Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WRC 2006

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Lol. Ik had nog zo zitten hopen dat Duval op 8 zou komen, zo zou m'n prono toch nog goed zijn.
    Maar ik had Atkinson het toch gegund.
    Jammer. Het zal stuiven in het Subaru kamp.

Comment

• Pfff... Wat een rally alweer. De kleppers en hun mechaniek lieten het toch weer afweten
      Spijtige zaak!

Wel sterk van Duval, al heeft hij het nodige geluk gehad om nog dat ene puntje mee te kunnen pikken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bertds
        Lol. Ik had nog zo zitten hopen dat Duval op 8 zou komen, zo zou m'n prono toch nog goed zijn.
        Maar ik had Atkinson het toch gegund.
        Jammer. Het zal stuiven in het Subaru kamp.
        Dit komt echt niet meer goed denk ik

Subaru moet die Pirelli's toch niet meer gebruiken??? Solberg ging in het begin nog redelijk en dan twee lekke banden

Atkinson is dom, heel dom. Op de laatste kp moet je toch geen risico's meer nemen. Neem gewoon die punten.... Papa zal weer veel geld op tafel mogen leggen en Solberg zal het toch ook beginnen overwegen om naar Citroen te gaan volgend jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
          Solberg zal het toch ook beginnen overwegen om naar Citroen te gaan volgend jaar.
          Behoed ons daarvan.... anders volgend jaar CRC ipv WRC, Citroën Rally Championship

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh
            Behoed ons daarvan.... anders volgend jaar CRC ipv WRC, Citroën Rally Championship
            De geruchten deden eind vorig jaar al de ronde, en ik kan me inbeelden dat Mr Hollywood ook nog eens wil winnne

Comment

• Puntje voor Duval!
              En Loeb verdiend die overwinning toch ?? Ik noem dat geen chance, die rijdt gewoon heel erg snel én heel erg safe. Je moet het maar kunnen. Als hij op 95% rijdt en toch iedere keer wint... Chapeau.

Das hetzelfde met de overwinning van Duval in Australië. Alsof die niet verdient was. Als jij als enige toprijder kan voorkomen dat je uitvalt, dan verdien je die plaats. Als hij crasht dan is het een brokkenpiloot, als hij finisht is het chance... (beetje versimpelt I know)

Niet echt een topjaar in de WRC, das duidelijk. En wanneer zal P. Solberg weer eens meestrijden op het hoogste niveau...
              Last edited by Hayes; 22/05/2006, 14:10.
              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Tuurlijk verdient Loeb de overwinning, hij is gewoon de beste. Dat trek ik zeker niet in twijfel zne , voor alle duidelijkheid.

Het wordt tijd dat Petter terug aansluiting vind. Ik begin me af te vragen of ze bij Subaru ook niet stiekem aan iets nieuws bezig zijn: ze houden vast aan de zwakke Pirelli's en verder horen we ook niet veel over nieuwe evoluties e.d. Hopelijk kan hij volgende rally toch wat scoren zodat hij tenminste toch eht WK podium haalt samen met Gronholm en Loeb.

Comment

• Petter zou mss wel willen overstappen naar Suzuki, die vanaf volgend jaar ook in het WRC start. Voorlopig nog geruchten, maar wie weet wat er waar van is.

Comment

• Zouden ze Duval niet kunnen gebruiken bij Suzuki?

Hopelijk blijft Subaru in het WRC... De laatste twee jaar gaat het niet zo heel goed met hen en aangezien het kampioenschap momenteel toch niet zo veel voorsteld...

Comment

• Of bij Subaru als Sollberg naar Suzuki zou gaan en Subaru in de WRC blijft...

Comment

• Duval kent toch al co-piloten bij Subaru

Comment

• Mitsubishi zou in 2008 terugkeren in de WRC

had dit vandaag ergens gelezen maar weet niet meer waar precies.
                          Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TimJ
                            Of bij Subaru als Sollberg naar Suzuki zou gaan en Subaru in de WRC blijft...
                            Let's hope!!

Comment

• Autosport is source.

Pirelli considering quitting WRC

By David Evans Thursday, May 11th 2006, 11:10 GMT

Pirelli could be on the verge of ending its participation in the World Rally Championship, according to this week's Autosport.

The Italian tyre giant could decide to pull out following a run of poor results and rival Michelin's decision to re-brand its participation as BF Goodrich at the end of last season.

In 30 years of competition the firm has won 11 manufacturers' titles, but its WRC commitment was slashed involuntarily when Peugeot and Mitsubishi walked out of the sport at the end of 2005.

Pirelli motorsport director Paul Hembery says that following the two manufacturers is one option Pirelli is considering for next season. Subaru is the only manufacturer using Pirelli rubber in 2006.

Hembrey said: "We have three options at the end of this season: we can walk away, we could request a control tyre in the sport or we could follow Michelin's move and re-brand to one of our smaller and lesser known makes of tyre.

"The latter is not what we want to do. I was upset with what Michelin did at the end of last year. Where's the value in us competing against BF Goodrich? That's not a premium brand."

Hembrey added that the hike in costs for Pirelli following the loss of Peugeot and Mitsubishi had also hit hard.

"Running tyres for three teams is not three times as expensive as one," he said. "I had a feeling that Peugeot would leave, but when Mitsubishi went I had no idea. The news came in December and left me in the s***. It was too late for us to do anything.

"Instead of having three teams and six cars, we have one team and two cars. Obviously we've had Gigi Galli and private Mitsubishis out, but at the moment the exposure doesn't match the expense."
                              Pirelli wil maar in het WRC blijven als Michelin terugkeert.

Comment

• Wat is dat nu voor zever?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh
                                  Pirelli wil maar in het WRC blijven als Michelin terugkeert.
                                  En ondertussen ook Subaru een beetje verder onder druk zetten.

Comment

• Subaru moet gewoon overstappen naar Michelen en een piloot in het genre van Duval aantrekken. Ze zullen dan wel plots goed presteren!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                                      Subaru moet gewoon overstappen naar Michelen en een piloot in het genre van Duval aantrekken. Ze zullen dan wel plots goed presteren!
                                      Denk ik ook.
                                      Het vreemde is dat Pirelli hun voorsprong op gravel en natte asfalt zomaar hebben zien wegkwijnen en ze hebben er precies niets aan gedaan. Nu Subaru minder presteert wil Pirelli met Galli het tegendeel bewijzen maar toch lijkt dan ook dat ze niet competitief zijn.

En Subaru heeft de laatste tijd met Atkinson naar het geld gekeken, zeker vorig jaar hoorde hij er zeker niet thuis als tweede piloot. Dit jaar luistert (en presteert) hij duidelijk al beter, maar het is toch jammer dat noch Petter noch Chris zich kunnen bevestigen.

Comment

• Steek Duval in die auto...

Comment

• ...En Duval steekt die auto in de fik
                                          Nuja, slechter dan Atkinson zal Duval wel niet zijn.

Comment

Working...
                                          X