Mededeling

Collapse
No announcement yet.

F1 Grote Prijs van Groot-Brittannië 2007

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • F1 Grote Prijs van Groot-Brittannië 2007




    Tijdschema *

    Vrijdag 6 juli 2007

    11:00 - 12:30 : vrije training 1
    15:00 - 16:30 : vrije training 2

    Zaterdag 7 juli 2007

    11:00 - 12:00 : vrije training 3
    14:00 : kwalificatie
    16:00 : GP2 race 1 (36 ronden)

    Zondag 8 juli 2007

    10:00 : GP2 race 2 (24 ronden)
    14:00 : Santander British Grand Prix (60 ronden)

    (*) Benelux-tijd (+1)

    TV Schema

    Zaterdag 7 juli 2007

    13:55 - kwalificatie (La Deux)

    Zondag 8 juli 2007

    13:30 - voorbeschouwing en race (Canvas)
    13:35 - voorbeschouwing en race (La Deux)

  • #2
    Ik ga proberen te kijken.

    Comment


    • #3
      Bram S heeft al een topic gemaakt !



      Slotje dus.

      Comment


      • #4
        Anders misschien beter een slotje op mijn topic, en mijn openingspost gewoon hier posten?


        De laatste tijd worden de F1-topics altijd geopend door sink. Zijn openingsposts hebben telkens dezelfde structuur, wat wel handig is. Om de structuur te volgen, denk ik dat een slotje op mijn topic dan beter is.

        Comment


        • #5
          ah, daar heb ik dan overgekeken

          Comment


          • #6
            Silverstone is het decor voor de komende grand prix, dit weekend. Dit is het circuit waar de àllereerste F1-race werd gereden, in 1950, op een toenmalig oud vliegveld. De race werd gewonnen door de Italiaan Farina en was het begin van een competitie die uit zou groeien tot de grootste tak van de autosport.

            Anno 2007 is Silverstone minder snel, minder spannend, maar daarom niet minder geliefd. Het circuit staat - net als Spa - bekend om de iets minder goede infrastructuur, maar de baan zelf is wel dik in orde. Na Copse Corner (met de V8 zeker volgas, vroeger met de V10 was dat niet zo) volgt er Maggot's en Beckett's, geliefd omwille van de snelheid. Deze twee combinaties zijn belangrijk voor de snelheid die je haalt op het rechte stuk erna, Hangair Straight. Net voor Stowe heb je kans om je voorligger uit te remmen. De daaropvolgende Club en Vale zijn weinig opwindend, net als de chicane Abbey. Hierna duiken ze echter bijna volgas naar rechts, dalend, onder een brug door. Dat is Bridge, een uitdagende bocht. Volgas nemen is zoals Eau Rouge voluit gaan: een kick! De meeste coureurs 'liften' even. Priory, Brooklands en Luffield vormen het infield-gedeelte. Een aantal jaar geleden gingen stemmen op om hier een banking te maken.



            Plan van het circuit:




            Silverstone ligt in Engeland, en daar durft 't wel eens te regenen ... De kans op een regenrace is nergens zo groot als hier. En àls 't regent, levert dat gegarandeerd spektakel op! Iemand die zich '98 herinnert? Door de regen kon Michael Schumacher zich naar voren werken, maar hij kreeg een stop-and-go omwille van te snel rijden in de pitlane. De FIA lichtte Ferrari té laat in, waardoor Schumacher in de allerlaatste ronde, nét voor het afvlaggen, de pits in dook en 10 seconden mocht stilstaan. McLaren protesteerde, Schumacher behield echter z'n overwinning, want de FIA was simpelweg te laat. Voor 't kampioenschap maakte het weinig uit, Hakkinen haalde dat jaar z'n eerste titel binnen.

            In '99 had de Duitser echter minder geluk. Hij kwalificeerde zich als 2de, maar startte slecht. Toen hij Irvine wou inhalen, blokkeerden z'n remmen en ging hij rechtdoor in Stowe. Balans: gebroken been, en out tot 2 races voor het einde van het seizoen. Byebye titelhoop ...






