Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Denk dat velen zich vergissen als ze denken dat het alleen een pol-pijl-systeem is.
Bol-pijl met afstanden erbij is geen probleem, maar wat als er geen afstanden bij staan. Je plots moet overschakelen naar een kaartsysteem, je een gedeelte moet rijden waarbij je een gemiddelde van 28 km/u moet rijden, enz...
Een pol-pijl rit van één of ander clubje is daarmee vergeleken kinderspel.
't Was zonder afstanden hoor, en met een gemiddelde
Een kort verslag over mijn debuut als co-piloot in de Classic en Cabrio rit.
Samen met mijn piloot hadden we afgesproken om 8 uur aan de brouwerij Liefmans.
Na ruim 1u30 rijden bereikte ik mijn bestemming. Een paar minuten later kwam Patrick (de piloot) eveneens de parking opgereden.
Eerst de inschrijving in orde gebracht en alvast de laatste wijzigingen aan de roadbook opgeschreven. Daarna hadden we, door dat we startnummer 45 hadden, ruim de tijd om te ontbijten en de wagen, een Nissan Maxima, van de nodige gas te voorzien.
In de rittensport is het zo dat je bij de start pas je roadbook krijgt. Om 9u45 gingen we dan van start met het eerste deel. Beginnen met pol-pijl, daarna overschakelen naar kaart (onderbroken lijn), pol-pijl en dan een ingetekende lijn.
Bij de eerste bol-pijl zagen we dat op een bepaald stuk, juist op een RT, heel wat deelnemers de weg kwijt waren. Tot onze spijt was dat voor ons ook het geval. De pol-pijlen waren te onnauwkeurig getekend. Door wat improvisatie geraakte we terug op de juiste weg. Heel wat tijd hadden we verloren. Om wat tijd goed te maken konden we niet anders dan af en toe de pedaal eens goed te vloeren.
Onze 11 jaar oude Maxima ging heel vlot vooruit.
Uiteindelijk haalde we op deze RT een gemiddelde van rond de 21 km/u, ruim 7 km/u te traag. We dachten toen dat we een top-notering konden vergeten.
De kaarten bleken geen probleem op te leveren. Verder besloten we de bol-pijlen met een grote korrel zout te nemen. Op welke plaats we op dat moment hingen wisten we natuurlijk niet.
Deel 2 was bestond uit pol-pijl en 2 keer een ingetekende lijn.
Met dezelfde instelling als in deel 1 reden we dit keer vlot het parkoers af.
Bij onze terugkomst ('s middags) in Brouwerij Liefmans bleken we, tot onze grote verbazing, na deel 1 en 2 samen op de 3de plaats algemeen te staan.
In deel 3 opnieuw geen problemen, maar tijdens deel 4 heeft Patrick in een scherpe rechtse een letter niet gezien (= taak van piloot). Dit koste ons 30 strafpunten, waardoor we, zoals verwacht, een duik in het klassement namen.
Uiteindelijk eindigen we 7de algemeen en 3de in de toer-klasse, waardoor we nog met een beker naar huis mochten keren.
Voor een eerste rit 7de eindigen op 70 deelnemers is natuurlijk niet slecht, maar achteraf bleek dat het missen van de letter in deel 4 ons de algemene overwinning gekost heeft.
Over de rit:
Heel mooi parkoers en schitterende omgeving gezien.
Mooi verslag Johnny .
En gefeliciteerd uiteraard met je geslaagd debuut .
Zou graag de Grensrit, op paasmaandag 9 april, meerijden, maar zit zonder piloot.
Piloot hoeft alleen zijn voertuig en de brandstof te betalen, ik betaal de inschrijving en het eten. Kandidaten mogen altijd een PM sturen.
Kan wel altijd met takelwagen meegaan (zoals de afgelopen 2 jaar), maar zelf meedoen is veel leuker natuurlijk.
Zou graag de Grensrit, op paasmaandag 9 april, meerijden, maar zit zonder piloot.
Piloot hoeft alleen zijn voertuig en de brandstof te betalen, ik betaal de inschrijving en het eten. Kandidaten mogen altijd een PM sturen.
Kan wel altijd met takelwagen meegaan (zoals de afgelopen 2 jaar), maar zelf meedoen is veel leuker natuurlijk.
Deze rit zal gereden worden volgens de reglementen van de VAS Classics.
De lengte van de rit zal ongeveer een 200 a 250 km bedragen.
Wanneer : 9 april 2007
Voorinschrijvingen naar het OCMB secretariaat
Inschrijvingen ter plaatse vanaf 08.00 uur (dit dan zonder maaltijdpaketten)
Start 1ste wagen om 10.00 uur Waar : Start- en aankomst is voorzien in de:
Parochiezaal St.-Bernard te Lubbeek
Vorig jaar ook eens meegedaan, gereden met de Celica en gelukkig niet met de Elise, anders hadden we wellicht niet veel over. Nochtans had bolleke pijl geen geheimen meer daar ik al jaren die methode gebruik in de Lotus club CTLB. Echter gingen we nu af als een gieter, de helft van de systemen kenden we niet of hadden de juiste meetapparatuur niet bij. Ook de truukjes die er in zaten zagen we niet. Uiteindelijk toch knap voorlaatste geeindigd. (uitgesloten wagens ingeregend ;-) )
Comment