Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Toevallig heb ik daarstraks op de site van McLaren een interview gezien met Hamilton waarin hij zei dat, om echt snel te gaan, je de afsluiting zéér lichtjes moet aanraken.
flauw... Mansell zei begin jaren '90 al: "Voor een perfect rondje Monaco moet je da muur/afsluiting raken"
gebeuren er eigenlijk veel ongelukken in Monaco? Want zo 1 ongeluk kan toch serieuze gevolgen meebrengen op zo'n circuit? Want ik kan me dat percies niet meer herinneren.
Heb onlangs nog een leuke site ontdekt ik weet niet of dat hij hier al gestaan heeft. :http://www.f1-club.be/
Uiteraard is dit een goede site... Ik schrijf hier af en toe colums voor. Is nu weeral enige tijd geleden, maar toch. Ken de mensen zeer goed
Btw, ook mooie prestatie van Webber weeral. Ondanks verschillende problemen de afgelopen dagen...
Go Webber!!!
Als het regent zal het best nog wel een spannende GP worden!
En of het regent of niet, ik denk dat Hamilton gaat winnen.
Zelden heel zware, omdat de snelheden zo laag liggen. Het ergste wat ge kunt doen, is bij het uitrijden van de tunnel volle bak op die scheiding rijden (zoals die Duitser in zijn Sauber eens gedaan heeft). Als je snelheid verliest daar is er prolly geen probleem, maar tegen de 300 op zo een scheiding, dat overleef je makkelijk niet. Ze zetten die meer en meer naar achter, en de piloten weten ook dat als je daar een prob hebt, dat je moet zorgen dat je tegen de muur rijdt ofzo.
In de jaren 50 en 60 vloog er af en toe iemand over de muur en boenk de zee in ... zelfs met de huidige snelheden hebben ze ervoor gezorgd dat dat niet gebeurt. Het zou me totaal niet verwonderen dat er mensen zo verdronken zijn, maar dat is dan niet noodzakelijk in een F1 race (andere tak of van voor F1).
't Was die Brit in de BAR.
Dacht dat het ook Mansell was die zei: "racen in Monaco is zoals met een heli in je eigen woonkamer vliegen," maar ben er niet zeker van.
Zelden heel zware, omdat de snelheden zo laag liggen. Het ergste wat ge kunt doen, is bij het uitrijden van de tunnel volle bak op die scheiding rijden (zoals die Duitser in zijn Sauber eens gedaan heeft). Als je snelheid verliest daar is er prolly geen probleem, maar tegen de 300 op zo een scheiding, dat overleef je makkelijk niet. Ze zetten die meer en meer naar achter, en de piloten weten ook dat als je daar een prob hebt, dat je moet zorgen dat je tegen de muur rijdt ofzo.
In de jaren 50 en 60 vloog er af en toe iemand over de muur en boenk de zee in ... zelfs met de huidige snelheden hebben ze ervoor gezorgd dat dat niet gebeurt. Het zou me totaal niet verwonderen dat er mensen zo verdronken zijn, maar dat is dan niet noodzakelijk in een F1 race (andere tak of van voor F1).
Die Duitser was Karl Wendlinger, was Monaco 94 het weekend na het zwarte weekend. Sauber heeft meteen daana beslist om de cockpit te verhogen zoals toen in cart al deden en vanaf 96 ook de standaard werd in de F1.
Dat was het einde van de F1-loopbaan voor wendlinger, maar hij is nog altijd een goed GT piloot.
Een van de zwaarste crashes in Monaco is van Lorenzo Bandini in 1967. Toen reden ze eigelijk met laagvliegende vuurbommen. Bij het uitkomen van Nouvelle Chicane raakt hij de muur en wat overbleef was gewoon 1 vuurzee. De man overleeft het ongeval niet.
ik versta daar echt nix van van da frans
Normaal is dat wel op sporza als ik me niet vergis maar ik check altijd de website maar staat nooit bij of ze het uitzenden.
ik versta daar echt nix van van da frans
Normaal is dat wel op sporza als ik me niet vergis maar ik check altijd de website maar staat nooit bij of ze het uitzenden.
Tegen 14u es zappen he, één of canvas...
Of natuurlijk RTBF, goed voor uw Frans én uw F1-kennis
Comment