Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WRC 2006

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bertds
    Sterke woorden van Solberg, maar waar is waar.
    Kronos (->Citroën) is at the moment de Xsara 2006 in Zweden aan het testen, en Guy Frequelin is daar, de mekaniekers van het fabrieksteam Citroen...
    Van Kronos bijna gaan kat...
    Hij heeft gelijk...

Maar.... ipv sterke uitspraken te doen (10 rally's winnen heeft iemand wel gedaan maar niet Mr Hollywood, ook door véél ongeluk) hoop ik dat 2006 iets beter wordt toch!!!

Comment

• iemand nog nieuws over mitsu
      het gerucht gaat dat zij enkel nog een prive team gaan ondersteunen maar verder weet ik er ook niets van

Comment

• Hier is uw antwoord: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10395

Het gaat goed met de WRC Ford kan zo misschien nog eens kampioen worden.

Comment

• Man Man, wat een armoede voor het volgende seizoen! De inschrijvingen voor Monte Carlo zijn bedroevend!
          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McHayes
            Man Man, wat een armoede voor het volgende seizoen! De inschrijvingen voor Monte Carlo zijn bedroevend!

En vorig jaar waren die al niet geweldig ...

Onbegrijpelijk dat Mitsu zich net op dit moment, een paar weken voor de Dakar, zich terugtrekt. De autosportwereld gaat het verlaten van het WRC nog niet vergeten zijn als Mitsu eventueel de Dakar wint ...

Lijkt trouwens een énorm impulsieve beslissing. Vorig jaar leek Mitsu met de nieuwe Lancer WRC terug op het goede spoor, en de afschaffing van de elektronische differentiëlen zou hen ongetwijfeld enkel voordeel hebben opgeleverd, aangezien ze op dat gebied een achterstand hadden. (Eind jaren '90 reden ze nog altijd met mechanische diff's rond, omdat Makinen niet wou overstappen naar elektronische, in tegenstelling tot Loix).

Onbegrijpelijk ...

Comment

• WTF?
              Rovanperra is 2de geworden in Australie, Galli haalde altijd goede resultaten voor ie van de baan ging...
              Komaan, ze willen in 2008 terug komen, en dan terug opnieuw beginnen zoals ze 2003 binnen gekomen zijn?
              Pff, dikken ******boel

Comment

Man Man, wat een armoede voor het volgende seizoen! De inschrijvingen voor Monte Carlo zijn bedroevend!
                Idd, gelukkig dat we toch niet gaan...

Maar het is volledig onbegrijpbaar. Die nieuwe maatregelen waren zeker in hun voordeel en de laatste resultaten lieten toch het beste verhopen???

Pffff wat een WK zal het worden

Comment

• Man man, wat gaat het wk geven? Hoeveel fabrieksteams zijn er in 2006? 2? Toch maar triestig zenne! Das lijk evenveel als in het ek 2005! Met Renault en Fiat.
                  Langs de andere kant wel een goede zaak voor het EK, er zullen veel piloten denk ik/hoop ik overstappen naar het ek. Alhoewel...dit zegt men ook al jaren hé, en tis er nog nooit van gekomen. En nu met die S1600's denk ik dat de drempel nog hoger zal zijn, dat gewoon niet willen naar het ek komen. Moest S2000 mogen daarentegen...

Comment

• Dat ze dat dan eens beslissen. Nu is er al 1-2 jaar sprake van maar beslissingen worden altijd uitgesteld. De teams weten ook niet meer wat de toekomst brengt. Is het nog de moeite van een echte wrc auto te ontwikkelen?

't ziet er nie goe duit voor Dudu vrees ik...
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Dat ze dat dan eens beslissen. Nu is er al 1-2 jaar sprake van maar beslissingen worden altijd uitgesteld. De teams weten ook niet meer wat de toekomst brengt. Is het nog de moeite van een echte wrc auto te ontwikkelen?

't ziet er nie goe duit voor Dudu vrees ik...
                      Das het probleem altijd hé, op die vergaderingen zijn er kweetniet hoeveel goede ideeen, maar er worden nooit echt concrete beslissingen genomen.

Mag Duval in feite EK rijden? Want het wk met een prive team mag niet hé!

Comment

• Duval start dus normaal gezien niet in Monte Carlo (ie heeft nog tot 12 uur tijd).
                        Hopen dat er nog iets uit de bus komt.

Comment

• Foto van Monte vorig jaar:

Maar toen stond Skoda, Citroen, Mitsubishi én Peugeot er ook nog op.
                          Vandejaar dus 10 personen op die foto (3* Subaru en 2* Ford, alhoewel Kronos er ook wel zal opstaan)
                          Gewoon rampzalig....

