Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Belgium Ypres Westhoek rally 2007 (22 en 23 juni 2007)
En belangrijker nog: Leider Casier verliest zomaar even 3 minuten!!
Gracht ingeweest.
Terwijl de posities zich leken te stabiliseren, viel er weer een belangrijke omwenteling te noteren. Bernd Casier wilde van de tweede ronde gebruik maken om een veilige voorsprong op te bouwen op de verrassend snelle Italiaan Rossetti, zodat hij wat rustiger zou kunnen beginnen aan de lange slotproef van Heuvelland. Bernd trachtte lekke banden te vermijden en, na de proef van Watou, had hij 15" voorsprong opgebouwd. Maar, de voorzichtigheid werd niet beloond. In Krombeke nam de piloot van Peugeot-België een koord te voorzichtig, waardoor de carterplaat op het asfalt schuurde. De 207 S2000 sprong uit de koord en schoof in een gracht. De toeschouwers snelden ter hulp, maar het kostte een achterbumper en drie minuten voor de Peugeot weer op weg kon.
Nja, voorzichtig is nooit goed éh... Zeg tegen een voetballer dat ze met gelijkspel genoeg hebben, verliezen ze gegarandeert
Pieter Tsjoen zegt dat hij stopt met rallyrijden achter zijn opgave in Ieper.
Pieter Tsjoen zet een punt achter zijn loopbaan als rallyrijder. De viervoudige Belgische kampioen kondigde zijn afscheid aan na zijn opgave in de vooravond in Ieper. Tsjoen en zijn trouwe sponsor Vergokan verdwijnen evenwel niet uit de rallysport. Het duo zet het rallyprogramma op zijn minst tot 2009 voort met een andere rijder, vermoedelijk Freddy Loix.
Wellicht stapt Freddy Loix nu in de Vergokan Abarth. Na de opgave in Ieper wordt het Belgisch programma met de VW Polo waarschijnlijk stopgezet.
Bron: www.pitstoptv.be
Kort samengevat:
Vrijdag hebben;
Isik Volkan (4) weggevallen in Zonnebeke 1 (motor)
Toth Jones (20) weggevallen in Langemark 1
Priem Nikias (72) weggevallen in Dikkebus 2 (mechanische pech)
Debackere Melissa (30) weggevallen in Zonnebeke 2 (mechanische pech), maar kwam weer aan de start voor de tweede dag
en zaterdag; (voor zover ik weet)
Betti Luca (24) weggevallen in Heuvelland (versnellingsbak)
Sola Dani (8.) weggevallen (de honda's hebben het dus niet gehaald )
Loix Freddy
Tsjoen Pieter
...
Eindklassement (t'is wel (nog) niet officieel, kheb het zelf wat opgesteld)
1 Rossetti Luca 2:28:43.9
2 Garcia Odeja Enrique 2:39:02.5
3 Cols Larry 2:39:03.1
4 Navarra Andrea 2:40:47.8
5 Casier Bernd 2:41:09.5
Ieper was toppie!!!
Op kp krombeke bij ne hoop Spaanjes journalisten gestaan er was er ene bij die een live-reportage aan het doen was voor de radio ginds. Echt wel zot!
Afdaling van de kemmel is toch wel indrukwekkend!!
Ook net thuis van de rally. Vrijdag 4kp's gedaan en gisteren ook. Twas geestig maar juist jammer dat we met die vaste punten zitten waar de motards om te disc's komen zodat we niet meer kp's konden doen...
Cols en Colsoul zijn na de wedstrijd nog gediskwalificeerd.
Technische onregelmatigheden, verstevegingsbuizen in de deuren die niet aanwezig waren...
Dat is zo om zot te worden éh, je geeft je daar twee dagen lang op het scherp van de snee, je haalt een mooie tweede plaats en daarna wordt je doodleuk uit de wedstrijd gezet... Zo'n wagen is toch voorbij de technische keuring geraakt!?
Ja maar ze kunnen die erna nog aangepast hebben hé, tijdens een service of na de technische keuren ofzo
Waarom verstevingingsbuizen uit uw deur halen na de technische keuring? Die buizen zijn toch al in van die carbon-titanium-achtige toestanden zodat ze niet veel wegen... Of heb ik het mis?
Nja, ik had nog zover niet gedacht Als het is om er voordeel uit te halen als rijder ten nadele van de (voor iedereen verplichte) veiligheid vind ik het niet erg dat ze gedisqualificeerd zijn...
Comment