Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heidfeld werd ook klaargestoomd en toch kozen ze voor Raikonnen. Heidfeld is lange tijd veel te zwaar onderschat geweest, spijtig
Dat is waar. Maar ik denk dat het 'klaarstomen' nog op een ander niveau was... Hamilton sinds de karts, en blijkbaar nogal persoonlijk onder de hoede genomen door Ron.
Maar het kan mij nu ook niet zo hard schelen dat Hamilton z'n nog maar zesde race wint... De manier waarop hij rondrijdt en z'n constante niveau zijn des te verbazender.
Nu, in een eerste seizoen is er geen druk, en daar profiteert hij van. De andere 3 protagonisten hebben wél titelambities.
01 Juni, 15:18 | De Grand Prix van Canada wordt een belangrijke race voor Robert Kubica, zo zegt de Pool zelf. Op dit circuit denkt de BMW-coureur namelijk een antwoord te krijgen op het feit of hij zich goed heeft aangepast aan de nieuwe Bridgestone-banden.
Meerdere coureurs hebben dit jaar al aangegeven moeite te hebben met de nieuwe standaardbanden van Bridgestone, die van een hardere compound zijn dan die van vorig jaar. Hierdoor moeten coureurs een soepelere rijstijl aannemen om snel te zijn, terwijl er vorig jaar nog agressief gereden kon worden. Het Circuit de Gilles Villeneuve in Montreal, waar de Grand Prix van Canada gereden wordt, is een circuit waar coureurs met een agressieve rijstijl vaak goed uit de voeten kunnen. Zo ook Kubica tijdens de vrijdagtrainingen vorig jaar, die hij als snelste afsloot. Begin dit jaar had de Pool echter grote moeite zich aan te passen aan de nieuwe Bridgestones en moest hij zijn rijstijl aanpassen.
Bij de Canadese Grand Prix van dit jaar over iets meer dan een week, hoopt Kubica dan ook antwoord te krijgen op de vraag of hij zich inmiddels goed heeft aangepast aan de nieuwe banden. "Vorig jaar ging het erg goed voor mij op de vrijdag," kijkt Kubica terug op Autosport.com. "Ik hoop dat ik die prestatie dit jaar kan herhalen. Ik denk dat onze auto het er goed zal doen, omdat hij meestal goed presteert minder neerwaartse druk. Daarnaast vind ik het circuit erg leuk, omdat het stratencircuit is. In het begin is er erg weinig grip, maar dat verbetert naarmate het weekend vordert."
"Het zal interessant worden om te zien hoe ik er dit jaar met de Bridgestones kan omgaan, in vergelijking met de Michelins van vorig jaar," haakt Kubica in op het bandenthema. "Ik heb mijn rijstijl hiervoor moeten veranderen. Ik zal nu goed kunnen zien hoe groot de invloed hiervan is geweest. Montreal is een circuit die goed bij mijn rijstijl past en daar heb ik vorig jaar veel voordeel van gehad. Maar aangezien ik nu niet op dezelfde manier kan rijden als in 2006, zullen we nog even moeten afwachten hoe het er nu zal gaan."
De conditie van Robert Kubica is stabiel nadat hij bij een zware crash Canadese Grand Prix zijn been brak. De Pool lijkt geen verdere blessure's te hebben en zal waarschijnlijk zo'n twee maanden uitgeschakeld zijn.
In de 26e ronde werd Kubica met een snelheid van 250 kilometer per uur gelanceerd door een van de Toyota's. De Pool vloog in de muur en kaatste na een koprol terug de baan op om tegen de muur aan de overkant tot stilstand te komen.
De safety car kwam direct de baan op terwijl Kubica afgevoerd werd naar het medisch centrum op het circuit in Montreal.
De kans is aannemelijk dat Kubica nu zal worden vervangen door BMW-testrijder Sebastian Vettel.
Hamilton won z'n eerste Grand Prix, en je moet eens kijken naar de stand in het kampioenschap: 8 punten voor op Alonso, 15 op Massa en 21 op Raikkonen...
Maar da's niet het belangrijkste.De klapper van Kubica was de ergste in jaren in de F1, erger dan Ralf in 2004 in Indianapolis of Burti op Spa '01, gruwelijk om te zien.Ik hoop dat het goedkomt met z'n benen, maar hij leeft tenminste nog.Brrr.
Oja, en nog een slotnoot:
Alonso is weldegelijk een natuurtalent F1, beetje flauw om hem af te breken omdat je hem gewoon niet kan hebben. Mocht hij in de BMW-Sauber of de Ferrari dan is iedereen hier natuurlijk laaiend enthousiast. Kijk naar wat hij gepresteerd heeft bij Minardi, bij Renault ook. Vorig jaar heeft hij Schumacher verslagen in een wagen die het grootste deel van het seizoen inferieur was aan de Ferrari.
Comment