            De laatste jaren is Silverstone 'minder spannend', maar nog altijd boeiend. Dit is een thuisrace voor bijna alle teams. Zeker Honda en McLaren zijn hier thuis.
            Voorts kent ook iederéén het circuit, omdat hier vaak getest wordt. Het is zoals Barcelona: iedereen kent het: de ingenieurs, de coureurs, de monteurs, ... Kortom, alle -eurs.


            BijDeWeg: Mika Hakkinen won hier in '01 één van z'n allerlaatste races, op magistrale manier. De Fin haalde Schumacher in en reed autoritair naar de zege. Vervlogen tijden ...


            Foto uit 2004:



            Omdat de race direct na die van Frankrijk wordt verreden, is er bijna geen kans om de wagens verder te ontwikkelen, te testen, nieuwe onderdelen te ontwerpen, nieuwe aero-elementen te introduceren, ... De kans is daarom reëel dat de verhoudingen tussen de teams hetzelfde zullen zijn als in Frankrijk. En vermits Ferrari tijdens het testwerk net voor de GP van Frankrijk hier ook al goed presteerde, lijkt het erop dat het wel eens terug een Ferrari-overwinning kan worden.
            We mogen echter niet vergeten dat dit een thuisrace is voor Lewis Hamilton ! De Hamiltonmania zal hier zeker en vast een hoogtepunt bereiken en het zou leuk zijn als een Brit nog eens z'n thuisrace zou winnen (iets wat velen van Button verwachtten, maar wat dus niet gebeurde).
            Verder boekt ook Renault duidelijk progressie en is BMW zeker niet slecht bezig.

            Een factor die een rol kan spelen, is de regen. Mocht het regenen tijdens de kwalificatie, kan dat de grid aardig door elkaar gooien. En regen tijdens de race staat garant voor crashes, spanning, en misschien een verrassende winnaar ...

            Comment


            • #7
              Ferrari komt naar Silverstone met nog een grote update van de wagen, volgens mij heeft Mclaren dan zeker geen kans meer

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                volgens mij heeft Mclaren dan zeker geen kans meer

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                  Ferrari komt naar Silverstone met nog een grote update van de wagen, volgens mij heeft Mclaren dan zeker geen kans meer

                  Da's wel een beetje héél voorbarig, niet?

                  Over welke update gaat het? Is die vooraf aan de GP van Frankrijk getest op Silverstone?





                  Als Hamilton deze race wint, maakt ie zich onsterfelijk ... Mocht Alonso 'm hier verslaan, is dat - denk ik - een grotere klap voor hem dan ie wel 'ns zou kunnen laten uitschijnen ...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                    Da's wel een beetje héél voorbarig, niet?

                    Over welke update gaat het? Is die vooraf aan de GP van Frankrijk getest op Silverstone?
                    bron: f1-club.be

                    Het is inderdaad nog wat te vroeg om te zeggen hoe het zit, maar zoals het er nu naar uitziet, maakt Ferrari in mijn ogen de grootste kans op de wereldtitel

                    Comment


                    • #11
                      Ferrari heeft voorafgaand aan Frankrijk idd enkele dagen getest op Silverstone, ze namen enkele updates mee naar Frankrijk, maar enkele updates geraakten er niet op tijd.. daarom dat ze die nu ook meenemen naar Engeland oa. een gewijzigde voorwielophanging, nieuw koelsysteem voor de remmen en een update aan de motor (niet aan de motor direct, maar meer naar de airflow toe)

                      Comment


                      • #12
                        Ha, voor de Grand Prix van Spanje werd ook gezegd dat Ferrari een seconde voor had op McLaren en toen bleken de verhoudingen min of meer hetzelfde te zijn.
                        Testen zeggen niet alles !
                        Maar ik denk inderdaad dat Ferrari weleens kans maakt op de constructeurstitel. 25 punten lijken een grote kloof, maar die kan snel gedicht worden. Voor de rijderstitel wordt het moeilijker, daar gok (en hoop) ik op Hamilton als kampioen...

