Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WRC 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh
    Voor zover ik weet was het toch met de Å koda dat hij de rally gereden heeft ze.

    Hier de uitslag trouwens:
    1 LOEB
    Citröen 03:22:01.7 +00.0
    2 SORDO
    Citröen 03:22:49.9 +48.2
    3 GRÖNHOLM
    Focus 03:23:47.5 +01:45.8
    4 BENGUE
    Peugeot 03:24:03.6 +02:01.9
    5 KOPECKÃ?
    Skoda 03:24:58.9 +02:57.2
    6 DUVAL
    Skoda 03:25:39.5 +03:37.8
    7 SOLBERG
    Subaru 03:25:49.9 +03:48.2
    8 SARRAZIN
    Subaru 03:26:38.1 +04:36.4
    9 HIRVONEN
    Focus 03:27:03.3 +05:01.6
    10 PANIZZI
    Skoda 03:27:06.1 +05:04.4

    P.S. Maxime , geen pijn aan het koppeke vandaag?
    Oeps.
    Had hem met Bengue verward.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door bertds
      Oeps.
      Had hem met Bengue verward.
      Ik dacht al...

      Comment


      • Knap van Gronholm. Jammer van die turboproblemen, anders had hij hier gerust voor de zege kunnen strijden met Loeb. De Citroën lijkt me dit jaar toch niet onklopbaar op asfalt, ik kijk dus al uit naar de volgende rally. Hopelijk kunnen de Fords daar hun goede prestaties doorzetten.
        Last edited by ; 27/03/2006, 09:27.

        Comment


        • Hopelijk komt Ford met een betrouwbare auto aan de start in Corsica. Dan zou er wel eens een hevige strijd kunnen zijn tussen Loeb en Grönholm!

          En hopelijk, maakt Pirelli tegen dan een competitieve band! Die Subaru's wil ik potverdikke vooraan zien en niet in de start van het peleton!

          Comment


          • 't Was het eerste probleem met de Focus. Ik vind dat ze daar op heel korte tijd een competitiev en betrouwbare auto van gemaakt hebben.

            Schitterende rally van Gronholm, Sordo, et jawel ook van Duval. Jammer dat hij de eerste dag te veel tijd verloren heeft. Naar het einde toe, heeft hij echt mega tijden gereden met z'n Skoda, én hij heeft toch weer een scratch.

            Ik verlang al naar Corsica.
            Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

            Comment


            • Duval heeft ook de shakedown gewonnen heb ik vanmorgen in de metro van vrijdag gelezen.
              BMW = Freude Am Fahren

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                't Was het eerste probleem met de Focus. Ik vind dat ze daar op heel korte tijd een competitiev en betrouwbare auto van gemaakt hebben.

                Schitterende rally van Gronholm, Sordo, et jawel ook van Duval. Jammer dat hij de eerste dag te veel tijd verloren heeft. Naar het einde toe, heeft hij echt mega tijden gereden met z'n Skoda, én hij heeft toch weer een scratch.

                Ik verlang al naar Corsica.
                Absoluut, pluim voor Duval!

                Mocht het regenen op Corsica, dan zou het gebrek aan power van de Fabia wat gecompenseerd kunnen worden en zou Dudu nog dichter bij de top kunnen eindigen. Maar, het risico op een ongeval wordt dan ook een stukje groter...

                Comment


                • Voor Ford was het het eerste kleine probleempje en het zou dan nog een menselijke fout geweest zijn. Iets van de turboklep die op beide wagens niet goed was aangespannen waardoor ze daardoor al die tijd verloren de tweede dag tijdens de tweede lus. Maar de Ford is nu echt wel de snelste en betrouwbaarste wagen van gans het pak. Als je ziet hoe sterk Gronholm kan terugkomen en nog een derde plaats eruithaalt dan is hij nu toch de favoriet voor de titel (ok, het is nog lang weliswaar). Loeb is echt tot het uiterste moeten gaan, dat zag je duidelijk op de tweede dag bij de interviews.

                  SWRT heeft hun best gedaan, op een gegeven moment met drie in de top-8. Maar opnieuw deden de Pirelli's hun werk niet echt, ik vrees zelf dat die rubbers hun voorsprong op nat asfalt, zoals twee jaar terug, verloren hebben. Corsica zal hopelijk beter zijn met een local zoals Sarrazin die de rally goed kent en Petter die nu toch lichtjes geiriteerd begint te raken. Hij doet er trouwens best aan om eens te winnen want zijn contract loopt ten einde dit jaar.

                  Comment


                  • Rovanpera stapt in Red Bull Skoda

                    Harri Rovanpera palmt vanaf de WK-rally in Corsica van volgende week de tweede Skoda van het M2-team Red Bull in. Rovanpera vervangt op de Red Bull Fabia de Fransman Gilles Panizzi, die zich wegens een breuk met zijn broer en co Hervé teruggetrokken heeft voor de Franse WK-manche.

