Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Spanje 2007

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Audiboy Bekijk Berichten
    Alonso = hoogmoedig
    Hij was sneller, met een beetje geluk zou hij er wel voorbij geraakt zijn. (moest Massa niet direct tegensturen)

Wat was het probleem eigenlijk voor Heidfeld?

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
    2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
    2012-...
    '07 BMW 118d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
      Wat was het probleem eigenlijk voor Heidfeld?
      Heidfeld is uiteindelijk uitgevallen door problemen met de versnellingsbak, natuurlijk was zijn race al omzeep na zijn pitstop en het rondje zonder wielmoer.

Voor de rest wel een leuke race en weer eens punten voor Rosberg en Williams. Ook knap van Coulthard en Sato.

Comment

Wat een saaie race!!

En Alonso was duidelijk al voorbij Massa hé. Was een gewaagd maar fair maneuver. Als je de on board beelden bij Alonso ziet stuurt ie de bocht in en er is geen Ferrari te zien. Massa's maneuver was van de orde : "Liever alle twee uitvallen dan dat jij me inhaalt."

Maar alé, fantastisch wat Hamilton allemaal doet.
        Maar zo saai dat ik af en toe weggezapt heb...
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
          Wat een saaie race!!

En Alonso was duidelijk al voorbij Massa hé. Was een gewaagd maar fair maneuver. Als je de on board beelden bij Alonso ziet stuurt ie de bocht in en er is geen Ferrari te zien. Massa's maneuver was van de orde : "Liever alle twee uitvallen dan dat jij me inhaalt."

Eigenlijk is dat 'the spirit' hé !

Immers, wie één keer remt, remt àltijd als ie met die coureur in duel gaat. 't Is ook een psychologisch duel, uiteindelijk.

Zoals het inhaalmanoevre van Hakkinen op Schumacher, op Spa, in 2000, met Zonta (BAR) in 't midden. Schitterend inhaalmanoevre. En Hakkinen wist, dat, als het erop aan zou komen, Schumacher toch zou remmen.

Comment

niet veel raars die race. Ben zelf in slaapgevallen . Ik vond dat massa zijn lijn en snelheid behield. Oohja het was mooi om te zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
              Eigenlijk is dat 'the spirit' hé !

Immers, wie één keer remt, remt àltijd als ie met die coureur in duel gaat. 't Is ook een psychologisch duel, uiteindelijk.

Zoals het inhaalmanoevre van Hakkinen op Schumacher, op Spa, in 2000, met Zonta (BAR) in 't midden. Schitterend inhaalmanoevre. En Hakkinen wist, dat, als het erop aan zou komen, Schumacher toch zou remmen.
              Fuck massa

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                Fuck massa

Denk je? Dankzij hem gebeurde er tenminste eens iets in de wedstrijd !

Van Alonso kunnen we dat niet zeggen. Ie deed zelfs geen poging om Hamilton in te halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                  Denk je? Dankzij hem gebeurde er tenminste eens iets in de wedstrijd !

Van Alonso kunnen we dat niet zeggen. Ie deed zelfs geen poging om Hamilton in te halen.
                  Logisch, Alonso was ook niet meer zo snel als Hamilton. Dankzij de touché van Massa was Alonso's auto ook niet meer optimaal, zijn balans was verstoord.

Ik blijf erbij, Massa blijft een onverantwoord rijdende Braziliaan, die vliegt er nog wel een paar keren uit onbezonnenheid af. Het eerste voorbeeld hadden we al in Sepang.

(Het is overduidelijk dat hij de snelheid bezit)

Comment

Logisch, Alonso was ook niet meer zo snel als Hamilton. Dankzij de touché van Massa was Alonso's auto ook niet meer optimaal, zijn balans was verstoord.

Ik blijf erbij, Massa blijft een onverantwoord rijdende Braziliaan, die vliegt er nog wel een paar keren uit onbezonnenheid af. Het eerste voorbeeld hadden we al in Sepang.

(Het is overduidelijk dat hij de snelheid bezit)
                    Ergens heb je wel een punt. Ie heeft overduidelijk talent en is snel. Maar ik was gisteren aan het denken: "kan ie eigenlijk eens winnen wanneer ie nièt vanaf de pole start?" De meeste overwinningen van Massa werde behaald vanaf de pole. Eigenlijk, op zich, relatief 'gemakkelijke' overwinningen: zorgen dat je de koppostie behoudt, en dan wat voorsprong opbouwt.

Massa moet voor mij eerst nog bewijzen dat hij 'inzicht' heeft in het verloop van een wedstrijd én dat hij duels aankan. Daarmee bedoel ik: onder druk staan en geen fouten maken, én anderen onder druk zetten en eventueel inhalen.

Misschien is 't een kwestie van ervaring.

Overigens lijkt het me dat deze GP toch wel een tik was voor Raikkonen. In de WK-stand plots 8 punten achter, en ook een achterstand op teamgenoot Massa. Ie zal snel terug moeten winnen, anders denk ik dat ie z'n titeldromen kan opbergen ...

Comment

Dat bemerkte ik gisteren ook, na de race verdween hij meteen van het circuit. Ik denk dat hij ook opbokst tegen de mentale band tussen Ferrari & Massa.

Ik hoop dat hij de wagen snel afgesteld krijgt zoals hij wilt zodat hij z'n snelheid tentoon kan stellen.

Comment

Dat bemerkte ik gisteren ook, na de race verdween hij meteen van het circuit. Ik denk dat hij ook opbokst tegen de mentale band tussen Ferrari & Massa.

Ik hoop dat hij de wagen snel afgesteld krijgt zoals hij wilt zodat hij z'n snelheid tentoon kan stellen.
                        Hij was zelfs al tijdens de race vertrokken.
                        Ik begrijp Massa z'n maneuver op zich wel hoor. Alonso MOET voor de titel gaan. Op dit moment rijdt Massa vooral voor elke overwinning. Maar mijn idee: als je duidelijk ingehaald bent, maak je plaats. Zo is het bv ook in de Moto GP.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik vind niet dat Massa plaats had moeten ruimen.

Als ik Alonso was geweest, had ik gewoon rustig erachter gaan rijden, en hem wat opjagen, hij begint dan toch fouten te maken...
                          Door dit manoeuvre heeft Alonso zichzelf uitgeschakeld voor de overwinning en de leidersplaats in het kampioenschap.
                          Ofwel had ie zelf een metertje meer moeten open laten, dan had Massa hem niet geraakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                            Wat een saaie race!!

Alonso ervoorbij... inderdaad, hij had een neuslengte voor, maar vergeet niet dat Massa de ideale lijn had he! Alonso kon de apex, de 'koord' niet halen, en ik heb het dan over de rechtse van die chicane
                            Het feit dat Alonso er aan de buitenkant z'n neus voorbij kon zetten maakt het anders dan andere situaties, waar het inhaalmanoevre meestal langs de binnenkant wordt uitgevoerd.

Vind het niet noodzakelijk fout wat Massa daar doet... Race-incident, zoals ze zeggen.
                            Last edited by Lotuzzz; 14/05/2007, 14:13.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Hier nog 'n fotoverslag van BMW

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment