Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 PRONOSTIEK: Enquête

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• F1 PRONOSTIEK: Enquête

Beste deelnemers,

Tijdens de vorige GP wees TheNxSys me er op dat deelnemers die (per ongeluk) een prono missen vaak een grote achterstand op lopen, waardoor het voor hun moeilijk wordt om nog mee te strijden in de tussenstand. Om het voor hun ook nog een beetje spannend te houden stelde hij daarom voor om aan de personen die geen prono indienen de punten van de deelnemer met de laagste score voor die bepaalde GP toe te kennen. En dat leek me eigenlijk nog niet zo een slecht idee. Ik heb daarom enkele voorstellen uitgewerkt waarvan ik eens wou weten welke jullie nu de beste vinden.

Voorstel 1
    Iedere deelnemer die geen prono indient krijgt de punten van de deelnemer met de laagste score.

Voorstel 2
    Iedere deelnemer die geen prono indient krijgt de punten van de deelnemer met de laagste score. De personen die voor alle GP's een prono indienen krijgen bij wijze van beloning 20 extra punten.

Voorstel 3
    Iedere deelnemer die geen prono indient krijgt de punten van de deelnemer met de laagste score. Deelnemers die aan elke prono van de 1ste 6 GP's van het seizoen meedoen krijgen 10 punten als beloning. Deelnemers die aan elke prono van de volgende 6 GP's meedoen krijgen 10 punten. En deelnemers die aan elke prono van de laatste 5 GP's meedoen krijgen ook 10 punten. Je kan dus maximaal 30 punten verdienen.

Voorstel 4
    Iedere deelnemer die geen prono indient krijgt 75% van de punten van de deelnemer met de laagste score.

Voorstel 5
    Alles gewoon bij het oude houden.

Voorstel 6
    Nog iets anders. (Specifieer)

Deze poll blijft open tot de Grote Prijs van Monaco op 27 mei 2007. Als iemand anders nog suggesties heeft mag hij mij die ook altijd laat weten.
    17
    Voorstel 1
    35,29%
    6
    Voorstel 2
    23,53%
    4
    Voorstel 3
    23,53%
    4
    Voorstel 4
    0,00%
    0
    Voorstel 5
    17,65%
    3
    Voorstel 6
    0,00%
    0

The poll is expired.

Last edited by ; 28/04/2007, 10:44.

Waarom veranderen? Geen prono, geen punten.

Comment

khad een voorgevoel da ge op optie 5 ging stemmen
      niks slecht mee bedoeld hé, tis te begrijpen in uw positie.
      Kheb op optie 1 gestemd.
      Als ge pech hebt en ge mist 1 prono kunt ge de overwinning opt einde van het seizoen al vergeten en da suckt eig :p

Comment

Ik ben dus voorstander van het minimum aantal punten uit te delen.

Want face it: als persoon A bvb 2 races mist maar telken in de andere GP's 15 punten beter is dan persoon B is persoon B eigenlijk de beste 'pronostieker' !
        Persoon A is echter de meest toegewijde van de twee spelers dus om toch iets qua 'straf' te voorzien zou ik nog settlen met 20 punten extra op het eind van het jaar !

--> optie 2

Een andere optie is : 1 of 2 pnt'en toekennen per GP wanneer je indient ... dan heb je een beter overzicht naar op het eindtotaal van het klassement... anders zijn er in de eindstand nog heuse sprongen mogelijk !

17 GP's -> 17pnten te verdienen via 1pnt/GP
        17 GP's -> 34pnten te verdienen via 2pnt/GP

--> optie 6 kan dus ook
        Last edited by ; 28/04/2007, 12:23.

Comment

@ Dieter:

Hoe zou de stand er uit zien als we de min aan punten uitdelen ?

Als het mag nog een advies : kijk alleen naar wat de 23 spelers gestemd hebben, niet het gehele forum hun mening
          Last edited by ; 28/04/2007, 12:24.

Comment

Ik heb dus gestemd voor 3, omdat dat 30 strafpunten zijn, maar ik zou werken met 2 punten/GP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
              @ Dieter:

Hoe zou de stand er uit zien als we de min aan punten uitdelen ?

