op dat rond punt juist waren?? We denken het maar niet helemaal. Vroem terug naar het rond punt ja dat klopte vroem terug naar het vliegveld en daar dus links net ervoor en dat klopt! We zien ook andere verwarde Regularity deelnemers toerkes rijden.

                  Een beetje verder bollen we op de Chaussee d'amour met vlak achter ons de gekende Opel Monza. Netjes aan 70... Plots komt de Monza ons voorbij gestormd en wij denken nog, wat krijgt die nu?? Hah.. Die had gezien dat...

                  Er voor ons een auto aan 45 reed en die ging er snel nog even voorbij. Wij niet...
                  En dan werd de Chaussee niet inhalen. Voor ons? Een pick-up met een belachelijk hoog volgeladen aanhangwagen die aan hoogsten 45 reed. En daar zaten we dus een paar km achter vast want gans dat stuk was plots.. Niet inhalen.

                  Eindelijk verdwijnt die trage remorque uit ons zicht waar wij naar rechts moeten... Zus: We hebben nog 30 seconden voor we te laat zijn aan de TK! Fuck fuck fuck... Wij heel vlot rijdend richting TK en ja hoor net 2 minuten te laat ingeklokt. 20s straftijd dus miljaarde miljaarde.

                  Comment


                  • De zus: Miljaarde ik had de tijd beter in de mot moeten houden. 20s straftijd dedju... Dat had ik moeten zien komen. Ikke miljaarde dat gaat geen deugd doen in het klassement.
                    Enfin we vertrekken dus voor RT 3 met miljaardes van beide kanten en niet geconcentreerd. Dat gebrek aan concentratie was niet goed natuurlijk... We reden niet echt wat ik zou noemen precies op RT3. Mais bon. We starten RT3 en dan weten we van de video... Dat slecht stuk asfalt hier! Slalom tussen de putten en dat viel eigenlijk nog mee... We komen een 8 seconden te laat op het einde van die putten en dan volle pate over de heuvel er vlak achter naar een kruispunt links. BOENK. Blijkt er een meoilijk zichtbare afwateringsgeul te liggen aan dat volgende kruispunt en de SVX haar ophanging volledig ingedrukt... OW dat gaan we niet meer doen traag hier volgende keer...

                    Maar goed geen probleem we halen die seconden op voor de volgende bocht gaan traagjes door dat kruispunt op de tweede passage en bollen RT 3 af. Ergens onderweg krijgen we BEEP BEEP op de telefoons. Ah het thuisfront heeft uitslagen gezien!

                    Door naar RT4 en aan de start daar hebben we een paar minuten over. Zien wat het thuisfront zegt.. "Niet slecht 18de na de eerste 2 RTs!"

                    Huh maar 18de?? Hoe goed rijdt iedereen hier dan? We zaten er wel iets naast in 1 en knal erop in 2? Euh 4 rijden dan eh...
                    Beste moment in vier ergens onderweg staat een enkele mens dolenthousiast zijn duimen op te steken en te zwaaien Hey altijd cool om publiek te hebben en zeker als ze het blijkbaar apprecieren.

                    Comment


                    • En ook overgeslagen op RT3... Aan Ile St Vincent zagen we dat de lintjes tussen de eilandjes compleet afgereden waren EN dat het geformuleerde plan niet ging werken... Dat was rond het tweede eilandje dat veld in en in 1 keer errond. Maar dat veld was vers geploegd en nee... We gaan ons niet vastrijden...

                      Comment


                      • Dan was er een lange verbinding terug naar Landen. Grote Smurf zijn we er al? Nee nog niet... Maar goed we komen aan in Landen We bekijken internetsgewijs de stand. We staan 18de. We zien waar we zouden staan zonder de straftijd van die verbinding.. 16de.. Huh? We waren negende in de Hemicuda en daar reden we enkel de laatste ronde proper. Dus we proberen uit te vissen wat we verkeerd aan het doen zijn... En komen er niet meteen uit.

                        Groot pluspunt hier overigens voor de organisatie. In tegenstelling tot in Koekelare?? We hebben tijd om een braadworst of frieten te gaan binnenspelen terwijl we overleggen.. Wat doen we mis??

                        Tijdens het verorberen van de voeding komen we tot de conclusie dat deel X van ons systeem misschien het probleem is en dat we dat kunnen veranderen naar Y en dan zou logisch gezien de ja dat zou beter moeten zijn. En nee ik vertel die discussie niet online. Is secret Kom het live vragen en dan leg ik het uit.

                        We bekijken onze tijd en beslissen het is stilaan tijd om de SVX terug in gang te steken en rijden naar de start... En Chaos. Auto's staan dubbel geparkeerd voor de entry van het podium en het loopt een beetje in de soep...

                        Nu dat deelnemers het een beetje verneukt hebben kan ik begrijpen. Dat de bezemwagen in de weg stond... Komaan.

