Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Raceversie van de Carrera GT?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Raceversie van de Carrera GT?

Op pitstop.tv staat er een artikel over een project met een Porsche Carrera GT. Ondernemer Guido Dumarey is van plan een CGT te laten prepareren voor GT-racerij door GPR. De man achter bodycoach ziet zo af van de aankoop van een Aston Martin DBR9 of Corvette C6-R .

Lijkt me wel interessant. Afhankelijk van de tests wil hij die inzetten in Le Mans, LMES, Fia GT en/of Belcar.

link: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=9828

Stel je voor wat een wereldprimeur de Belcar zou hebben met die CGT!!
    En wat een sound er over het circuit van Zolder zou hangen!! *droom*

Echter, ik weet niet of 'ie in de lijst van Belcar-gehomologeerde wagens staat...

Eerdere projecten van andere mensen om een race-versie van de CGT te bouwen, werden trouwens afgeblazen omdat Porsche dat niet bepaald graag ziet gebeuren...
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Rofl, hij kan het toch niet laten he

Het zou idd een prachtig project kunnen zijn, als het maar voldoende professioneel opgevolgd wordt.

En zo te horen zou het volgend jaar wel eens de moeite kunnen worden in de Belcar...

Comment

Wow...Wat een wondermooie racewagen...Had zelfs eerst niet herkent dat het een carrera GT was.Hoeveel pk zit er onder de motorkap?

Comment

Deze kar in de Belcar. Stel je voor...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ...DIETER...
            Deze kar in de Belcar. Stel je voor...
            Dat zou idd fantastisch zijn, maar eerst zien en dan geloven he.Denk maar aan het Pagani-project van GLPK, het eentje van G&A,... Het zou erg jammer zijn mocht het een mislukt project worden...

Oorspronkelijk geplaatst door Aston-Cé
            Wow...Wat een wondermooie racewagen...Had zelfs eerst niet herkent dat het een carrera GT was.Hoeveel pk zit er onder de motorkap?
            Dat zal toch wel dicht tegen de 700 pk aanzitten denk ik. Tenzij dat ze er een biturbo op gaan plaatsen natuurlijk

Comment

Marc Duez over de CGT :

"Olivier de Wilde (La Dernière Heure) had gisteren een gesprek met Marc Duez over de Porsche Carrera GT die dit weekend over het Ardense asfalt zal scheuren. De bolide,die in straatversie over een 5.7 V10 beschikt van meer dan 600 pk, heeft werkelijk het hart gestolen van Duez. "Heb je die 'standaard' remschijven al eens bekeken?" vraagt Duez. "Ze zijn verdorie groter dan de wielen van een Fiat 500!"

Duez heeft al zo'n 500 km afgemaald met een Carrera GT die nog volledig in standaardversie was. "Een fenomenale wagen. Met gewone straatbanden haalde ik nog een snelheid van 280 km/u op het stuk naar Combes. Zelfs alvorens de wagens passeerde in de ateliers van GPR draaide ik er al een rondje mee in 2'25", zonder ook maar iets te forceren", aldus een opgewekte Duez.

Marc liet zich ook ontvallen dat GPR zal kunnen rekenen op steun van Porsche. "Ik hoop dat ik kan meewerken aan de ontwikkeling van deze racebolide. Over een jaar zou de wagen klaar moeten zijn om Belcar, FIA GT of LMES mee te rijden. Met de nodige fabriekssteun is dit een wagen die kan gaan strijden tegen bvb de officiële Corvettes..."

Bron -> la dernière heure/racingworld.be

Comment

Jawadde 2:25 standaard op straatbanden

Ik denk wel niet dat het 700 pk zal worden en een biturbo al zeker niet. Dat rendeert niet echt in GT en in Fia GT zijn turbo's zelfs verboden dacht ik.

Het zal wel de standaard 5.7 V10 worden maar dan de vitale onderdelen versterkt en/of lichter gemaakt.

(mijns inziens)

Comment

Is er wat plaats om die motor op te boren ? ... Rob ?

Comment

Damn... stel je voor!! Dit zou werkelijk fantastisch zijn!!!

Comment

Lijkt me een super gedachte.

Zie je die al strijden tegen Vipers e.d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lord Speedy
                        Is er wat plaats om die motor op te boren ? ... Rob ?
                        Tuurlijk, alles is op te boren.
                        A Twist of the Wrist

Comment

Ik ben benieuwd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr
                            Ik ben benieuwd...
                            Ik ook. Dat gaat nogal wat geven denk ik.
                            A Twist of the Wrist

Comment

OK het is quasi officieel, we gaan nog mooie tijden te gemoed . Liefst die motor wel wat aanpassen want met 612 pk zal hij moeilijk meekunnen met de concurrentie. Maar al bij al is de motor redelijk bijzaak, zeker in dit geval waar je over zo'n juweel beschikt. Het chassis enz. moet meekunnen.

Comment

deze misschien in Le Mans over een paar jaar ??

Comment

'T zou fantastisch zijn mocht LeMans terug een beetje leven worden ingeblazen.
                                  Want in mijn ogen is het evenement een beetje aan't slabakken, met enkel Audi als grote naam.HOpelijk brengt Porsche daar verandering in.

Comment

Die GT naar Le mans= ik naar Le mans

Wat een wagen, jonges waar kom je dat nog tegen de dag van vandaag....

Comment

Porsche heeft toch al de RS Spyder als LM(P) wagen, dus denk ik niet dat ze die CGT ook naar Le Mans zullen sturen. Tenzij een privé-team geld genoeg heeft...

Stel je die bak maar eens voor in de Belcar... K kan al niet wachten op het nieuwe seizoen !

Comment

Iemand een idee hoe het met dit project staat ?

Comment

Working...
                                        X