Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WRC 2006

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hopelijk kan hij eens finishen!

Comment

• Er is trouwens een nieuw 'wk', voor de S2000's! Tgaat uitgebreid in eurosport komen. In het eerste jaar, dit jaar dus, gaan er 4 wedstrijden zijn: De zulu rally, ieper, madeira en de sanremo. Tnieuws is nog maar onlangs bekend gemaakt, vandaar dat ik het nu pas post.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
        Er is trouwens een nieuw 'wk', voor de S2000's! Tgaat uitgebreid in eurosport komen. In het eerste jaar, dit jaar dus, gaan er 4 wedstrijden zijn: De zulu rally, ieper, madeira en de sanremo. Tnieuws is nog maar onlangs bekend gemaakt, vandaar dat ik het nu pas post.
        Ik hoorde dat ze in Ieper door dat nieuw WK al hun stickers en affiches mogen herdrukken omdat dit WK er nog niet op vermeld stond...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
          Ik hoorde dat ze in Ieper door dat nieuw WK al hun stickers en affiches mogen herdrukken omdat dit WK er nog niet op vermeld stond...
          Zou inderdaad goed kunnen. Voorlopig is het nog een challenge hé?
          Ben er echter wel van overtuigd dat het iets goed kan worden! De promotor van dit kampioenschap is tevens hoofdaandeelhouder bij eurosport.. Dus publiciteit gegarandeerd!

Renault hun S2000 zou trouwens ook al op punt staan, ze moeten enkel nog beslissen onder welk merk ze hem homologeren, renault of dacia. Dus hopelijk komt SJJ er ook nog bij, en wie weet nog enkele andere merken

Comment

Zou inderdaad goed kunnen. Voorlopig is het nog een challenge hé?
            Ben er echter wel van overtuigd dat het iets goed kan worden! De promotor van dit kampioenschap is tevens hoofdaandeelhouder bij eurosport.. Dus publiciteit gegarandeerd!

Renault hun S2000 zou trouwens ook al op punt staan, ze moeten enkel nog beslissen onder welk merk ze hem homologeren, renault of dacia. Dus hopelijk komt SJJ er ook nog bij, en wie weet nog enkele andere merken
            Maar, het wordt wel moeilijk voor de Belgische kleppers hé... Met een S1600 zal het bijna onmogelijk worden om te winnen, maar wat is er als alternatief? Zoveel S2000 auto's zijn nog niet voor handen hé.

Comment

Maar, het wordt wel moeilijk voor de Belgische kleppers hé... Met een S1600 zal het bijna onmogelijk worden om te winnen, maar wat is er als alternatief? Zoveel S2000 auto's zijn nog niet voor handen hé.
              Inderdaad, tenzij basso of andreucci een foutje maken (of evt andere in s2000) zie ik het niet direct gebeuren dat een S1600 sneller is als hun. Een grN heel misschien op bepaalde parcoursen.

Comment

Inderdaad, tenzij basso of andreucci een foutje maken (of evt andere in s2000) zie ik het niet direct gebeuren dat een S1600 sneller is als hun. Een grN heel misschien op bepaalde parcoursen.
                Ja maar als het droog blijft zie ik niet direct hoe een Group N het zou kunnen gaan halen van een S2000 in Ieper...

Comment

Ja maar als het droog blijft zie ik niet direct hoe een Group N het zou kunnen gaan halen van een S2000 in Ieper...
                  Ik ook niet echt.
                  Was er trouwens geen sprake dat cols misschien met een fiat s2000 zou rijden?

Comment

Ik ook niet echt.
                    Was er trouwens geen sprake dat cols misschien met een fiat s2000 zou rijden?
                    Jap, zou best wel kunnen...

