Mededeling
Collapse
No announcement yet.
24 Heures du Mans 16-17 juni 2007
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenTe Zalig gewoon !!!!!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Oreca Bekijk BerichtenIk zogoed als niks, amper een uur en dan nog enkel de finish.
Mja, Peugeot...Ze hadden gezegd dat dit jaar een leerjaar zou zijn, maar ik kon maar hopen. Ben al blij dat Audi eindelijk eens wat tegenstand krijgt.
Ik vrees dat'k ga moeten toegeven aan digitale tv voor volgend jaar, dit wil ik nooit meer meemaken.Een jaar zonder Le Mans is een verloren jaar voor mij.
Spijtig genoeg krijg je alleen motors tv in abbonement, je moet er dus maandelijks voor betalen
Comment
-
Ik vind de Audi's mooier dan de Pugs, het lijkt of Peugeot het dak er achteraf pas heeft opgekleefd. Ik dacht dat de LMP's verplicht terug overdekt moesten zijn? Of is dit pas vanaf volgend jaar? Hoeveel is de inkom eigenlijk voor de race?BMW = Freude Am Fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk BerichtenIk dacht dat de LMP's verplicht terug overdekt moesten zijn? Of is dit pas vanaf volgend jaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk BerichtenIk vind de Audi's mooier dan de Pugs, het lijkt of Peugeot het dak er achteraf pas heeft opgekleefd. Ik dacht dat de LMP's verplicht terug overdekt moesten zijn? Of is dit pas vanaf volgend jaar? Hoeveel is de inkom eigenlijk voor de race?
Comment
-
Ik was er vorig weekend -voor de 3e opéénvolgende keer- ook bij in Le Mans. Deze keer had ik men reflex camera thuis gelaten om meer vd race (lees: sfeer) te kunnen genieten, wel had ik m'n klein digitaal cameratje bij.
Sinds enkele dagen staat op http://www.BTSpictures.be een album online met foto's van de pitwalk...
Enkele thaesers:
Comment
-
-
Dit is trouwens wat er gebeurd was met de JLOC Lambo tijdens de kwalificaties:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk BerichtenDit is trouwens wat er gebeurd was met de JLOC Lambo tijdens de kwalificaties:
http://les24hdumans.free.fr/joomla/i...id,93/id,5285/
Comment
-
NU (sfeer)verslag op la une!!
Comment
-
Comment
-
Ook hier effe een kort verslagje neerplanten.
Ben dus dit jaar voor de eerste maal naar de 24h gaan kijken. Woensdag al vertrokken en dat was blijkbaar net op tijd... De meeste campings waren op voorhand al uitverkocht, maar toch een plaatsje gevonden op de verst afgelegen camping Beausejour. Eigenlijk was dit wel een voordeel, zo kon er tenminste geen dronken toerist in je tent komen pissen. En de 10 minuten stappen naar het circuit nam ik er ook graag bij.
Donderdag enorm slecht weer gehad, maar gelukkig ligt er een museum vlak naast het circuit. Een beetje te vergelijken met de Erlebniswelt aan de Nürburgring, maar dan meer op de wagens gefocust. Eigenlijk bijzonder weinig info over de geboorte en de groei van het ciruit zelf.
Na een middagmaal een eerste keer het circuit zelf bezocht. Vooral de paddock was de moeite waard, en leek me nog vrij nieuw te zijn.
Vrijdag een toertje gemaakt over het ciruit (ja, met de wagen) van Le Mans over Les Hunaudières tot in Mulsanne, en zo naar Arnage. Ik kan me wel voorstellen wat het moet geven om tegen 300+ km/u door dat landschap te vliegen... Namiddag was er de traditionele parade van de piloten, en was er ook de mogelijkheid om een pitwalk te doen. Enkel jammer van die regenbui toen. Met een natte broek dan maar terug naar de camping gewandeld, en onderweg meer exclusief spul gezien dan in een normaal jaar (Pagani Zonda, Aston DB7 Zagato, Murcie LP640,...) En het leukst van al is dat al deze mensen gewoon op de campings blijven slapen...
Zaterdag was race-dag. En een enorme drukte. Al om 7u stond er een lange rij wachtenden aan de poorten. Na een omweg over enkele campings (Houx & Maison Blanche) uiteindelijk toch geprobeerd ergens een plaatsje te bemachtigen, maar helaas. Echt overal stonden de mensen een rij of 10 dik. Gelukkig waren er nog reuzeschermen waarop je de race kon volgen. Jammer van de lange safety-car na de crash van de Audi, maar dat hoort er allemaal bij. Ook enorm opvallend (of net niet eigenlijk) is het geluid van de Peugeots. Net alsof er een trein voor je passeert. Gelukkig waren de Panoz'en om dat een beetje te compenseren...
Na een erg korte en vooral koude nacht rond 3u teruggegaan naar het circuit om het mooiste moment mee te maken : de race bij zonsopgang. Altijd prachtig om naar te kijken, maar blijkbaar een moeilijk moment voor sommige piloten. Bij Maison Blanche ging er wel meer dan een even het gras afrijden.
En over de race zelf : voor mij mocht het toch wel wat spannender zijn... 10 rondjes voorsprong is toch net iets te. Ook een dikke proficiat aan Peugeot, dat toch wel een knappe come-back maakte.
Foto's zijn er natuurlijk ook weer (bijna 3000), en die volgen ooit wel eens
Comment
Comment