Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Total 24h of Spa-Franchorchamps 2007 (26-29 juli 2007)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Total 24h of Spa-Franchorchamps 2007 (26-29 juli 2007)

26-27-28 en 29 juli is het weer zover: prestigieuze merken zoals Ferrari, Maserati, Aston Martin, Porsche en Corvette gaan 24 uur de strijd met elkaar aan op het mooiste circuit ter wereld.

Tot en met 2000 was dit nog een race voor touring wagens, maar sinds het invoeren van de S2000 reglementen en touring dus meer een sprint kampioenschap werd, besloot de RACB op de GT-toer te gaan. Zeker sinds dat GT populairder begon te worden (en daar hebben games zoals Gran Turismo zeker een rol in gespeeld).

De eerste winnaar van de 24h "new look" was de toen almachtige Viper GTS-R, dat ook de editie van 2002 won. 2003 was het mirakeljaar toen een kleiner broertje uit de NGT (nu GT2) de algemene overwinning binnenhaalde. Een mooi geschenk voor Porsche dat toen ook het 40 jarige jubileum van het 911-concept vierde.
    In 2004 was het dan eindelijk de beurt aan Ferrari, dat al sinds 2002 de snelste was, maar nooit het hoogste trapje haalde door ofwel mechanische pech, ofwel het weer. Dit was ook de eerste keer dat een vrouw, in de persoon van de Zwitserse Lilian Bryner, een 24u race won.
    2005 en 2006 werden dan weer gedomineerd door de Maserati's MC12 in de kleuren van het Duitse Vitaphone team.

Ook dit jaar belooft weer een mooie editie te worden. Vooral de Belgische teams lijken, meer dan ooit, van deze race hun hoofddoel te hebben gemaakt. Zo maakte PK Carsport al hun volledig Belgische rijderskwartet bekend: Anthony Kumpen, Bert Longin, Kurt Mollekens en Fréderic Bouvy zullen de, voor deze race speciaal in Belgische Tricolo gespoten, C5R besturen.
    Ook SRT komt met een volledige Belgische bemanning voor hun C5R afgezakt: Damien Coens, Marc Duez, Maxime Soulet en Steve Vanbellingen.
    Ook de Gillet Vertigo van Belgium Racing zal van de partij zijn. Om hun thuisrace te kunnen voorbereiden geven ze zelfs forfait voor de FIA GT race in Monza.

Voor de rest zijn er natuurlijk de vaste FIA GT wagens met de Maserati MC12, Aston Martin DBR9, Corvette C5R en C6R, Ferrari F430 GT2, Porsche 997 GT3-RSR... Eindelijk zal er ook minstens één Lamborghini Murciélago op de entry list staan. Vorige jaren kon deze bolide niet aanwezig zijn wegens budgetaire redenen.

Ook zijn er de gebruikelijke buitenbeentjes. Zo zou de BMW Z4 coupé van Duller Motorsport meedoen, net zoals de Spyker GT2-R en enkele GT3 wagens: Viper Competition Coupé, Porsche GT3 Cup, Aston Martin DBRS9...

Het circuit werd ondertussen nog eens onder handen genomen. De Busstop-chicane is geen busstop meer, maar gewoon een trage rechts-links chicane. Ook de Source werd heraangelegd. Zo overschrijdt het circuit weer de 7 km grens met een totale lengte van 7,003 km.
    De bekendste bocht is natuurlijk de Eau Rouge-Raidillon combinatie. In een droge race zal de winnende wagen deze helling ruim 570 keer beklimmen.

Ik kijk in ieder geval ontzettend uit naar deze klassieker en zal uiteraard van de partij zijn

Wat moet dat kosten?

Comment

Ieder jaar is dat iets van 50€ voor ingang+paddock. Eventueel nog 5€ extra voor de tribunes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
        Ieder jaar is dat iets van 50€ voor ingang+paddock. Eventueel nog 5€ extra voor de tribunes.
        Voor de 2 dagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
          Voor de 2 dagen?
          Nee het is 60€ dit jaar voor de 4 dagen entry+paddock. In die 60€ zijn de tribunes wel inbegrepen, zowel onoverdekt als overdekt
          Entry alleen is 30€. Hier is alleen de onoverdekte tribune inbegrepen.

Tenzij ge jonger dan 14 jaar zijt, dan is het gratis.

Comment

f-ok ben dan op reis

Comment

Ik ga is achter men free-tickets horen.

Comment

Aanwezig met tent bbq en bier!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                  Op de camping of ergens u tent lompweg naast de baan neerzetten :p

Comment

Ik ga dit jaar waarschijnlijk ook gaan. Maar ik vraag me eigenlijk af of het wel zinvol is om te overnachten:
                    a; 's nachts heel sfeervol wss
                    b; toch te veel lawaai?

Enfin, alle tips zijn welkom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                      Ik ga dit jaar waarschijnlijk ook gaan. Maar ik vraag me eigenlijk af of het wel zinvol is om te overnachten:
                      a; 's nachts heel sfeervol wss
                      b; toch te veel lawaai?

Enfin, alle tips zijn welkom.
                      Vorig jaar was mijn eerste 24u ooit. En 's nacht toch best de optie openhouden om even te slapen.
                      Toen ik 's morgen vroeg vertrok was het weer schitterend en warm. Deze deed zomerse kledij aan en was weg. Dat doe ik nooit meer. Tegen een uur of 2-3 had ik het ijskoud. De sfeer was subliem inderdaad, gewoon geweldig. maar dit nam niet weg dat ik voor een uurtje of 2-3 in m'n wagen gaan slapen ben omdat ik het te koud had en te moe was.
                      Dit was als nieuweling m'n enige negatieve ervaring met de 24u.

Hoe zit dat met tenten? Ik dacht dat je uw tent naast uw wagen mocht zetten, mits betaling natuurlijk, maar er waren evengoed tenten op het circuit te vinden. Hoe zit het daarmee?

Comment

Tenten op de kamping of parkeer terein dacht ik.
                        Op cirquit was vroeger niet mischien nu verandert en slapen doet ge daar toch,
                        hoe dan ook.
                        Nissan QQ driver.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                          Aanwezig met porker!

ZOOOOOO verlangen al!!

Comment

M'n tickets zijn besteld!

Comment

Ik ben ook aanwezig!

Comment

I'll be there - weet wel nog niet welke dagen exact ...

Comment

Miljaar, dan zal ik wel uit mijn anoniemiteit moeten treden hé

7,5/10 () Ben ik ook aanwezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be Bekijk Berichten
                                    Oeh oeh oeh, ik ga met u mee

Comment

Wij zijn dit jaar terug aanwezig.

@ walter

Wij overnachten ginder ook ( niet in een tent )
                                      Een goedkoop hotelleke in de buurt ( Trois-ponts )

Comment

VdPoele zit ook weer op één van de Vitaphone Maserati's, samen met Biagi en Barthels.

Nu maandag testdag, gaat er iemand?

Comment

Working...
                                        X