Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WRC 2006

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• WRC 2006

2005 loopt op zijn einde. Met nog slechts drie rally's te gaan loopt ook het WK Rally 2005 op z'n einde.

Tijd dus voor een WRC 2006 topic!

Iedereen weet dat PSA zich terugtrekt volgend jaar. Dat betekent twee officiële constructeurs minder. Ford, Subaru, Mitsubishi en Skoda zullen onder elkaar moeten uitvechten wie de beste zal zijn...
    MAAR, de geruchten doen de ronde dat Citroën slechts een jaartje afwezig zal zijn, om dan in 2007 zijn comeback te maken met... een C4 WRC. Niks is officieel maar het wordt toch hier en daar gezegd.

Doordat Peugeot en Citroën van het toneel verdwijnen, komen 4 toprijders op de transfermarkt. Marcus Grönholm, Marko Martin, Sebastien Loeb en Francois Duval zijn op zoek naar een stuur voor volgend jaar.
    Er wordt gefluisterd dat MG en SL bij Kronos, dat semi-offciele Xsara's WRC inzet, een zitje zouden krijgen. Maar niks is nog zeker!

Vanaf nu alles dat met het WRC 2006 te maken heeft in dit topic!
    Last edited by ; 10/10/2005, 13:02.

wree goe!

Misschien kan ik in januari ervaringen van de Monte Carlo hier posten!

Comment

Marcus Grönholm naar Ford

Marcus Grönholm rijdt vanaf volgend seizoen voor Ford. De Fin verlaat Peugeot, dat eind dit jaar kapt met het WK rally, en heeft bij Ford een contract voor 2 jaar ondertekend.

Met het Ford-contract van Grönholm komt een einde aan de geruchten over een super-privéteam bij Citroën, waar Grönholm ploeg zou vormen met Sébastien Loeb. De Fin van 37 kiest voor het fabrieksteam van Ford, dat nog eind dit seizoen de 2006-versie van zijn Focus in het WK wil laten debuteren.

Grönholm, die in 2000 en 2002 wereldkampioen werd en 18 WK-rally's heeft gewonnen, ligt tweede in het lopende WK na 2 overwinningen dit jaar in Finland en Japan. Met Grönholm hoopt Ford 25 jaar na Ari Vatanen nog eens een wereldtitel te kunnen veroveren.

Malcolm Wilson, teambaas Ford: "Mijn prioriteit was een rijder van het hoogste niveau aan te trekken, en Marcus is die rijder. Zijn ervaring in de sport op het hoogste niveau zal van onschatbare waarde zijn bij het ontwikkelen van de nieuwe Ford Focus RS WRC."

Voorlopig is het niet bekend wie de teamgenoot wordt van Grönholm. De huidige Ford-rijders zijn Toni Gardemeister en Roman Kresta.

BRON: www.pitstop.tv

Comment

Goeie keuze van Marcus. Aangezien Subaru geen interesse toonde, was Ford het enige echte top(fabrieks)team dat overbleef.
        Ik vind dit altijd een leuke periode nu de transfers beginnen...
        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Ik heb het ook net gelezen op rally-live.com. Goede keuze van Marcus en van Ford natuurlijk! Ik hoop dat Ford weer eens op grote schaal overwinningen kan pakken, ze verdienen het!

Het is wel stil rond Duval vind ik...

Comment

Ik denk dat ze Gardemeister gaan houden.
            Duval kan dan samen met Loeb op een privé Xsara gaan?

Comment

Fiat betrapt op geheime test met de nieuwe Punto. Kort filmpje maar toch de moeite waard.

Comment

"kan de pagina niet vinden "
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Dju, deze middag ging het nog en heb het niet opgeslaan :s

Comment

Het ligt gewoon aan die puntjes in uw link.
                    Deze link ging wel

Comment

Mja, Skoda, Mitsubishi, Ford en Subaru ...

Hoewel ik geen rallykenner ben, denk ik dat 't wel eens leuk kan worden. Subaru met Solberg is elk jaar sterk, en Ford komt met de nieuwe Focus WRC. Mitsubishi draait al het hele jaar redelijk goed, en Skoda zal de Fabia WRC wel betrouwbaar en snel krijgen, niet?

Citroën komt sowieso terug, 't kan bijna niet anders. Peugeot zou (!) naar de 24h du Mans gaan, én naar de Dakar ...

Comment

Skoda kan al vanaf het begin niet mee, en ik zie daar niet snel verandering in komen.

