Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zandvoort - Paasraces op 07/04 en 09/04

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zandvoort - Paasraces op 07/04 en 09/04

Maandag trek ik voor de eerste maal naar Circuit Zandvoort:

Het nationale autosportseizoen zal tijdens de traditionele Paasraces, op zaterdag 7 en maandag 9 april, officieel van start gaan. Op zowel de zaterdag als de maandag zullen de bezoekers een vol autosportprogramma voorgeschoteld krijgen.

Aan de start verschijnt onder andere de BMW 130i Cup, met dit jaar een nog aantrekkelijker geluid, grotere racebanden en kunststof onderdelen. Daarnaast is het startveld gegroeid en kan dus nog meer actie op de baan verwacht worden.

Een geheel nieuwe raceklasse is de Suzuki Swift Cup. Dit is een beginnersklasse waar racetalent vanaf 15 jaar al aan mag deelnemen. Ook zal er binnen deze klasse een speciale ladies cup georganiseerd worden.

Spectaculaire races kunnen verwacht worden in de vernieuwde Dunlop SportMaxx Clio Cup. Na zes spannende racejaren is afscheid genomen van de vorige generatie Renault Clio. Tijdens de Paasraces worden gereden met de Renault Clio RS III.

Ook de Formule Ford, dit jaar rijdend met de nieuwe Duratec 1600 motor, zal tijdens de Paasraces in actie komen. Tijdens het testen van de nieuwe motor bleek dat het ronderecord dit jaar wellicht eens verbroken kon worden.

Op het programma staan daarnaast twee races voor de Seat Cupra Cup.
    Voor 2007 heeft deze Spaanse merkencup enkele wijzigingen ondervonden. Zo is het raceformat aangepast en zullen de auto’s dit jaar op Argos B5 Bio-Diesel rijden.

Het programma wordt daarnaast nog aangevuld met een optreden van het Delta Lloyd Private Banking NK HTGT. Een groot startveld met fraaie historische raceauto’s zal tijdens de Paasraces tweemaal in actie komen.
    Info & prijzen op de site van Zandvoort.

In België: geen enkele cup meer

In Nederland: Niets dan cups

Geen Dutch Supercar series meer? Is dat wegens de streenge geluidsnormen daar?
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Zolder: 7,5 euro paddock inbegrepen. En met de gratis tickets smijten ze naar je kop.

Zandvoort: 11 euro om in de duinen t egaan staan, 33 voor toegang tot de paddock!!!
      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
        Zolder: 7,5 euro paddock inbegrepen. En met de gratis tickets smijten ze naar je kop.

Zandvoort: 11 euro om in de duinen t egaan staan, 33 voor toegang tot de paddock!!!
        Ja die prijsverschillen waren me ook al opgevallen.

De verwachtingen van ondergetekende omtrent het circuit Zandvoort liggen dan ook direct hoog.

Comment

Amuseer u maar daar bij die Hollanders.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
            Amuseer u maar daar bij die Hollanders.
            't is vooral de BMW cup die me interesseert.

Ik hoop alvast op mooi beeldmateriaal.

Comment

Als ik gratis kaarten krijg kom'k wel, sponsort Coca-Cola daar iets?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                ...sponsort Coca-Cola daar iets?
                Geen idee. Bavaria banners staan er alleszins wel.

Comment

, dat verkopen 'we' hier niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                    Ja die prijsverschillen waren me ook al opgevallen.

De verwachtingen van ondergetekende omtrent het circuit Zandvoort liggen dan ook direct hoog.
                    trust me
                    laat die verwachtingen maar varen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Dirk Bekijk Berichten
                      trust me
                      laat die verwachtingen maar varen
                      Ik ben er nog nooit geweest ... we zullen zien na maandag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oveRRide Bekijk Berichten
                        Ik ben er nog nooit geweest ... we zullen zien na maandag.
                        iets van een 30tal weekends daar gedaan, ben er niet zo gek van

Comment

Terug thuis van de Paasraces ... een ritje van 2,5 uur gaan en keren, maar 't was de moeite.

Hoewel het programma op zich niet het meest spectaculaire was is het toch een interessant dagje geworden. Spannende actie in de Seat Cupra Cup, waaronder menig tripje in de zandbak (vooral bij de Tarzanbocht). De Suzuki Swift Cup bracht gelijkaardige actie zij het dan met iets minder snelheid.

Top-act was voor mij de BMW 130i Cup: veel actie en spanning. Een paar serieuze crashes gezien en na 2 keer rood is de eerste wedstrijd dan uiteindelijk stopgezet. Balans: 5 uitvallers ... voor zover ik kon zien allemaal total loss. De tweede race ging er iets kalmer aan toe. Maar toch hier en daar de nodige schuivers.

Naast de BMW cup was het mij vooral ook te doen voor de HTGT race. Vergelijkbaar met de Belcar Historic Sprint hier, maar met een meer divers (en groter) deelnemersveld. Wonderbaarlijk hoe die 'oudjes' voor zoveel spanning en spektakel kunnen zorgen.

Dit was mijn eerste even op Zandvoort en ik vond het circuit best OK. Misschien dat ik een beetje gewoon geraakt ben aan Circuit Zolder en dat het daarom eens een welgekomen afwisseling was. Wat me wel opviel is dat het er extreem duur is ... zelf met accreditatie moest je parking betaling (12 EUR!!!) en voor een sanitaire stop was je ook al 0,50 EUR kwijt. Was ik al blij dat ik geen 33 EUR toegang diende te betalen, anders was het een duur uitstapje geweest.

Foto's komen in de loop van de week online ...

Comment

Renault Clio Cup:

Meer: hier.

Comment

Working...
                            X