Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grand Prix van Monaco

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk Berichten
    Inhalen is niet onmogelijk in Monaco.Denk bvb maar aan M. Schumacher op Barichello in 2005, na de tunnel.
    Het verschil in banden zat er vorig jaar nog voor iets tussen dat er ingehaald werd.
    Zonder dat, is het met de huidige reglementering een onbegonnen zaak.
    Ook het feit dat de laatste alsmaar competitiever worden ('klantenchassis') is niet positief voor de spektakelwaarde in Monaco...

Comment

• De FIA gaat onderzoeken of McLaren teamorders heeft uitgevaardigd tijdens de GP van Monaco gisteren. De beslissing van de FIA volgt op verklaringen van McLaren-topman Ron Dennis en vooral op felle kritiek in de Britse media, die graag Lewis Hamilton hadden zien winnen.

De dubbel van McLaren krijgt nog een staart. Dennis vertelde na de race dat zijn rijders niet eens voluit waren gegaan “om de remmen te sparen”. Alonso, die de race won, en Hamilton hadden na de eerste pitstop de opdracht gekregen vaart te minderen en elkaar niet aan te vallen. Het ging volgens Dennis om een strategie van het team om het best mogelijke resultaat te behalen, en er was zeker geen sprake van team-orders.
      De Britse pers, die al weken om een eerste zege van Hamilton aan het bidden is, ziet het helemaal anders. Vooral de tabloïds sparen Dennis niet en spreken onverbloemd van sabotage, “omdat Hamilton niet mocht winnen”.
      De FIA springt nu mee in de dans en zal nagaan of McLaren niet gezondigd heeft tegen de “International Sporting Code”, m.a.w. of er sprake was van teamorders, en die zijn sinds de Ferrari-vaudeville van Oostenrijk 2002 verboden.
      Dennis is zich van geen kwaad bewust. De Brit zegt dat zijn team een strategie heeft toegepast en geen teamorders heeft toegepast om Alonso de zege te schenken.
      BRON: www.pitstop.tv

Jaja, geen spanning op de baan, dus vinden ze maar iets voor nààst de baan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten

Ferm overdreven vind ik, maar ik bekijk het natuurlijk door McLarenfan-ogen.

Comment

overdreven nee? Gerechtigheid!

Tmoest ferrari maar eens zijn die dit doen...

Comment

ik bekijk het niet als fan van McLaren maar vindt het weer een manier om Ferrari te bevoordelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten

op een ander circuit zou ik dat nog kunnen geloven, maar hier was alonso gewoon nooit in te halen, tenzij hij den decor zou ingaan...dus het beste voor het ganse team was te berusten in de uitslag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                overdreven nee? Gerechtigheid!

Tmoest ferrari maar eens zijn die dit doen...
                Der is in mijn ogen nog altijd een serieus verschil tussen 50m voor de finish u stilstellen om schumacher zo voorbij te laten en te laten winnen en in Monaco te zeggen als je op plaats 1 en 2 rijdt om die posities vast te houden en nietmeer onderling te vechten voor P1 en zo een immens grote kans hebben om elkaar eruit te rijden...

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                op een ander circuit zou ik dat nog kunnen geloven, maar hier was alonso gewoon nooit in te halen, tenzij hij den decor zou ingaan...dus het beste voor het ganse team was te berusten in de uitslag.
                2nd that!

Comment

• het gaat er eigenlijk om dat de Britse pers McLaren aanvalt omdat volgens hun Hamilton z'n eerste zege ontlopen is..
                  hij kon dan mss Alonso niet op het circuit inhalen, maar wel via de pits.. Hamilton's oorspronkelijke strategie was een 1stopper, integenstelling tot een 2stopper voor Alonso..
                  die strategie hebben ze in de race omgegooid, eigenlijk ten voordele van Alonso, ook had Hamilton voor 5ronden extra benzine aan boord tov Alonso, en hebben ze hem na reeds 3 ronden binnengeroepen omdat ie dreigde voor Alonso te geraken

het gaat dus niet om Ferrari, maar gewoon de Britse pers die wouden gewoon Hamilton zien winnen..

Comment

• Wat een zever...

Er zijn teamorders en teamorders.
                    Een ploegmaat die enkele meters voor de finish zijn gas lost om de andere te laten passeren is nog altijd iets anders dan beide kalm houden en hen de raad geven om hun posities te behouden. Als Hamilton had geprobeerd en het was mislukt en beiden reden in de vangrails, dan waren ze de schande van het weekend. Een mes dat langs 2 kanten snijdt!

En ik durf er mijn kop op zetten dat Barrichello en Massa verscheidene keren het order hebben gekregen om Schumacher niet aan te vallen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                      Wat een zever...

