Na wat staan babbelen in de controlepost met andere equipes, mochten we verder voor deel 2.
Net zoals in de vorige wedstrijden ging deel 2 veel vlotter en plots, bekend terrein! In de buurt van het werk, herken ik plots waar we zijn. En dat bleek deze keer een groot voordeel.
Op een moment was de volgende opdracht rechts afslaan en die was hier:
Een bord richting de snelweg, en er stond in de briefing dat opritten van snelwegen niet meetellen (zoals gebruikelijk). Hier hebben er zich veel mispakt, want dat is gewoon een brug over een kanaal waarmee je ook richtng de snelweg gaat.
Een beetje verder was er nog een moeilijk punt waar de lokale routes weer flink hielp. We hadden T-Rechts -> T-Links in het roadbook. Tussen die twee situaties passeer je wel:
Straat rechts. Straat rechts. Straat links met rechtdoor een bord dat je over 100meter niet verder rechtdoor kan, en dan een straat rechts waarbij je inderdaad niet rechtdoor mag wegen eenrichtingsverkeer. De gezochte T ligt dan een 80 meter verder in die straat rechts. Maar goed ik passeer daar vaak en dan wist ik dat.
Verdere moeilijk punten van daar tot het einde?
Op een kaartfragment zijn we misgereden door een smalle weg tussen twee huizen niet te zien liggen (en dan toch wel moeten zoeken om de weg terug te vinden).
Een geheime tijdscontrole waar er maar 2 wagens stonden toen we er aan kwamen (in tegenstelling tot iedere keer meer dan 10 in de vorige twee wedstrijden!).
En ergens nog een fout in het roadbook ook (roadbook zei T-Rechts, volgens ons was dat kruispunt rechts), daar hebben we gegokt en gewonnen door toch rechts te draaien (omdat we nog weinig bolleke pijls over hadden en die weg terug naar Lauwe liep EN de volgende bolpijl was onder een brug rijden en we zagen die brug liggen..) Dat bleek correct maar daar zijn er dus ook een hoop verkeerd gereden.
Daarna was het allemaal voor de hand liggend, en zijn we terug in Lauwe aan het einde geraakt (wat elders was dan de start trouwens). Uiteindelijk 10 minuten te laat ingeklokt, we gaan toch een systeem moeten vinden om bij te houden hoeveel km we verkeerd gereden hebben in de loop van een wedstrijd...
In de einduitslag recreatie hadden we nog 80 strafpunten voor deel 2 (en we weten begot niet van waar, misschien ook eens beginnen een kopie van de controlekaart bij te houden voor achteraf te checken), en waren we 17de op 38, wat weer heel wat beter is dan de vorige twee wedstrijden. Daar waren we alleszins heel content mee.
We zagen vanuit het cafe ook nog geregeld deelnemers op hun GPS rijdend terugkomen aan de finish en van de 38 waren er uiteindelijk 11 buiten tijd! Hah in de Gapers zagen we in heel deel 2 nauwelijks andere deelnemers omdat wij zover verachterd waren, nu was het omgekeerd en zagen we in deel 2 bijna niemand omdat er zoveel andere verdwaald waren.
Het was alleszins wel weer plezant en dan is het nu uitkijken naar de Gitters en de week erna de Leeuwenrit zie.
Net zoals in de vorige wedstrijden ging deel 2 veel vlotter en plots, bekend terrein! In de buurt van het werk, herken ik plots waar we zijn. En dat bleek deze keer een groot voordeel.
Op een moment was de volgende opdracht rechts afslaan en die was hier:
Een bord richting de snelweg, en er stond in de briefing dat opritten van snelwegen niet meetellen (zoals gebruikelijk). Hier hebben er zich veel mispakt, want dat is gewoon een brug over een kanaal waarmee je ook richtng de snelweg gaat.
Een beetje verder was er nog een moeilijk punt waar de lokale routes weer flink hielp. We hadden T-Rechts -> T-Links in het roadbook. Tussen die twee situaties passeer je wel:
Straat rechts. Straat rechts. Straat links met rechtdoor een bord dat je over 100meter niet verder rechtdoor kan, en dan een straat rechts waarbij je inderdaad niet rechtdoor mag wegen eenrichtingsverkeer. De gezochte T ligt dan een 80 meter verder in die straat rechts. Maar goed ik passeer daar vaak en dan wist ik dat.
Verdere moeilijk punten van daar tot het einde?
Op een kaartfragment zijn we misgereden door een smalle weg tussen twee huizen niet te zien liggen (en dan toch wel moeten zoeken om de weg terug te vinden).
Een geheime tijdscontrole waar er maar 2 wagens stonden toen we er aan kwamen (in tegenstelling tot iedere keer meer dan 10 in de vorige twee wedstrijden!).
En ergens nog een fout in het roadbook ook (roadbook zei T-Rechts, volgens ons was dat kruispunt rechts), daar hebben we gegokt en gewonnen door toch rechts te draaien (omdat we nog weinig bolleke pijls over hadden en die weg terug naar Lauwe liep EN de volgende bolpijl was onder een brug rijden en we zagen die brug liggen..) Dat bleek correct maar daar zijn er dus ook een hoop verkeerd gereden.
Daarna was het allemaal voor de hand liggend, en zijn we terug in Lauwe aan het einde geraakt (wat elders was dan de start trouwens). Uiteindelijk 10 minuten te laat ingeklokt, we gaan toch een systeem moeten vinden om bij te houden hoeveel km we verkeerd gereden hebben in de loop van een wedstrijd...
In de einduitslag recreatie hadden we nog 80 strafpunten voor deel 2 (en we weten begot niet van waar, misschien ook eens beginnen een kopie van de controlekaart bij te houden voor achteraf te checken), en waren we 17de op 38, wat weer heel wat beter is dan de vorige twee wedstrijden. Daar waren we alleszins heel content mee.
We zagen vanuit het cafe ook nog geregeld deelnemers op hun GPS rijdend terugkomen aan de finish en van de 38 waren er uiteindelijk 11 buiten tijd! Hah in de Gapers zagen we in heel deel 2 nauwelijks andere deelnemers omdat wij zover verachterd waren, nu was het omgekeerd en zagen we in deel 2 bijna niemand omdat er zoveel andere verdwaald waren.
Het was alleszins wel weer plezant en dan is het nu uitkijken naar de Gitters en de week erna de Leeuwenrit zie.
Comment