Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Knap van Gronholm. Jammer van die turboproblemen, anders had hij hier gerust voor de zege kunnen strijden met Loeb. De Citroën lijkt me dit jaar toch niet onklopbaar op asfalt, ik kijk dus al uit naar de volgende rally. Hopelijk kunnen de Fords daar hun goede prestaties doorzetten.
Mocht het regenen op Corsica, dan zou het gebrek aan power van de Fabia wat gecompenseerd kunnen worden en zou Dudu nog dichter bij de top kunnen eindigen. Maar, het risico op een ongeval wordt dan ook een stukje groter...
Voor Ford was het het eerste kleine probleempje en het zou dan nog een menselijke fout geweest zijn. Iets van de turboklep die op beide wagens niet goed was aangespannen waardoor ze daardoor al die tijd verloren de tweede dag tijdens de tweede lus. Maar de Ford is nu echt wel de snelste en betrouwbaarste wagen van gans het pak. Als je ziet hoe sterk Gronholm kan terugkomen en nog een derde plaats eruithaalt dan is hij nu toch de favoriet voor de titel (ok, het is nog lang weliswaar). Loeb is echt tot het uiterste moeten gaan, dat zag je duidelijk op de tweede dag bij de interviews.
SWRT heeft hun best gedaan, op een gegeven moment met drie in de top-8. Maar opnieuw deden de Pirelli's hun werk niet echt, ik vrees zelf dat die rubbers hun voorsprong op nat asfalt, zoals twee jaar terug, verloren hebben. Corsica zal hopelijk beter zijn met een local zoals Sarrazin die de rally goed kent en Petter die nu toch lichtjes geiriteerd begint te raken. Hij doet er trouwens best aan om eens te winnen want zijn contract loopt ten einde dit jaar.
Door het opstappen van Panizzi komt Rovanpera vroeger dan gepland plaatsnemen in de tweede Skoda van Red Bull. De Fin, die volgende week 40 wordt, werkt het resterende WK-programma van Red Bull Skoda af als teamgenoot van de jonge Andreas Aigner.
De kans bestaat dat Marcus Grönholm op het einde van dit seizoen met de rallysport kapt. Mocht hij dit jaar voor een derde keer wereldkampioen worden, dan denkt Ford-rijder Grönholm aan stoppen, zo zegt hij in een gesprek met Eurosport.
Grönholm: "Ik concentreer me op het behalen van een derde titel met Ford. Ik denk dat het mogelijk is. En lukt het dit jaar niet, dan probeer ik volgend jaar. Daarna ga ik bezinnen. Ik hoop dat ik kan stoppen aan de top en dat ik dan met mijn familie andere dingen kan doen. Misschien ga ik niet meer uitkijken naar een ander stuur. Zo voel ik het nu aan."
Het contract van Grönholm met Ford loopt in principe tot eind 2007.
De start in Argentinië was niet mals met liefst 80 competitie-kilometers vóór de servicebeurt halfweg de eerste etappe. Petter Solberg opende beresterk met de besttijd op KP 3, maar gaf dan meer en meer terrein prijs, ondermeer het gevolg van een lekke band. In zijn Subaru werd Solberg voorbijgereden door de Ford van Grönholm en de Citroën van Loeb.
WK-leider Loeb nam, ondanks zijn slechte positie als eerste op de weg, de proeven 4 en 5 voor zijn rekening en maakte op die manier zijn spin op proef 3 goed. De Kronos-rijder stond na 6 proeven tweede op 12.7" van Grönholm, die de zesde proef op zijn naam schreef. Solberg volgde als derde op 14.6".
Tweede Ford-rijder Mikko Hirvonen schoof naar plek 4 op 31.9", terwijl Gigi Galli bij zijn tweede optreden met de Pirelli-Peugeot in vijfde stelling doorkwam op 48.5".
Ondanks een spin op KP 6 maakte Henning Solberg in de OMV Peugeot twee plaatsen goed op P 6, met 3.6" voorsprong op zijn teamgenoot Manfred Stohl, die door een gebroken velg op proef 6 van 4 naar 7 tuimelde.
Chris Atkinson heeft voorlopig als achtste het laatste WK-punt in handen. De Australiër verloor op proef 5 terrein door een zware landingen op de beruchte jumps.
Voorlopig geen positie in de punten voor Dani Sordo, derde in WK-stand. Na schitterende prestaties op het asfalt van Cataluna en Corsica is Sordo pas negende op 1'38". De Spanjaard rijdt voor het eerst in Argentinië.
Xavier Pons, teamgenoot van Loeb en Sordo bij Kronos, viel op proef 6 uit.
In de Productieklasse is Sebastian Beltran met een Mitsubishi Lancer Evo IX de nieuwe leider en Guy Wilks blijft met zijn Suzuki Swift de stand aanvoeren in JWRC.
Het Ford-team werd eerst op proef 8 getroffen, toen Grönholm zonder aandrijving viel op zijn Focus. De Fin lag op dat moment aan de leiding. Vermoedelijk komt Grönholm morgen weer in koers met SupeRally, maar gezien zijn achterstand van bijna een kwartier wordt het moeilijk om nog te scoren voor het WK der rijders. In de tussenstand heeft Grönholm 11 punten achterstand op Loeb. Argentinië kan het WK al in een stilaan beslissende plooi leggen.
Enkele minuten na de opgave van Grönholm werd Ford opgeschrikt door een alarmerende melding van Mikko Hirvonen. De tweede Focus van het team draaide op de verbinding naar proef 9 plots op 3 cilinders. Wat Hirvonen ook deed, de Fin kreeg het probleem niet opgelost en gaf ter plekke op. Weg derde plaats en een duik naar positie 14 op meer dan 10 minuten.
Manfred Stohl raakte achterop door een kapotte velg op proef 6, maar de Oostenrijker vocht na de service terug naar de vierde positie op 12.7" van Galli. Stohls OMV-teamgenoot Henning Solberg ligt vijfde op 1'31" van Loeb.
Dani Sordo kende een moeilijke ochtend door een wat stugge Kronos Citroën, maar met een op de service gewijzigde afstelling rukte Sordo op naar de zesde positie. Achter Sordo volgen nog Chris Atkinson en Matthew Wilson in de top 8.
In PWRC wordt de stand aangevoerd door de Mitsubishi Evo IX van Sebastian Beltran. Guy Wilks heeft met zijn Suzuki Swift de leiding in JWRC.
1 LOEB Citroen
2 SOLBERG Subaru op 43.1
3 GALLI Peugeot op 2:36.40
4 SOLBERG Peugeot op 03:36.8
5 STOHL Peugeot op 3:41.1
6 ATKINSON Subaru op 04:22.7
7 SORDO Citroen op 05:04.0
8 PEREZ COMPANC Ford op 09:26.60
Knap alweer van Loeb! Solberg is gisteravond wel aan harde contreattac begonnen maar won maar 4-5 seconden terug per KP en vandaag zijn er nog maar vier te gaan waaronder 2 SS. Maar soit, de Pirelli's hebben het al eens volgehouden in de warme omstandigheden, nu mogen ze eens hetzelfde forceren op asfalt!! Ook knap van Atkinson, die er deze keer dus niet afgaat.
Comment