Als het mag nog een advies : kijk alleen naar wat de 23 spelers gestemd hebben, niet het gehele forum hun mening

rood: Dat was ik al van plan Ik denk trouwens niet dat er veel mensen zullen stemmen die niet meedoen met de prono.

Comment

Het is jammer dat 4 leden die telkens hebben ingedient serieus dalen in het klassement...

Wat me eigenlijk wel verwonderd ...

Comment

Ik stel voor dat je de laagste score krijgt, maar wel maximaal bij 2 of 3 GP's. Meer missen: geen punten..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                  cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                    Ik stel voor dat je de laagste score krijgt, maar wel maximaal bij 2 of 3 GP's. Meer missen: geen punten..
                    Lijkt me prima!

Comment

Dat vind ik ook 't beste idee.

Comment

Dat is idd ook wel een goed idee.

Comment

Dat is inderdaad een goed idee

Comment

ik heb dus Bahrein gemist omdat ik op vakantie was, gewoon de laagste scoren nemen.

Comment

Up !!!! Want deadline nadert.

Het is toch reeds duidelijk dat er:

minimum 25% van de deelnemers kiezen voor minimum aantal punten
                              minimum 25% van de deelnemers kiezen voor minimum aantal punten + bonus voor mensen die altijd indienen

--> 50% willen dus minimum van aantal punten
                              --> het is dus enkel nog beslissen of er een bonus moet zijn of niet (en hoe deze zal worden verrekend)

Daarnaast is er ook het idee van Pieterken om slechts voor 3 GP's punten te krijgen ...

Misschien tijd voor nieuwe poll ?
                              Of we laten Dieter, die er al zoveel werk instopt, zijn favoriet kiezen !
                              Last edited by ; 20/05/2007, 15:09.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheNxSyS Bekijk Berichten
                                Of we laten Dieter, die er al zoveel werk instopt, zijn favoriet kiezen !
                                Goed idee

Wel, het voorstel van Pieterke leek me een heel goed idee. Ik heb daarrond dus het volgende uitgewerkt.

Iedere deelnemer die een GP mist, krijgt hiervoor evenveel punten als de deelnemer met de laagste score voor die GP. Je kan echter maximaal 3 prono's missen. Indien je meer dan 3 GP's mist, krijg je wel de laagste score voor de eerste 3 prono's die je hebt gemist, maar voor je 4de, 5de, enz. gemiste prono scoor je dan geen punten.

Om de deelnemers die aan elke GP deelnemen toch ook een beetje te belonen is er ook een systeem van bonuspunten. Iedereen begint aan het seizoen met 20 bonuspunten. Voor de eerste en tweede gemiste GP gaan er telkens 5 punten af. Voor de derde gemiste GP gaan er 10 punten af.
                                Mis je dus geen enkele GP, dan hou je op het eind nog 20 bonuspunten over.
                                Mis je 1 GP, dan hou je op het eind nog 15 bonuspunten over.
                                Mis je er 2, dan hou je nog 10 punten over.
                                En mis je er 3 of meer, dan hou je dus ook geen enkele bonuspunt over.

Zo, hopelijk kunnen jullie je allemaal een beetje vinden in deze oplossing. Indien iets niet duidelijk is mogen jullie altijd iets laten weten.

Dit is alvast de nieuwe stand (op de afbeelding klikken voor de grotere versie):

Onderaan zie je de laagste score per GP.
                                Rechts het aantal keren dat je nog een GP kan missen. (per gemiste GP gaat er een kruisje weg)
                                En in de tabel "BONUS" het aantal bonuspunten dat je nog overhebt.
                                Last edited by ; 27/05/2007, 19:34.

Comment

Goede oplossing !

BTW als het even kan smijt je dan ook es het gemiddelde van de GP eronder ?
                                  Eens leuk om te zien, ik denk dat Australië en Monaco met een "gebuisd" gemiddelde zitten ...

Comment

Working...
                                  X