Ik heb zo mijn bedenkingen bij de komst van de S2000's in Ieper:

Langs de ene kant is het goed voor het spektakel. Het is een feit dat een S1600 niet de boeiendste auto is om voorbij te zien razen.
                    Anderzijds, vind ik het dan jammer dat de titelkanidaten zwaar geslonken zijn door die nieuwe categorie. Wie een beetje geld heeft kon aan de start komen met een Top-wagen, ofwel een Lancer ofwel een S1600... Denk maar aan piloten zoals:

-Princen
                    -Cols
                    -Casier
                    -Loix
                    -Snijers
                    -Van den Heuvel
                    -Tsjoen
                    -Colsoul
                    -Schammel
                    -Gaban
                    -De Winkel
                    -Van Parijs
                    -Bouche
                    -...

Die zullen hoogstwaarschijnlijk geen S2000 vinden om mee te starten en dit zijn toch allemaal (de één natuurlijk meer dan de ander) serieuze kanshebbers voor de algemene overwinning in Ieper, niet?

Als de S2000 ook in Ieper doet wat hij van bij zijn debuut al zo goed doet, namelijk winnen, dan zit de kans er dik in dat er dit jaar geen Belg op de hoogste trede van het podium zal staan.

Comment

• Inderdaad, maar langs de andere kant is dit nog maar de beginfase van de S2000, dus is het normaal dat er nog niet veel van rondrijden. Ik denk dat we volgend jaar een heel ander beeld zullen zien. Als je ziet welke constructeurs allemaal al een S2000 hebben, of plannen, dan kan ik het enkel maar toejuichen. En nu met ieper in het mini wk zullen we, misschien niet dit jaar, maar zeker de komende jaren toch wel een pak internationale toppers ook aan de start hebben.
                      En tegen dan zullen er wss al klantenversies zijn van de S2000's en zullen er ook wel enkele nationale toppers mee aan de start komen.

Comment

• Ik had het ook vernomen 'ergens' van dat S2000 kampioenschap.
                        Lijkt me een interessante formule maar toch een vreemde stap van de FIA om zo hun eigen WRC toch scherp te gaan bekampen. Er zijn al verschillende merken mee bezig, maar alleen de Fiat is al gehomologeerd.

Ik denk wel dat een Groep N van de laatste evolutie meekan met een S2000. Dit weekend ging het Turks Subaruteam toch sterk mee tot op bepaalde hoogte met Basso, misschien zou het anders geweest zijn met Andreucci.

Ik ben eens benieuwd wat er zal gebeuren in Ieper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
                          Ik denk wel dat een Groep N van de laatste evolutie meekan met een S2000. Dit weekend ging het Turks Subaruteam toch sterk mee tot op bepaalde hoogte met Basso, misschien zou het anders geweest zijn met Andreucci.

Ik ben eens benieuwd wat er zal gebeuren in Ieper
                          Het zou me toch sterk verwonderen dat een Lancer gr N volop de strijd kan aangaan met een S2000! Als je weet dat zowel in het EK als WK de S1600 in droge weersomstandigheden bijna alle manches overheersten, dan lijkt het me toch wat vreemd dat ze het zouden halen tegen een nog betere auto...

Comment

Inderdaad, maar langs de andere kant is dit nog maar de beginfase van de S2000, dus is het normaal dat er nog niet veel van rondrijden. Ik denk dat we volgend jaar een heel ander beeld zullen zien. Als je ziet welke constructeurs allemaal al een S2000 hebben, of plannen, dan kan ik het enkel maar toejuichen. En nu met ieper in het mini wk zullen we, misschien niet dit jaar, maar zeker de komende jaren toch wel een pak internationale toppers ook aan de start hebben.
                            En tegen dan zullen er wss al klantenversies zijn van de S2000's en zullen er ook wel enkele nationale toppers mee aan de start komen.
                            Klopt... dit jaar moeten we als een overgangsjaar zien. Ik was gewoon al wat vooruit aan het zien voor de rally van ieper van dit jaar.

Het is zo dat al veel merken gesproken hadden over zo'n S2000, maar ik hoop dat ze allemaal hun woord houden. De onzekerheid of er al dan niet een S2000 kampioenschap zou komen, heeft enkele constructeurs toch aan het twijfelen gezet, meen ik mij te herinneren uit de AutoNews.