                    Na meer dan 10 jaar samenwerken hebben Gilles en Hervé Panizzi beslist niet langer de cockpit van een rally-auto te delen. Tijdens de jongste rally van Cataluna klikte het helemaal niet meer tussen Gilles en Hervé, waarop de breuk volgde. Omdat hij niet bereid is met een andere co te rijden, heeft Gilles dan maar besloten zich terug te trekken voor zijn thuisrally in Corsica. Wellicht betekent dit het einde van de carrière van Gilles Panizzi, die in totaal 7 WK-zeges behaalde, waarvan 2 op het eiland Corsica.

                    Door het opstappen van Panizzi komt Rovanpera vroeger dan gepland plaatsnemen in de tweede Skoda van Red Bull. De Fin, die volgende week 40 wordt, werkt het resterende WK-programma van Red Bull Skoda af als teamgenoot van de jonge Andreas Aigner.

                    Bron: www.pitstop.tv

                    Comment


                    • Ah bon, ik wist niet dat die twee niet meer overeenkwamen.

                      Comment


                      • De kans bestaat dat Marcus Grönholm op het einde van dit seizoen met de rallysport kapt. Mocht hij dit jaar voor een derde keer wereldkampioen worden, dan denkt Ford-rijder Grönholm aan stoppen, zo zegt hij in een gesprek met Eurosport.

                        Grönholm, intussen 38, begint straks aan de WK-rally van Argentinië met 11 punten achterstand op leider Sébastien Loeb. Een nieuwe wereldtitel kan een einde maken aan de loopbaan van Grönholm, die tot nu toe 20 rally's won en twee keer wereldkampioen werd.

                        Grönholm: "Ik concentreer me op het behalen van een derde titel met Ford. Ik denk dat het mogelijk is. En lukt het dit jaar niet, dan probeer ik volgend jaar. Daarna ga ik bezinnen. Ik hoop dat ik kan stoppen aan de top en dat ik dan met mijn familie andere dingen kan doen. Misschien ga ik niet meer uitkijken naar een ander stuur. Zo voel ik het nu aan."

                        Het contract van Grönholm met Ford loopt in principe tot eind 2007.

                        Comment


                        • WRC Argentinië - Grönholm behoudt leiding na KP 6
                          18:28 28-04-2006
                          Met een besttijd op KP 6 heeft Marcus Grönholm zijn leiderspositie in de WK-rally van Argentinië verstevigd. Grönholm staat nu bijna 13 seconden voor op Sébastien Loeb, die over Petter Solberg is gewipt.

                          De start in Argentinië was niet mals met liefst 80 competitie-kilometers vóór de servicebeurt halfweg de eerste etappe. Petter Solberg opende beresterk met de besttijd op KP 3, maar gaf dan meer en meer terrein prijs, ondermeer het gevolg van een lekke band. In zijn Subaru werd Solberg voorbijgereden door de Ford van Grönholm en de Citroën van Loeb.

                          WK-leider Loeb nam, ondanks zijn slechte positie als eerste op de weg, de proeven 4 en 5 voor zijn rekening en maakte op die manier zijn spin op proef 3 goed. De Kronos-rijder stond na 6 proeven tweede op 12.7" van Grönholm, die de zesde proef op zijn naam schreef. Solberg volgde als derde op 14.6".

                          Tweede Ford-rijder Mikko Hirvonen schoof naar plek 4 op 31.9", terwijl Gigi Galli bij zijn tweede optreden met de Pirelli-Peugeot in vijfde stelling doorkwam op 48.5".

                          Ondanks een spin op KP 6 maakte Henning Solberg in de OMV Peugeot twee plaatsen goed op P 6, met 3.6" voorsprong op zijn teamgenoot Manfred Stohl, die door een gebroken velg op proef 6 van 4 naar 7 tuimelde.

                          Chris Atkinson heeft voorlopig als achtste het laatste WK-punt in handen. De Australiër verloor op proef 5 terrein door een zware landingen op de beruchte jumps.

                          Voorlopig geen positie in de punten voor Dani Sordo, derde in WK-stand. Na schitterende prestaties op het asfalt van Cataluna en Corsica is Sordo pas negende op 1'38". De Spanjaard rijdt voor het eerst in Argentinië.

                          Xavier Pons, teamgenoot van Loeb en Sordo bij Kronos, viel op proef 6 uit.

                          In de Productieklasse is Sebastian Beltran met een Mitsubishi Lancer Evo IX de nieuwe leider en Guy Wilks blijft met zijn Suzuki Swift de stand aanvoeren in JWRC.