                        Comment


                        • #13
                          edit, fout topic

                          Comment


                          • #14
                            Voorspellingen à la 'X wordt kampioen' vind ik op dit moment nogal voorbarig. Eigenlijk is 't op dit moment moeilijk om te bepalen wie de beste kaarten heeft voor de wereldtitel, zowel voor de rijders als de constructeurs.

                            Hamilton maakt een goede kans, wegens z'n continuïteit. Alle races op het podium. Da's erg belangrijk. Ergens profiteert ie natuurlijk wel van het 'nieuwe' puntensysteem ...
                            Alonso maakt ook nog kans, maar ie zal snel punten moeten goedmaken op Hamilton. Als de Brit z'n voorsprong op de Spanjaard kan behouden, denk ik dat Alonso minder krediet zal krijgen.


                            Ferrari: 't is goed voor Raikkonen dat ie gewonnen heeft, zowel voor z'n zelfvertrouwen als voor z'n positie in het team ...

                            Comment


                            • #15
                              voor het seizoen had ik mijn geld op Massa gezet, nu weet ik het niet. Eén van de wedstrijden zal het wel duidelijk worden.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk Berichten
                                Ferrari heeft voorafgaand aan Frankrijk idd enkele dagen getest op Silverstone, ze namen enkele updates mee naar Frankrijk, maar enkele updates geraakten er niet op tijd.. daarom dat ze die nu ook meenemen naar Engeland oa. een gewijzigde voorwielophanging, nieuw koelsysteem voor de remmen en een update aan de motor (niet aan de motor direct, maar meer naar de airflow toe)

                                De velgensponsers zullen lachen met die gesloten wielen, maar snelheid gaat boven alles he
                                Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

                                Opel Astra ST Sport (sold)

                                Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

                                Comment


                                • #17
                                  mclaren staat toch altijd 1 stap voor ferrari omdat ze 500 pagina's over de f2007 hebben gekregen .


                                  Alles vervangen en gezegd van FIA komt maar af kijkt maar ...

                                  Comment


                                  • #18
                                    FP1:

                                    1 L. Hamilton McLaren 1:21.100 24
                                    2 K. Räikkönen Ferrari 1:21.211 26
                                    3 F. Massa Ferrari 1:21.285 26
                                    4 F. Alonso McLaren 1:21.675 21
                                    5 N. Rosberg Williams 1:22.006 24
                                    6 R. Kubica BMW 1:22.107 25
                                    7 N. Heidfeld BMW 1:22.176 13
                                    8 A. Wurz Williams 1:22.216 23
                                    9 R. Schumacher Toyota 1:22.878 21
                                    10 R. Barrichello Honda 1:22.956 27
                                    11 J. Trulli Toyota 1:23.030 26
                                    12 A. Davidson Super Aguri 1:23.037 24
                                    13 H. Kovalainen Renault 1:23.099 25
                                    14 G. Fisichella Renault 1:23.179 21
                                    15 J. Button Honda 1:23.517 17
                                    16 T. Sato Super Aguri 1:23.548 18
                                    17 M. Webber Red Bull 1:23.564 21
                                    18 D. Coulthard Red Bull 1:23.618 15
                                    19 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:23.854 20
                                    20 A. Sutil Spyker F1 1:23.954 25
                                    21 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:24.154 23
                                    22 C. Albers Spyker F1 1:24.172 30

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ferrari, vooral Raikkonen, was heel snel in de lange runs. Kimi presteerde zeer goed met in z'n 1ste run van 14rondes elke keer constante snelle tijden, de langste run van Mclaren was slechts 8ronden. Hamilton heeft die tijd met weinig benzine gereden, dus de Ferrari's kunnen nog wel sneller

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door mercedesman Bekijk Berichten
                                        Ferrari, vooral Raikkonen, was heel snel in de lange runs. Kimi presteerde zeer goed met in z'n 1ste run van 14rondes elke keer constante snelle tijden, de langste run van Mclaren was slechts 8ronden. Hamilton heeft die tijd met weinig benzine gereden, dus de Ferrari's kunnen nog wel sneller
                                        Ik geloof dat de McLarens ook nog wel wat sneller kunnen.
                                        Zal al bij al weer een weekend worden zoals in het begin van het seizoen, met Ferrari in het voordeel volgens mij.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X