Dat is weer typisch iets voor de FIA. Ze creeëren een nieuwe formule binnen het WK en EK rally, maar ze werken het dan niet uit. Hoelang heeft het niet geduurd alvorens dit project definitief op zijn poten stond.

Voorlopig hebben we Fiat en binnenkort (wanneer precies?) zou Renault daarbij komen. Het enige merk dat bij mijn weten nog aan zo'n S2000 sleutelt is Peugeot Sport...

Comment

Het zou me toch sterk verwonderen dat een Lancer gr N volop de strijd kan aangaan met een S2000! Als je weet dat zowel in het EK als WK de S1600 in droge weersomstandigheden bijna alle manches overheersten, dan lijkt het me toch wat vreemd dat ze het zouden halen tegen een nog betere auto...
                              Jeps, ge hebt zeker gelijk maar het hangt toch een beetje af van de piloot.
                              Afgelopen zaterdag was Basso nog duidelijk aan het doorgeven en toch haalde de GrN Subaru van het Turkse rallyteam verschillende scratches, dus het toont wel aan dat het kan. Misschien dat er met Andreucci helemaal geen strijd zou geweest zijn...

Maar zoals je ook zegt: een raar manoeuver van de FIA. Nu gaan ze weer aan iets beginnen zonder, zo heb ik de indruk, dat het deftig is uitgewerkt en misschien brengt het op termijn zowel de WRC als de S2000 in gevaar. En Skoda zou ook wel bezig zijn aan een S2000 te ontwikkelen. Anderzijds kan het wel helpen om de status van Ieper nog meer op te waarderen, we zien wel wat de toekomst brengt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555

Maar zoals je ook zegt: een raar manoeuver van de FIA. Nu gaan ze weer aan iets beginnen zonder, zo heb ik de indruk, dat het deftig is uitgewerkt en misschien brengt het op termijn zowel de WRC als de S2000 in gevaar. En Skoda zou ook wel bezig zijn aan een S2000 te ontwikkelen. Anderzijds kan het wel helpen om de status van Ieper nog meer op te waarderen, we zien wel wat de toekomst brengt.
                                Daar zou ik me niet echt veel zorgen in maken

Dit idee is uitgewerkt ZONDER medeweten van de fia, de oprichter ervan heeft vroeger al eens hetzelfde gedaan met de wtcc... en kijk nu eens naar dat kampioenschap. Die man heeft ook een immens voordeel dat ie zoveel op eurosport kan komen als ie maar wil, hij is er namelijk baas van en bezit er meer als 50% van de aandelen.
                                Dus ik denk echt wel dat het in orde zal komen.

Comment

• En we zijn vertrokken.
                                  Goed begin op de shakedown voor Duval
                                  Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes
                                    En we zijn vertrokken.
                                    Goed begin op de shakedown voor Duval
                                    toch beter tijdens de shakedown dan tijdens de rally zelf zou ik zeggen...

Comment

• nu staat hij 13e... niet zo schitterend

Comment

nu staat hij 13e... niet zo schitterend
                                        Niet zo schitterend, ge moet die tussentijden eens zien jong.
                                        Akkoord de afstelling is mss nie perfect, maar zoveel verliezen.

Kan er niet aan doen, maar WRC dit jaar boeit me niet meer zo sterk
                                        Het lijkt me zo kunstmatig in leven gehouden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh
                                          Niet zo schitterend, ge moet die tussentijden eens zien jong.
                                          Akkoord de afstelling is mss nie perfect, maar zoveel verliezen.

Kan er niet aan doen, maar WRC dit jaar boeit me niet meer zo sterk
                                          Het lijkt me zo kunstmatig in leven gehouden...
                                          Inderdaad. Tis trouwens al een tijd serieus achteruit aant gaan ze. Maar momenteel is het niveau bedenkelijk laag jammer genoeg

Comment

Working...
                                          X