Er zijn teamorders en teamorders.
                      Een ploegmaat die enkele meters voor de finish zijn gas lost om de andere te laten passeren is nog altijd iets anders dan beide kalm houden en hen de raad geven om hun posities te behouden. Als Hamilton had geprobeerd en het was mislukt en beiden reden in de vangrails, dan waren ze de schande van het weekend. Een mes dat langs 2 kanten snijdt!

En ik durf er mijn kop op zetten dat Barrichello en Massa verscheidene keren het order hebben gekregen om Schumacher niet aan te vallen!

Letterlijk alleszins niet, want de FIA luistert mee.

Maar niks verbiedt het team natuurlijk om een loonsverhoging aan te bieden via de boordradio, natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                        Der is in mijn ogen nog altijd een serieus verschil tussen 50m voor de finish u stilstellen om schumacher zo voorbij te laten en te laten winnen en in Monaco te zeggen als je op plaats 1 en 2 rijdt om die posities vast te houden en nietmeer onderling te vechten voor P1 en zo een immens grote kans hebben om elkaar eruit te rijden...

2nd that!

remember Australia '98 Mclaren en mika...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinister Bekijk Berichten
                          remember Australia '98 Mclaren en mika...

Dat was een uitzondering en niet echte teamorders. Ze hadden bij Mclaren de afspraak wie als eerste door de eerste bocht ga mag winnen. In die race was dat Mika, maar iemand had de radioverbinding bij Mclaren verstoord en Mika naar binnen geroepen. Coulthard heeft toen zelfstandig beslist om Mika terug voor te laten.

Comment

• Ecclestone: "Uitsluiting dreigt voor McLaren"

Volgens Formule 1-baas Bernie Ecclestone kan het team van McLaren uit het kampioenschap worden gezet, als zij schuldig blijkt aan het geven van teamorders in de Grand Prix van Monaco. McLaren-coureurs Fernando Alonso en Lewis Hamilton kwamen in Monaco als eerste en tweede aan de finish. De FIA onderzoekt nu of de Britse renstal tijdens de race geen teamorders heeft gegeven aan haar coureurs. Het opzettelijk beïnvloeden van de uitslag van een race is ten strengste verboden.

Ecclestone zei tegen het Britse Sportsmail: "Als er teamorders zijn gegeven waarin een coureur de opdracht kreeg om aan de kant te gaan voor zijn teamgenoot of de coureurs werd verteld om de huidige posities vast te houden, dan druist dat tegen al onze sportieve regels in. Als dit zo blijkt te zijn, dan zou McLaren er nog goed vanaf komen met een boete zoals Ferrari die destijds kreeg. Voor McLaren dreigt uitsluiting uit het kampioenschap of puntenaftrek."

In de Grand Prix van Oostenrijk van 2002 liet toenmalig Ferrari-coureur Rubens Barrichello na een dominante race zijn teamgenoot Michael Schumacher vlak voor de finishlijn voorbij. Schumacher werd daarop getrakteerd op een groot fluitconcert van het Oostenrijkse publiek. Ferrari kreeg een boete van één miljoen euro. Echter niet voor het vervalsen van de uitslag, maar voor het verstoren van de podiumceremonie. Geschrokken van de heftige reactie van het publiek besloot Schumacher de hoogste trede van het podium alsnog af te staan aan zijn Braziliaanse teammaat. Hierna werden de regels wel zo aangepast dat het geven van teamorders voortaan verboden zou zijn.

"Een geldboete zou bij McLaren gewoon niet hetzelfde effect hebben als een puntenaftrek", meent Ecclestone. McLaren gaat nu met 76 punten aan de leiding in het constructeurskampioenschap. Ferrari staat tweede met 56 punten.
                            hm, leuk om weten

Comment

• Bluf.Ecclestone kan zich niet permiteren McLaren uit het kampioenschap te zetten.

Comment

• Tuurlijk niet

't Is wel de grootste opportunist ooit
                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Bluf.Ecclestone kan zich niet permiteren McLaren uit het kampioenschap te zetten.
                                  Een puntenaftrek zou dan weer wel kunnen, maar zover zal het wel niet gaan zeker

Comment

• 'Hoe maak ik van een mug een olifant?'

Comment

• Et voila, Mclaren vrijgesproken zonder sancties:

Enter the world of Formula 1. Your go-to source for the latest F1 news, video highlights, GP results, live timing, in-depth analysis and expert commentary.

En terecht.

Comment

• inderdaad, was wel te verwachten

Comment

Et voila, Mclaren vrijgesproken zonder sancties:

Enter the world of Formula 1. Your go-to source for the latest F1 news, video highlights, GP results, live timing, in-depth analysis and expert commentary.

En terecht.

Ik had me kreupel gelachen mocht Massa uiteindelijk toch gewonnen zijn.

Comment

Working...
                                          X