Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De jonge Belg Val Hillebrand trekt in extremis richting Le Mans voor de 75ste editie van de legendarische 24-uursrace. De Franse constructeur Courage trok de voormalige wereldkampioen FIA Sportscar in laatste instantie aan. Hillebrand deelt het stuur van de LMP1 Courage LC70 AER onder startnummer #10 met twee Franse rijders, de ervaren uithoudingsspecialist Jean-Marc Gounon en de jonge Guillaume Moreau. Van Hillebrand is de tweede Belg die in Le Mans aan de start zal verschijnen en de enige landgenoot die een prototype zal besturen.
De jonge Belg Val Hillebrand trekt in extremis richting Le Mans voor de 75ste editie van de legendarische 24-uursrace. De Franse constructeur Courage trok de voormalige wereldkampioen FIA Sportscar in laatste instantie aan. Hillebrand deelt het stuur van de LMP1 Courage LC70 AER onder startnummer #10 met twee Franse rijders, de ervaren uithoudingsspecialist Jean-Marc Gounon en de jonge Guillaume Moreau. Van Hillebrand is de tweede Belg die in Le Mans aan de start zal verschijnen en de enige landgenoot die een prototype zal besturen.
Nope is al afgeblazen. Courage heeft in extremis nog de Zweedse ex-F1-rijder Stefan Johansson aangetrokken. Hillebrand was al ter plaatse voor de scrutineering en stond in race-overall op de Place des Jacobins in Le Mans toen hij het nieuws vernam. Het was dan ook een harde klap voor hem.
Nope is al afgeblazen. Courage heeft in extremis nog de Zweedse ex-F1-rijder Stefan Johansson aangetrokken. Hillebrand was al ter plaatse voor de scrutineering en stond in race-overall op de Place des Jacobins in Le Mans toen hij het nieuws vernam. Het was dan ook een harde klap voor hem.
De eerste kwalificatiesessie in Le Mans was goed één uur bezig, toen de JLOC Lamborghini Murcielago met de Italiaan Apicella achter het stuur, in de eerste chicane van de lange rechte lijn zwaar van de baan ging. De sessie werd onmiddellijk onderbroken.
Om 20u40 kwam het nieuws dat Apicella naar het medisch centrum werd overgebracht voor de klassieke check-up. Maar over zijn toestand is voorlopig niks bekend. De medische urgentiediensten hadden zowat 20 minuten nodig om de Italiaan uit het wrak van de Lambo te halen.
Ondertussen hadden Peugeot en Audi er de eerste schermutselingen opzitten. Om 20u05 had Frank Biela de snelste tijd geklokt voor de #8 Peugeot van ondermeer Bourdais, wiens 908 eerder tijdens de sessie wat problemen met de achtertrein had. Verderop vinden we voorlopig de #3 Audi, de #7 Peugeot en #2 Audi. Snelste man Biela vond de piste overigens vuiler en trager dan tijdens de testdag, alhoewel zijn tijd nauwelijks trager was dan tien dagen geleden.
De snelste benzine-LMP1 is de #16 Pescarolo.
Om 20u54 werd groen gegeven voor nog 6 minuten in de eerste kwalificatiesessie.
Comment