                        In het reglement stond wel duidelijk dat een TK enkel kon aangedaan worden met de wagen en de piloot en de co in zicht van de controle maar toch stuur ik de zus uit... We kunnen hier niet door en we hebben nog twee minuten... Ga inchecken. Gelukkig maar. We waren op tijd aan de Regroup. Veel andere teams niet net door die chaos...

                        Comment


                        • Uiteindelijk raken we iets van een 10 minuten te laat (de enige vertraging trouwens in heel de wedstrijd. Eat that Koekelare) terug op het podium. Klinkers: Team Doolaeghe met een erg zeldzame Subaru...
                          Ja dat zei je de vorige ronde ook al

                          We bollen vlotjes naar Halle Booienhoven en doen de RT. Ooh die kasseien... Shakira doet haar dansje weer en across the line. Volgens ons perfecte RT.

                          Dan op naar RT6 en we doen ons ding en volgens ons goeie RT.

                          En dan terug die lange verbinding. Ergens onderweg krijgen we een bericht van het thuisfront... "Ola Paula! Derde tijd op RT6!" Wij... AHA! We hebben het door! On to victory! Of toch veel beter dan 18de...

                          De SVX heeft voorlopig geen dorst dus we gaan niet tanken enkel netjes het rondje doen want DAT was het roadbook (auto's gezien die dat oversloegen... Stempelcontrole daar eh )
                          En dan komen we aan RT7 die met de slechte asfalt terug... En daar ging het plots bijna helemaal en dan wel helemaal fout. En DAT is voor morgen.

                          Comment


                          • Wel er even bij vertellen dat er op Kp 1 en Kp 6 een GSK stond.
                            Vooral op Kp 6 werd daar heel wat straftijd door menig deelnemers opgetekend.
                            Hierdoor vielen de leiders na Kp 5 terug naar de 11de plaats.

                            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                              Wel er even bij vertellen dat er op Kp 1 en Kp 6 een GSK stond.
                              Vooral op Kp 6 werd daar heel wat straftijd door menig deelnemers opgetekend.
                              Hierdoor vielen de leiders na Kp 5 terug naar de 11de plaats.
                              Ja die GSK op KP 6 komt veel verder in het verhaal

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                Wel er even bij vertellen dat er op Kp 1 en Kp 6 een GSK stond.
                                Vooral op Kp 6 werd daar heel wat straftijd door menig deelnemers opgetekend.
                                Hierdoor vielen de leiders na Kp 5 terug naar de 11de plaats.
                                Hmmz.. Waar stond de GSK op RT 1 ? Dat was waar we door een overwaaiend lint onze kluts kwijt waren...

                                Comment


                                • RT7 we beginnen al een beetje verdrietig te worden... We naderen van het einde en Regularity rijden is altijd fun. RT7 is terug die met het slechte asfalt en we slalommen weer netjes terug tussen de puttekes om de Subaru geen pijn te doen... En dan BOENK... Godver die geul aan dat kruispunt daarachter weer... Enfin onthouden nu nog trager daar in de tweede ronde van de lus...
                                  We rijden het lusje door komen terug aan de slechte asfalt slalommen netjes tussen de putten en rijden letterlijk aan 5 per uur door die geul aan dat kruispunt. We horen wreed bandengepiep en in de spiegel zie ik een blauwe Ascona A achterstevoren vlak achter de SVX dat kruispunt over schuiven! En het was dicht ze... Die waren blijkbaar een rondje teveel aan het doen (waren zeker voor ons gestart) en volle patat aan het geven en dan zagen ze ons daar beneden aan die heuvel van dat geul kruispunt ei zo na stilstaan. Blijkbaar vol op de rem en rond...

                                  Enfin die zijn ons dan op een 50 meter blijven volgen naar de finish. Onderweg terug Ile St Vincent waar de lintjes er deze keer wel nog hingen.

                                  RT8 was niet echt veel over te vertellen anders dan dat de dolenthousiaste mens van de eerste ronde er nog steeds stond en even enthousiast bleef. We hebben even enthousiast teruggezwaaid. En dan... Was het gedaan. Alle RTs afgewerkt. De Subaru krijgt een dikke merci ze heeft haar job weer uitstekend gedaan. En we vatten de lange terugweg naar Landen aan.

                                  Op de Chaussee d'amour nog... Hey hier zijn het geen zo'n oude als 500 m geleden. Enfin ja alle druk is weg nu de laatste RT erop zit en we zitten oeverloos te babbelen.

                                  Aan het Service Park staat Atenza ons op te wachten om de controle kaart te checken (of we niet ergens te laat waren op een TK) en we krijgen het nieuws, 17de algemeen... Hmmz dat gaan we toch eens moeten bekijken. We waren, ondanks ons grote nummer, gekomen voor een top 10 op zijn minst...