Comment

Markko Martin terug in het WRC volgend jaar:

Peugeot's Markko Martin is planning a return to the World Rally Championship next year and is already talking to teams, his manager said this week. Martin has opted to miss the final three rounds of this year in the wake of the tragic Wales Rally GB accident in which his co-driver, Michael Park, was killed. Martin and his manager, Paul Turner, would already have been looking for an alternate home for 2006 as the Peugeot team is pulling out of the WRC at the end of this year. The Estonian has been strongly linked to a return to Ford - which announced this week that it has signed double champion Marcus Gronholm, Martin's current team-mate at Peugeot.

"Markko is happy about driving again," Turner told Autosport magazine this week. "He's not frightened. There's no issue with that. He's ready for the challenge, and he wants to win the world championship for himself and Michael. We now have to look at our options, but we are grateful to Peugeot for giving him time to rebuild his career."

Comment

Het WRC-seizoen wordt traditioneel geopend in Monte Carlo. De zestiende en laatste rally van het seizoen vindt plaats in Wales. Om de concurrentie met de Formule 1 uit de weg te gaan, richt de afdeling modder en gravel van de FIA zich vanaf 2007 op de wintermaanden. Dat betekent concreet dat het WRC-seizoen 2007 niet meer dan negen races duurt. In augustus 2007 vangt echter al weer een nieuw kampioenschap aan, dat in mei 2008 eindigt. Goed nieuws voor het WRC-kampioenschap is dat Citroën heeft aangekondigd vanaf 2007 weer present te zijn. Zowel Citroën als Peugeot nemen na dit jaar afscheid van het WK Rally. Sébastien Loeb neemt volgend jaar echter met een privé-ingeschreven Citroën Xsara deel aan het WRC. Een jaar later is hij hoogstwaarschijnlijk weer present als fabrieksrijder van de Fransen.

screen.width-300){ this.height = Math.round(((screen.width-300)/this.width)*this.height); this.width = (screen.width-300); }" border=0>
                            WRC kalender 2006

Rally van Monte Carlo 20-22 januari

Rally van Zweden 3-5 februari

Rally van Mexico 3-5 maart

Rally van Spanje 24-26 maart

Rally van Frankrijk (Corsica) 7–9 april

Rally van Argentinië 28-30 april

Rallye van Italië (Sardinië) 18-21 mei

Acropolis Rally (Griekenland) 2-4 juni

Rally van Duitsland 11-13 augustus

Rally van Finland 18-20 augustus

Rally van Japan 1-3 september

Rally van Cyprus 22-24 september

Rally van Turkije 13-15 oktober

Rally van Australië 27-29 oktober

Rally van Nieuw Zeeland 10-12 november

Rally van Wales (GB) 1-3 december

Comment

WRC Duitsland blijkbaar dan toch in augustus?

Comment

Citroën keert in 2007 terug met een C4 WRC!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TimJ
                                  WRC Duitsland blijkbaar dan toch in augustus?
                                  Jeps, gelukkig maar. Ze hebben mijn klachtmailke duidelijk ontvangen

Misschien dat ik nar de Monte Carlo ga. Is nog wat twijfelen want die ga je best met een organisatie en dan wordt het wel duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                                    Jeps, gelukkig maar. Ze hebben mijn klachtmailke duidelijk ontvangen

Misschien dat ik nar de Monte Carlo ga. Is nog wat twijfelen want die ga je best met een organisatie en dan wordt het wel duur.
                                    lolz.
                                    Maar bij deze staat Duitsland met vet genoteerd in m'n agenda!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TimJ
                                      lolz.
                                      Maar bij deze staat Duitsland met vet genoteerd in m'n agenda!
                                      Duitsland is normaal ook zeker!! En misschien als SWRT VIP

Comment

Bron: www.pitstop.tv
                                        FOTO - Eerste test Ford Focus WRC06
                                        17:38 28-10-2005

De eerste test met de nieuwe Ford Focus WRC voor 2006 zit erop. De Focus WRC06 zal nog dit seizoen debuteren tijdens de rally van Australië, de laatste proef van het WK 2005.

Ook de Focus 06 is een produkt van de Belg Christian Loriaux, de technische directeur van M-Sport. De Brit Mark Higgins testte volgens M-Sport zonder problemen 500 kilometer op onverhard in het noorden van Engeland.

Marcus Grönholm zal in 2006 één van de officiële Focussen bemannen.

(pba)

© pitstop.tv

Comment

Working...
                                        X