Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van USA 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Saaie race? Ik bleef met ongeduld kijken naar de lange muur in de hoop dat ze daar met die temperaturen klapbanden zouden hebben of ertegen vlammen ofzo Helaas helaas, 't mocht niet zijn.

    Comment


    • #82
      nog een belangrijk iets over Magny-Cours: het circuit zelf is zo glad en plat als een biljartlaken.. (werd althans meerdere malen gequote door de commentators op tv)

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
        nog een belangrijk iets over Magny-Cours: het circuit zelf is zo glad en plat als een biljartlaken.. (werd althans meerdere malen gequote door de commentators op tv)
        Bijkomend is dat de auto's enorm hard afgesteld kunnen worden en door het platte asfalt heel dicht tegen het "deck" gelegd kan worden. Dan is het belangrijk of je wagen veel aerodynamische / mechanische grip heeft.

        Comment


        • #84
          Om even op de alonso-hamilton clash terug te komen: ik heb de indruk dat alonso der onderdoor gaat. Hij voelt nu meer een meer dat hij sterke concurrentie krijgt van zijn teamgenoot en dat hij in het rijderskampioenschap achterop hamilton begint te geraken, en nu is het precies of hij wat nerveuser is en dus nu toch al wat foutjes begint te maken. Hij wil iets TE snel zijn als je het mij vraagt.

          Comment


          • #85
            Niet alleen Magny-Cours is een 'aero-circuit' hé. Ook op Silverstone is 't aerodynamica relatief belangrijk, zeker in het eerste deel van het circuit, met Copse en de daaropvolgende combinatie (de spelling van Maggot's en Becket's is me niet helemaal duidelijk. )

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
              Niet alleen Magny-Cours is een 'aero-circuit' hé. Ook op Silverstone is 't aerodynamica relatief belangrijk, zeker in het eerste deel van het circuit, met Copse en de daaropvolgende combinatie (de spelling van Maggot's en Becket's is me niet helemaal duidelijk. )
              Weer niet de waarom...

              Comment


              • #87
                Maggots & Beckett's, moeilijk is dat toch niet?

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                  Weer niet de waarom...



                  Ook hier: Copse, Maggots, Becketts, Chapel en ook Bridge zijn snelle bochten. Om hier snel door te gaan, is eigenlijk veel downforce en een goede balans nodig.
                  Bovendien zijn Stowe en Club lange bochten met een vrij hoge bochtensnelheid. In Club is dan ook nog 'ns veel tractie nodig, omdat al 'in' de bocht voluit wordt geaccelereerd. Vandaar dus dat een goede aerodynamica erg belangrijk is.

                  Nog een voorbeeld: in de S-bochten van Suzuka (waar we dit jaar jammer genoeg niet naartoe gaan ... ) is een goede aerodynamica ook een voordeel.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                    nog een belangrijk iets over Magny-Cours: het circuit zelf is zo glad en plat als een biljartlaken.. (werd althans meerdere malen gequote door de commentators op tv)
                    Dat moet ik enigszins tegenspreken. De asfalt van Magny ligt er wel goed bij, maar er is wel een hoogteverschil. Dat merk je vooral in de eerste bocht na start/finish, die links naar beneden duikt, gevolgd door een lange rechtse omhoogdraaiende bocht die naar het rechte stuk gaat.
                    En ook de Nurburgring bocht is een bocht met enig hoogteverschil. Op tv lijkt Magny Cours erg saai, maar ik heb er zelf een race op gereden, en eigenlijk is het best een leuk circuit. Zeker niet zo gevarieerd als Spa of Suzuka, maar toch ook niet so plat als anders wordt voorgesteld.
                    Maar tegen hogere snelheden lijkt het me idd ook maar wat saai.

                    Anyway, ik begin te geloven dat Lewis wereldkampioen kàn worden. Als hij deze regelmaat aan de dag blijft leggen, wordt het voor Alonso nog érg moeilijk om hem bij te benen...

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Nemus Jaguar Bekijk Berichten
                      Dat moet ik enigszins tegenspreken. De asfalt van Magny ligt er wel goed bij, maar er is wel een hoogteverschil. Dat merk je vooral in de eerste bocht na start/finish, die links naar beneden duikt, gevolgd door een lange rechtse omhoogdraaiende bocht die naar het rechte stuk gaat.
                      En ook de Nurburgring bocht is een bocht met enig hoogteverschil. Op tv lijkt Magny Cours erg saai, maar ik heb er zelf een race op gereden, en eigenlijk is het best een leuk circuit. Zeker niet zo gevarieerd als Spa of Suzuka, maar toch ook niet so plat als anders wordt voorgesteld.
                      Maar tegen hogere snelheden lijkt het me idd ook maar wat saai.

                      Anyway, ik begin te geloven dat Lewis wereldkampioen kàn worden. Als hij deze regelmaat aan de dag blijft leggen, wordt het voor Alonso nog érg moeilijk om hem bij te benen...

                      Niet vergeten: Magny-Cours heeft een énorm korte pitlane. Ik denk dat een pitstop op Magny-Cours het minste tijd in beslag neemt, tenzij misschien op Canada of Hockenheim na. Bijkomend is een rondetijd hier enorm afhankelijk van de hoeveelheid brandstof én de staat van de banden. Een lichtere wagen is sowieso sneller, maar hier is dat nog eens éxtra het geval.

                      Gevolg: de pitstopstrategieën verschillen enorm. Twee, drie of zelfs vier stops zijn mogelijk. En daardoor is er ook meer kans op inhalen. En inhalen kàn op Magny-Cours.

                      't Is wel niet zo héél simpel. Je moet goed door Estoril komen. Daarvoor heb je veel downforce nodig, en die verlies je wanneer je kort op je voorligger rijdt.
                      Het is enigzins vergelijkbaar met Francorchamps: alles hangt ervan af hoe je door Eau Rouge komt. 't Is niet noodzakelijk om er kort op te zitten. Het is belangrijker er snel door te komen, omdat dàt je topsnelheid op 't daaropvolgende rechte stuk bepaalt.

                      Comment


                      • #91
                        Maar de estoril-bocht doet het inhalen toch niet goed. Zeker voor de huidige F1-wagens, als ze vlak achter een andere wagen hangen, zal hun luchtstroom verstoord worden, waarbij ze zelden in de slipstream zullen geraken en een inhaalpoging kunnen maken.
                        Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                        Opel Astra ST Sport (sold)

                        Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                        Comment


                        • #92
                          Bedankt Bram S en co!

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
                            Maar de estoril-bocht doet het inhalen toch niet goed. Zeker voor de huidige F1-wagens, als ze vlak achter een andere wagen hangen, zal hun luchtstroom verstoord worden, waarbij ze zelden in de slipstream zullen geraken en een inhaalpoging kunnen maken.
                            Neen, inderdaad. Een tragere, kortere bocht was beter geweest. Nu is het een kwestie van er dichtbij te zitten, maar ook niet té dicht.


                            Anyway: er wordt 'doorgevochten'. Nà de hairpin gaat het duel vaak voort.

                            Comment


                            • #94
                              Doet me terug denken aan het duel ts DC en Schumi en het famueze vingertje
                              Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                              Opel Astra ST Sport (sold)

                              Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                              Comment

                              Working...
                              X