                                  We hebben wat tijd voor we het podium over moeten en gaan zien naar het podium van de winnaars. Gonzo wint, wat niet echt een grote verrassing is en we wensen hem een dikke proficiat. Onze teamgenootjes met de Porsche bollen over het podium en zien ons erachter staan en stoppen. "Hey dikke leute eh...." Absoluut! "Waar ziijn jullie gefinisht? " Wij 17de... Teamgenoten: "Net voor ons! Wij 18de! Proficiat!" Merci mercie en zo voorts je kunt het je wel voorstellen.

                                  Onze tijd komt om over het podium te bollen en daar is Klinkers weer... "Team Doolaeghe met een wel heel erg zeldzame Subaru" Hij spiekt even op zijn computer... "SVX!" Ja ze is zeldzaam :p

                                  We blijven nog even hangen om een pintje te drinken (hebben we echt wel verdiend na een race) en dan vertrekken we terug naar het verre Westen. Maar er blijven vragen. Waar liep het mis?? 17de? En onze resultaten in RTs 7 en 8 waren niet omzeggens beter dan in de eerste ronde dus de truuk had niet gewerkt.

                                  Comment


                                  • En dan is het zondag. De wedstrijd is gedaan. Of dat dacht je toch... Nee helemaal niet. Dat is waar de ontleding begint... We waren 9de in Koekelare waar we te traag reden in de eerste lus en te rap in de tweede en juist in de derde. We waren 17de in de Haspengouw waar we volgens ons overal min of meer juist reden (op RTs 1 en 3 na). En 17de... DAT mysterie moest opgelost.

                                    Stap 1: Vragen aan onze teamgenoot: Jullie hebben gereden volgens hetzelfde systeem niet? Jaja Uitleg XYZ... Dat deden wij ook... Zij: Ja en we waren overal te rap. We snappen het ook niet. Hmm verder zoeken dus.

                                    Stap 2: Vragen aan een niet verder genoemd team dat veel beter finishte. Wij hebben XYZ gedaan en het was niet goed genoeg... Wat deden we werkeerd...

                                    Het antwoord: Ah ja die afstanden kloppen niet altijd perfect. Je moet de tijd uitrekenen aan de hand van de afstand en snelheid op de controle kaart en mikken op die seconde om door de finish te rijden... Euh... OH! De afstanden kloppen niet?? Dus voor elke 50 meter dat die afstand fout is zitten wij 3.5 seconden verkeerd... Miljaar! Ja dat verklaart alles. Behalve dan RT6 waar we derde waren... Heb ik toevallig net op de juiste manier verkeerd gereden die ons gebrek aan kennis over hoe het werkte compenseerde? Dat lijkt me wel heel vreemd...

                                    Comment


                                    • De volgende dag blijkt... RT6 was een GSK. De finish stond niet aan de finish en DIE was wel correct getript. SVX'ke 3de tijd.

                                      Ik reed wel degelijk als een metronoom maar het parkoers speelde een beetje vals. Jammer dat we dat niet wisten. Hadden we die details geweten over hoe je moet rijden in de Atenza wedstrijden? We gingen voor een top 5 Easy. Maar goed het was plezant we houden er wat hele coole foto's van de vroem aan over en we hebben bijgeleerd. Zuid-Limburg? Nu weten we het en je gaat ons niet meer liggen hebben. En dan gaan we voor een top 5. Ow wacht daar moeten we in het donker rijden niet? Hah dat wordt ook weer iets...

                                      Komen we terug naar de Gitters volgend jaar? Absoluut wel. Al is het maar om Klinkers nog drie keer te horen zeggen "hele zeldzame Subaru" :p

                                      We hebben ons geamuseerd. We zijn wat teleurgesteld dat we de spelregels niet kenden dat wel.

                                      En owww vergelijking met onze teamgenootjes in de Porsche?

                                      Wij 20s straftijd door RT3 zij 30s straftijd door de chaos aan de Regroup. Als we die aftrekken van het resultaat eindigden we op... 0.5 seconden van elkaar. Strak gereden zowel team Sam als Team SVX. En we komen terug... En nu weten we het... Gonzo... Bibber in uw botten.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Baktru Bekijk Berichten

                                        Hmmz.. Waar stond de GSK op RT 1 ? Dat was waar we door een overwaaiend lint onze kluts kwijt waren...
                                        GSK op KP 1 stond op post 110, na het dubbele kruispunt.
                                        Op KP 6 stond die op post 219, ook na een dubbel kruispunt.

                                        Hoe kan je nu door een overwaaiend lint uwe kluts kwijt zijn, je moet toch gewoon het roadbook volgen.

                                        Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                        Comment


                                        • 110.. wacht eventjes ik pak mijn roadbook... Ah zus heeft het Haspengouw roadbook.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X