Comment

• Pffff... dit is zeer bedroevend nieuws!! Echt jammer... 't wordt een triestig jaar!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                              Pffff... dit is zeer bedroevend nieuws!! Echt jammer... 't wordt een triestig jaar!
                              Och gewoon er het beste van maken
                              Het zal me niet tegenhouden om naar Duitsland te gaan zne

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                                Pffff... dit is zeer bedroevend nieuws!! Echt jammer... 't wordt een triestig jaar!

Ik heb een idee! We richten zélf een team op! We bouwen jouw MINI om tot een S1600.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bram S
                                  Ik heb een idee! We richten zélf een team op! We bouwen jouw MINI om tot een S1600.
                                  neem dan mijn Legacy en maak er een RS van, dan komt het tenminste geloofwaardig over

Comment

• Na het stoppen van Peugeot en Citroen, het slechte nieuws ivm Mitsubishi en Skoda vraag ik me eigenlijk af hoe de FIA hierop gaat reageren.
                                    Het ziet er naar uit dat heel wat top-piloten hun toevlucht moeten zoeken bij de zogenaamde mindere, privé, teams (M2-klasse) en daarbij valiezen vol centen zullen moeten meebrengen willen ze nog aan de bak komen. Tweede probleem is dat deze piloten, die gedurende de laatste 5 seizoen, op het podium hebben plaats genomen, niet mogen deelnemen met een wagen van de M2-klasse. Heel wat toppers staan dus weer nergens.
                                    De vele regeltjes die de FIA de laatste jaren uit zijn hoge hoed toverde die de rallysport ten goede zouden komen hebben alleen een omgekeerde werking. Jaar na jaar verdwenen er teams en voeg daarbij het verbod van de tabaksreklame, grote geldschieters die de autosport deden leven, bij en je ziet het resultaat.

Met slechts 2 fabrieksteams in 2006 blijft er van het WK alvast weinig over.

Hoe en wanneer gaat de FIA hierop reageren?

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza
                                      Na het stoppen van Peugeot en Citroen, het slechte nieuws ivm Mitsubishi en Skoda vraag ik me eigenlijk af hoe de FIA hierop gaat reageren.
                                      Het ziet er naar uit dat heel wat top-piloten hun toevlucht moeten zoeken bij de zogenaamde mindere, privé, teams (M2-klasse) en daarbij valiezen vol centen zullen moeten meebrengen willen ze nog aan de bak komen. Tweede probleem is dat deze piloten, die gedurende de laatste 5 seizoen, op het podium hebben plaats genomen, niet mogen deelnemen met een wagen van de M2-klasse. Heel wat toppers staan dus weer nergens.
                                      De vele regeltjes die de FIA de laatste jaren uit zijn hoge hoed toverde die de rallysport ten goede zouden komen hebben alleen een omgekeerde werking. Jaar na jaar verdwenen er teams en voeg daarbij het verbod van de tabaksreklame, grote geldschieters die de autosport deden leven, bij en je ziet het resultaat.

Met slechts 2 fabrieksteams in 2006 blijft er van het WK alvast weinig over.

Hoe en wanneer gaat de FIA hierop reageren?
                                      Gelijk heb je...

Het enige wat we kunnen hopen is dat Mitsu op z'n beslissing terug komt... maar dat is weinig waarschijnlijk. Anders zie ik niet direct een nieuw team/merk er bij komen binnen de eerste twee jaar. (met uitzondering van Suzuki dan wel)

Ik zie niet direct wat ze zouden kunnen doen...

Comment

• Duval: "Tot een vergadering morgen met Guy Fréquelin, Marc Van Dalen en een sponsor die me wil steunen, blijf ik erin geloven. Ik ben er zeker van dat er derogaties zullen komen. Gezien de uiterst moeilijke toestand kunnen organisatoren het zich niet veroorloven een laattijdige inschrijving van een toprijder op een WRC te weigeren. Ik heb echt zin om de Monte Carlo te rijden. Wees ervan overtuigd dat we naar oplossingen blijven zoeken."
                                        Typisch dikkenek Duval, maar het kan me geen bal schelen, als ie maar start
                                        Volgens mij is alles in kannen en kruiken bij Kronos, en proberen ze Duval nog in te schrijven voor Monte Carlo

BRON: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10403

Comment

• Tsjoen doet mee in de Monte Carlo! Roman Kresta moet afhaken en M-sport heeft tsjoen gevraagt om z'n plaats in te nemen! Hij rijdt voor het M2 team van ford, naar Mathiew Wilson (zoon van) met de officiele focus van afgelopen seizoen.

Comment

Working...
                                          X