                          -> stand na KP 6

                          (pba)
                          © pitstop.tv
                          Go Grönholm!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                            Go Grönholm!
                            Gronholm eraf op KP8

                            Loeb op kop voor Solberg

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                              Gronholm eraf op KP8

                              Loeb op kop voor Solberg
                              GODVERDIKKE

                              waar staat dat?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                                GODVERDIKKE

                                waar staat dat?
                                www.swrt.com

                                Moet je dat vragen

                                Comment


                                • WRC Argentinië - Ford sneuvelt, Loeb leidt na dag 1
                                  22:49 28-04-2006

                                  Wereldkampioen Sébastien Loeb heeft de leiding na de eerste dag in de rally van Argentinië. Geen van beide Ford-rijders haalde het einde van de eerste etappe. Marcus Grönholm en Mikko Hirvonen vielen allebei uit met pech.

                                  Het Ford-team werd eerst op proef 8 getroffen, toen Grönholm zonder aandrijving viel op zijn Focus. De Fin lag op dat moment aan de leiding. Vermoedelijk komt Grönholm morgen weer in koers met SupeRally, maar gezien zijn achterstand van bijna een kwartier wordt het moeilijk om nog te scoren voor het WK der rijders. In de tussenstand heeft Grönholm 11 punten achterstand op Loeb. Argentinië kan het WK al in een stilaan beslissende plooi leggen.

                                  Enkele minuten na de opgave van Grönholm werd Ford opgeschrikt door een alarmerende melding van Mikko Hirvonen. De tweede Focus van het team draaide op de verbinding naar proef 9 plots op 3 cilinders. Wat Hirvonen ook deed, de Fin kreeg het probleem niet opgelost en gaf ter plekke op. Weg derde plaats en een duik naar positie 14 op meer dan 10 minuten.

                                  Door het verdwijnen van Grönholm zit Loeb nu al in een comfortabele positie. De Fransman leidt met 19.8" voorsprong op de Pirelli-Subaru van Solberg, die in het WK 36 punten achterstand telt. In die 19.8" zit 10 seconden straftijd die Solberg kreeg wegens één minuut te laat pointeren bij proef 9. Galli staat met zijn Pirelli-Peugeot op 59.4". Het is een hele tijd geleden dat Pirelli nog zo hoog geklasseerd is.

                                  Manfred Stohl raakte achterop door een kapotte velg op proef 6, maar de Oostenrijker vocht na de service terug naar de vierde positie op 12.7" van Galli. Stohls OMV-teamgenoot Henning Solberg ligt vijfde op 1'31" van Loeb.

                                  Dani Sordo kende een moeilijke ochtend door een wat stugge Kronos Citroën, maar met een op de service gewijzigde afstelling rukte Sordo op naar de zesde positie. Achter Sordo volgen nog Chris Atkinson en Matthew Wilson in de top 8.

                                  In PWRC wordt de stand aangevoerd door de Mitsubishi Evo IX van Sebastian Beltran. Guy Wilks heeft met zijn Suzuki Swift de leiding in JWRC.

                                  (pba)
                                  © pitstop.tv
                                  Bijzonder jammer van de problemen met beide Fords Hopelijk kan Marcus toch nog wat plaatsen goed maken en misschien nog een puntje pakken.

                                  Comment


                                  • Volgens mij slaat Loeb na deze rally een beslissende kloof...

                                    Het kampioenschap is natuurlijk nog lang maar we weten allemaal één ding: de Xsara is de betrouwbaarste auto en Loeb de betrouwbaarste piloot... Dat zegt genoeg!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                                      Volgens mij slaat Loeb na deze rally een beslissende kloof...

                                      Het kampioenschap is natuurlijk nog lang maar we weten allemaal één ding: de Xsara is de betrouwbaarste auto en Loeb de betrouwbaarste piloot... Dat zegt genoeg!
                                      Ik vrees er ook een beetje voor.

                                      De Ford is blijkbaar toch nog ietsje minder betrouwbaar en Gronholm neemt nu zeker geen punten (of héél weinig met Superrally). De Subaru's doen het nu iets beter maar zitten al te ver achter, die kunnen enkel nog voor de ereplaatsen gaan in het kampioenschap.

                                      Comment


                                      • 1 LOEB Citroen
                                        2 SOLBERG Subaru op 43.1
                                        3 GALLI Peugeot op 2:36.40
                                        4 SOLBERG Peugeot op 03:36.8
                                        5 STOHL Peugeot op 3:41.1
                                        6 ATKINSON Subaru op 04:22.7
                                        7 SORDO Citroen op 05:04.0
                                        8 PEREZ COMPANC Ford op 09:26.60

                                        Knap alweer van Loeb! Solberg is gisteravond wel aan harde contreattac begonnen maar won maar 4-5 seconden terug per KP en vandaag zijn er nog maar vier te gaan waaronder 2 SS. Maar soit, de Pirelli's hebben het al eens volgehouden in de warme omstandigheden, nu mogen ze eens hetzelfde forceren op asfalt!! Ook knap van Atkinson, die er deze keer dus niet afgaat.

                                        Gisteren was het ook grappig toen Petter én Henning identiek dezelfde tijd hadden op SS16

                                        Comment


                                        • Pfff... zelfs als Citroën zich niet meer officieel engageert dan winnen ze toch nog alles.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X